News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Totul despre vehicule pe două roți

Started by Ionut, June 26, 2018, 07:31:55 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

General Motors se întoarce în Europa, dar nu cu mașini



General Motors se întoarce în Europa, dar nu ca producător de autovehicule, ci cu biciclete electrice. Noul brand lansat, Ariv, va vinde în primele țări din Europa vestică două modele de biciclete. General Motors a anunțat primele modele de biciclete electrice pe care intenționează să le vândă în Europa, în țări precum Germania, Belgia sau Olanda, unde piața de vehicule cu două roți este foarte dezvoltată. Anunțat în urmă cu câteva luni, planul de intrare pe segmentul bicicletelor include lansarea brandului Ariv, în cadrul căruia vor fi vândute, începând din acest an, două modele de biciclete electrice, una compactă și una pliabilă.

Prețul anunțat va fi de 2.800 euro și, respectiv, 3.400 de euro, pe piețele din Belgia și Olanda, și cu 50 de euro mai ieftine în Germania. Cele două biciclete, Merge și Meld, sunt echipate cu o baterie electrică care asigură o autonomie de 64 km, cu un timp maxim de încărcare completă de circa 3 ore și jumătate. Printre echipamentele celor două se numără luminile LED, dar și o conexiune bluetooth care, prin intermediul unei aplicații, poate oferi informații despre distanțele parcurse, viteză, nivelul de energie din baterie. Un port USB va fi disponibil pentru încărcarea telefonului, dar și un sistem de atașare Quad-Lock.

Profit.ro

Ionut

Pegas ieftineşte permanent toate bicicletele cu 15%. De ce a luat această decizie

Pegas începe anul cu o mişcare îndrăzneaţă: scade cu 15 procente preţurile tuturor bicicletelor. Nu este vorba de o promoţie limitată în timp, ci este o decizie permanentă pentru acest an. Reprezentanţii producătorului român spun că astfel continuă campania de protecţie a mediului înconjurător şi de susţinere a sănătăţii prin mişcare. ,,Creşterea continuă a numărului de automobile şi lipsa de investiţii în infrastructura ţării au dus la aglomeraţie şi chiar la blocaje pe mai toate arterele din marile oraşe. Petrecem prea mult timp în trafic, inhalăm prea multe gaze poluante, facem prea puţină mişcare. Sunt doar câteva dintre motivele pentru care compania noastră încearcă în mod constant să se adapteze la climatul socio-economic şi cererii la nivel naţional, prin preţuri mai bune şi locaţii cât mai accesibile, spune Mihai Chipcia, director de vânzări Pegas.

În 2019 Pegas continuă extinderea şi pregăteşte deschiderea a două noi magazine în ţară, după cele trei inaugurate anul trecut, plus vânzarea a trei noi francize. Braşov şi Iaşi sunt oraşele în care primăvara va aduce noile reprezentanţe ale producătorului român de biciclete. Pentru fiecare dintre acestea se preconizează o investiţie de 120.000 – 150.000 de euro, în condiţiile în care anul 2018 a adus companiei creşterea cifrei de afaceri cu 50%.

Adevarul

Ionut

Unicredit Consumer Financing lansează un credit cu dobândă zero pentru persoanele care vor să cumpere o Vespa Electtrica

UniCredit Consumer Financing a încheiat un parteneriat cu The Bike Hub, importatorul oficial pentru România al grupului Piaggio pentru brandurile Aprilia, Vespa, Moto Guzzi, Piaggio, Gilera şi Derbi în contextul în care acesta a lansat în România Vespa Elettrica, primul model integral electric din ofertă. UniCredit Consumer Financing oferă clienţilor care doresc să achiziţioneze noul Vespa Elettrica credite cu dobândă anuală efectivă (,,DAE") de 0%, direct în showroom. ,,Suntem banca pentru lucrurile care contează pentru clienţi şi, în acest context, vrem ca, prin parteneriatul încheiat, să venim în întâmpinarea celor care caută soluţii de a fi mai eficienţi în traficul urban din ce în ce mai aglomerat. Astfel, persoanele care vor cumpăra până pe 28 februarie un produs Vespa Elettrica oferit de către The Bike Hub pot beneficia de finanţare direct în showroom, cu toate costurile zero. Într-o lume dinamică, suntem mereu pregătiţi să ne adaptăm cu produse la fel de dinamice", a declarat Septimiu Postelnicu, Vicepreşedinte Executiv al Diviziei de Retail UniCredit Bank.

