Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#135
... del
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Drive_140

#136
Sunt! 8 iulie. În primele 10 secunde :)

P.S. Dar voi fi cinstit. Îmi amintesc doar 2 trenuri pentru întreaga perioadă de filmare video.

andrey_tm

Calatorie intre Dornesti si Suceava cu vechiul automotor Malaxa



Trenuri intr-o dimineata ploioasa in Suceava



Filmare din spatele trenului intre Vatra Dornei si Mestecanis


andrey_tm

Trenuri in Defileul Crisului Repede



Trenuri in Vatra Dornei


sorinelbulceag

O intrebare.... se poate scurta durata calatoriei cu trenul pe ruta  Suceava - Cluj? daca nu, de ce? Multumesc in avans!

frunzaverde

Bineinteles ca s-ar putea, daca s-ar scoate restrictiile nenumarate de pe parcurs. Doar daca intre Salva si Dej s-ar circula normal, cu 100 km/h, nu restrictionat cu 80 km/h ca acum, si intre Dej si Cluj (Apahida) ne-am intoarce la 120 km/h de la actualul 70/50 km/h, daca s-ar scoate restrictiile la poduri si tunele, s-ar economisi cel putin o ora.

Dar pentru asta trebuie ca alocarile pentru retea sa fie de cam 10 ori mai mari ce se aloca azi - in afara de reconstructiile megalomanice de pe CIV, calea ferata nu primeste aproape nimic...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Trecand pe langa conditia infrastructurii, se poate scurta durata si de maine prin retrasarea trenurilor cu tonajul mediu anual + 1 vagon (marja e discutabila, desigur). De exemplu, astazi IR 1834 (care are 3 vagoane si e trecut in livret cu 500 tone) avea la Cluj 30 min intarziere iar la Vatra Dornei pot zice ca era la timp (+2 min).

Balto

CFR Călători elimină un discount introdus acum 10 ani pentru biletele online

Întrebaţi de ce au eliminat reducerea de 5% oferita pentru biletele cumparate online, reprezentanţii CFR Călători au spus că aplicarea unei oferte comerciale ține de politica de marketing a fiecărei companii, care poate introduce diverse oferte pe anumite perioade de timp. "Această reducere de 5% oferită pentru biletele cumpărate online a fost o ofertă comercială temporară, introdusă în anul 2009, odată cu lansarea acestui nou canal de distribuție a biletelor, pentru promovarea acestuia și încurajarea clienților noștri de a utiliza cu încredere acest serviciu", au explicat reprezentanţii CFR Călători.

economica.net

Defapt, de vreo luna am observat miscarea pe stilul "noaptea ca hotii" de scoatere a reducerii cand am generat pretul si aparea 0% reducere online. Am cautat in grila de oferte si SURPRIZA, nu mai figura nici acolo fara vreun anunt. Dupa vreo saptamana a disparut si cea de 25% pentru anticipatie de minim 21 zile la cumpararea biletului, care s-a transformat in doar 15%. Practic platesc acum cu 15% mai mult cand imi cumpar un bilet +1,1 lei scumpirea rezervarii locului la IR. Masurile NU au fost anuntate pe pagina lor, ca inceteaza ofertele, si multi s-au trezit ca in loc de 100 de lei dau 116,5 lei (exemplu). Rusinoasa atitudinea conducerii, pe langa compunerile mizerabile de 2 etajate pe Bucuresti - Cluj sau Cluj - Galati care au fost vara asta. Managementul lor defectuos ii va lasa doar cu studentii, pensionarii, si cativa elevi navetisti + angajatii proprii. Restul vor migra la mijloacele auto. Fiind pasionat de trenuri, si circuland destul de frecvent, am inceput sa iau in calcul si alte mijloace de transport unde odinioara foloseam trenul, pentru ca, isi bat joc efectiv de platitorul de bilet, serviciul oferit fiind prost si scump.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

cristi5

#143
Interesant, de cand critica economica companiile de stat?

Sau stai, @Balto, al doilea paragraf e scris de tine sau de economica? :) :)

alecu26

Ce cretini si astia. Tot ce inseamna comert civilizat si practice economice validate in lume, vine cineva care a facut MARKETING la cine stie ce particulara...sau la Gheorghiu Dej...si o elimina. (Ma refer la reducerea pentru on line, si reducerea pentru achizitie cu anticipatie).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Balto

@cristi5 E scris de mine. Nu am gasit nicaieri un articol realist in care sa se puna punctul pe i. Si scoaterea reducerilor, e condamnare la faliment, de care se apropie din pacate aceasta companie capusata de la divizare incoace.
Suceava racord SEN 400/220/110 kV / Productie: Eolian (0,6MW), Biomasa (30,1MW), Fotovoltaic (0,64MW), Hidro (4,6MW), biogaz (2,9MW)

Phenol

#146
Stati asa baieti, daca vorbim de scumpiri la CFR Călători. In ultima vreme au fost mai multe.

1. Au eliminat reducerea de 5% la biletul online.
2. Au scumpit suplimentele la vagonul de dormit si cuseta.
3. Au redus reducerea la cumpararea cu anticipatie
4. Dacă nu ma-nsel au scumpit și cardul tren plus.

Nu sunt scumpiri mari, dar toate introduse deodată mi se pare exagerat.

Iar ca si comparatie, de ceva vreme MAV a lansat sistemul de e-ticket (nu am gasit versiunea in engleza, am folosit google translate pentru traducere), prin care îți cumperi biletul printr-o aplicație de pe telefon lansată de ei la care se oferă o reducere de 10% sau pe unele distanțe lungi chiar și 20%. Pe langa asta au pastrat reducerea de 5% la cumpararea biletelor online si restul de reduceri la gramada ce ofera compania din Ungaria.

oc7avian

1. Reducerea online era probabil să atragă clienți pe platformă. Acum, la ce cozi sunt la ghișee, e mai comod să iei online. În plus, plățile online sunt la ordinul zilei în cultura noastră față de acum 10 ani. Însă nu înseamnă că nu îmi pare rău de acei 5%...
4. Da, era 100 lei. Am verificat acum că mi l-am reînnoit pe 18 August, deci tot în ultimele 2 luni au aplicat scumpirea.

GML

@Phenol,

Ai mai multe reduceri la MAV: 5% daca iei de la aparat. 10% daca iei de pe siteul lor.
Pot sa ai si 20%, daca ai semnul de @ langa numarul trenului, dar parca nu ai numai la Accelarate, nu si la Intercity.
Nu prea inteleg, CFR ul de ce nu mai da reduceri la online.

andrey_tm

Calatorie cu IR 1831 intre Suceava si Campulung Moldovenesc