Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

adiarc

pe tot acest traseu se vor face 2 benzi pe sens la urcare ?asa reiese din poze.
Mersi.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

mai mult ca sigur. Cred ca se vor face 2 benzi pe distante foarte mari, considerand relieful.

Deasemenea, daca e sa ma iau dupa bugetul total 200 milioane euro (se va ajunge probabil la vreo 300)...adica in jur de 1,5 milioane euro/km plus foarte multele expropieri....va fi un proiect serios si de anvergura.

Sunt curios cat va dura. Oricum deja pe traseu sunt zeci de semafoare si destul de prost coordonate, cronometrate.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bogo74

Construct Mod a inceput contractul prin 2010, iar Selina a primit autorizatia de construire abia in aceasta saptamana. Asta pentru necunoscatori.

Dan74

#1308
Quote from: alecu26 on June 26, 2014, 01:40:39 PM
Mersi, am ajustat raportul.

Legat de Selina...si filmarea recenta de pe Lot 4: deja selina lucreaza intre DN si Mures, acolo unde vine cocotata pe deal autostrada lui UMB.

Va fi interesant de urmarit.

Iar ce e interesant...practic nici una din firmele astea nu au castigat centura Stei, chiar daca era langa contractul lor...dar cine stie, paote se ajunge la o intelegere intre spanioli.

Trebuie sa reamintesc ca Azvi a inceput mai tarziu lucrarile, este adevarat insa ca nu lucreaza zi lumina, dar in cursul zilei chiar lucreaza si atentie la postul meu precedent, sectorul Construct Mod e asa de  inaintat si pentru ca acolo au lucrat la greu cei de la Selina, pana acum am fost sceptic cand auzeam de Selina, dar se pare ca aici chiar au facut lucruri bune si de aceea sper ca sectorul lor va fi printre primele finalizate.
Legat de benzi intr-adevar vor fi 2 benzi pe urcare si e adevarat Alecu26 pe o distanta extrem de mare si sper sa nu gresesc cei de la Porr vor avea cea mai mica distanta cu 2 benzi pe sens

infraAdi_ro

Legat de sectorul Stei-Varfurile(construct mod) e adevarat ca au avansat cu lucrarea dar sa nu uitam ca ei lucreaza din anul 2011 pe acest sector,in anul 2011-2012 au lucrat mai mult  pe sectorul mai usor respectiv stei-cristior si in rest doar la lucrari de arta(ziduri de sprijin,coloane forate,rigole).In 2013-2014 au lucrat de la cristior-varfurile care e cel mai greu si au avansat f mult.Lucrarile de arta sunt spre finalizare(70-80%) ,podetele la fel dar mai au de lucru la terasamente,eu am lucrat pe acest proiect si cunosc toate detaliile proiectului,in zona Grosi km 79-82 au de spart stanca aia mare pentru ca se taie curba,in alta curba o sa se modifice tot drumu si va fi inaltat drumul peste 3m.(o sa pun si poze daca ma ajutati).Dupa cate cunosc au foarte multi subcontractori si acum au probleme cu banii,inca n-au incasat nimic de la CNADNR anul acesta si sunt restanti la toti subcontractorii,daca intr-o luna nu incaseaza exista riscul sa se opreasca lucrarea.Oricum anul acesta nu termina in nici un caz,poate intr-un an de acum inainte.

Sectorul Viales e  scurt(14 km) dar firma Viales nu se streseaza prea mult,foarte slaba organizarea,nu au sanse sa termine in 2 ani de zile.

Sectorul Ionesti-Brad (PORR BAU) e cel mai usor,dar  nu se grabesc nici ei,au inclinatie mai mare pentru autostrada(Sebes-TURDA).

Selina nu are inca autorizatie,dar lucreaza destul de avansat,o atacat sectorul cel mai greu,Dealul Mare de la Valisoara,unde o sa fie 2 benzi pe urcare,acolo sunt lucrari mari,multe umpluturi,latimi mari ale amprizei drumului,au de excavat din deal......deci este mult de lucru.Au impartiti lucrarea la 3 subcontactori mari astfel inca se lucreaza pe mai multe setoare (Salistioara,Fornadia,Bejan si aproape de Soimus-unde autostrada va fi paralel cu DN).Eu zic ca s-au mobilizat f bine si au sanse ca intr-un an sa termine lucrarea..Dar sunt multe lucrari de arta,poduri,podete......de care nu s-au apucat inca....oricum le doresc spor la toti
Romania are un viitor doar daca are prezent!

alecu26

#1310
pai stati asa: tot drumul nu a fost o singura licitatie? sau licitatia nu s-a desfasurat in acelasi timp?

OK...poate pe urmele tronsoane au fost mai putin contestate si s-a semnat mai repede, dar din ce stiu...cei care nici nu lucreaza au avut probleme enorme si cu garantiile bancare pt avans, etc.

