Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

oc7avian

Am parcurs DN1 Brașov -> București în acest weekend.

La podul în lucru din Azuga deja armau în pregătire pentru suprabetonare. Acum două săptămâni grinzile nu erau așezate și lucrau la culee.

Avem complet asfaltat intervalul Bușteni - ~1km din Centura Sinaia. Încă se lucrează la marcaje, dar cele principale sunt cam gata. În Bușteni avem benzi dedicate de viraj la stânga. Iar acum toate semafoarele funcționau, mai puțin cel de la Penny. Dopul dinspre București părea în zona aia. La semafoare nu văzusem coloană lungă când se puneau pe roșu.

Semafoarele au ciclu scurt pentru pietoni. Totuși acum stătea poliția să dea drumul la mașini mai repede, dacă nu mai erau alți pietoni să traverseze.

NGC

[CN1028943] / 06.03.2021: "Ranforsare sistem rutier DN 1F km 122+860 - km 141+323 (Sm)"

Quote from: NGC on March 09, 2021, 04:59:16 PM
Valoare estimata: 27.060.991,31 RON fara TVA

Durata contractului: 7 luni

Fonduri: Bugetare

Termen depunere oferte: 08.04.2021

Sa trecem si ofertantii.

1. DACIA ASPHALT
2. ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ
3. DIFERIT AG
4. DRUM CONSTRUCT
5. DRUM INSERV
6. Asocierea TRANSILVANIA GRAND CONSTRUCT + ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI
7. Asocierea SC SEBI MARC SRL + SIMCO + CO - TOM - RODNA
8. Asocierea MIRGHIS & MAYER + OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS + OPR ASFALT
9. Asocierea ARDELEAN COMPANY NORD VEST SRL + MITHRAS BUILD SRL

NGC

[CN1030203] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Largire la 4 benzi DN 1A si masuri de siguranta rutiera pe sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Mogosoaia"

Quote from: NGC on April 14, 2021, 08:12:12 AM
Ieri a fost lansata licitatia [CN1030203] "Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru Largire la 4 benzi DN 1A si masuri de siguranta rutiera pe sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Mogosoaia".

Valoare estimata: 292.079,45 RON fara TVA

Durata contractului: 5 luni

Fonduri: POIM

Termen depunere oferte: 17.05.2021

Licitatia a fost anulata zilele trecute.

Am avut un singur ofertant (ROADCONSTRUCT), dar oferta a fost inadmisibila. A fost un nou exemplu de alergat singur si iesit pe locul 2. :lol:

Duta C


ion59

Quote from: NGC on July 08, 2021, 09:02:21 AM
Ofertantii pentru "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare":

01. IMFALT YOL YAPI SANAYI TICARET A.S.
02. PORR CONSTRUCT
03. OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S.
04. Asocierea KIRLIC GROUP + CONSORZIO STABILE EBG + D'AGOSTINO ANGELO ANTONIO COSTRUZIONI GENERALI S.R.L. + G&M ROAD BUILDING ENGINEERING + CONCORDIA CON. STRADE S.R.L.
05. Asocierea STRADE BAUUNTERNEHMUNG + PANADRIA S.R.L. + TEHNOSTRADE S.R.L.
06. Asocierea E.M. PRIME CONSTRUCT S.R.L. + OPR ASFALT + OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS + COSTRUZIONI GENERALI SUD
07. Asocierea MARISTAR COM + HYDROSTROY AD + VDH AD (VODSTROI 98 AD)
08. Asocierea MAVGO HOLDING + ANTREPRIZA DE CONSTRUCTII DRUMURI SI AUTOSTRAZI
09. Asocierea DRUM ASFALT + DRUMURI BIHOR + ILGAZ INSAAT TICARET ANONIM SIRKETI + IBB-HIB ROMANIA + TRAMECO
10. Asocierea COSEDIL SPA + BOG'ART S.R.L. + TANCRAD
11. Asocierea DOMARCONS + ALPENSIDE + Drum Concept
12. Asocierea T DANCOR ROMCONSTRUCT + ORAK ALTYAPI SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI + ILCI INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI
Porr aici? Ca restul nu imi spun nimic!
In alta ordine de idei: 10 ANI? De atunci s-au oprit lucrarile?

