Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

slartibartfast

Quote from: ovicor on July 31, 2018, 12:37:27 AM
Parerea mea ca asfaltul era OK si ca nu merita cheltuiala si, mai ales, deranjul. Erau ferzate doar fasii longitudinale, logica n-am inteles-o!

E bine ca șleaurile să fie tratate cât mai timpuriu când se formează. Când vine câte o ploaie, se adună apa în ele și condusul devine o aventură.

pasadia

Si mai adaug un pai la povestea cu DN73 si conflictul dintre CNAIR si CJ caci povestea a luat o intorsatura ciudata.

In judetul Brasov, pe unul dintre DJ-urile anonime cam inexistente pentru locuitorii din zona metropolitana, respectiv pe DJ104K, exista un pod peste Olt care era singura cale de acces decenta pentru locuitorii dintr-o comuna (Ticusu). Podul a fost luat de ape a doua zi dupa disparitia podului CF de la Budila (vezi in citatul de mai jos link), dar acest dezastru era previzibil - cunosc oameni care au fost sa filmeze in zona, au facut anticamera la seful CJ BV pentru a atrage atentia si a-i cere sa ia masuri... Nimic nu s-a intamplat caci era mai important aeroportul.

Ei azi aflu ca ieri s-ar fi decis ca reconstructia acelui pod sa fie facuta de catre CNAIR (desi, repet, este vorba despre un DJ). Iar decizia a fost ieri, exact cand faceau mare sedinta si pentru a clarifica situatia cu autorizatiile de pe DN73.

QuoteAstăzi (nr. marți, 31 iulie), la recomandarea domnului președinte al Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, am fost prezent la București la Compania Națională de Investiții, instituție căreia țin să îi mulțumesc pentru faptul că într-un timp foarte scurt a înțeles situația disperată în care se află comuna noastră și, prin urmare s-a hotărât aprobarea finanțării și semnarea contractului de execuție a lucrării podului in cursul lunii august. Mulțumesc pe aceasta cale domnului director Cefalan Adrian si tuturor celor care au contribuit si vor contribui in continuare pentru executarea podului peste Raul Olt", a explicat primarul Viorel Grusea într-o postare pe o rețea de socializare.

La sfârşitul lunii mai, Consiliul Judeţean Braşov a aprobat indicatorii economici pentru realizarea unui nou pod la Comăna, valoarea investiţiei, cu tot cu TVA, fiind estimată la 22.520.800 lei. La puțin timp după însă, podul a căzut de tot, măturat de apele Oltului, într-o perioadă în care în zonă a fost cod roșu de inundații.

SURSA

Deci avem la rand o recunoastere din partea lui Neaga a proastei pregatiri a reabilitarii DN73 si asumarea pentru o investitie care chiar nu tinea de ei (faza cu preluarea DJ-ului dintre Sercaia si Hoghiz, transformarea lui in DN1S si apoi reabilitarea pe fondurile nationale o considera o alta chestiune, separata, datorita dificultatilor create de transporturile generate de combinatul de la Hoghiz).

A, si una peste alta, CJ BV se dovedeste complet incapabil sa gestioneze mica retea de drumuri judetene pe care o are in grija - judetul fiind foarte bine traversat de drumuri nationale de care CJ-ul nu raspunde. Insa ei nu se dovedesc capabili de mai nimic:
- DJ104 Hoghiz - Sercaia l-au transferat la CNADNR
- DJ131C Hoghiz - Racos l-au "reabilitat" atat de bine incat s-au ales cu dosar penal (Cancescu, fostul presedinte, si Dinita, fost deputat si patron de firma de constructii care deconta lucrari si materiale pe care nu putea sa le dovedeasca ca le-a achizitionat; nu se pune problema asfaltarii acestui DJ spre Baraolt si judetul Covasna
- DJ132B Homorod - Ionesti (principala legatura spre Odorhei) e vai mama lui, ultima oara asfaltat acum 10 ani
- DJ132 Homorod - Ocland (spre Vlahita) inca nu cred ca e asfaltat
- DJ104A, Persani - Victoria (de departe cel mai important pentru turismul in satele de sub Fagaras) se tot spune ca va fi reparat cu fonduri europene
- DJ104D, 105, 105A, adica DJ-urile dintre Fagaras, Cincu si Rupea, asteapta probabil sa fie reparata de americani, daca isi vor extinde activitatile in poligonul de la Cincu.

