Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Danny550394

Quote from: Ionut on June 17, 2015, 01:50:57 PM
E cu garda jos masina, pacat, arata misto zona. :) Multumesc de informatii, baieti!
Drumurile din zona Clisurii Dunarii sunt OK? Vad pe harta calitatii ca nu prea. :D

Daca vrei sa vizitezi zona mergi pe la sarbi. Drumul este OK.

stefanudrea

#2341
^
Confirm si eu, clisura Dunarii se viziteaza cel mai bine pe la sarbi. Trecere la PF 1 si apoi opriri la Cazane, Golubac si orice alt loc frumos, trecere in Ro pe la Bela Crkva (biserica alba) apoi mers cascada Bigar, Herculane, Orsova si revenit pe clisura dar numai cat e drumul bun pt cine vrea ambele perspective.

iuli

@Ionut: Vezi ca am scris si aici de traseul de la sarbi!
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

AlexIP

#2343
Scuze că folosesc sursa asta de căcat, dar asta mi-e la îndemână:

http://www.avantulliber.ro/2015/06/17/cnadnr-cere-fazarea-proiectelor-de-reabilitare-a-doua-drumuri-ce-tranziteaza-judetul-hunedoara/

QuoteDouă drumurile care tranzitează judeţul Hunedoara sunt cuprinse în ample programe de reabilitare pe fonduri europene, aflate în diverse stadii de execuţie. Şi, pentru că nu se pot încadra în termene, cei de la CNADNR cer clemenţă.

Practic, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au cerut Ministerului Fondurilor Europene fazarea unor proiecte, pentrua  nu pierde finanţarea europeană Narcis Neaga, directorul general al CNADNR a precizat că "având în vedere că proiectele de reabilitare se pot desfăşura pe mai multe perioade de finanţare, ţinând seama de unele întârzieri justificate în desfăşurarea proiectelor, CNADNR SA a solicitat Ministerului Fondurilor Europene fazarea unor proiecte, astfel încât să nu se piardă finanţarea acestora. Considerăm că doar prezentarea strictă a rapoartelor de progres nu este suficientă pentru analizarea unei situaţii. Prin fazarea proiectelor care se suprapun pe cele două perioade de programare POS -T 2007 – 2013, POIM 2014 – 2020, CNADNR SA a asigurat tranziţia financiară şi tehnică între cele două programe operaţionale, evitându – se astfel decomiterea fondurilor europene nerambursabile şi asigurarea unei continuităţi în implementarea acestora".

later edit: iată și mesajul oficial de la CNADNR, sunt vizate mult mai multe drumuri: http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2017.06.2015%20ref.pdf

QuoteVă prezentăm, în continuare, demersurile companiei pentru continuarea şi finalizarea tuturor proiectelor de reabilitare a drumurilor naţionale:
Construcţia Variantei de Ocolire a oraşului Târgu Jiu – pentru acest proiect
CNADNR SA a depus cererea de finanţare luând în considerare fazarea proiectului,
obiectul aplicaţiei fiind exclusiv Faza I, cu finanţare din Fondul European de Dezvoltare
Regională prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007-2013.
Pe cale de consecinţă, în data de 16.12.2014, a fost semnat contractul de finanţare nr.
254, prin care se asigură finanţarea corespondentă lucrărilor executate până la finele
anului 2015.

Lucrările aferente fazei a II-a vor face obiectul unei cereri de finanţare distincte ce
urmează a fi depusă în momentul lansării apelului de proiecte cu finanţare din POIM
2014-2020, eligibilitatea cheltuielilor pentru faza a II-a fiind asigurată din noua perioadă
de programare;

Reabilitarea Podului rutier peste Oituz la Poiana Sărată, pe DN 11, km 90+450 –
pentru acest proiect CNADNR SA a elaborat o cerere de finanţare care a fost deja
aprobată de către Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial
Transport 2007-2013, urmând ca în cel mai scurt timp posibil să se emită Nota de
Aprobare pentru finanţarea acestui obiectiv din POS-T 2007-2013;

