News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

[GL] Centura Galati

Started by tom_sawyer, July 16, 2018, 01:18:13 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

tom_sawyer

#120
12 septembrie 2022

Agricultorii gălăţeni sunt nemulţumiţi de varianta ocolitoare a Galaţiului, o investiţie de 170 de milioane de euro, care pune în pericol irigarea culturilor din fermele amplasate în jurul municipiului.

Fermierul Petre Grigore, care lucrează în zona Bădălanului (din apropierea Galaţiului) o suprafaţă de teren de câteva sute de hectare amenajate la irigat, susţine că noul obiectiv de investiţie va stânjeni activitatea de udare a culturilor, iar suma prevăzută de statul român pentru exproprierea deţinătorilor de terenuri este ridicol de mică.

,,Rămân suprafeţe sub formă de triunghiuri sau trapeze care nu se pot iriga. Apoi, suma exproprierii este extrem de ridicolă, nici nu intră în grilele notariale! Un hectar la noi în zonă se vinde între 10 şi 14 mii de euro! Or, statul oferă circa 5.000 de lei, de 14 ori mai puţin! E jecmănire pe faţă!", spune Petre Grigore.

,,Proiectul de infrastructura rutieră din Galaţi trece pe câmpurile oamenilor şi distruge organizarea solelor. Traseul împarte parcelele cultivate în două şi pe o secţiune nu se poate iriga. Cei care au realizat proiectul nu au catadicsit să ne consulte şi pe noi, fermierii din zona comunei Vânători", ne-a declarat Vasile Tunsu, cultivator care lucrează de 30 de ani terenurile pe terasa Covurluiului.

Nu suntem de acord cu cuantumul stabilit de oficialităţi pentru expropriere: 2 lei pe mp. Ni s-a spus că aşa este legea şi singura modalitate este să ne exprimăm nemulţumirea în faţa magistraţilor!

O delegaţie a fermierilor a purtat discuţii cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), dar care s-au soldat cu eşec. ,,Reprezentanţii CNAIR şi ai proiectantului ne-au tratat cu aroganţă şi, ca să ne închidă gura, ne-au spus că aşa este legea!", susţin agricultorii gălăţeni. 

Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în urma discuţiilor la Consiliul Judeţului Galaţi şi Instituţia Prefectului. 

Fermierii consideră că singura ieşire din această situaţie este angajarea unei case de avocatură de prestigiu şi să intenteze procese împotriva statului. Mai întâi vor să obţină de la magistraţi o Ordonanţă Preşedenţială prin care să se oprească vremelnic lucrările de construcţie.

revista-ferma.ro


HOTĂRÂRE nr. 345 din 16 martie 2022
privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național "Varianta de ocolire Galați"


Contract semnat în septembrie 2020. Ordin de începere dat în martie 2022, cu începre efectivă în 30 zile. 12 luni proiectare, 42 luni execuție.

Deci lucrările în teren nu mai devreme de aprilie 2023.

dumbravaandrei

or fi asa de scumpe 5-10 subtraversari de conducta de 1000mm sa lase niste surse de apa pentru terenurile alea?  O:-) O:-)

nirosorin

Nu este problema ca lasa anumite parcele fara sursa de apa. Problema este ca acolo se folosesc acele instalatii de irigat prin aspersie cu deplasare. Si nu se pot folosi pe decat pe parcele recrangulare. Astfel ca raman triunghi-uri unde vor trebui sa investeasaca in solutii alternative pentru a le iriga.


Marius Papadopol

#123
Fotografii de azi 10.11.2022, stadiul lucrarilor O:-)

































































Powered by API/PUM imgur uploader
Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

Marius Papadopol

Fotografia  - arta de a fura timpului
O firimitura de clipă! 😇

ncb


Credit: YouTube - SPIRI DRONE

pasadia

Am impresia ca se discuta despre ambele centuri aici (cea existenta, pe care e in constructie podul hobanat, si cea noua care ocoleste si combinatul). Asa ca pun si eu trei intrebari legate de traseul celei noi (asa cum apare pe harta de proiecte):

1. la capatul vestic, intersectia cu DN25, pare proiectat ca o jumatate de trifoi, simlar cu capatul centurii TM dinspre Remetea. Dar daca la TM e in constructie o continuare, aici NU STIU sa existe nici o continuare in plan. Prin urmare nu era mai simplu un nod trompeta (ar fi fost nevoie de mai putine expropieri si lucrari de terasamente)?