Si uite asa putem zice ca e mare noroc ca exista acele DN-uri ce strabat tot judetul.

Quote from: pasadia on July 01, 2018, 09:56:49 PM
Dupa podul CF de la Budila salutam disparitia si a unui pod rutier, peste Olt, pe DJ104K intre Comana si Crihalma. Imagini de acum 30 de minute, live pe facebook.

E singurul pod peste Olt pe o distanta de peste 30 de km (intre Hoghis si Fagaras) si cam singura cale decenta de acces pentru o comunitate de cateva mii de persoane (comuna Ticus). In acea comuna exista un mic sat, Cobor, care are un personaj pitoresc ce vi-l recomand sa-l urmariti - francezul din Cobor - auto-exilat mai intai ca profesor si apoi ca taran, omul se chinuie sa creeze un serviciu de pompieri voluntari si interventie in ciuda tuturor piedicilor de la nivel local si judetean.

dr4qul4

Podul acela a fost luat de GUNOAIE nu de ape. Circula un videoclip pe fb in care se vede ca apa ar fi trecut pe sub pod, dar gunoaiele aduse de apa au format o insula plutitoare. Si in streeview se observa gunoaie stranse la baza podului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

bgd77


pasadia

Daca vrei neaparat sa faci fizica, atunci recunosti ca apa impingea acele gunoaie determinand plecarea podului. Daca vrei sa faci gramatica, aduci recunosti ca apa a determinat plutirea resturilor podului si in acest mod l-a "luat" de acolo.
Daca vrei sa plasezi vinovatia, atunci poti invinui oameni din 3 judete (BV, CV, HG), autoritati din instituti centrale (gen Apele Romane sau Mediu) sau autoritati locale (primarii, SGA-uri, prefecturi, etc...). Sua ma rog, poti gasi multi alti vinovati, doar ca e cam greu de gasit vinovati la CNAIR.

Dar una peste alta ideea e ca bunul era in patrimoniul CJ dar ca CNAIR accepta sa-l plateasca ea. Si asta concomitent cu "deblocarea" situatiei de pe DN73. Iar aceasta "coincidenta" ma face sa cred ca la mijloc e un santaj al CJ si o recunoastere a incapacitatii CNAIR (in pregatirea DN73) si a CJ-ului (in administrarea drumurilor proprii).

pasadia

Quote from: bgd77 on August 01, 2018, 03:49:55 PM
@pasaida, vezi ca confuzi CNI cu CNAIR.

Uhh, fuck. Nu le confund, dar mintea mea a dorit sa citeasca ce a vrut ea, nu ce scria acolo. Ok, pica scenariu... La naiba, eram atat de mandru de el!

Harry

Astăzi, 03.08.2018, circulația rutieră a fost închisă pentru toate categoriile de autovehicule pe DN 73D, km 41+300 – km 41+4500, între localitățile Mioveni și Stoenești, județul Argeș.

Măsura a fost instituită din cauza alunecării de teren cu tasarea părții carosabile pe o lungime de 150 m pe ambele sensuri de circulație. Menționăm că alunecarea de teren a fost provocată de ploile abundente din ultima perioadă care au afectat această zonă.

Recomadăm ca rută ocolitoare: DN 73D, km 41+300, - DN73, km 7, (Mărăcineni) - km 57 (Valea Mare Pravat) - DN 72A, km 64, (Valea Mare Pravat) - km 60 (Stoenești).

Rugăm participanții la trafic să adapteze viteza condițiilor meteo și să respecte semnalizările rutiere și restricțiile instituite temporar.

NGC

Quote from: NGC on July 10, 2018, 06:30:23 PM
Quote from: NGC on March 29, 2018, 10:19:04 PM
Quote from: NGC on January 04, 2018, 09:51:31 PM
Quote from: NGC on December 08, 2017, 08:36:53 PM
Quote from: NGC on December 05, 2017, 08:55:58 PM
Quote from: NGC on November 15, 2017, 01:35:46 PM
"Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare"

E bine ca ieri au incheiat oficial etapa de evaluare financiara si ca au desemnat castigatorul initial (SECOL), dar pana la semnarea contractului mai este cale lunga.

