Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HVMihnea

#180
Asemanator cu ce avem intre Holdea si Margina parca, dar asta era in Germania. Se largea autostrada (sincer nu mai stiu care, ca astia au mai multe) si benzile erau extrem de inghesuite.
Asta era atat de simpatic incat nu te enervai si mai si pastrai distanta.
EDIT: Imi pare rau, intr-adevar era in Austria.



TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Asfinag este echivalentul austriac al CNAIR.




Licitaţie mamut la Compania de Drumuri pentru indicatoare rutiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a demarat licitaţia pentru achiziţia de indicatoare rutiere şi mijloace auxiliare de semnalizare. Potrivit unui anunţ de licitaţie publicat pe SEAP, contractul acord-cadru pentru achiziţia şi transportul semnalizării verticale necesară drumurilor naţionale şi autostrăzilor aflate în administrarea CNAIR va avea o durată de 4 ani, iar valoarea acestuia este estimată la 200,9 milioane lei, fără TVA, bani de la buget.

"Descrierea succintă a contractului; Achizitia şi transportul semnalizării verticale necesară drumurilor naţionale şi autostrăzilor aflate în administrarea C.N.A.I.R.-S.A.

Lot 1 - DRDP Bucureşti - Indicatoare rutiere
Lot 2 - DRDP Bucureşti - Mijloace auxiliare de semnalizare
Lot 3 - DRDP Craiova - Indicatoare rutiere
Lot 4 - DRDP Craiova - Mijloace auxiliare de semnalizare
Lot 5 - DRDP Cluj - Indicatoare rutiere
Lot 6 - DRDP Cluj - Mijloace auxiliare de semnalizare
Lot 7 - DRDP Braşov - Indicatoare rutiere
Lot 8 - DRDP Braşov - Mijloace auxiliare de semnalizare
Lot 9 - DRDP Iaşi - Indicatoare rutiere
Lot 10 - DRDP Iaşi - Mijloace auxiliare de semnalizare
Lot 11 - DRDP Constanţa - Indicatoare rutiere
Lot 12 - DRDP Constanţa - Mijloace auxiliare de semnalizare", conform anunţului de licitaţie. 

Nu se va organiza licitaţie electronică, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai scăzut. Termenul limită pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 12 februarie, iar data limită de evaluare a ofertelor este 12 martie.

Capital

adiarc

E aiurea cu cel mai mic pret...am observat zone unde dupa 3-4 ani,indicatoarele sunt deja decolorate,lucru observat ziua,iar noapte evident nu mai sunt atat de reflectorizante......un indicator bun trebuie sa fie perfect minim 10 ani.....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

elcraft

In orase niste indicatoare si ceva vopsea pentru marcaje civilizate, oare pe cand? Intreb retoric...

Danny550394

#185
Quote from: gruiarew on January 05, 2018, 10:28:07 PM
Undeva în Sibiu:

Deci:
Indicatorul de sens unic se refera la strada din poza (care trece printre blocuri aprox 25 de metri).
Indicatorul cu atentionarea de circulatie din ambele sensuri se refera la strada care este in spatele blocului din poza.
Street View
Intradevar indicatorul cu atentionarea de circulatie din ambele sensuri este prost amplasat.


Am locuit 30 de ani in blocul din poza  O:-).

Liviu M

Salutare tuturor!

In primul rand vreau sa va felicit si sa va multumesc pentru "lucrul bine facut" - informatiile de pe acest site mi-au fost foarte utile in cateva ocazii diferite.
Mi-am facut cont pe forum pentru ca la ultimul drum, care a inclus si o plimbare pe A1 (Sibiu - Nadlac), am constatat ca au fost montate indicatoare numai pe partea dreapta a autostrazii. Deocamdata nu-s probleme, dar daca se vor indesi camioanele, sunt sanse sa-ti mai scape cate unul.
Din cate stiu eu (in Ungaria, Austria si Germania tocmai am verificat), prin celelalte tari cu autostrazi indicatoarele sunt montate si pe stanga si pe dreapta "caii de rulare". Ce-i drept, in tarile respective indicatoarele sunt in numarul suficient si in alte zone, nu doar pe autostrazi.
Cum forumul pare citit si de "decidenti", am zis sa semnalez aceasta "anomalie".