2. la intersectia cu DN26 nodul imi pare proiectat invers fata de cum ar fi fost firesc. Din punctul meu de vedere normal ar fi fost ca pe DN26 sa fie facut sensul giratoriu iar traseul centurii sa fie direct, pe pasaj superior (desenul de pe harta indica ca traficul pe centura va fi obturat de sensul giratoriu in vreme ce traficul de pe DN26 beneficiaza de traseu direct prin intermediul a DOUA pasaje supraterane.

zic asta mai ales in ideea ca pe centura va fi trafic de marfa mai mare decat pe DN26. Si atunci exact acest trafic NU AR TREBUI impiedicat prin obligarea de a trece printr-o giratie.

3. la intersectia cu DN2B, capatul dinspre vama, exista vreun motiv pentru care sensul giratoriu nu e pus in axum actual al DN-ului? De ce e trasat DN-ul mai la nord fata de pozitia actuala? Intuiesc ca e un canal de irigatie acolo si nu au vrut sa se complice cu ANIF?

milo1981

Cateva poze din 21/22.11.2022 de la nivelul podului.















































Powered by API/PUM imgur uploader
autoMinder - aplicație de management a parcului auto

survola

Podul acesta hobanat de pe centura mică pare similar cu cel de la Ciurel, din București.

nirosorin

#129
@pasadia

1/3. Pentru ca in ambele amplasamente este in apropiere si o cale farata care nu lasa loc de a construi o intersectie in spatiul dintre calea ferata si DN. Evident in cazul intersectiei cu DN2B, unde sunt doar 10m, dar si la Nodul Traian, calea ferata este ceva mai departe, dar acolo este si o diferenta de nivel semnificativa care iti impune sa faci coborarile si pe partea dinspre sud a DN25. 
2. La momentul proiectului traficul pe DN26 era prevazut a fi mult superior celui de pe ocolitoare - lucrurile s-au schimbat acum simtitor, dupa inceperea conflictului din Ucraina, dar nu stiu sa fie adaptat proiectul la noul context. Plus ca acolo, daca ar fi trebuit urcata pe sus VO, peste DN, viaductul rezultat dintr-o astfel de dispunere ar fi trebuit sa fie mult supradimensionat, fiind deja o diferenta de nivel de aprox. 70m intre zona lacului Brates si DN26.

tom_sawyer

Pod hobanat centura mica Galati Stadiu lucrari 14.12.2022


tom_sawyer

Video de la Alain Legrand:

Podul de pe drumul de centura din Galati ; Pont sur le "périphérique" de Galati , Romania



mirceaeliade

QuoteCentura Galati, sosea cu o banda pe sens si acostament lat de 1,5 metri, face parte din proiectul Drumului Expres Focsani – Braila – Galati. Traseul se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraverseaza DN 25 si Calea Ferata Tecuci – Galati, trece de Parcul Natural Lunca Joasa a Prutului Inferior si intersecteaza DN 2 B inainte de vama Galati – Giurgiulesti (cu Republica Moldova).
1.5m pe fiecare parte?  de ce naiba nu mai baga cate 0.5 si fac 2+2????

https://infrapress.ro/2023/01/20/incep-lucrarile-la-centura-galati-investitia-este-de-aproape-840-de-milioane-de-lei/

TibiV

#133
Pentru 2+2 trebuie sa mai bage inca cel putin 2 metri pe fiecare parte... Normativul nu prevede benzi de 2 metri - Doamne fereste sa existe asa ceva...

LE

O filmare postata ieri de @Raducu Popa : Pod HOBANAT centura mica Galati | Stadiu lucrari 26.01.2023
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

milo1981

autoMinder - aplicație de management a parcului auto