Reabilitare pod Giurgiu, peste Dunăre, pe DN 5, km 64+884 - pentru acest proiect a
fost semnat contractul de finanţare nr. 255 în data de 16.12.2014, asigurându-se finanţare
nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere
imposibilitatea finalizării proiectului în integralitatea sa în cadrul perioadei de
programare 2007-2013, CNADNR SA a transmis către Autoritatea de Management
pentru POS-T 2007–2013 propunerea de fazare a proiectului în vederea evitării
decomiterii fondurilor europene, fiind încadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe două
perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 şi POIM 2014-2020;

Modernizare Centura Bucureşti A2 – DN2 – pentru acest proiect, CNADNR SA are în
curs de elaborare cererea de finanţare ce urmează a fi depusă la Autoritatea de
Management pentru finanţarea fazei I din fonduri alocate prin POS-T 2007-2013. Cererea
de finanţare va prevedea realizarea proiectului în două faze, fiind încadrat ca un obiectiv
ce se suprapune pe două perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 şi POIM
2014-2020;

Reabilitare DN 76 (E79) Deva - Oradea - pentru acest proiect, Ministerul
Transporturilor a emis în data de 11.12.2013, Ordinul nr. 1513 prin care se aprobă
depunerea de cereri de rambursare şi prin care se acordă finanţare nerambursabilă din
Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere imposibilitatea realizării
întregului proiect până la finele anului 2015, CNADNR SA a transmis către Autoritatea
de Management pentru POS-T 2007–2013 la nivelul lunii mai 2015 propunerea de fazare
a proiectului, în vederea evitării decomiterii fondurilor europene, fiind încadrat ca un
obiectiv ce se suprapune pe două perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 şi
POIM 2014-2020;

Modernizare DN 73 Piteşti – Câmpulung – Braşov, km 13+800 – km 42+850; km
54+050 – km 128+250 – pentru acest proiect CNADNR SA a depus cererea de finanţare
luând în considerare fazarea proiectului, obiectul aplicaţiei fiind exclusiv Faza I, cu
finanţare din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional
Sectorial Transport 2007-2013. În consecinţă, în data de 16.12.2014, Ministrul
Transporturilor a emis Ordinul nr. 1668, prin care se asigură finanţarea corespondentă
lucrărilor executate până la finele anului 2015. Lucrările aferente fazei a II-a vor face
obiectul unei cereri de finanţare distincte ce urmează a fi depusă în momentul lansării
apelului de proiecte cu finanţare din POIM 2014-2020, eligibilitatea cheltuielilor pentru
faza a II-a fiind asigurată din noua perioadă de programare;

Construcţia Variantei de Ocolire a municipiului Braşov, Tronson I (DN1 – DN11),
II (DN11 – DN13) si III (DN13 – DN1) – pentru acest proiect, în data de 06.11.2014 a
fost semnat contractul de finanţare nr. 243 prin care se acordă finanţare nerambursabilă
din Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere imposibilitatea
finalizării proiectului în integralitatea sa în cadrul perioadei de programare 2007-2013,
CNADNR SA a transmis către Autoritatea de Management pentru POS-T 2007–2013
propunerea de fazare a proiectului în vederea evitării decomiterii fondurilor europene,
fiind încadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe două perioade de programare respectiv:
POS-T 2007-2013 şi POIM 2014-2020;

Construcţia Variantei de Ocolire a municipiului Caracal - pentru acest proiect, în data
de 18.11.2010 a fost semnat contractul de finanţare nr. 40 prin care se acordă finanţare
nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere
imposibilitatea finalizării proiectului în integralitatea sa în cadrul perioadei de
programare 2007-2013, CNADNR SA a inclus acest obiectiv în lista proiectelor fazate,
urmând a transmite până la finele lunii iunie către Autoritatea de Management pentru
POS-T 2007–2013, propunerea de fazare a proiectului în vederea evitării decomiterii
fondurilor europene, urmând a fi încadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe două
perioade de programare respectiv: POS-T 2007-2013 şi POIM 2014-2020;