Exact de asta admir asa mult Construct Mod....pt o firma asa mica, sa lucreze asa volume de lucrari, stiind cat de lent platesc cate odata CNADNR...e admirabil. Adica acolo volumele de lucrari din 2-3 luni de zile....pot fi de cateva milioane de euro...iar pt o firma mica asta e enorm sa plateasca din buzunarul propriu.

Vrem poze si planse daca aveti. Nu stiu daca proiectul asta a fost pe site la CNADNR la licitatie candva.

PS: o idee pt CNADNR...stiu ca e greu, dar s-ar putea da lui Selina un mare ordin de variatie pentru reconfigurarea intersectiei dintre DN 76 si DN 7...oricum proiectul lor cam pe acolo se opreste...adica Selina are parca si podul peste Mures de reabilitat.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

infraAdi_ro

DN 76 ORADEA- DEVA s-a licitat pe rand incepand din 2009.Astfel in 2009 s-a licitat Stei-varfurile (construct mod) dar din cauza probemelor de finantare s-a inceput lucrul doar in 2011 dar s-a lucrat slabut.In 2012 s-a lucrat f mult si din octombrie 2013-prezent se lucreaza intens.Ideea e ca se lucreaza pe banii subcontractorilor si daca CNADNR nu plateste exista riscul falimentului......
Un alt zvon pe care l-am auzit din interior este ca pentru DN 76(tot drumul) s-au alocat doar 20 mil euro anul acesta......daca se depaseste suma atunci firmele lucreaza pe banii lor sau stau in standby.....(nu stiu cat este de adevarat)

oradea-Beius si Beius-stei s-a licitat in 2012......dar s-au apucat de lucru doar in  2013......
Varfurile-ionesti si Ionesti-brad si Brad-Soimus s-au licitat in 2013......
adresele CNADNR
http://cnadnr.ro/proiect.php?id=318
http://cnadnr.ro/proiect.php?id=340
http://cnadnr.ro/proiect.php?id=291
http://cnadnr.ro/proiect.php?id=317
[urlhttp://cnadnr.ro/proiect.php?id=290][/url]
http://cnadnr.ro/proiect.php?id=289
Romania are un viitor doar daca are prezent!

florin74

#1312
Proiectul asta a fost prins initial pe finantare rambursabila BEI. Cum in 2012 si 2013 asta a fost principalul program sacrificat pentru mentinerea deficitului bugetar, s-a taraganat foarte mult, anunturile de atribuire pe SEAP dateaza din 2011-2012. Acum a fost introdus pe fonduri europene, aplicatia a fost trimisa la Bruxelles in decembrie sau ianuarie 2014, banuiesc ca se aproba prin toamna si atunci sunt sperante ca finantarea sa decurga intr-un ritm mai alert si cu plati efectuate mai rapid.

Update
Am datele in care au aparut anunturile de atribuire (semnarea contractelor s-a facut cu 1-2 luni inainte)

CONSTRUCT MOD (lot 4) 15.10.2009
SELINA, LUJAN, PORR (primele 3 loturi) : 16.11.2012
AZVI (lot 5) : 13.10.2012
CCCF TIMISOARA (lot 6 ) : 20.03.2012

alecu26

asta vroiam sa zic si eu. Ca anul trecut erau ceva licitatii pentru SF sau alta faza de proiectare (si pregatire de finantare)...la intreg drumul....

Adica totusi, sa treaca de le BEI la UE...trebuiau arse niste etape. Una din ele...era schimbarea cartusului desenelor.

99% sigur va fi aprobat de UE finantarea, sigur exista deja promisiuni...deci cred ca CNADNR, mai ales ca sa creasca ritmul de absorbtie si sa scada riscul de dezangajare vor da banii oricum, chiar daca din buzunarul propriu.

Problema e sa nu fie chair asa sarac bugetul, incat sa nu-si permita CNADNR sa dea cateva zeci de milioane, pe care peste 6 luni -1 an sa le ia inapoi.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

nicolaem

Trifuhoria  : in pozele tale de pe thread A10 observ asfalt proaspat pe DN1 - Turda - Unirea?

                  se continua cumva reabilitarea DN1 cluj-turda-unirea-sebes?


Danny550394

#1315
^
Nu cred ca pana la Sebes. Probabil se termina la limita de judet Cluj-Alba.
Anul trecut pe DN1 in Alba sa pus criblura. Iar drumul este OK.

trifuhoria

Quote from: nicolaem on June 27, 2014, 01:30:53 PM
Trifuhoria  : in pozele tale de pe thread A10 observ asfalt proaspat pe DN1 - Turda - Unirea?

                  se continua cumva reabilitarea DN1 cluj-turda-unirea-sebes?
e asfalt nou de la cj pana aproape de granita cu jd Alba

marius_ar


pasadia

Cat de liber pare, in ce zi a saptamanii l-a traversat?

Si pe de alta parte: ce prost marcat e...

marius_ar