Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#210
A fost lansată licitația publică privind achiziția serviciului de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România

București, 02 iulie 2024

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că azi, 02.07.2024, a transmis în SICAP anunțul de participare nr. CN 1070594, aferent proiectului ,,Îmbunătățirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul orașelor mari din România", care a fost validat de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) și transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE).

Obiectivul principal este introducerea trenurilor de mers cadențat în jurul și între marile orașe din România printr-o abordare integrată a transportului de persoane de tip navetă (distanță redusă) cu transportul de persoane pe distanțe medii și lungi, coroborat cu o mai bună definire a obligației de serviciu public în transportul feroviar public de călători la nivel național ce include stabilirea obligației de serviciu public de transport feroviar public de călători pentru perioada decembrie 2027 – decembrie 2042.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

    Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic.
    Actualizarea Modelului Național de Transport (MNT) cu date socio-economice și de transport la nivelul anului de bază 2023, detalierea MNT pentru poli de creștere și cei de dezvoltare urbană, precum și a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – orașele reședință județ.
    Stabilirea parametrilor specifici, verificarea capacității de infrastructură și simularea costurilor și veniturilor pentru serviciile de transport feroviare.
    Stabilirea mersului cadențat în transportul feroviar pentru fiecare polii de creștere și de dezvoltare și orașele mari și reședințele de județ apropiate.
    Punerea la dispoziția ARF a unei licențe pentru software-ul de planificare și modelare în transporturi.
    Instruire personal ARF pentru operarea software-ului de planificare și modelare în transporturi pentru utilizarea MNT.

Principalele rezultate și impactul la nivelul comunității: Mersul cadențat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populației din fiecare pol de creștere analizat, la o cadență adecvată, pe o perioadă de cel puțin 10 ani.

Orașele vizate sunt: București, Cluj Napoca, Timișoara, Iași, Constanta, Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Brăila, Arad, Pitești, Sibiu, Bacău, Târgu Mureș, Baia Mare, Buzău, Botoșani, Satu Mare, Râmnicu Vâlcea.

Valoarea  totală a proiectului este de 15.917.981 lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Programul Transporturi (PT) 2021 – 2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni.

arf.gov.ro/web/licitatie-arf-mers-cadentat/


https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100181774

Konter

" Autoritatea pentru Reformă Feroviară a primit trei oferte la licitația destinată introducerii trenurilor în mers cadențat.
Societățile care au depus documentația sunt:
Asocierea ELECTRONIC SOLUTIONS (România) – AV Transport Planning SRL (România) – PTV Austria Planung Transport Verkehr GMBH (Austria) având subcontractori: PTV Planung Transport Verkehr GMBH (Germania), care este și terț susținător tehnic, Panteia BV (Olanda), AS Transit SRL (România), BAICONS IMPEX SRL (România) și Institutul de Cercetări în Transporturi INCERTRANS SA (România);
Asocierea TRAFFIC PLANNIG (România) – AIM HIGH ENGINEERING SRL (România) – RAILISTICS GMBH (Germania);
Asocierea TTL PLANNING SRL (România) – SYSTRA SA (Franța)."

cristi5

Datele de parcurs (intarzieri, anulari) si mersul "tuturor" trenurilor romanesti incepand cu 22 oct "pana ieri". Se actualizeaza zilnic.

Pt Regio nu apar toate opririle, dar daca credeti ca lipsesc opriri importante dati de stire. Am incercat sa includ statiile sau haltele de inceput si de sfarsit la fiecare tren. Dar poate totusi lipesc trenuri... posibil sa lipseasca unele opriri de inter-regio.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/etc/parcurs.txt

Din pacate vizualizarea pe mobil (iphone cel putin) e incomoda pt ca o oprire nu incape pe un rand.

Datele in format CSV:

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/etc/parcurs.csv

Multumim sursei anonime.

shift2rail

Din pacate, formatul e ilizibil pe tel, vom incerca si laptop

Nu poate fi compilat "mersul" 2025 intr-un format prietenos, e.g .pdf? :-[

cristi5

#214
Asa arata: inceputul lui IR72      https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/etc/parcurs.txt


Trecerea la IR73 (si asa mai departe, toate trenurile). Primul rand la IR73 este intarzierea la sosire in Bucuresti in 22 oct (106 min) dar restul a circulat in 21 oct si nu avem datele


@shift2rail pot sa incerc sa produc un format pt mobil cu coloane mai inguste (gen fara an, truncheat numele statiei la "Drobeta Turnu S", doar ultimele 10-30 zile) dar nu stiu cand va fi timp.

Se pot face multe aplicatii cu aceste date, puteti si voi sa le descarcati din CSV si sa le prelucrati cum vreti in Excel sau Google sheets. Important e sa avem datele, sa fie corecte, si apoi vedem la ce le folosim.

Una din aplicatii e mersul trenurilor... Asa cum vezi mersul 2024 se deduce usor din aceasta lista. Cand vor incepe sa circule trenurile cu mersul 2025 vom putea vedea noul mers. O lista de trenuri in ordinea numarului, cu toate opririle, e foarte simplu de generat. O lista in ordinea statiilor (cum e in "carte") e un pic mai complicat (trebuie introdusa topologia retelei) dar nu imposibil. Sigur, se poate scana cartea fizica, daca o are cineva, si are timp de scanat. Parca sunt scanate pana prin 2005.

Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Ar fi mișto să scoatem ceva concluzii bazate pe datele astea și să facem o poziție sau mai multe prin API, ar fi o premieră. Să spunem ceva despre rețea/ trenuri util și interesant de citit/știut pentru cetățeni.

alleks

Daca e util, pot sa ajut cu un mic site/aplicatie care sa prezinte informatiile intr-un mod mai prietenos pe orice dispozitiv, sa permita filtrare etc. Ar fi ideal sa aveti voi un domeniu si host. Daca nu, incercam sa gasim ceva free.

Ionut


dan tm

Noutăți.
Se pare că ramei Alstom Coradia Stream i-au stabilit turnusul.
IR 1631* București 6.33 Brașov 8.59
IR 1632 Brașov 9.15 București 11.52
IR 1633 București 12.21 Brașov 14.57
IR 1626* Brașov 16.27 București 19.00

1631*, față de versiunea livret Central (București 7.15 Brașov 9.46) i-a fost modificată trasa.
1626*, tren nou.

Până aici toate bune și frumoase dar, există un dar. Ani la rând CFR Călători a avut tren București -  Brașov din oră în oră, la ora 6 IR 1745 devenit ulterior 1735, la ora 7 IR 1631, la ora 8 IR 1680 (care dea lungul anilor a avut diferite numere de circulație).
Acuma apare această ramă Alstom căreia s-au gândit ei că se pretează cel mai bine la acele trenuri, dar uite că se produce un gol orar, gol de la care vor mânca privații.
IR 1735 București 6.11 Brașov 8.41
IR 1631 București 6.33 Brașov 8.59
după care își intră în rol privații cu fumigenele lor
IR 11531 (Astra Transcarpatic) București 6.40 Brașov 9.08
IR 10031 (TFG) București 7.00 Brașov 9.33
IR 11533 (Astra Transcarpatic) București 7.50 Brașov 10.20
și în sfârșit următorul tren CFR Călători IR 1680 București 8.24 Brașov 10.50

Păi așa ne-a fost vorba? Parcă se vorbea că ramele astea vor dubla trenurile existente, nu că vor face astfel de modificări din care tot CFR Călători are de pierdut.


de aici

https://trenuletz.forumgratuit.ro/t5423p210-mersul-trenurilor-2024-2025

sint dese trenurile dimineata, la 20 de minute. ba chiar la 7.(continuarea discutiilor de dincolo e interesanta) O:-)

dobrogean

ARF doreste dublarea trenurilor existente cu ramele noi, dar nu are capacitate de primire-expediere Gara de Nord.
Inevitabil unele trase existente vor fi inlocuite de cele cu rame noi.

AndreiB

Cred ca se pot explora optiuni de crestere a capacitatii:

1. Eliminarea traselor duble (e.g. doua trenuri cu destinatie identica la <30min unele de altele)in favoarea suplimentarilor cu vagoane. Ideal prin adoptarea unui mers cadentat, indiferent de OTF - cum s-a facut si pe linia spre OTP.
2. Mutarea tuturor trenurilor de pe M100 in Basarab, de unde se poate intra / iesi fara a interfera cu intrarea in GdN
3. Reparatia macazelor si liniei astfel incat sa scada durata rebrusarii
4. Eliminarea practicii de a gara trenurile in Grivita intre curse. Cu exceptia apei / vidanjei, garnitura se poate curata si la peron. Un tren spre Constanta de exemplu ar trebui doar sa schimbe locomotiva (sau sa le compuna pe toate cu rame) si sa i se faca curatenie la peron - ar creste enorm capacitatea.

cristi5

Livret Coradia Buc-Brasov gasit pe Fb. Nu garantez autenticitatea si nici ca e definitiv. Sper ca nu e definitiv ca pleaca la 5 dimineata si face 2:30





Powered by API/PUM imgur uploader

40-0802-5

#222
Primul de la 5 si ceva, ar fi super, mai ales daca, fie l-ar trasa cu 20 de minute mai devreme, fie l-ar pune pe 366 cu plecare din Brasov la 8.25 in loc de 8.05 cat apare in prezent.

Ar rezulta o legatura de zi de toata frumusetea intre Bucuresti si N-E Transilvaniei.  :thumbsup:

Returul de seara din Brasov mi se pare o dublare inutila a lui 1638, mai ales ca se succed la nici jumatate de ora.

Xenos

De ce sta 5 ore in miezul zilei? Inexplicabila gaura aia.
Prima plecare e ff...devreme.

Elful821

#224
@dobrogean

Capacitate ar fi, pe hârtie, dar dacă se întâmplă ceva și vin întârziate, Gara de Nord se blochează la orele de vârf 6-9 și 17-20. Și așa în unele momente e haos, chiar și cu trenurile regulate.


@AndreiB
1. Mersul cadențat este pretabil în cazul ramelor/ automotoarelor, mai greu în cazul garniturilor cu vagoane, fiind gara înfundată.
2. Slabe șanse, deja la ora de vârf nu se face față în revizia Basarab, fiind doar 3 linii de primiri ale trenurilor de la drum, maxim 4, fiind încă necentralizată, iar macazele se fac cu mâna, cu încuietori în bloc, la fel și intrările/ieșirile din remiza Basarab. Sunt trenuri de la drum care stau și 2 ore pentru a fi primite în revizia Basarab.
3. Se mai lucrează, deja s-au scos restricțiile de 10 ce afectau jumătate din gară.
4. Ar fi valabil doar pentru garniturile care vin de la Brașov sau Constanța, stații cu activitate mai redusă, oricum unele se formează la peron (5005 formează 1573, 3002 pe 3003, 3004 pe 1589, 1572 pe 1575 etc.) e destul de greu să faci curățenie printre călători. Spre exemplu asta vara, în sezon unele garnituri făceau și 4 trenuri, altele doar 2.