Semnalizarea rutieră: indicatoare și marcaje

Started by sebba, October 04, 2012, 08:55:57 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Daca tot am vazut ca putem sa fim si ascultati de CNAIR, nu doar injurati, vreau sa le re-amintesc decidentilor din CNAIR, asa cum am facut-o si la conferinta de siguranta rutiera din iunie 2017 (gazduita chiar de Ministerul Transporturilor), ca vrem sa vedem pe autostrazile noastre asa ceva:



Powered by API/PUM imgur uploader

Tailgating este o prostie pe care multi bizoni o adopta in Romania. Pe langa faptul ca e extrem de periculoasa, nici macar nu este eficienta. Mai mult, multi soferi cuminti (dar fara experienta) nu isi dau seama ca trebuie sa pastreze o distanta mai mare fata de vehiculul din fata.

Autostrazile din vest (in special cele austriece) sunt pline de astfel de indicatoare si de marcajele corespondente de pe asfalt.

Cat de greu este sa trasezi niste linii si sa faci astfel de indicatoare? Cat costa?
Asteptam cu interes!

vancouver

Cele din Austria se refera mai ales la mersul pe timp de ceata densa. Vezi 3 sageti -> max. 60 km/h. Vezi 2 sageti -> max. 40km/h.

Ar fi bune insa in varianta din poza pentru Romania. Noi nu avem asa de multa ceata (desi tocmai de aceea nu stim sa mergem pe ceata densa si avem accidente cumplite).
In varianta din poza ar ajuta, pentru ca multi habar nu au ca exista o distanta minima pe autostrada. Ar fi suficient pe 2-3 km langa marile orase. Pe distante mai mari poate deveni suparator / monoton / inutil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Europiu

Quote from: Ionut on October 01, 2017, 02:26:25 PM
Tailgating este o prostie pe care multi bizoni o adopta in Romania. Pe langa faptul ca e extrem de periculoasa, nici macar nu este eficienta.

Subscriu. Dincolo de aspectul educational (existent sau nu) - adica daca oamenii stiu ca e periculos, inutil, recomandat sa pastrezi distanta -
intrebarea mea este daca se si pedepseste in Romania. Cum zicea @vancouver mai demult, in Germania risti amenzi serioase la viteze de peste 80 km/h.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Cristi N

La noi in lege exista amenda doar daca se lasa cu accident:

QuoteClasa II: 4-5 puncte amendă (580-725 de lei)
Nepăstrarea unei distanţe corespunzătoare faţă de vehiculul care îl precede, dacă prin aceasta s-a produs un accident cu avarii sau alte pagube materiale

bogdymol

In Ungaria exista deja asa ceva pe cateva segmente. Vedeti un exemplu pe Google Streetview pe autostrada M1 aproape de granita cu Austria.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ovicor

Oare n-ar fi utile niste inscriptii pe carosabil, pe banda1, cu "Coloana in asteptare" inainte de noduri ? Ma gandesc in mod special, dar nu numai, la Nadlac, Fetesti, A4, intrarea in Buc a A1, A2, A3, iesirea din A3 spre Ploiesti, sfarsit de autostrada. Unde se impune, si pe benzile superioare. Sa ne amintim evenimentul Cunta, cu coliziunea in lant. Sigur, dublate de indicatoare verticale, dar alea nu pot fi instalate prea des.

pasadia

Ce diferenta imensa in felul in care e marcat DN2 la grnita dintre jud BC si NT! In BC e un marcaj perfect, in NT e aproape inexistent - impactul in timpul noptii e imens!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


Allex

DN2 de la Bacau pana la limita de judet a fost refacut (turnat strat de asfalt nou peste cel vechi, ultima parte chiar anul trecut) si restrasat ca marcaje. De la limita de judet pana la Roman este asfaltul lasat de Umbrarescu de la modernizare. Observ ca pe tot DN2 pe care circul eu(Rm. Sarat-Roman) se tot asfalteaza pe  bucati an de an. Cred/sper ca urmatorul lot de asfaltat sa fie cel din judetul Neamt.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

TibiV

Ma tin de doua zile sa pun postarea (si poza corespunzatoare)...
DRDP Timisoara este tot mai inspirata pe DN68A, cel putin in privinta indicatoarelor...

https://www.facebook.com/DRDP.Timisoara/photos/a.295286240833966.1073741831.294225250940065/491300591232529/?type=3

Textul este: "Noi ne pregătim de iarnă. Sperăm că și voi! - la DN68A."
Poza este "cool"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Good job! :thumbsup:
Astea trebuie puse in multe locuri, nu doar pe DN68A...

dhm


pasadia

La Margina, nu?

Ce a dat in DRDP Tm pasiunea pentru indicatoare. Bravo lor, sincer!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


gruiarew

#177
Undeva în Sibiu:

'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

Ionut

Pai da. Alegi ce indicator vrei sa respecti. :D Probabil ca s-a modificat regimul acelei alei/strazi... si au "uitat" sa dea jos semnul vechi.

ovicor

Ori cineva a rasucit cu 180 grade unul din indicatoare. Cel de sus pare curbat in urma fortarii.