Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

@pasadia poate vrei sa pui propunerea asta pe topicul de schimbari de normative. Eventual cu ilustratii din satelit "asa e in Romania vs asa e in tari cu siguranta rutiera". Multumesc!

Ionut

Consiliul Concurenței a extins investigația pe piața produselor de semnalizare rutieră. Ce companii sunt vizate

Consiliul Concurenței a extins investigația declanșată anul trecut pe piața produselor de semnalizare rutieră și a efectuat o inspecție la sediul companiei Girod Semnalizare Rutieră SRL. Autoritatea de concurență a declanșat, în anul 2017, o investigație privind o posibilă înțelegere pe piața comercializării produselor de semnalizare și siguranța rutieră în cadrul unor licitații publice organizate, în perioada 2014 – 2016, de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA, în prezent Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România. Consiliul Concurenței a efectuat atunci inspecții inopinate la sediul companiilor Vesta Investment SRL, Helvespid SRL, Loial Impex SRL, IPA SA și Dual Man SRL, companii suspectate că ar fi participat la 3 proceduri de achiziție publică fie prin constituirea unor asocieri de companii (consorții) în vederea depunerii unei oferte comune, fie prin participarea cu oferte individuale, fără a se concura între ele, în vederea câștigării contractelor de furnizare, în condiții mai slabe de competitivitate și calitate.

Profit.ro

Cristi N

In legatura cu discutia despre stersul marcajelor de pe A1 de aici: Link

In Bucuresti au folosit varianta asta cu acoperirea vechiului marcaj cu vopsea neaga si nu pot sa spun ca a fost cea mai buna idee. Au vopsit strict marcajul respectiv si noaptea pe ploaie ai impresia ca si marcajul sters este unul valid, lumina reflectandu-se din vopseaua neagra.

Mi s-a parut mai potrivita varianta in care au "frezat" strict marcajul desi frezat este mult spus, cred ca a venit un muncitor cu flexul si l-a polizat. Pentru claritate folosesc una din pozele puse de TibiV, vechiul marcaj a fost in locul liniei serpuite care trece prin stanga Passatului visiniu:

prd.marius

Am vazut si in Cluj practica asta cu vopsea neagra.
Cand ploua intr-adevar e foarte rau, reflexia te face sa crezi ca e un marcaj corect.
Eu sincer as interzice acest mod de acoperire a marcajelor.

TibiV

Quote from: Cristi N on November 17, 2018, 10:09:57 AM
Mi s-a parut mai potrivita varianta in care au "frezat" strict marcajul desi frezat este mult spus, cred ca a venit un muncitor cu flexul si l-a polizat.
Ba era foarte frezat, crede-ma...
Un Dorel cu flexul nu ar fi reusit sa frezeze la o latime perfect constanta...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cristi N

Am presupus ca e vorba de una bucata Dorel dotat cu flex pentru ca urmele sunt circulare. O freza clasica ar fi lasat niste urme paralele cu directia de deplasare.
Parca vad ca o sa stam cu ochii pe grupul de Info Trafic sa vedem cand se monteaza tronsonul urmator si ce folosesc pentru stergerea marcajelor.  :lol:

Ionut

Are cineva poze (sau poate face azi sau mâine dimineață) cu marcajele șterse de pe DN7 Valea Oltului? Multumesc!

stangabriel

#277
In Bucuresti mai ales,  daca strazile si intersectiile ar fi corect marcate si vizibile tot timpul anului, confortul in trafic ar creste cu 25% (am presupus eu).

Cel mai enervante sunt zonele cu multiple schimbari,marcajele vechi cand trebuie sa dispara, raman, iar marcajul nou este o linie de creta pe asfat.

Sa nu mai zic de intarzierea marcajelor dupa asfaltari.

https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-22768180-exclusiv-bucure-tiul-risc-marcaje-rutiere-tribunalul-bucure-suspendat-prima-hot-prin-care-serviciu-public-fost-delegat-tre-companie-municipal-proasp-nfiin-gabriela-firea.htm

Cristi N

#278
Gabi ai deschis cutia Pandorei, ma faci sa public un schimb de email-uri intre mine si Brigada de Politie Rutiera Bucuresti respectiv Administratia Strazilor. E-mail-ul meu este datat 17 Oct. 2017, raspunsurile sunt date la aproximativ 30 de zile distanta.

QuoteBuna ziua,

Avand in vedere ca in momentul de fata se efectueaza lucrari de refacere a stratului de uzura pe Sos. Colentina sensul dinspre Obor spre Dna. Ghica va rog sa analizati urmatoarea propunere si in cazul in care considerati oportuna varianta propusa sa avizati implementatarea acesteia.

