Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

stangabriel

#1965
Da,dar unele sicane imi par inegale sau prea bruste pentru un camion. Adica inceputul insulei,nu se regaseste imediat in margine. Doar o masurare cu ruleta la fata locului ne poate lamurii, poate ma inseala privirea.

cricric

Quote from: MNU on March 01, 2015, 08:09:55 PM

Ideea este ca ele trebuie sa te forteze sa reduci viteza. De aia ti se par stramte.

Ideea este ca insulele respective+satele multe+trafic inseamna o viteza medie mica (daca circuli corect) pentru camioane si masini.
La masini mici e si mai naspa. Nu poti depasi din cauza lor, asa ca poti ramane mult si bine in spatele unui camion.

dr4qul4

Daca erau facute aiurea eram de acord, dar fiind la o intersectie unde s-au amenajat benzi de stanga..... E mai bine sa nu depasesti acolo. Imagineaza-ti ca intrii in depasire pe linie continua, cu 130 kmh, si in fata ta face unul stanga sau chiar si dreapta de pe DC pe DN! Mai bine iei o bordura, decat un impact direct.
Daca traficul e asa de mare, atunci de ce ne opunem unei autostrazi (inclusiv eu). Dar acel DN e departe de a-si atinge MZA proiectata.
Eu as fi pentru amenajarea de benzi pt virajul la stanga pt intersectiile cu drumurile secundare mai circulate.
Pe DN2 exista, dar fara bordura, si foarte putini le respecta. Acolo avem semnalizare proasta pt ca e doar marcaj! Recunosc ca de multe ori si eu am incalecat marcajul, dar daca as stii ca am bordura, cu siguranta as merge mai incet si as respecta limita +30.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

istvan78

Quote from: cricric on March 01, 2015, 10:37:35 PM
Ideea este ca insulele respective+satele multe+trafic inseamna o viteza medie mica (daca circuli corect) pentru camioane si masini.
La masini mici e si mai naspa. Nu poti depasi din cauza lor, asa ca poti ramane mult si bine in spatele unui camion.
Pai... asta e si scopul, nu?

Satele, intersectiile simple cu drumuri secundare, sunt realitatea soselelor noastre. Solutia nu poate fi sa ignoram pericolele de dargul maririi vitezei de deplasare. Solutia e constrcutia de drumuri proiectate pentru viteza (AT, DX). Pana atunci insa, trebuie sa ne obisnuim sa cascam ochii un pic si la semnalizare. Masina nu se conduce doar cu pedala de acceleratie.

@MNU, mi-ai luat cuvintele de pe limba mai devreme! Si pe mine pur si simplu ma fascineaza cum pot unii sa intre ca proiectilul in insulele de la giratii, dupa ce semnalizarea incepe si cu 500m inainte si sunt literalmente zeci de elemente de atentionare.

Pentru mine, intrebarea e: cum ar putea un astfel de sofer sa evite un pericol aparut pe neasteptate (lucru inevitabil, mai devreme sau mai tarziu), daca el nu-i in stare sa depaseasca un obstacol permament semnalizat din timp cu multitudine de metode?

MNU

Quote from: istvan78 on March 02, 2015, 08:59:55 AM
...
Pentru mine, intrebarea e: cum ar putea un astfel de sofer sa evite un pericol aparut pe neasteptate (lucru inevitabil, mai devreme sau mai tarziu), daca el nu-i in stare sa depaseasca un obstacol permament semnalizat din timp cu multitudine de metode?

Nu poate... de aia s-au taiat toti copacii de pe marginea drumului.

user201

Apropo de pozele lui adirac de acum câteva săptămâni, săptămâna trecută "se asfalta" în Făgăraș:





Era un fel de asfaltare rapidă și la rece, ce îmi aducea aminte de ceva ce am mai văzut prin Salonic, dar acolo erau mai rapizi :lol:.

cricric

Quote from: istvan78 on March 02, 2015, 08:59:55 AM

Pai... asta e si scopul, nu?

Da, asta e scopul. Nu asta contestam.
Dar cand ai de tranzitat toata tara, viteza aia mica devine foarte enervanta si neproductiva.

MNU

Faptul ca se merge cu viteze mult peste limitele legale din cauza lipsei infrastructurii nu este o scuza... ci echivaleaza cu a-ti face singur dreptate. Si eu o fac, asumandu-mi de fiecare data riscul. Si pentru ca majoritatea procedeaza asa de ani de zile, a atenuat cumva nevoia reala de infrastructura si astfel nu s-au luat la timp masuri sa se realizeze o retea coerenta la nivel national.

In anii '90, Basescu avea partial dreptate cand spunea ca Romania nu are nevoie de autostrazi. In schimb Romania avea mare nevoie de o retea de drumuri inter-regionale rapide, fie ele si la 1+1 sau 1+2 alternativ. Cine a circulat prin Bulgaria pe reteaua lor de drumuri national-europene stie ce vreau sa spun. Niste drumuri care sa ocoleasca majoritatea localitatilor, sa aiba majoritatea intersectiilor denivelate si TOATE intersectiile la nivel cu preselectare, ar fi facut diferenta. Acum s-a ajuns la blocaje in trafic (vezi Valea Prahovei, Sebes, si altele) si nu ai alte solutii decat sa construiesti direct la nivel de autostrada in unele cazuri din cauza MZA peste capacitatea unui DN. Daca aveam acea retea de drumuri nationale fara localitati si cu un numar redus de treceri la nivel, altfel ar fi aratat statistica noastra de accidente.

Referitor la insule, eu cred ca sunt obligatorii in toate situatiile unde trebuie redusa viteza... pentru ca soferii nu o reduc voluntar cand vad un indicator de limitare.

cricric

#1973
Nu cred ca m-ai inteles, in caz ca te refereai la mesajul meu. N-am zis ca merg sau trebuie mers mult mai repede. Din contra, chiar merg legal.
Am zis doar ca e aberant ca o ruta importanta ca Sibiu-Brasov sa aiba doar alternativa asta. Adica un drum cu o gramada de sate si de insulite si probabil cu un trafic care depaseste capacitatea drumului pe unele portiuni (vedem la noul recensamant), unde stai in coloana mult si unde viteza medie e mica de tot. Poate pentru Tarnaveni-Medias e ok, dar nu pentru Sibiu-Brasov sau alte rute importante.

Ca fapt divers: ziceam la un moment dat ca Moldova ar trebui sa construiasca pe Chisinau-Ungheni direct half profile sau macar prima banda fara pasaje si noduri. Raspunsul  a fost ceva de genul: "pai daca drumul ocoleste satele, lumea nu mai vede ce fac politicienii pentru popor". Am impresia ca si ei fac aceeasi greseala ca Romania in anii '90, inceput de 2000.

MNU

^^
Nu te supara daca a sunat ca m-as adresa direct. Ma refeream in general la conceptul de "merg mai repede pt ca nu am alta varianta si devine enervant si neproductiv" pt ca cei care o fac de acolo pornesc... asa cum spuneam, si eu merg peste limita legala, in anumite conditii. Si da, sunt de acord ca trebuiau creeate demult alternativele rapide.

TibiV

Quote

COMUNICAT DE PRESĂ
-02.03.2015-


Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că, în perioada 03.03.2015 – 01.06.2015, în vederea executării lucrărilor de reabilitare a Podului Şoimuş aflat pe DN 76, sectorul cuprins între km 0+000 – km 0+600, va fi instituită restricția circulaţiei rutiere, cu afectarea unei benzi din zona carosabilă, traficul urmând a se desfăşura alternativ, în ambele direcţii, dirijat de piloţi de circulaţie, pe banda rămasă deschisă circulaţiei publice.
De asemnea, precizăm că pe sensul de deplasare rămas deschis traficul rutier este admisă exclusiv circulaţia autovehiculelor cu MTMA ≤ 7,5 tone şi a autovehiculelor speciale destinate intervenţiilor, precum şi a mijloacelor de transport în comun.

Pentru toate categoriile de autovehicule cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de 7,5 tone, cu excepţia celor precizate în paragraful anterior, circulaţia se va desfăşura pe următoarea rută ocolitoare:

Ø  Sensul de deplasare Brad – Deva:  circulaţia rutieră se va desfăşura deviat pe A1 km 369+110, nod Şoimuş – A1 km 354+000, nod Simeria, DN 7 km 377+525 – DN 7 Deva;
Ø  Sensul de deplasare Deva – Brad: circulaţia rutieră se va desfăşura deviat pe DN 7 km 394+300, DN 7 km 377+525 nod rutier Simeria – A1 km 354+000 – A1 369+110 – DN 76 km 0+600 nod Rutier Şoimuş.

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 sau pot accesa pagina de internet: www.cnadnr.ro/Situatia Drumurilor Nationale.   
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

cu totii (sau aproape) mergem peste limita legala pe ale noastre DN-uri.
Acum, cat de tare mergem tine doar de noi si de conditiile de drum.... Iar cine se infige intr-o bordura din aceasta inseamna ca a avut o viteza mult prea mare pt calitatile lui de sofer, in acele conditii de trafic.
Hai sa incheiem discutia ca nu isi are rostul. Sunt alte "obstacole" care pun in pericol siguranta circulatiei.... cum era acel giratoriu din Suceava
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

horatiu.cosma

In legatura cu comunicatul de presa, e totusi un ocol de peste 30 de km. De ce nu ar lasa traficul greu care merge spre vest sa o ia pe 706A, mai ales ca acel drum e tranzitat oricum preponderent de trafic greu(camioanele UMB care lucreaza la A1).

TibiV

#1978
Nu cred ca 706A ii ajuta pe cei care vind din Brad si vor sa ajunga in Deva... Ar insemna sa mearga pe 706A pana in Ilia, si sa se intoarca pe DN7.  Ocolul este la fel de mare, dar jumatate il faci de DJ in loc de A1, cum spune comunicatul...

Cred ca nimeni nu ii va opri pe cei care vor sa mearga spre vest sa o ia de 706A...
Comunicatul nu spune nimic de vreo restrictie pe DJ706A....

PS In topicul Fonduri Europene am pus un comunicat al Ministerului Fondurilor Europene care anunta ca a depus 14 proeicte in valoare de 1,23 miliarde de euro pentru finantare in cadrul Programului "Connecting Europe Facility".
    Cele mai importante proiecte sunt pe transport feroviar si naval, dar e si ceva rutier...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#1979
CNADNR se razgandeste dupa doar 3 ore !...   :lol:

Quote
COMUNICAT DE PRESĂ
-02.03.2015-

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România anunţă participanţii la trafic că în urma ultimei prognoze meteorologice emisă de Agenția Națională de Meteorologie, prognoză ce prevede fenomene meteorologice ce nu permit execuția de lucrări în condiții de calitate, instituirea restricției circulaţiei rutiere în vederea executării lucrărilor de reabilitare a Podului Şoimuş aflat pe DN 76, sectorul cuprins între km 0+000 – km 0+60 se amână până la o dată ce va fi comunicată ulterior.
Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 sau pot accesa pagina de internet: www.cnadnr.ro/Situatia Drumurilor Nationale.   


Este de admirat totusi ca au inceput sa se gandeasca si la starea vremii si ca pe ploaie nu poti face lucrari ok...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)