Trenuri in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by andrey_tm, June 29, 2018, 05:23:05 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dan tm

Am facut altceva, am descarcat  pozele si le-am incarcat aici.
Sa vad ce o iesi.

livret 1979. arata urit ca l-am salvat in ultima clipa din statia Sarmisegetuza.





















































































































































Powered by API/PUM imgur uploader

dan tm

o sa ma straduiesc sa descarc si pe cele din 1977. Doua livrete de calatori  1977 si 1979 precum si unul de marfa, toate afectate trenurilor de pe liniile numarului 2, le-am gasit prin mizeria magaziei de marfa a fostei gari Sarmisegetuza.

Xenos


Eu îmi amintesc că un amic făcea naveta la iubita lui din Cluj :D şi îmi spunea că rapidul făcea 6 ore jumate, acceleratul 8. Deci se poate.
Măcar atât. Când ne vom întoarce la o politică normală de mentenanţă şi investiţii, se va putea, că doar vom reuşi în 2020 - 2030 ce au reuşit cei din anii 70-80-90.

De altfel, văzând filmuleţul acela cu linia Cluj-Apahida-Gherla-Dej mi-am dat seama de ce s-a circulat aşa de bine în anii 90: liniile erau încă relativ noi, chiar în anii 90 s-a reabilitat câte ceva (am impresia că destul de mult....aş fi interesat dacă această amintire personală este corectă în ansamblu sau nu)

In anii 90 s-a dat o atenţie mult mai mare calităţii vagoanelor (mi-am amintit şi eu cu plăcere de ICE Marea Neagră, mergea cu AVA 200 şi făcea cam 1 h 33 min Constanţa - Bucureşti!) şi timpilor de parcurs, care au fost mult scurtaţi. ICN Ister mergea, la un moment dat, Bucureşti - Predeal - Braşov - Teiuş, astea fiind opririle!! În Teiuş rebrusa, apoi Simeria-Deva-Arad-Curtici, sub 10 ore, parcă....


dan tm

Bun, eu am vrut sa arat ca in 1979 se circula cu 140 km/h pe anumite portiuni unde acuma se circula tot asa sau mai rau dar dupa marile reabilitari.
Or acuma 65km/h la Sighisoara iar atunci 100-120km/h. Nici nu stiu, era electrificata Sighisoara atunci?

vancouver

65 la Sighisoara este numai punctual, intr-o singura curba, de intrare in gara. Acea curba a fost la fel si inainte de reabilitare, imposibil sa se fi circulat mai repede pe acolo. Fiind o limitare punctuala nu apare ca VS. Acum in loc de 100 intre Sighisoara si Danes este 160 (deocamdata 120 pana e gata semnalizarea noua, adica probabil spre sfarsitul anului 2019).

Deci nici vorba sa se circule mai incet, hai sa nu exageram.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Quote from: vancouver on May 20, 2019, 03:01:24 PM
65 la Sighisoara este numai punctual, intr-o singura curba, de intrare in gara.

Nu e nici o curba de intrare in gara. In gara se intra cu 80 km/h, de altfel (ma rog, o sa se intre cand n-o sa mai fie macazurile praf, ca acum se intra cu 50 km/h). Curba de 65 km/h este curba dinaintea podului in arc - care numai la gara nu este. Urmata de o curba de 80 km/h la intrarea in tunelul mic. Portalul tunelului este construit in curba care nu se poate lua la mai mult de 80 km/h.

Uite situatia din teren:
http://cfrsa.infofer.ro/images/doclic/Tronson%20Sighisoara%20Atel%20-%20lucrari/VOLUMUL%201%20-%20PROIECT%20TEHNIC/1.2%20SUPRASTRUCTURA/PARTI%20DESENATE/1.Sighisoara-%20Danes/22.PS%20Sighisoara%20-%20Danes%20_SL-%20(1).pdf

Dat fiind constrangerile de viteza, bloc si tonaj, ca si acceleratiile normale, practic pana la Danes nu o sa se poata atinge 160 km/h cu un tren comercial, deci a fost o investitie tampita si inutila. Timpii de parcurs calculati pe varianta noua, pentru un tren de 900 de tone sunt 9 minute, versus 10 minute pe varianta veche... Care n-or sa se schimbe cand va creste scriptic viteza la 160 km/h de la inceputul tunelului mare (acolo e placa cu VS), pentru ca nu exista timp de acceleratie de la 80 la 160.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Mi se pare ca prostia maxima a inteleptilor conducatori ai CFR a fost data atunci cand au decis eliminarea vechiului traseu...
(Acel nod mult discutat de la Podu Mures/Colariu/Teius ar fi mers de minune aici, insa doar ca varianta de rezerva....)
Dar nu, ei au scos din teren un fir (cred ca firul 2) de pe vechiul traseu, desi nu era afectat in nici un fel de lucrarile la noile tuneluri.
L-au scos complet - sine si traverse.... Inca de acum 4 ani, cel putin...