Modernizare Centura Bucureşti A1 – DN 7 – pentru acest proiect, CNADNR SA are în
curs de elaborare cererea de finanţare ce urmează a fi depusă la Autoritatea de
Management pentru POS-T 2007-2013. Prezenta cerere de finanţare prevede realizarea
proiectului în două faze, fiind încadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe două perioade
de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 şi POIM 2014-2020 şi conţine defalcarea
costurilor aferente celor două faze;

Reabilitare DN 56, Craiova - Calafat, km 0+000 – km 84+020 - pentru acest proiect,
Ministerul Transporturilor a emis în data de 11.12.2013, Ordinul nr. 1516 prin care se
aprobă depunerea de cereri de rambursare şi prin care se acordă finanţare nerambursabilă
din Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere imposibilitatea realizării
întregului proiect până la finele anului 2015, CNADNR SA a transmis către Autoritatea
de Management pentru POS-T 2007 – 2013 propunerea de fazare a proiectului în vederea
evitării decomiterii fondurilor europene, fiind încadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe
două perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-2013 şi POIM 2014 - 2020;

Reabilitare DN 66 Rovinari - Petroşani, km 48+900 – km 126+000 - pentru acest
proiect, Ministerul Transporturilor a emis în data de 04.12.2013, Ordinul nr. 1490 prin
care se aprobă depunerea de cereri de rambursare şi prin care se acordă finanţare
nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere
imposibilitatea realizării întregului proiect până la finele anului 2015, CNADNR SA a
transmis către Autoritatea de Management pentru POS-T 2007–2013 propunerea de
fazare a proiectului în vederea evitării decomiterii fondurilor europene, fiind încadrat ca
un obiectiv ce se suprapune pe două perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-
2013 şi POIM 2014-2020;

Construcţia Variantei de Ocolire Carei - pentru acest proiect, în data de 28.02.2011 a
fost semnat contractul de finanţare nr. 56 prin care se acordă finanţare nerambursabilă din
Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere imposibilitatea finalizării
proiectului în integralitatea sa în cadrul perioadei de programare 2007 - 2013, CNADNR
SA a transmis către Autoritatea de Management pentru POS-T 2007 – 2013 propunerea
de fazare a proiectului în vederea evitării decomiterii fondurilor europene, fiind încadrat
ca un obiectiv ce se suprapune pe două perioade de programare, respectiv: POS-T 2007-
2013 şi POIM 2014-2020;

Construcţia Variantei de Ocolire a oraşului Săcuieni - pentru acest proiect, în data de
14.01.2011 a fost semnat contractul de finanţare nr. 47 prin care se acordă finanţare
nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Având în vedere
imposibilitatea finalizării proiectului în integralitatea sa în cadrul perioadei de
programare 2007 - 2013, CNADNR SA urmează să depună propunerea de fazare a
proiectului până la finele lunii iunie 2015 în vederea evitării decomiterii fondurilor
europene, fiind încadrat ca un obiectiv ce se suprapune pe două perioade de programare,
respectiv: POS-T 2007-2013 şi POIM 2014-2020;

Construcţia Variantei de Ocolire Craiova Sud - pentru acest proiect, în data de
18.01.2012 a fost semnat contractul de finanţare nr. 94 prin care se acordă finanţare
nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Se estimează că recepţia
la terminarea lucrărilor va avea loc în luna octombrie 2015;

Reabilitare DN 14 Sibiu - Mediaş - Sighişoara, km 3+500 – 51+100 şi km 57+500 –
89+400 - pentru acest proiect, Ministerul Transporturilor a emis în data de 17.02.2015,
Ordinul nr. 116 prin care se aprobă depunerea de cereri de rambursare şi prin care se
acordă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. În
prezent se aşteaptă semnarea contractului de finanţare, lucrările fiind deja recepţionate în
data de 02.04.2015;