Oferta de finanţare Vespa Elettrica este valabilă pentru sume minime de 4.500 de lei şi sume maxime de 100.000 de lei, pe o perioadă cuprinsă între 6 şi 36 de luni. Clienţii care apelează la această ofertă vor beneficia de o dobândă fixă de 0% pe an, comision lunar de administrare credit de 0 lei, precum şi de un comision de acordare de 0 lei, DAE de 0%.

ZF

Cristi N

Un articol mai vechi pe care eu l-am descoperit de curand.

De ce e mai sigur și mai eficient lane filtering-ul. Demonstrație video
Publicat de  Cristian Predoi la  27/02/2016
Lane filtering-ul (devansarea mașinilor blocate în trafic) este, potrivit studiilor, mai sigur și mai eficient pentru toată lumea. În unele țări este admis, în altele e un subiect controversat, iar în România nu este reglementat și creează interminabile discuții.
(Articol publicat inițial în aprilie 2015, varianta actualizată)

Animația de mai jos este mai veche, dar trebuie luată în seamă. A fost realizată de o firmă de avocatură din Australia care face lobby pentru lane-filtering. Astfel de acțiuni au loc în mai multe țări din lume unde lane-filtering-ul este interzis sau un subiect controversat. În timp ce mulți șoferi consideră că lane-filtering-ul este periculos (pentru oglinzile lor și pentru sănătatea noastră), există mai multe studii care arată că devansarea mașinilor blocate în trafic este nu doar firească, ci și mult mai sigură. Filmul de mai jos e doar o dovadă concisă care arată beneficiile lane-filteringului.



Lane filtering vs. lane splitting

Demonstrația se referă strict la ,,lane filtering", care presupune devansarea mașinilor blocate în trafic, sau care se deplasează cu viteză redusă (de obicei, mai mică de 30 de km/h). Pe de altă parte, lane splitting-ul se referă la aceeași manevră, dar executată la viteze mai mari, care este considerată mai periculoasă, iar cele două situații n-ar trebui confundate.

Cum e în România

În România lane-filterring-ul și lane-splitting-ul nu sunt reglementate ca atare, iar de aici apar tot felul de confuzii, discuții și controverse. Teoretic, manevra este permisă atâta timp cât nu depășești un marcaj de linie continuă, așadar nu vei primi, în mod normal amendă pentru așa ceva. Pe de altă parte, dacă lane-filteringul nu este reglementat ca atare și nu există reguli pentru executarea manevrei, atât motocicliștii cât și șoferii pot greși, ceea ce duce la accidente.

Ghid de ,,bune practici"

Ne întoarcem în Australia – Statul New South Wales – unde, din iulie anul trecut, lane-filtering-ul este reglementat ca atare. Autoritatea pentru transporturi din zonă a dus o campanie de educare pentru ca manevra să fie executată în siguranță. Făcând abstracție de faptul că acolo se circulă pe stânga, putem trage câteva învățături din regulile lor.



La ce să fim atenți în România

Desigur, ce-am văzut mai sus trebuie adaptat la condițiile noastre de trafic, mai... speciale. Așadar, ochii-n patru la:

Șoferi care stau pe Facebook/Watsapp/SMS. Poți verifica cât sunt te atenți uitându-te în oglindă. Le vei vedea privirea.
Portiere care se deschid din senin, chiar și fără apăsarea "butonului magic" de avarie.
Pietoni care traversează printre mașini (de obicei în zona stațiilor de tramvai cu alveolă).
Ceilalți motocicliști. Dacă un motociclist devansează o mașină prin stânga, nu încerca aceeași manevră prin partea dreaptă. Șoferul poate trage de volan ca să-i facă loc primului motociclist și se poate urca pe tine.
Evită devansarea mașinilor prin dreapta, în general. Oglinda din partea dreaptă este mai puțin folosită.
Nu claxona abuziv, nu tura motorul inutil, nu atinge oglinzi. Poți trece și fără să fii considerat un huligan.
Nu devansa mașinile cu mai multe de 10 km/h. În oraș pot apărea pericole de unde nu te-aștepți și trebuie să ai timpul necesar să faci manevra de evitare.

Cristi N

Un studiu din 2011 facut in Belgia a ajuns la concluzia ca o mutare a 10% din navetisti din masini catre motociclete ar duce la o imbunatatire cu 40% a intregului trafic. Link

QuoteÎn acest studiu, am examinat efectele unei creșteri a ponderii motocicletelor în traficul de naveta. Un transfer modal de la autoturisme private la motociclete modifica propagarea fluxurilor de trafic și congestionarea traficului. De asemenea, va exista un impact asupra emisiilor generate de trafic.