rrich1974

Tocmai ce am fost pe DN7D, ma rog, portiunea pana la perisani. Drumul este practicabil, dar ar trebui asfaltat, cu tot efortul. Ar fi o mana cereasca pentru zona respectiva, destul de populata si ca o alternativa la dealu negru si partial valea oltului. Ca oricum autostrada o sa fie peste vreo 20 de ani. Adica este timp si pentru inca o reabilitare a asfaltului.

dr4qul4

5. e o firma din Craiova sustinuta de Tehnostrade (UMB!!!). Probabil colaboreaza si la DX12 cu ei, ca altfel nu inteleg de ce i-ar sustine.
9. e Selina
10. cosedil BogArt si Tancrad - poate fi o asociere decenta, mai ales pt un DN atat de simplu
11. alta firma din Craiova sustinuta de Alpenside, care s-au miscat bine la A3 Brasov.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

Da, și eu am fost surprins de apariția Tehnostrade pe listă, dar cum știm că UMB preferă să nu se asocieze cu nimeni mă gândesc că vor să exploreze prin Tehnostrade și varianta asta, poate ca să se degreveze de lucrările mai mici care mai apar... dacă e așa e o strategie inteligentă.

razvan96

Plus asocierea 7 cu Maristar care e firma serioasa pentru proiecte mici si medii.

SB76UFO

Drumul cu patru benzi care dublează autostrada înainte de Boița, gata anul acesta.
În timp ce linia orizontului începe să fie modificată de construirea primei secțiuni a autostrăzii dintre Sibiu și Pitești, constructorii de la Geiger se pregătesc de așternerea asfaltului drumul național dintre Boița și Tălmaciu, drum lărgit la două benzi pe sens.

Proiect demarat pentru fluidizarea traficului care a depășit de foarte mulți ani dimensiunile drumurilor din zona Văii Oltului, lărgirea DN7 la patru benzi de circulație între Boița și Tălmaciu a ajuns zilele trecute la așternerea tronsonului experimental de asfalt. După verificarea calității betoanelor asfaltice propuse în această fază, se va începe așternerea straturilor.

Lucrările de lărgire a porțiunii de 2,3 km au început în a doua parte a lunii septembrie a anului trecut. Termenul de finalizare este 30 septembrie 2021. "Din cauza vremii nefavorabile am înregistrat întârzieri de aproximativ 45 de zile. Dar ne vom încadra în termenul contractual", asigură Mihaela Căprioreanu, managerul de proiect din partea Geiger Transilvania, antreprenorul general al lucrării estimată la aproximativ 22 de milioane de lei (proiectare și execuție).

Autostrada Sibiu – Boița la care se lucrează la propriu în paralel cu lărgirea DN7 are drept termen de finalizare primăvara anului 2023.

Dispare un "punct negru"
Inițial, acest proiect prevedea o porțiune mai mare din DN7 lărgită la patru benzi. În urma suprapunerii acestui proiect cu cel al secțiunii Sibiu – Boița din autostrada către Pitești, sectorul încredințat celor de la Geiger a fost scurtat.

Trecerea peste dealul Tălmaciu (unde drumul include mai multe viraje consecutive) este considerată un "punct negru" pe harta rutieră a României, aici fiind înregistrate numeroase accidente mortale și grave. Proiectul aflat în execuție va duce la eliminarea acestui punct negru: practic, mărirea numărului de benzi de la două la patru se va realiza prin separarea pe o porțiune de aproximativ 500 de metri a celor două sensuri de mers. Cel aferent direcției Boița – Sibiu va fi reprezentat de actualul drum, iar pentru sensul invers de circulație tocmai a fost amenajată infrastructura la un nivel cu câțiva metri mai jos de actualul drum.
Din august, traficul se mută pe "asfalt nou"
"În ultima săptămână am început execuția tronsonului experimental, până la ultimul strat asfaltic. Urmează a fi preluate carote, analizate în laboratoare, pentru a determina tehnologia care va fi aplicată pe acest tronson", arată reprezentanții constructurului. Care subliniază că stratul final de asfalt, cel de uzură, va avea o rugozitate ridicată, calitatea acestuia fiind cea normată pentru autostrăzi și care reduce mult riscul de creare a condițiilor pentru acvaplanare.



