Modernizare DN 29, Suceava – Botoşani, km 0+000 – km 39+071 - pentru acest
proiect, în data de 06.11.2014 a fost semnat contractul de finanţare nr. 242 prin care se
acordă finanţare nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Recepţia
la terminarea lucrărilor a avut loc în data de 29.01.2015;

Reabilitarea DN 1H, Zalău – Aleşd – pentru acest proiect, în data de 09.02.2010 a fost
semnat contractul de finanţare nr. 31/09.02.2010, prin care se acordă finanţare
nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională. Recepţia la terminarea
lucrărilor aferente lotului 2 a avut loc în data de 06.11.2013, urmând ca lucrările aferente
lotului 1 să fie recepţionate până la finele lunii iunie 2015, daca sunt îndeplinite toate
condiţiile pentru efectuarea recepţiei.

Concluzia e că în loc de finalizare doar pe anul ăsta, pe Deva-Brad o să mai stric o mașină până în 2020. :(


TibiV

Banda a 3-a pe Valea Oltului, Boita-Vestem, a ajuns la stadiul SF... :)

Quote
Comunicat de presă
18.06.2015

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunță că în data de 16.06.2015 a fost semnat contractul care are ca obiect: "Elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru Realizare banda a 3-a DN 7 Valea Oltului".

Valoarea totală a contractului este de 128.920 lei fără TVA.

Proiectul are ca scop amenajarea unei benzi suplimentare pe drumul naţional DN 7, sectorul Boiţa-Veştem, pentru creşterea fluenţei traficului rutier. Sectorul Boiţa-Veştem DN 7 (E68) este un drum naţional european care face legatura între judeţele Râmnicu Vâlcea şi Sibiu, traseul urmând cursul Văii Oltului traversând de la sud la nord Carpaţii Meridionali. DN 7 se încadrează în categoria drumurilor naţionale principale ce leagă Bucureştiul de oraşul Nădlac.

Având în vedere că acest drum este deschis traficului internaţional, iar intensitatea traficului pe drumul naţional DN 7 este în continuă creştere cât şi datorită faptului că drumul face legatura între două importante autostrăzi, Bucureşti-Piteşti şi Sibiu-Nădlac, s-a impus elaborarea acestui Studiu de Fezabilitate, ce va avea ca scop principal studierea posibilităţii amenajării unei benzi suplimentare necesare pentru creşterea capacităţii de trafic pe tronsonul aflat pe Valea Oltului.

Contractul va avea o durată de implementare de 4 luni şi a fost atribuit EGIS ROMÂNIA S.A.

Finanțarea proiectului este asigurată din Transferuri de la Bugetul Statului pentru cheltuieli de investiţii.

CNADNR SA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

stangabriel

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2018.06.2015%20ref.pdf

Compania Naţională de Autostrăzi si Drumuri Naţionale din România anunță că în data de
16.06.2015 a fost semnat contractul care are ca obiect: "Elaborarea Studiului de Fezabilitate
pentru Realizare banda a 3-a DN 7 Valea Oltului".
Valoarea totală a contractului este de 128.920 lei fără TVA.
Proiectul are ca scop amenajarea unei benzi suplimentare pe drumul naţional DN 7, sectorul
Boiţa-Vestem, pentru cresterea fluenţei traficului rutier. Sectorul Boiţa-Vestem DN 7 (E68) este
un drum naţional european care face legatura între judeţele Râmnicu Vâlcea si Sibiu,
traseul urmând cursul Văii Oltului traversând de la sud la nord Carpaţii Meridionali. DN 7
se încadrează în categoria drumurilor naţionale principale ce leagă Bucurestiul de orasul
Nădlac.
Având în vedere că acest drum este deschis traficului internaţional, iar intensitatea
traficului pe drumul naţional DN 7 este în continuă crestere cât si datorită faptului că
drumul face legatura între două importante autostrăzi, Bucuresti-Pitesti si Sibiu-Nădlac, s-a
impus elaborarea acestui Studiu de Fezabilitate, ce va avea ca scop principal studierea
posibilităţii amenajării unei benzi suplimentare necesare pentru cresterea capacităţii de
trafic pe tronsonul aflat pe Valea Oltului.
Contractul va avea o durată de implementare de 4 luni si a fost atribuit EGIS ROMÂNIA
S.A.