Date fiind latimea carosabilului si fluxul crescut de masini pe directia Colentina stanga pe Dna Ghica spre sos. Petricani cred ca ar fi oportuna amenajarea a doua benzi pentru virajul la stanga. Am atasat mai jos o imagine care cred ca ajuta la o mai buna intelegere a propunerii mele: banda 1 - inainte si la dreapta, banda 2 - inainte, banda 3 - inainte si la stanga, banda 4 - obligatoriu la stanga.

Cred ca in toate intersectile in care exista banda dedicata virajului la stanga este important ca aceasta banda sa "apara extra" in apropierea intersectiei si nu sa fie transformata banda de langa axul drumului in banda pentru viraj la stanga.

Acelasi e-mail a fost transmis si Adminisratiei Strazilor Bucuresti.
In cazul in care doriti informatii suplimentare va rog sa ma contactati prin e-mail sau telefon.




Oamenii mi-au dat dreptate in raspunsul lor:

BPR:


De la Adm Strazilor am primit doar un numar de inregistrare fara alt raspuns.

Rezultatul este ca au amenajat fix la fel ca inainte, adica prost. Recunosc este si vina mea ca nu am revenit dupa aia, dar sincer le-am dat mura in gura, chiar nu era greu de facut marcajul ala.



Ionut

API pe Facebook

Unul din cele mai importante elemente de siguranță rutieră îl reprezintă marcajele. Calitatea și vizibilitatea acestora pot face diferența dintre viață și moarte, în special pe drumurile dificile și foarte aglomerate.

Un exemplu negativ este DN7 Pitești-Râmnicu Vâlcea. În lipsa Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, cea mai mare parte a traficului greu, de tranzit între Muntenia și Ardeal și apoi mai departe spre centrul și vestul Europei, traversează acest tronson sinuos cu multe curbe periculoase unde au avut loc nenumărate accidente.

În ultimele zile, condițiile meteorologice nefavorabile pe timp de noapte, coroborate cu marcajele rutiere vechi, șterse, care abia se mai observă, au transformat călătoria pe DN7 într-o adevărată loterie.

Solicităm responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să intervină de urgență ca să remedieze problemele, punând la treabă utilajele care pot aplica marcaje achiziționate în 2018. Vremea rece nu este o scuză pentru CNAIR ca să amâne executarea lucrărilor până în primăvara lui 2019.

În orice stat civilizat aruncarea vinei pe șoferi pentru "neadaptarea vitezei la condițiile de drum" este înlocuită de o infrastructură modernă care să vină în sprijinul lor și să le ofere siguranță, mai ales când avem soluții la îndemâna autorităților.

Ionut


rota

Marcaje speciale pentru motocicliști

Mai multe țări din Europa încep să folosească marcaje speciale pentru motocicliști. Primele au apărut în Austria pe celebrul drum spre Grossglockner, iar apoi modelul a fost preluat și în Luxemburg. Autoritățile spun că funcționează.





 
La sfârșitul lunii iunie, States Roads and Bridges Administration Luxemburg implementa un marcaj care să-i ghideze pe motocicliști în bandă, astfel încât să păstreze o distanță mai mare față de linia mediană. De exemplu, într-un viraj de stânga tinzi să te apropii foarte mult de linia care separă benzile, astfel încât să te afli în pericolul de a te lovi de cel care vine de pe contrasens. Acest marcaj te-ar ține pe mijlocul drumului.




PeMotoare

mironb

Buna ziua, PE DN39/E89, pe raza localitatii Eforie Nord, jud. Constanta, a fost amenajata din 2010 o banda reversibila.
OUG 195/2002 spune ca:
- Art. 6.9: banda reversibila - banda de circulatie, marcata si semnalizata, situata langa axa drumului, destinata circulatiei autovehiculelor intr-un sens sau in altul, in functie de intensitatea traficului.
In regulamentul de aplicare al OUG 195/2002:
-Art. 56.1: Când deasupra benzilor de circulație sunt instalate dispozitive care emit semnale roșii și verzi, acestea sunt destinate semnalizării benzilor cu circulație reversibilă. Semnalul roșu, având forma a două bare încrucișate, interzice accesul vehiculelor pe banda deasupra căreia se găsește, iar semnalul verde, de forma unei săgeți cu vârful în jos, permite intrarea vehiculelor și circulația pe acea bandă.
-Art. 56.2: Semnalul luminos intermediar care are forma unei sau unor săgeți de culoare galbenă ori albă cu vârful orientat către dreapta sau stânga jos anunță schimbarea semnalului verde, în cazul benzilor cu circulație reversibilă, ori faptul că banda deasupra
căreia se află este pe punctul de a fi închisă circulației conducătorilor cărora li se adresează, aceștia fiind obligați să se deplaseze pe banda sau benzile indicate de săgeți.
-Art. 79, alineatul b): marcajul cu linie discontinuă dublă, pentru delimitarea benzilor reversibile. Pe asemenea benzi marcajul este însoțit de dispozitive luminoase speciale prevăzute la art. 56.
In anexa 2 a OUG 195/2002 este si modelul acestor "dispozitive luminoase speciale":