Turnul Sfatului

"Prostia este eternă și invincibilă"

dragos_on

Salutare tuturor! O rugăminte pentru cei din zona sau care au mers pe DN 67 D (Băile Herculane - Baia de Arama) cum se circulă? Mulțumesc!

dr4qul4

Nu am mai mers pe acolo de vreo 4 ani. Drumul era galben pana in Baia de Arama, Verde trecerea peste munte si galben-rosu pe valea Cernei (multe ingustari, cateva gropi mari, multe denivelari si boscheti pana la mijlocul benzii).
Nu cred ca e mare diferenta, asa ca depinde de fiecare sofer in parte.  Mie mi se pare un drum OK, dar eu sunt genul care merge si pe drumuri neasfaltate fara vreo problema. Doar ziua, incet si cu grija. Da nu exagerat de incet :)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Intre Baile Herculane si Baia de Arama drumul este o curba continua. Nu exista aproape deloc linii drepte. Daca nu vrei sa tot accelerezi si franezi, atunci nu poti depasi 40-45 km/h. Nu ai cum sa circuli pe partea "ta", ca nu exista asa ceva. Drumul e partial napadit de vegetatie, cu denivelari sau alte masini parcate, care te obliga permanent sa mergi cam pe mijlocul drumului. Daca ar fi cu sens unic si nu ar veni nimeni din contrasens niciodata ar fi ok. Dar sunt localnici, care cunosc curbele si merg tare cu 60-70 si apar bruc (inclusiv dube cu diverse). Nu sunt multi, dar stai cu inima impietrita ce-ti iese dupa curba (ca e munte, si nu se vede decat rarisim dupa coltul curbei, care urmareste versantul pe o parte si valea apei pe partea cealalta).

Deci, daca vrei sa mergi pe acolo in scop turistic e ok. Si cum spune si dr4qul4 numai ziua si incet si cu grija. Dupa acceptiunea mea un DN pe care nu e cazul sa te aventurezi noaptea si e bine sa mergi incet = ROSU grav. Da, calitatea asfaltului este de galben si pe alocuri de verde.

Ca idee google maps iti da 1:22 ore pe 63 de kilometri - sau 1:12 fara trafic, dar de fapt nu exista trafic in sensul de aglomerare, ci doar altii care merg incet si sunt greu de depasit. Deci real daca nu cunosti drumul aia e, 1:22-1:30. Ori gandeste-te ca daca mergi cu 63 km/h atunci cei 63 de km ii parcurgi intr-o ora. Daca se face 1:22 inseamna ca viteza medie e de 46 km/h - adica exact ce stiu si eu din practica.

Ca idee, pe un DN normal gen DN6 sau DN7, 63 de km se fac in 45-55 de minute (exemplu concret DN6 iesire din Lugoj - Armenis 63km in 55 de minute cu trafic si 47 fara.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Eu l-am parcurs si iarna si e superb. Dar doar ziua, pentru ca noaptea nu mai circula nimeni pe acolo, si nu as vrea sa lovest un bolovan cazut pe carosabil, intr-o zona in care nu exista semnal la telefon:))
Eu unul am mers pe drumuri mult mai inguste, tot la munte, in Grecia, Croatia sau chiar la noi in tara (drumul de Padina, DN7D, DJ750 - spre pestera de la Scarisoara)

@vancouver, un drum acoperit de google street view nu prea e de rosu. Sau ma rog..nu e de violet. Portiunea mai rea are doar 25-30 de km. Asa ca nu e o tragedie daca mergi cu 40 km/h.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Nu e o tragedie daca mergi in scop turistic. Dar daca mergi de la Bucuresti la Viena si o iei pe acolo e cam tragic. De aia e de rosu. Pentru ca nu trebuie sa o iei pe acolo sub nici o forma cand esti in tranzit.

Trebuie sa explici celor care te citesc, ca "nu e nici o problema sa mergi pe acolo" nu se refera la modul general, ci se refera strict la ideea de merge pe acolo cand ai treaba acolo sau vrei sa vezi brazii din zona. Ca in rest, daca esti doar in trecere, e o problema cam mare.

De exemplu Tg. Jiu - Baile Herculane poti opta pentru varianta asta in teoretic 2 ore si 3 minute sau pe la Drobeta cu ocol de +20 km si tot ca. 2 ore. Dar timpul asta de 2 ore si 3 minute nu-l faci daca mergi "fara nici o problema cu 40 la ora". Deci alegerea clara trebuie sa fie pentru ocolul prin Drobeta! Respectiv pe la Deva, prin defileu, daca vrei sa iesi din tara spre vest (sau hai, via Otelu Rosu).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.