Piața auto second hand în România

Started by Ionut, October 02, 2012, 10:51:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut

La 60% dintre mașinile second hand au fost descoperite daune ascunse de zeci de milioane euro

La aproximativ 60% dintre mașinile second hand înmatriculate în România au fost descoperite daune ascunse de zeci de milioane de euro, în multe dintre cazuri kilometrajul fiind dat înapoi de fostul proprietar pentru ca mașinile să fie vândute mai ușor. Din acest motiv, Comisia Europeană a decis să permită o inspecție tehnică suplimentară a mașinii, la momentul schimbării proprietarilor. Măsura este însă la latitudinea statelor membre, iar autoritățile române au decis acum ceva ce poate părea ciudat.

Pentru a evita înșelarea cumpărătorilor și a crește siguranța rutieră, oficialii Comisiei Europene au decis să permită efectuarea unei astfel de verificări ITP și înainte de perfectarea unei tranzacții de vânzare-cumpărare a unui autovehicul. Concret, Directiva europeană, care va intra în vigoare în 2018, introduce obligativitatea ITP periodice pentru autovehiculele de peste 3,5 tone și tractoarele cu viteză mai mare de 40 km/h, stabilind ca, începând cu 2022, inspecția periodică să fie obligatorie pentru toate vehiculele cu 2 sau trei roți și motor de peste 125 cc. În același timp, noua directivă lasă libertatea statelor membre să introducă o inspecție a mașinii și atunci când aceasta își schimbă proprietarul sau rulajul depășește 160.000 de kilometri, inspecție care să fie efectuată indiferent de data ultimului control tehnic.

Astfel, un document oficial relevă că la nivelul ministerelor Transporturilor, Internelor și Externelor a fost constituit un grup de lucru pentru transpunerea Directivei, care a analizat inclusiv posibilitatea introducerii unei inspecții tehnice periodice suplimentare efectuată cu ocazia schimbării proprietarilor vehiculelor. Iar decizia a fost că nu este nevoie de o verificare suplimentară, cele regulate fiind suficiente.

Profit.ro

Ionut

Ce masini second-hand cauta romanii si in cat timp se vand cele mai populare modele – analiza Autovit

În 2016, marcile cel mai adesea preferate de romani au fost Volkswagen, BMW, Audi si Opel, arata o analiza Autovit.ro. Clasamentul a fost efectuat avand la baza un studiu pe un grup de peste 20.000 de mașini declarate vandute de catre persoanele fizice care au publicat in acest an anunturi pe Autovit.ro. Modele precum Opel Astra si Volkswagen Passat isi gasesc cel mai repede clienti, media fiind de doua saptamani de la postarea anuntului pe site, in timp ce la unele modele media este de peste trei luni.

In top 10 marci preferate de romani se numara Volkwagen, BMW, Audi si Opel, urmate de Ford, Mercedes, Skoda, Renault, Dacia si Peugeot. Dintre acestea, primele patru marci au inregistrat peste 2.000 de tranzactii fiecare in 2016. Cele mai cautate masini ale anului s-au incadrat in segmentul de pret 5 000 ¬ 10 000 de euro, iar cele mai achizitionate modele au fost berlinele si masinile de familie, in timp ce decapotabilele, MPV-urile sau masinile de clasa A s-au vandut mai greu. In topul modelelor preferate de romani se numara VW Passat, VW Golf, BMW Seria 3, Audi A4 si Opel Astra.

0-100/Hotnews

Ionut

ANALIZĂ Achiziția unei mașini la mâna a doua în decembrie poate fi o afacere bună, dar și riscurile sunt mai mari

Achiziția unei mașini la mâna a doua în luna decembrie poate fi mai riscantă decât în alte luni, în contextul euforiei sărbătorilor și a grabei cumpărătorilor, dar aceștia pot găsi oferte bune, în condițiile în care dealerii vor să termine anul cu mai puține mașini pe stoc și cu mai mulți bani în conturi, potrivit unei analize publicate luni de InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului mașinilor. În lunile decembrie din ultimii ani, vânzările de mașini rulate au fost cu până la 25% mai mari față de luna ianuarie a anului imediat următor, pe fondul existenței unei cereri mari, dar și a dorinței dealerilor de a intra în noul an cu un stoc mai redus de automobile, scrie News.ro.

"Asta înseamnă că există cerere foarte mare în decembrie și de aici problemele: se poate ajunge la o criză de mașini bune, oneste, care chiar merită cumpărate. Un cumpărător grăbit poate cădea foarte ușor pradă unui vânzător mai puțin onest", a declarat fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune, citat în comunicat.  Persoanele fizice sau juridice vor să vândă rapid pentru a face rost de bani pe final de an, iar cumpărătorii decid achiziția unei mașini fie pentru că era un obiectiv personal din acel an, fie că este vorba despre un cadou sau o reglare a balanței contabile pe anul care tocmai se încheie, consideră compania.

Profit.ro

voicul

#108
Mai e un aspect pentru oferte mai bune in Dec: orice masina, in cateva zile, va avea +1 an vechime ;)

Ionut

Românii au înmatriculat în 2016 aproape 300.000 de mașini second-hand și 94.919 autoturisme noi

Trei automobile din patru înmatriculate anul trecut în România au fost second hand, piața automobilelor second hand crescând în 2016 cu 18,6%, până la 297.290 de unități, potrivit datelor publicate de Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Înmatriculările de automobile noi au crescut anul trecut cu 17%, până la 94.919 de unități.