Situatia din teren (de 8 ani): https://www.google.com/maps/@44.0671796,28.6285334,3a,75y,340.99h,91.05t,1.25r/data=!3m6!1e1!3m4!1siaxR3S-n0PkWTqa-zUr29w!2e0!7i13312!8i6656
Ca sa fie si mai interesant, am trimis cateva petitii catre Ministerul Transporturilor, CNAIR (fosta CNADNR) si Politia Rutiera Constanta, in urma carora m-am ales cu urmatoarele idei principale:
-deoarece sunt prea multe intersectii (10) si ar fi costat prea mult (asta am dedus eu), cei de la CNADNR au pus niste indicatoare rotative cu balamale, al caror model este inventat de ei (eu nu l-am gasit niciunde in legislatie), pe care un angajat al lor le roteste cand se doreste schimbarea sensului pe banda reversibila, fiind plimbat cu girofar de o masina a Politiei Rutiere;
-se intocmeste un proces-verbal cu data si ora la care s-a schimbat sensul de circulatie intre Politia Rutiera si CNAIR  :lol: ;
-sunt asigurat de bla-bla-bla consideratie si eforturi.



Ionut

API pe Facebook

Indicatoarele rutiere sunt extrem de importante când vorbim de siguranța traficului pe șosele. Inconsecvența semnalizării localităților generează confuzie și cauzează comportamente imprevizibile, chiar periculoase, din partea șoferilor.

Nu de puține ori am văzut manevre de întoarcere la limita legii, mers în marșarier pe drumurile naționale și autostrăzi (sau chiar condusul pe contrasens) și viraje luate din scurt (evitând încadrarea greșită pe benzi și bretele).

Un exemplu grăitor avem chiar pe sectorul inaugurat în 12.12.2018 pe Autostrada A3 între Iernut și Aeroport Târgu Mureș. Cei care se deplasează pe A3 spre Târgu Mureș, la 3 km de ieșirea de pe autostradă din nodul Ungheni, întâlnesc panoul 1 unde avem trecute comuna Sînpaul și orașul Ungheni.

Trecem peste amatorismul din indicatorul 2, unde ordinea celor două localități a fost inversată, și ajungem la al treilea. Aici Sînpaul dispare complet și apare în loc Turda. Mai înaintăm și observăm cu stupoare că dispare și orașul Brașov, fiind înlocuit de Bacău! Spre ușurarea noastră, acesta este ultimul panou, nemaiexistând posibilitatea de a crea și mai multă confuzie.

Situația prezentată este uzuală pe drumurile din România și provoacă de cele mai multe ori derută, mai ales celor nefamiliarizați cu zona respectivă. Deseori șoferii cred că au ratat ieșirea corectă pentru că nu mai văd localitatea urmărită și încearcă să întoarcă neregulamentar.

Solicităm specialiștilor în siguranța circulației din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să trateze cu mai multă responsabilitate și inteligență proiectele de semnalizare rutieră.








gruiarew

Întreb şi eu.... care-i faza cu localităţile astea mici gen sate / comune? Adică pe cine în afară de cei din Sînpaul ar interesa că e ieşirea la Sînpaul? Mai ales că e undeva la mijloc între noduri.

Plus tâmpenia de pe A1 unde la aproape la fiecare ieşire ai Bucureşti (între Deva şi Sibiu). Pe cine ajută indicatoarele astea? https://goo.gl/maps/HKRBE3MP1Y82 https://goo.gl/maps/RBwThfvqLZE2 Cine ar vrea să iasă la Cunţa ca să mergă la Bucureşti? Sau la Sebeş? https://goo.gl/maps/fw8X2rVw4oQ2 https://goo.gl/maps/hCTiycc5c6E2

Sau Orăştie la Sebeş: https://goo.gl/maps/MhJG8aiVExN2 De ce n-au pus Arad? Sau Timişoara? La noi n-ai nici o şansă fără GPS.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis