Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

jailor

Quote from: BoGDaN on October 02, 2012, 12:47:15 PM
costa la fel pentru ca este folosita.
Rest my case.

Cand ma duc intr-un magazin de electronice sa imi cumpar un televizor si imi spune angajatul de acolo ca nu il au decat pe cel expus care a mers in vitrina, oricat de mult mi-as dori televizorul ala nu mi-l cumpar, tocmai pt ca a fost folosit si butonat de toti. Cand imi cumpar un telefon mobil si deschid cutia vreau ca telefonul sa aiba tzipla pe ecran, tocmai sa vad ca nu a fost folosit. De ce mi-as cumpara televizor nou, telefon nou si alte aparate casnice noi dar as prefera ca masina sa fie veche?! Cine isi cumpara frigider Electrolux SH in locul unui Arctic nou?! Daca nu faci asta de ce iti iei masina sh?!

Repet...este doar parerea mea si fiecare e liber sa faca cum crede.

BoGDaN

este dosar penal in  Germania!
nr de km dati inapoi sau unfall
dar turcii, rusii etc mai risca asa ca mare grija.

sebba

jailor, man, fara suparare, ce "incoming" are familia ta?
e frumos ce spui tu dar la modul general se poate aplica doar de la un anumit nivel de salarizare/venit in sus
cand alocarea de buget ptr achizitionarea unei masini se face dificil si cu multe sacrificii, incerci sa optimizezi putin achizitia si te intinzi cat iti e plapuma renuntand la avantaje gen masina tzipla si senzatia ca tu ai fost primul :)

pe de alta parte se pot gasi nenumarate modele de masini rechemate in service sau cu defectiuni recunoscute
o masina rulata (nu hingherita) si intretinuta are totusi avantajul ca "si-a spus prostia" ceea ce la o masina noua nu ai de unde sa ai habar daca in primii 3000km iti crapa cutia sau mai stiu eu ce
vezi mai usor la o masina rulata ce anume a cedat, ce anume e obosit si ce bube poate sa aibe

adevarat, trebuie sa fi si putin cunoscator si sa analizezi bine ofertele. poti gasi masini 2nd care chiar isi merita banii si care chiar se vor comporta exemplar in exploatare. si invers, clar! :D riscul exista in ambele variante doar ca in varianta 2nd riscul e ceva mai ieftin, cel putin la inceput, atunci cand scoti "grosul"
ca pe parcurs ai sanse sa bagi mai mult, ok, e posibil, dar si reparatiile/intretinerea pot fi optimizate astfel incat sa nu te rupa la bani

si fac si o analogie acum, cu telefoanele. de vreo 4 ani am trecut in tabara HTC. am avut TyTN II luat de nou, apoi Touch Pro tot nou si acum am Desire Z dar luat la second. Primul? 2700 lei, prin 2008, a mers, ok, pana a aparut Touch Pro. L-am dat cu 500 lei si am luat Touch Pro cu 2500.
Mare teapa, prost, nereusit. de 2 ori a fost in service si dupa aia tot de 2 ori i-am schimbat singur ecranul. Fiind satul de atatea probleme am renuntat la el si am cautat Desire Z. Model mai vechi dar care sta pe la 1200-1800 lei, nou, si care nu prea se mai gaseste totusi. L-am gasit la 600 lei, 2nd, dar in perfecta stare, fara nici o zgarietura, fara nici o problema. Doar ca nu are cutia originala! Sa fi dat 1200 lei pe el? ptr ce? sa fiu eu primu? Cam mare diferenta, in opinia mea nu merita! Si pe langa asta am vazut si cum se prezinta sistemul slide al tastaturii la un telefon totusi folosit. La un aparat nou nu as fi putut sa stiu cum va rezista in timp.
Cam asa ceva e si cu masinile dar la alta scara.
Sailing away! S/Y Haimana

stelian222

Mi-am permis sa "culeg" 2 posturi ale lui  jailor de pe celalalt subiect.

Quote from: jailor on October 02, 2012, 09:56:48 AM
Daca stau in Regensburg si lucrez in Nurnberg probabil merg pe autostrada. Tinand cont ca in Germania se da goneta probabil ca cei 200 de km ii fac cu 130-150 la ora constant. Motorul se uzeaza mai repede la turatii mari, deci mergand 74.000 de km cu 130 probabil il uzez la fel de tare ca atunci cand merg 100.000 cu 90 la ora.

Cel mai probabil ca respectiva masina are 6+1trepte, fiind si diesel asta inseamna  ca el  are la 130-140 in tr. a6a maxim 3000rmp, turatie la care o masina mica de familie de 1.2-1.4 abia daca are 100km/h in tr. a5a. Nu mai spun ca rata de compresie la diesel este dubla, ceea ce inseamna uzura mai mica (nu ma intreba despre asta mai mult ca nu stiu, asa am auzit la cei care se pricep).

Quote from: jailor on October 02, 2012, 09:56:48 AM
Ce te faci cu discurile de frana care se schimba normal la 90.000?! Daca mai ai si pe spate  ti se dubleaza suma de investit. Practic iti iei masina la 74.000, dai o suma de bani pe ea si intr-un an ii schimbi discurile si distributia (mninim 1500 de euro)...asta garantat, ce mai urmeaza apoi depinde de noroc.

Nu stiu cat costa discurile la un BMW sau Passat insa iti pot spune cat o sa te coste pe tine la logan/sandero: 80-140RON/2bucati in functie de firma. La care mai adaugi 100-150RON sabotii dar pe care sigur nu o sa ii schmbi pt. ca duc lejer 120-140.000km. Cat pot sa fie 4 discuri de 288mm+2mai mici? 600-800RON?
Iar distributia tocmai spunea Bogdan ca e 1200RON cam cat e si la logan, insa la logan o faci la Reprezentanta la banii astia iar el probabil ca se "descurca" cumva. Si tu daca iti cumperi kitul de la un magazin serios nu dai mai mult de 500RON restul e manopera si adaos la Reprezentanta.  Deci in total de unde sa iasa aia 1500E?  ???

Quote from: jailor on October 02, 2012, 09:56:48 AM

Eu merg 4-5 ani si incep de-abia sa bag bani in ea in timp ce tu luand-o la 50-60.000 cum o iei nici nu mergi 2 luni cu ea si incepi sa bagi bani.
Asta cam asa e, insa omiti un singur lucru: el merge intr-o masina dintr-o clasa superioara, tu mergi in sandero in timpul asta. Confortul, performanta, siguranta, chiar si prestanta sunt mult diferite.
Esti destul de entuziasmat de sandero. Asteapta tu sa ajungi la 100.000km si sa vezi dupa aia daca iti mai trebuie masina romaneasca. Cand o sa inceapa toate sa scartzaie, sa vibreze, sa se uzeze, sa mearga greu (usi, geamuri electrice, butoane, scaune, bord etc) sa vezi ce frumos o sa fie. Cand te duci la Reprezentanta si iti cere 700RON pe o banala conducta atunci fericire ce o sa fie.

Quote from: jailor on October 02, 2012, 09:56:48 AM


In plus fata de asta am 4 ani de garantie mecanica si 10 la tabla

:D
Cati si-au luat tzeapa cu fazele astea (si nu doar la dacia).....nu stiu cum e la sandero dar la logan am vazut rugina dupa doar 2 ani in special la modelele mai vechi ph1. Si ghici ce: ii doare in cot pe aia de la Dacia de rugina masinii tale  :((   Ca daca era asa atunci toti posesorii cu garantie de 6ani la tabla (asa era inainte) si-o revopseau macar. Poate tu o sa fii un posesor fericit si o sa ajungi cu masina la 10ani fara rugina. Nu mai spun ce umilinta trebuie sa suporti la Reprezentanta cand te duci la garantie (pe dreptul tau practic). Rechemari, analiza, telefoane la VC, comisie de la Uzina pt. un banal de furtun+colier.

Sper sa nu ma intelegi gresit, nu am nimic persoanl cu tine si cu Sandero tau. Dar trebuie totusi sa spunem adevarul nu sa ne mintim singuri. Pt. cei care cred ca aberez sau exagerez sa intre pe forumul loganclub unde exista un topic intitulat "Lucruri Care Nu Va Plac La Dacia Logan Facelift", are "doar" 32 de pagini. Si sa nu spuneti acum ca logan e total diferit de sandero, ca practic e aceeasi masina.







jailor

Quote from: stelian222 on October 02, 2012, 04:08:40 PM
Mi-am permis sa "culeg" 2 posturi ale lui  jailor de pe celalalt subiect.


Cel mai probabil ca respectiva masina are 6+1trepte, fiind si diesel asta inseamna  ca el  are la 130-140 in tr. a6a maxim 3000rmp, turatie la care o masina mica de familie de 1.2-1.4 abia daca are 100km/h in tr. a5a. Nu mai spun ca rata de compresie la diesel este dubla, ceea ce inseamna uzura mai mica (nu ma intreba despre asta mai mult ca nu stiu, asa am auzit la cei care se pricep).

Masinile diesel sunt mai problematice la piese...in general costa mai mult in caz de stricaciune fata de benzina. Il alta ordine de idei...6 trepte sunt majoritatea masinilor de maxim 4 ani si nu cred ca sunt multi care isi permit masini nemtesti sub 4 ani. Majoritatea isi cumpara motoare mici 1,6-1,8 pe benzina de 7-10 ani.


QuoteNu stiu cat costa discurile la un BMW sau Passat insa iti pot spune cat o sa te coste pe tine la logan/sandero: 80-140RON/2bucati in functie de firma. La care mai adaugi 100-150RON sabotii dar pe care sigur nu o sa ii schmbi pt. ca duc lejer 120-140.000km. Cat pot sa fie 4 discuri de 288mm+2mai mici? 600-800RON?
Iar distributia tocmai spunea Bogdan ca e 1200RON cam cat e si la logan, insa la logan o faci la Reprezentanta la banii astia iar el probabil ca se "descurca" cumva. Si tu daca iti cumperi kitul de la un magazin serios nu dai mai mult de 500RON restul e manopera si adaos la Reprezentanta.  Deci in total de unde sa iasa aia 1500E?  ???
Un magazin serios este Norauto unde un kit de distributie de Logan costa 199 lei http://www.norauto.ro/catalog_produse_afisare_produs.php?cod=369942&data=primul_pret_logan.xml
Eu fac comparatie intre schimb de piesa in reprezentantele firmelor...eu la reprezentanta Dacia, el la reprezentanta masinii nemtesti. Daca el isi schimba distributia la Nea Ion in coltul strazii sa fie sanatos...poate sa puna si piese de la dezmembrari, insa ce fel de calitate mai poate avea masina aia cand are piese de la dezmembrari sau facute pe vapor si manopera la carpaci de service de coltul strazii??

Quote
Asta cam asa e, insa omiti un singur lucru: el merge intr-o masina dintr-o clasa superioara, tu mergi in sandero in timpul asta. Confortul, performanta, siguranta, chiar si prestanta sunt mult diferite.
Esti destul de entuziasmat de sandero. Asteapta tu sa ajungi la 100.000km si sa vezi dupa aia daca iti mai trebuie masina romaneasca. Cand o sa inceapa toate sa scartzaie, sa vibreze, sa se uzeze, sa mearga greu (usi, geamuri electrice, butoane, scaune, bord etc) sa vezi ce frumos o sa fie. Cand te duci la Reprezentanta si iti cere 700RON pe o banala conducta atunci fericire ce o sa fie.

Pai omiti un lucru...eu nu imi iau masina pt vecini ca sa tin la prestanta, iar siguranta intr-o masina de 5 ani e cu dus-intors. Am auzit cazuri in care nu s-au deschis airbegurile la impact in masina SH din Germania de 5-6 ani. Eu o sa vad cum merge Sandero la 100.000, deocamdata merge perfect la 35.000 dar sunt curios cum o sa mearga la 200.000 masina cumparata din Germania cu 100.000 la bord, ca atunci cand o sa ajung eu la 100.000 cel cu SH va ajunge la 200.000 sau in caz ca o cumpara la 200.000 ajunge cu ea la 300.000...


Quote

:D
Cati si-au luat tzeapa cu fazele astea (si nu doar la dacia).....nu stiu cum e la sandero dar la logan am vazut rugina dupa doar 2 ani in special la modelele mai vechi ph1. Si ghici ce: ii doare in cot pe aia de la Dacia de rugina masinii tale  :((   Ca daca era asa atunci toti posesorii cu garantie de 6ani la tabla (asa era inainte) si-o revopseau macar. Poate tu o sa fii un posesor fericit si o sa ajungi cu masina la 10ani fara rugina. Nu mai spun ce umilinta trebuie sa suporti la Reprezentanta cand te duci la garantie (pe dreptul tau practic). Rechemari, analiza, telefoane la VC, comisie de la Uzina pt. un banal de furtun+colier.
Partea proasta este ca romanul nu citeste contractul de garantie si crede ca ii trag cei de la reprezentanta teapa. Acolo scrie ca ai 10 ani de garantie la tabla daca rugina porneste de sub vopsea. Romanului ii sare o piatra si ii ia vopseaua, ploua, rugineste tabla dupa care vrea sa ii fie revopsita masina.