Avem 3 contestatii active de la etapele precedente plus ce va urma de acum incolo. ;)

Dupa cum s-a scris mai sus, cele 3 contestatii au fost respinse. Mai poate urma CAB plus CNSC plus CAB.

Partea cu CNSC s-a intamplat deja. TIRRENA a contestat admisibilitatea ofertei SECOL.

Contestatia TIRRENA a fost admisa partial, dar partea privind admisibilitatea ofertei SECOL a fost acceptata.
CNAIR trebuie acum sa reevalueze oferta SECOL.

Ce ziceam in Noiembrie anul trecut? ;)

QuoteE bine ca ieri au incheiat oficial etapa de evaluare financiara si ca au desemnat castigatorul initial (SECOL), dar pana la semnarea contractului mai este cale lunga.

Si dupa aproape 3 luni revenim cu informatii noi.

CNAIR a reevaluat intre timp oferta SECOL si a descalificat-o, asa ca SECOL a contestat acum pe cale juridica la TB si solicita reevaluarea tuturor ofertelor si in consecinta anularea licitatiei, intrucat, dupa parerea lor, toti ceilalti au depus oferte neconforme.

Va tin la curent cu evolutia situatiei.

Contestatia SECOL a fost respinsa.

09.07.2018

Quote
Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Admite cererea de intervenţie. Respinge acţiunea, ca neintemeiata. Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare, cererea de recurs urmând a fi depusă la Tribunalul Bucureşti.Pronuntata in sedinţă publică, azi, 09.07.2018.

Asa cum era de asteptat, SECOL a facut recurs. Va tin la curent.

pasadia

#5408
Vroiam sa inchei cu DN73, dar azi se pare ca s-au depasit toate asteptarile:

1. Accident in lant in preajma intersectiei cu DN73A, spre Predeal (4 masini si un autocar).
2. Varianta ocolitoare folosita de multi ( Rasnov - DN73A - Tohanu Nou - DJ112E - Tohanu Nou) a fost inchisa pentru ca azi si-a gasit CFR sa repare dalele de la trecerea la nivel cu CF 203 inainte de balastiera (oameni au ajuns sa ocoleasca zona pe camp, exista filmari cu coloane de masini pe un drum agricol)
3. Vreme buna la inceput de august a facut pe multi sa isi doreasca sa viziteze Branul.

Drept urmare:  https://www.facebook.com/groups/289574704779102/permalink/549718815431355/

Daca aveti dusmani, trimiteti-i la Bran zilele astea. O sa va multumeasca. ;)

Ps: pe unele grupuri de fb aud ca oamenii ocolesc DN73, Rasnov - Bran folosind drumul spre Glajarie si apoi un drum forestier ce ajunge deasupra satelor Poarta si Sohodol. Drumul e foarte fain pentru bicicleta...

TibiV

Quote from: pasadia on August 04, 2018, 11:21:11 PM
...oamenii au ajuns sa ocoleasca zona pe camp, exista filmari cu coloane de masini pe un drum agricol

Daca cineva pune la indoiala spusele lui pasadia, ii recomand un scurt filmulet (de astazi) pe FB:
QuoteS-au finalizat lucrările pe DN 73 Rasnov - Bran, recomand achiziționarea unei COMBINE AGRICOLE  >:( >:(
https://www.facebook.com/100001598155655/posts/1947419818654604/

Nu dati vina pe CNAIR !...
NU este vina lor.
De vina este vremea, Soros, castorii, multinationalele, primaria locala, liliecii, cea mai lunga eclipsa de luna a secolului, seceta din Scandinavia si comporamentul ciudat al cangurilor (australieni, desigur...)
Oricine altcineva/orice altceva este de vina, dar categoric c.n. Anti Infrastructura NU are nici o vina....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Am vazut la TVR1 ca intr-un loc soferii au luat-o de-a dreptul pe banda care se repara (neasfaltata inca, dar practicabila). Pe rosu fireste. N-am mai vazut figura asta, poate nu am umblat destul...

O observatie socio-tehnica: a explodat mamaliga si aici, dar dupa cati ani? Sper va poporul asta sa invete sa nu se mai lase calcat in picioare. Ca asta zice imnul...