Toate cele bune,
Liviu

bbk

Nu trebuie decat sa respecti distanta minima fata de vehicolul care va precede. Daca stai lipit de camion risti mult mai mult decat ratarea indicatorului.

Liviu M

Salutare,
Ai inteles gresit, nu ma refeream la cazul in care sunt tractat de camion *). In cazul asta e problema lui cu ce viteza merge.
Ma refeream la cazul in care depasesc o coloana de camioane, caz in care ele merg pe banda 1, eu pe banda 2. 
Daca sunt 3-4 camioane unul dupa altul, deja vezi greu eventualele indicatoare. Eu am prins insa si carnati mai lungi, ce-i drept nu in tara, de-aia am si scris "deocamdata nu-s probleme" in postul anterior.

*) In cazul in care nu sunt tractat, pastrez, asa cum sugerai, distanta "regulamentara". Tu ce distanta "regulamentara" folosesti? Eu folosesc "jumatate din kilometraj".

O zi buna,
Liviu

PS Chiar sunt curios ce s-a mai inteles din ce am postat, de am fost notat prompt cu -1.  :lol:
Mi se rupe de notari (+ sau -), da' prefer ca cei care sunt de parere ca bat campii sa-si posteze observatiile, ca altfel n-am cum sa ma indrept, o sa-i bat in continuare.

AdrianB1

#189
Quote from: alexandruduma on July 01, 2018, 11:01:18 PM
Lot 4 - Onboard:
Decea -> Turda = 8 min la 130 km/h

Doar mie mi se pare semnalizarea deficitara? Sunt prea obisnuit cu semnalizarea din alte tari si asta de Romania nu imi place?

M-am uitat de vreo 3 ori de la 6:45 (primul film) la intersectia cu A3:
- e un semn pe banda 1 la 6:46, relativ mic, NU SE VEDE DE PE BANDA 2 daca ai un TIR in dreapta
- e un semn la 7:35 cand deja ar trebui sa fii incadrat corect
- e unul la 7:42 cand deja s-a facut separatia, nu te mai ajuta cu nimic, eventual confirmarea ca ai luat-o bine sau prost.

Ce e prost:
- nu se vede de pe banda 2. Pe unde am mai fost erau semne deasupra benzilor, mari si separate, un indicator pentru benzile care continua cu o sageata dreapta, unul pentru cele care pleaca in dreapta cu sageata spre dreapta. Aici sunt mici si puse doar in dreapta de tot
- sunt pozitionare prost, cele de la 7:35 si 7:42 sunt prea in urma cam cu 200-500 de metri

Legislatia prevede ca acolo unde e nevoie se pun indicatoare si pe partea stanga a drumului. Nu am vazut vreunul, iar un rahat din ala de indicator nu costa o avere ca sa faca economii la ele.

Un exemplu gasit in 30 de secunde de pe A86 unde am condus recent si era decent semnalizata, desi e veche de ceva ani, nu nou nouta ca ale noastre: link. Si altul, aceeasi zona, si mai clar: link. Puse in cascada, la timpul potrivit.

pasadia

Si proiectul de semnalizare rutiera e aprobat de CNADNR inainte de executie. Ei nu cer asa ceva, nu-i vorba ca ar vrea sa castige antreprenorul banutii aia de pe indicatorul care nu-l plaseaza in stanga.

In rest sunt foarte putine cazurile in care traficul de tiruri e atat de continuu incat sa nu se mai vada indicatorul. Nu avem traficul altora.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


BIGRED1984

La min 2:38 e un indicator de limitare a vitezei la 130 (si pe sosea). Deci poate sunt eu carcotas dar nu cumva 130 e viteza maxima, de ce ai pune un limitator de 130 ?
Eventual, daca e curba respectiva si pericol, sa pui la 110 limita.


alexandruduma

#193
^^
Acolo se termina limitarea de 100 de pe viaduct.

BIGRED1984

#194
Terminarea limitarii vitezei se face fie cu indicator de "Sfarsitul limitarii de viteza" fie cu indicator de "Sfarsitul tuturor restrictiilor".
(de aici https://www.chestionare-drpciv.net/indicatoare-rutiere/indicatoare-de-interzicere-sau-restrictie)
Mie nu mi se pare corect indicatorul ala, viteza maxima este 130 deci nu ai ce limita de 130 sa-i pui.