Pai acest sector nu a fost reabilitat de cativa ani?  De ce nu refac viaductele? unde se pierde mult timp?

horatiu.cosma


stangabriel

Din nou Egis.  Tot ei rezolva in 30 000 euro per bucata si ocolitoarele de pe valea prahovei.

nicolaem

#2350
nici nu stiu daca sa ma bucur.
teoretic daca abia acum lanseaza SF asta ma duce cu gandul la 2 variante  :
1. prin 2017-18 va fi dezastru pe VO, fiind lucrari si la DN si la A1.
2. se va intarzia inceperea efectiva a A1 pana cand se vor termina lucrarile pe DN.

de ce nu au pornit licitatia asta acum un an chiar nu inteleg

stangabriel

Eu zic ca e de bine, actuala consolidare/largire se opreste in nord la Boita, contractul ce va fi luat este zona fara Oltul langa, se va face mult mai repede si ieftin. La anul ar fi gata. Autostrada in zona...minim 2018.

ashbird

#2352
Lucrările pe DN 73, în întârziere

Reabilitarea DN 73, ce presupune modernizarea a 103,25 km de drum, construcția a nouă noi poduri, refacerea altor 15 poduri vechi și reabilitarea a 33 de intersecții la nivel, este realizată până la începutul lui iunie în proporție de numai 9,5%. Progresul financiar este de 15,70%, până în prezent fiind achitată suma de 42.810.148 de lei, din care 41.127.160 reprezintă avans. Pentru acest proiect, Ministerul Transporturilor a depus cererea de finanțare prin Programul Operațional Transport 2007–2013, abia în decembrie 2014. În cazul acestei investiții, reprezentanții ministerului susțin că au apărut mai multe probleme, unele legate de documentația tehnică (a fost nevoie de refacerea studiului de fezabilitate și de aprobarea unor noi indicatori tehnico-economici) sau de derularea procedurilor de expropriere. Toate cele trei proiecte de la Brașov sunt finanțate în proporție de 85% din fonduri europene, iar restul de 15% este de la bugetul de stat.
sursa
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

nicolaem

Quote from: stangabriel on June 18, 2015, 01:28:58 PM
Eu zic ca e de bine, actuala consolidare/largire se opreste in nord la Boita, contractul ce va fi luat este zona fara Oltul langa, se va face mult mai repede si ieftin. La anul ar fi gata. Autostrada in zona...minim 2018.

ce sa fie gata la anul? daca acum s-a semnat SF asta inseamna ca la anul se va licita executia. in cel mai bun caz in primavara 2017 se va intra in teren si vor fi gata prin 2019. nu contest ca e binevenita aceasta lucrare, doar constat ca e tardiva demararea

stangabriel

#2354
Sf-ul dureaza 4 luni de acum , se liciteaza pentru constructie la iarna, si cum e lucrare mica cu bani de la buget, nu va fi bataie mare si la anul se finalizeaza in toamna. Lungimea e de maxim 9 km, sa zicem la sud de Boita pana la Intersectia DN1 DN7, de unde avem 4 benzi cu parapeti pe mijloc spre Sibiu. Ce se lucreaza acum pe valea Oltului e mult mai dificil, mult beton si armatura, spatiu ingust.

Pe sectorul vizat, e doar de sapat, largit podete, umplut ,compactat si asfaltat. Inginerii sa completeze daca mai e ceva,asa in mare. Avem cateva serpentine in panta, dar nu e de speriat.