Si una tehnica. Inteleg ca constructorul e nemultumit ca nu i s-a receptionat asfaltul. Adica ceva de genul A10, dar la nivelul retetei.

Aud despre reteta si de pe alte santiere. Constructorii fac si refac asfalt, il astern, apoi il frezeaza si o iau de la capat... Cum naiba a devenit asta stiinta spatiala? Ce cerinte ciudate o fi avand CESTRIN la capitolul asta? Se asfalteaza totusi de cateva decenii bune in lumea asta...

Sunt convins ca soferii ar circula bucurosi pe binder sau pe un asfalt cu continut necorespunzator de bitum, valurit si cu rugozitate proasta (eventual cu semne de circulatie care sa indice asta) decat asa prin semafoare pe o banda si pe drumuri agricole. Intrebarea e cum il faci pe constructor sa plateasca pentru chestia asta, fara a bloca lucrarile si drumul?

Pentru mine morala este ca Romania nu are din pacate timp de calitate la asfalt. Sa stai sa negociezi un asfalt care oricum va trebui refacut in 2-5 ani, mi se pare degeaba. Negocierea iti tine blocata lucrarea luni intregi.

Mi se pare dezastruos si ca pe A10 s-au certat luni de zile pe asfaltul ST3, inclusiv frezari de imagine, cand colo planeitatea (longitudinala cel putin) e mai proasta e pe ST4. Ce mesaj transmiti cu asta? Baieti, terminati mai tarziu cu apa la buda ca atunci la presiunea politicului n-o sa avem timp de planeitate.

pasadia

Cristi, nu uita ca povestea a inceput din primavara lui 2017, cand cu receptia centurii Brasov, lotul II, Viarom. De atunci au inceput sa puna conditii si sa gaseasca probleme, inventand si solutia miraculoasa - acceptarea de catre constructor a unui termen de garantie extins. Si de fapt, daca imi amintesc bine, prima oara cand am auzit de aceasta solutie "miraculoasa" a fost in 2016 cand se certau cu Salini pe seama acelui nisip / pamant mai galben care fusese folosit in terasamentul LD2.

Acum, sincer sa fiu, nu cred ca e CNAIR-ul atat de speriat de calitatea constructiilor. Si poate e putin speriat de constul intretinerii lor (si din cauza asta ar fi cautand cai pentru extinderea garantiei constructorilor). Dar cel mai degraba suspectez ca e metoda preferata de santaj / cautare de mita, acum cand constructorii nu mai depind de bunavointa lor in terminarea actelor birocratice (sau mai corect spus, acum cand obligatia de a face ei actele inaintea ca constructorul sa execute lucrari nu le mai permite sa aiba parghii de santaj de acest gen). Evident, n-am nici o dovada in sensul asta, dar prea se aduna deodata santierele cu probleme.

TibiV

Scuze pentru intarzierea de o saptamana.
Poze de sambata 28 iulie, sensul spre Giurgiu
Imediat dupa calea ferata

In zona asta au terminat si trotuarul...

... cam pana aici...

... la intrarea in benzinarie.

O alveola pentru autobuze

Ne apropiem de podet



Asta este singura portiune de vreo suta de metri unde au ramas la nivel de balast si nu inteleg de ce...



Mai sunt mici lucrari
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Alta alveola

Intrarea in pasaj pe 12 mai...
Quote from: TibiV on May 13, 2018, 06:13:16 PM
Vom scapa in sfarsit de vechea "gatuire" la o singura banda la intrarea in pasaj

Daca scapam si de "bolovanul" asta, acum pe post de capac de canal

Gata, s-a rezolvat...

Gatuirea a disparut, avem doua benzi intregi...


Podul peste Sabar






Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

La intoarcere, pe 29 iulie.
(Fara poze de pe podul peste Arges, s-a degradat in asemenea hal incat nici copilotul nu a reusit sa faca poze decente)
Iesirea din 1 Decembrie

Lucreaza la santuri

Giratoriul de langa Mihai Trans

Fix pe deasupra fotografului va trece candva A0 Sud

Locul unse se termina "oficial" 1 Decembrie

Curba spre benzinarie



Ne apropiem de podul peste Sabar



Si intram in Jilava
Mama proștilor este mereu gravidă... :)