 
QuoteSper sa nu ma intelegi gresit, nu am nimic persoanl cu tine si cu Sandero tau. Dar trebuie totusi sa spunem adevarul nu sa ne mintim singuri. Pt. cei care cred ca aberez sau exagerez sa intre pe forumul loganclub unde exista un topic intitulat "Lucruri Care Nu Va Plac La Dacia Logan Facelift", are "doar" 32 de pagini. Si sa nu spuneti acum ca logan e total diferit de sandero, ca practic e aceeasi masina.
Fiecare cum ii place insa pe mine ma deranjeaza cei care nu au bani de BMW, sa zicem si il cumpara SH, dar in acelasi timp nu au bani de televizor sau frigider si pentru astea fac rate. Daca esti adeptul SH-ului apoi cumpara-ti frate totul sh ca altfel nu mai poti sa spui ca tu ai vrut SH si iti ramane sa recunosti ca nu ai putut sa iti cumperi nou...ceea ce e mare diferenta...e diferenta intre a vrea si a putea.

jailor

Quote from: sebba on October 02, 2012, 02:56:18 PM
jailor, man, fara suparare, ce "incoming" are familia ta?
e frumos ce spui tu dar la modul general se poate aplica doar de la un anumit nivel de salarizare/venit in sus
cand alocarea de buget ptr achizitionarea unei masini se face dificil si cu multe sacrificii, incerci sa optimizezi putin achizitia si te intinzi cat iti e plapuma renuntand la avantaje gen masina tzipla si senzatia ca tu ai fost primul :)

Stii cat iti trebuie pe hartie sa ti se aprobe un credit auto pt Dacie?! Ei bine iti trebuie sa ai in mana pe hartie doar de 3 ori rata. Cum o rata la Dacie full cum e amea e 650 cu CASCO inclus iti trebuie un salariu in mana pe hartie de exact 1950 lei. Ti se pare mult? Se poate si mai putin cu cogiranta. deci daca sotul si sotia au fiecare nu mai mult de 1500 lunar in mana isi pot lua ion rate cu avans zero cel mai scump Sandero. Daca ti-l cumperi pe cel mai chel probabil ca te incadrezi si cu 1200 lunar
Cineva spunea ca nu isi face rate ca nu stie ce va urma si ca prefera sa dea 10.000 de eur pe un SH...Pai daca ai dubii ca poate urma si ceva naspa in viitor cum dai o suma atat de mare cash?!!

BoGDaN

stelian222
la passat b6 2009 distributie facuta la  tess sibiu 1200 ron
la logan cred ca nu te duce mai mult de 300 -400 ron facuta la un service bun

dieselul este mai scump la intretinere, dar recuperez foarte mult pe consum unde am un 4.5 la o masina de 4.7 m si 1.6 tone. in plus, sunt genul de sofer care face 40000 km pe an.
una peste alta cred ca pentru cine doreste sa faca multi km, in tara si in strainatate e recomandabil diesel
cine doreste o masina de oras si face km mai putini sa aleaga benzina

jailor

Quote from: BoGDaN on October 02, 2012, 04:58:19 PM
stelian222
la passat b6 2009 distributie facuta la  tess sibiu 1200 ron
la logan cred ca nu te duce mai mult de 300 -400 ron facuta la un service bun

dieselul este mai scump la intretinere, dar recuperez foarte mult pe consum unde am un 4.5 la o masina de 4.7 m si 1.6 tone. in plus, sunt genul de sofer care face 40000 km pe an.
una peste alta cred ca pentru cine doreste sa faca multi km, in tara si in strainatate e recomandabil diesel
cine doreste o masina de oras si face km mai putini sa aleaga benzina
Pe forumul asta http://vwforum.promotor.ro/topic/41234-consum-passat-b6/ cei cu motoare de 1,9 spun ca au consum mediu de 7-8. Tu ce motor ai de scoti consumul de 4,5? Cat despre recuperarea din diferenta de combustibil...nu ai luat la socoteala si faptul ca dieselul e mai scump ca benzina...astfel ca la recuperarea aia trebuie sa tii cont ca ai dat pe masina mai multi bani decat daca era pe benzina. In plus motorina a ajuns mai scumpa ca benzina deci trebuie sa mai reduci putin din recuperare.