Cred ca ar fi trebuit sa il lase pe loc, chiar si numai ca back-up pentru eventuale incidente in noile tuneluri (accidente, inundatii etc.)
Basca, la o adica, ar fi putut sa dirijeze marfa (lenta) cel putin pe vechiul traseu Sighisoara->Medias, pana trecea "pasagerul". Ar fi menajat noua linie din tuneluri...

Doamne fereste de vreun accident in tuneluri, ca va trebui sa inchida M300 complet, din lipsa de alternative...
Cand alternativele erau acolo, in teren, de un secol...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

Hai sa nu exageram, situatia nu e chiar asa de proasta:

Curba de intrare in tunel e cu 80km/h (C 22.3 si C22.4 de pe schita):



Curba de iesire din gara este cea cu 65 km/h (C22.1 si C22.2):



Insa, uitativa putin si la linii (de CF vechi[negrii] si noi [rosii]) inainte de a trage concluzii:



Odata cu reconstructie raza curbei a scazut (am marcat cu x albastru punctele unde liniile vechi intersecteaza cu liniile noi si distanta dintre ele cu sageti).

Adica, daca acum curba e pentru 65 km/h, inainte raza fiind si mai mica viteza trebuia sa fie si mai mica (asumand aceeasi suprainaltare).

Iar traseul vechi continua cu inca 3 curbe aproape identice pe o distanta de 3.3 km pe cand pe noul traseu limitarea de 65 km/h este pe o distanta de 1 km + 1km cu 80 km/h. In ambele cazuri am pornit din gara Sighisoara.

Nu stiu daca a meritat investitia, insa nicidecum nu este o optiune mai proasta decat inainte.

PS: C22.0 (cu 40 km/h) este curba liniei care duce ... nicaieri.

Xenos

În orice caz păstrarea vechii linii fie şi numai ca backup nu deranja pe nimeni, ţin minte că (iarăşi anii 90  :lol:) trenurile ieşeau în viteză mare din gara Sighişoara, în pofida curbei largi la dreapta, apoi la stânga spre tunelele vechi (probabil dublate în anii 70), deci nu cred că dăuna să păstreze varianta veche pt. Daneş. Într-adevăr, se putea menaja niţel linia nouă.

Iar povestea asta cu Coşlariu mi se pare SF. E SF să fie capacitatea mai mică decât anterior.

frunzaverde

Quote from: Phenol on May 20, 2019, 05:04:10 PM
Hai sa nu exageram, situatia nu e chiar asa de proasta

Situatia e proasta dat fiind costul imens. Varianta veche, cu curba de 50 km/h, costa... 0 lei. Varianta noua, cu curba de 65 km/h, costa... aproximativ 100 milioane de euro. Care se puteau folosi altundeva mult mai bine. Sau se putea planui ceva ok cu ei.

Totul trebuie analizat din prisma a cat a costat - da, situatia e cu 1% mai buna ca inainte, dar la costuri infinit mai mari...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

vancouver

Cred ca am deviat. dan tm a afirmat ca inainte se circula cu 100 intre Sighisoara si Danes, pe cand acum cu numai 65. Eu numai atat am contrazis si la asta ma refeream cu "sa nu exageram". N-am afirmat nici o clipa ca e bine sau e rau ce s-a facut. Doar hai sa nu spunem pur si simplu lucruri false.

Asadar, aceeasi curba anterior reabilitarii era cu 50, acum 65.
VS Sighisoara - Danes era de 100, acum 160.
VS incepea undeva la 3 km de gara inainte, acum la ca. 2 km.

Sa nu comparam cea mai severa restrictie de acum cu situatia din cel mai favorabil punct de atunci.

Inca o data, nu spun ca e bine cum s-a facut, dar nu este cu viteze mai mici. Am fost evident si eu profund dezamagit, cand am vazut ca linia de 160 se termina in 2 curbe de 80 si 65 si ca o sa ramana asa, chiar si dupa reabilitarea garii Sighisoara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Xenos

Pe de altă parte chiar daca linia din pdv tehnic ar fi permis 160 km/h sau macar 120, in realitate toate trenurile de călători opresc in Sighișoara, iar gara este foarte aproape de noile tuneluri. Acesta este adevăratul motiv pentru care utilitatea acestei noi variante nu este deosebit de mare.

Phenol


Vice33

Da, se vede în celelalte poze, era un marfar cu vagoane de cereale.

Phenol

Intrebam doar de curioazitate, ca locomotiva apartine de CFR Calatori, dar se pare ca e dat in chirie la o companie da marfa, parca "Express forwarding" scrie pe logo.