Impactul asupra congestiei traficului a fost determinat într-un studiu de caz pentru secțiunea de autostradă dintre Leuven și Bruxelles. Fluxurile de trafic în naveta de dimineață au fost simulate în detaliu. O schimbare modală către motociclete a dus la cozi mai scurte care dispar mai devreme. Timpii de călătorie sunt semnificativ mai mici. Dacă 10% din toate automobilele private sunt înlocuite cu motociclete, pierderea totală de timp pentru toate vehiculele scade cu 40%. Atracția traficului nou datorită circumstanțelor îmbunătățite este luată în considerare în acest studiu de caz.

Atunci când rezultatele studiului de caz sunt extrapolate la întreaga rețea de autostrăzi din Belgia, economiile totale de timp pentru toate vehiculele se ridică la 15 000 de ore, ceea ce echivalează cu un beneficiu de 350 000 EUR pe zi.

Impactul unei schimbări modale asupra emisiilor a fost determinat și pentru studiul de caz Leuven-Bruxelles. Motocicletele noi emit mai puțini poluanți în comparație cu vehiculele particulare medii (mai puțin NOX, NO2, PM2.5 și EC, dar mai mult VOC). De asemenea, emit mai puțin CO2. Costurile externe totale ale noilor motociclete sunt mai mici cu 20% decât cele ale majoritatii masinilor private. Pe segmentul autostrăzii dintre Leuven și Bruxelles, costurile totale ale emisiilor pot fi reduse cu 6% dacă 10% din autoturismele private sunt înlocuite cu motociclete.

Ionut

SONDAJ: Trotinetele electrice sunt tot mai căutate, din cauza traficului aglomerat din marile oraşe. Un român din cinci vor să îşi cumpere una, preţul depăşeşte 2.000 de lei

Cererea mare şi în continuă creştere pentru trotinetele electrice a făcut ca acestea să fie produsele cu cea mai mare ascensiune a vânzărilor în ultimul an, a afirmat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, Mihai Pătraşcu, directorul general al magazinului online evoMAG, care adaugă că doi din zece români vor să achiziţioneze o trotinetă electrică până la finalul anului. "Circa 20% dintre români intenţionează că cumpere o trotinetă electrică până la finalul acestui an, potrivit unui sondaj realizat în mediul online la solicitarea evoMAG. Decizia de cumpărare vine pe fondul utilităţii mari a produsului şi ca răspuns la traficul aglomerat din marile oraşe din România", arată sondajul publicat joi.

În prezent, evoMAG listează 150 de modele de trotinete electrice de la 30 de producători, cu preţuri ce variază între 1.000 de lei şi 12.000 de lei. În mod obişnuit, clienţii care îşi doresc o trotinetă electrică încep prin a achiziţiona produse mai ieftine, vehiculele electrice reprezentând o categorie de produse relativ nou introdusă pe piaţa din România. Astfel, clienţii optează iniţial pentru un model dintr-o categorie de preţ mai scăzut, pentru că îşi doresc să beneficieze de avantajele pe care le oferă o trotinetă electrică, precum uşurinţă în deplasare şi manevrabilitate, rapiditate, autonomie etc., însă nu sunt dispuşi la investiţii mai mari. Ulterior achiziţionează trotinete electrice mai scumpe, care oferă autonomie mai mare, sunt mai confortabile şi mai uşoare.

Detalii pe News.ro

voicul

Haa haaaa. CAVEman here !!!

Ce fac bucureștenii cu trotinetele electrice închiriate. Bilanțul unei firme din Capitală - VIDEO

Fără roți, ghidon și GPS. Așa sunt găsite trotinetele electrice din Capitală. Bilanțul unei firme care închiriază astfel de vehicule arată așa: 50 de trotinete din 500 au fost vandalizate. Cu aceeași situație se confruntă și firmele care închiriază mașini sau biciclete. Sociologii explică: atunci când plătesc pentru închiererea unui lucru, românii au senzația că devin proprietari și nu mai țin cont de nimic.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/ce-fac-bucurestenii-cu-trotinetele-electrice-inchiriate-bilantul-unei-firme-din-capitala-1198791

Anca_Emanuel

Am voie să fac reclamă ? Și chestii cu biciclete electrice ?
Pentru că ce voi posta nu prea se încadrează în topic.
Poză luată în fugă cu  telefonul mobil. La ce accelerație a atins, mă mir că am reușit să îl prind.


p.s. Reclama intenționată e pentru bicicleta electrică.
Vedeți că există mai multe companii de livrare mâncare acasă cu aplicații pe telefon mobil.

voicul

Eu am vazut si pe trotineta, dar nu tine decat vreo 25 de km ... putin. Bicicleta electrica tine mai mult 50 - 70 de km si dupa poti merge cu ea normal. Deci mult mai bine cu bicicleta sa faci astfel de servicii.

kitsune

@Anca_Emanuel, poți blura destul de simplu anumite chestii dintr-o poză, firme, numere, fețe. Și de pe PC și de pe telefon








Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

BNP Paribas Personal Finance oferă credite de până la 50.000 lei pentru românii care vor să cumpere scutere electrice smart

Românii care vor să cumpere un scuter electric smart au posibilitatea de a accesa un credit dedicat, cu valori cuprinse între 300 lei şi 50.000 lei, în baza unui parteneriat între BNP Paribas Personal Finance Bucureşti (Cetelem) şi Niumania, reprezentanţa oficială în România a brandului Niu. ,,În ţările europene cererea pentru scutere electrice a înregistrat creşteri semnificative în ultimii ani, iar preconizările pentru 2025, în zona euro, estimează un volum al vânzărilor de aproximativ 800 de milioane de euro pentru scutere şi motociclete electrice şi o rată anuală de creştere compusă de 26,2% pentru perioada prognozată. Aceste estimări scot în evidenţă gradul mare de atractivitate al acestui tip de vehicule", a declarat Miruna Senciuc, CEO al BNP Paribas Personal Finance Bucureşti.

ZF

voicul

I'Velo a adaugat la biciclete si niste trotinete electrice.

Cristi N

Cam de un an de zile a fost fondata Asociatia Earth Angels care isi propune desfasurarea de activitati umanitare si de intrajutorare a victimelor accidentelor de motocicleta si/sau a urmasilor acestora. Pe langa asta vor sa faca si educatie rutiera asa ca au lansat un clip care are rolul atat de constientizare cat si de prezentare a Asociatiei.

Videoclip realizat de către Andrei Covoran, cu ajutorul lui Gearhead Hooligan. Link


kitsune

Rolley Scooterson îl punem aici sau la electrice?
Adevărul

,,Harley-Davidson-ul" trotinetelor se va fabrica în România. Cum arată spectaculoasele vehicule electrice


Scooterson s-a născut ca un start-up la Sillicon Valley (California), fiind pus pe picioare de românii Mihnea de Vries şi Flavius Balaj şi de americanul Deepansh Jain. Designerul trotinetei Rolley Scooterson este timişoreanul Ionuţ Predescu. În 2018, acest vehicul a câştigat premiul pentru mobilitate la Red Dot Awards din Singapore, echivalentul Oscarurilor pentru design. Apariţia acestuia a făcut multă vâlvâ la vremea respectivă, au apărut şi mulţi doritori, s-au făcut precomenzi, însă totul a intrat într-un nor de ceaţă. O vreme nu s-a mai ştiut nimic de proiect. Cei de la Scooterson nu l-au abandonat, ci, din contră, au aşteptat momentul pentru a începe fabricarea în serie.
 
Compania arădeană Arsat Industry, specializată în fabricarea de componente pentru industria aeronautică, a investit 1,7 milioane de dolari pentru crearea unei linii de producţie pentru trotineta electrică Rolley Scooterson.
 
Hala de la marginea oraşului Pecica, judeţul Arad, este deja ridicată şi urmează ca până la sfârşitul acestui an să sosească utilajele, să se facă angajări de personal, în număr de 200, iar în februarie 2019 să iasă pe poarta fabricii primul exemplar.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Trotinetele electrice TREBUIE înmatriculate la RAR  :puke:

Senatul a adoptat tacit, în şedinţa plenului de marţi, propunerea legislativă de modificare şi completare a OG 78/2000 prin care vehiculele lente trebuie înregistrate şi înmatriculate de către Regia Autonomă Registrul Auto Român.


Nota de adoptare tacită pentru acest act normativ, pentru care termenul de dezbatere şi vot în prima Cameră sesizată s-a împlinit pe 30 octombrie, a fost citită, în plen, de preşedintele Senatului, Teodor Meleşcanu.

Autovehiculul lent este definit, prin acest act normativ iniţiat de un grup de parlamentari UDMR, ca vehicul rutier antrenat de un motor încorporat şi care pe un drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 de km pe oră.

"Din această categorie fac parte o gamă variată de vehicule care oferă, printre altele, soluţii eco friendly, precum şi soluţii de transport avansate, cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu dioxid de carbon. Acestea sunt uşor de utilizat şi pot servi atât companiilor, cât şi persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri şi persoane în interiorul oraşelor în zona industrială sau în zona montană", se arată în expunerea de motive a propunerii legislative.

Propunerea legislativă va fi dezbătută de Camera Deputaţilor, for decizional în acest caz.

https://www.money.ro/se-da-lege-trotinetele-electrice-trebuie-inmatriculate-la-rar/