BoGDaN

jailor, consuma 7-8 in oras!
eu fac exterior foarte mult. consumul de 4.5/5 se obtine in regim extraurban. in plus eu am un motor bluemotion. ca atare eu obtin un consum bun

BoGDaN

ciprebbe
dar la benzinar cred ca ai consum de 15 in oras  :o

bitalb

Eu am avut un passat b6 2.0 fsi 4motion, luat nou, consuma minim 12 in oras si minim 8 in afara.
Consumul depinde foarte mult de stilul de condus si de conditii.
Referitor la masini noi, eu am avut una calda/una rece. Datorita conditiilor pt. mine a cumpara in leasing e singura optiune.
Am avut o octavia care am folosit-o 6 ani, acum are 11 ani si inca merge ok (cunosc proprietarul actual)
Passat-ul a fost alta poveste, nu stiu daca a fost o exceptie dar am fost dezamagit, dupa 2 luni am schimbat bucse de brat, dupa 3 ani trebuia schimbata caseta de directie...
In urma cu 3 ani si ceva am strans din dinti si am plecat de la nemti :) ... am luat un C4, pana acum nu am schimbat nimic la el.
Personal dupa experienta pe care o am cred ca si o masina noua iti poate oferi surprize.
O masina SH de la dealer are 1 an garantie si este o optiune serioasa pt. multi.
Nu cred ca e corecta comparatia intre diferite clase de masini, daca e sa compari compara SH cu nou din aceeasi clasa.

ciprebbe

Quote from: BoGDaN on October 02, 2012, 07:24:13 PM
ciprebbe
dar la benzinar cred ca ai consum de 15 in oras  :o
Pe aproape 13.5 -14 urban iar afara 8.5-9.
Opelul de1.8 papa 11 urban si 7.5 afara medie orara 110, insa daca mergi mai sus incepe sa pape.
Nu stiu daca e o pura intamplare sau un lucru cert insa orice masina am avut cu motorizare 1l, 1.2l ,1.3l sau 1.4l am avut mai multe probleme decat la motorizarile mari.
Poate e si goana asta dupa tehnologie,, dupa inovatii,  dupa consun cat mai mic, si atunci se reduce fiabilitatea motorului pe masura ce apar motorizari tot mai mici. Imi vine in minte "cobrele" ale de prin anii 90 care si in ziua de azi merg motoarele excelent.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

jailor

Am o dacie 1,6 care la 35.000 de km nu are nimic si un C1 1l care are motor si cutie de Toyota si caruia in 40.000 i-am schimbat ambreiajul pt ca pocnise placa de presiune. Ideea e ca motoarele mici pt a obtine aceleasi performante functioneaza la turatii mari. Turatiile mari inseamna uzura mai rapida a motorului. De asemeni oamenii nu prea sunt obisnuiti ca motoarele mici sa fie folosite doar pt transportul de persoane, evident conteaza si nevoile fiecaruia. Eu cu C1 am carat 15-20 m2 de faianta si gresie ceea ce era enorm pt el. In plus am facut concedii pe la munte si prin strainatate unde am urcat serpentine si i-am dat constant pe sute de km 130 cu masina plina de bagaje si oameni. Nu pot spune ca ambreiajul sau masina au fost proaste ci recunosc ca le-am folosit in exces pt ceea ce reau proiectate. De asta zic ca masinile, pe langa defecte de fabricatie, se strica in functie de maniera de condus si ce se face cu ele.

sebba

Daca nu ar fi impozitele asa mari as prefera oricand un motor mare si pe care sa-l utilizez la 50% din putere decat unu mic de care sa trag tare sa miste "troaca"
Consumul e dat in primul rand de masa deplasata si de viteza/acceleratie
Un motor dublu ca si putere nu dubleaza si consumul
Sailing away! S/Y Haimana

BoGDaN

Pai Dacia nu este o masina proasta jailor. Taximetristii au 4-500.000 km si inca tin. Depinde de intretinere, depinde de sofer. Unul mai slab schimba mai des ambreiajul.
Impozitele sunt proaste. Din motivul asta nu mi-am luat o Honda Accord 2.2 i-dtec pentru ca impozit de 9 milioane ii mult. Poate parea absurd sa te gandesti la o Honda si sa te si uiti la impozit, dar eu ma uit. Banii in buzunar nu strica...
Datorita taxei de poluare si impozitarii am vazut multe X5 inmatriculate pe BG care dupa parerea mea e mama prostiei romanesti.