Volkswagen a rămas cel mai bine vândut brand second hand, cu 84.817 de mașini înmatriculate în 2016, echivalent cu 89% din totalul pieței de mașini noi, scrie News.ro. Cumulat pentru mașini noi și second-hand, înmatriculările au crescut cu 18,2% față de 2015, până la 392.209.

Profit.ro

Ionut

LeasePlan România a deschis un outlet
prin care vrea să vândă 500 de autovehicule rulate în acest an


LeasePlan România, liderul pieței locale de leasing operațional, a deschis un centru de tip outlet în zona Pipera, prin care vrea să vândă în acest an circa 500 de autovehicule rulate către firme și persoane fizice, au anunțat joi reprezentanții companiei. Investiția în deschiderea centrului s-a ridicat la 50.000 euro. Centru din Pipera a fost deschis anul trecut după Crăciun, iar până în prezent 15 autovehicule au fost vândute, din care 14 au fost plătite prin bani cash, scrie News.ro.

Anul trecut, LeasePlan România a înregistrat o cifră de afaceri de 42,2 milioane de euro, rezultat similar cu cel obținut în 2015. În 2016, flota în administrare s-a majorat la peste 11.300 de autovehicule, ducând valoarea portofoliului la 100 milioane euro. Peste 80% din flota totală se află în regim "full service", restul reprezentând servicii de administrare flotă.

Profit.ro

voicul

Dublare a înmatriculărilor de autoturisme second hand!

Numărul autoturismelor second hand, înmatriculate în primele trei luni din 2017, aproape s-a dublat (+98,06%) faţă de intervalul similar din anul anterior, ajungând la 128.123 de unităţi, reiese din statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), consultată de AGERPRES.

http://www.money.ro/dublare-a-inmatricularilor-de-autoturisme-second-hand/

dr4qul4

Mai importante ar fi cifre legate de vechimea lor.
Daca au 3-5 ani atunci e ok, daca au peste 5 si chiar peste 10, atunci e nasoala treaba.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Ultimele date de la DRPCIV spuneau ca 70% dintre ele au peste 10 ani... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cezar-mario2012

Multe din aceste mașini înmatriculate nu sunt cumpărate acum, ci sunt mașini pe care proprietarii nu au putut să le înmatriculeze din cauza taxei de mediu.

voicul

#115
Pentru evitarea programarii (peste 30 de zile) am inteles ca merge sa te asezi la coada. Stai toata ziua acolo, dar am pe cineva care asa a facut (cu masina noua - poate conteaza aspectul asta) si a rezolvat cu RAR-ul (mai repede ... sa zicem).

Registrul Auto Român, blocat de invazia rablelor. Eliminarea timbrului de mediu a dublat numărul înmatriculărilor de mașini vechi

Cea mai mare problemă este verificarea pentru eliberarea cărților de identitate ale vehiculelor (CIV). Fiind vorba despre o procedură amănunțită, reprezentanțele RAR sunt în acest moment sufocate de solicitări.

În primele două luni ale anului, în România au fost înmatriculate 76.439 de autoturisme second-hand, în creștere cu 95% față de aceeași perioadă din 2016, arată Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

În condițiile în care numărul înmatriculărilor aproape că s-a dublat, Registrul Auto Român (RAR), autoritatea care eliberează CIV-urile necesare înmatriculării în România a mașinilor rulate aduse din UE, este suprasolicitat. Cererile de programare pentru reprezentanțele RAR sunt atât de multe în unele județe, încât proprietarii trebuie să aștepte și până la 30 de zile până să ajungă în fața unui angajat al Registrului.

Preluat: http://www.money.ro/registrul-auto-roman-blocat-de-invazia-rablelor-eliminarea-timbrului-de-mediu-a-dublat-numarul-inmatricularilor-de-masini-vechi/

TibiV

Ce mishto...

Umplem tara de rable pe care neamtul prefera se la vanda romanilor (si iau bani pentru asta) decat sa le duca la REMAT-urile nemtesti unde trebuie sa dea bani...
:(

Teatru absurd...
Neamtul a scapat de cheltuiala...
In 2-3 ani romanul se prinde ca a cumparat o rabla, si va da din picior sa i se dea bani prin "Rabla" ca sa isi ia masina noua...
Ca la casa de nebuni.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

2025 in Norvegia si Olanda, imatriculari doar de masini electrice si hibride.
Londra interzice din 2018 taxi diesel si vrea lege sa se interzica de tot diesel (2020 cred).

Deci o sa cam asistam la un val de diesel spre partea estica (deci si RO), cei din vest dorind sa scape de poluare.

slartibartfast

Am totuși impresia că acum în mare parte se înmatriculează mașini care deja circulau prin România, dar cu numere bulgărești sau străine. Chiar și subiectiv, parcă am văzut din ce în ce mai puține rable cu număr de Bulgaria pe străzi în ultima vreme.

voicul

Pe langa ce ai zis mai este si: imtricurilari de masini pentru masini vandute in ultimii 5 - 7 ani, dar care nu au fost trecute pe numele noului proprietar tocmai din cauza taxei.