Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

v46is

Sal ovicor. Legat de apa pluviala este intra-adevar apa rezultata in urma precipitatiilor si se va scurge in acele canale. Acele canale sunt  o retea de canalizare separata de canalizarea pentru apa uzata din locuinte.
Pana acum apa pluviala mergea in acea bucata de acostament si baltea nu avand unde sa se scurga decat pe ici pe colo .

mihaimai

Un update la lucrarile de reabilitare DN5 (Bucuresti - Adunatii Copaceni)

lucrarile de consolidare a pilelor au avansat destul de modest




Insa surpriza aici apare: Podul "temporar" nu pare sa fie deloc temporar.
pila spre Giurgiu:

pila spre Giurgiu alaturi de podul "principal":

inca o vedere spre Giurgiu:


Doua imagini cu fundatia pentru pila spre Bucuresti:



tom_sawyer

Quote from: NGC on May 22, 2018, 08:30:34 AM
Astazi a fost lansata licitatia "Proiectare, asistenta tehnica si executie lucrari "Modernizare DN 28B Targu Frumos - Botosani km 0+000 – km 76+758".

Valoare estimata: 268,610,000.00 RON fara TVA
Finantare: Fonduri bugetare

1. Asocierea S.C. Aqua Parc S.R.L. - S.C. Mavgo Holding S.R.L. - Hidrostroy AD
2. Asocierea S.C. Autotehnorom S.R.L. - S.C. Eky Route S.R.L. - S.C. Test Prima S.R.L. - S.C. OPR Asfalt S.R.L. - Obras Publicas Y
Regadios S.A. - S.C. Rutier Conex XXI S.R.L.
3. S.C. Constructii S.A.
4. D'Agostino Angelo Antonio Costruzioni Generali S.R.L.
5. Asocierea Drum Asfalt S.R.L. - Vahostav - SK, a.s. - Trameco S.A. - Citadina 98 S.A. - East Water Drillings S.R.L.
6. Asocierea S.C. Holtex Grup Invest S.R.L. - Impresa Di Construzioni ing. E. Mantovani Spa - S.C. Royal CDV G2 S.R.L.
7. Nurol Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi
8. Asocierea S.C. Danlin XXL S.R.L. - S.C. Simpa Consult S.R.L. - S.C. TPF Inginerie S.R.L. - S.C. Route-Construct S.R.L. - S.C.
Evalcons Tech S.R.L.
9. Asocierea S.C. Tehnic-Asist S.R.L. - S.C. CalcaruL S.R.L. - Ingstroyengineering E.O.O.D. - Patstroy - 92 AD - S.C. Search Corporation
S.R.L. - S.C. Best Consulting & Desing S.R.L.
10. Tirrena Scavi Spa

dan_c

Unde sunt ceilalti mari constructoricat de cat seriosi ... UMB, STRABAG, / ARL, MAX BOEGL, ASTALDI, GEIGER, PORR,

Doar Tirrena s-a incumetat sa participe la un proiect pe fonduri bugetare ....????

pasadia

DN73 e teoretic in plin proces de reabilitare. Au facut lucrari pe bucata Pitesti - Campulung (in cadrul fostului POS-T), iar restul spre Brasov ar trebui facut in cadrul POIM. Lucrarile intte Brasov si Bran au inceput de anul trecut, dar tot timpul au fost anemice (frezari de carosabil, lucrari pentru mutarea de utilitati multe semafoare si carosabil distrus, etc...).

Drumul e atat de distrus incat localnicii au ajuns spre capatul rabdarii - asa ca ieri a avut loc un protest in Tohanu Nou care a blocat definitiv circulatia. Surprinzator au aparut in zona oameni de la CNAIR si a rezultat acest dialog intre Alun Serbanescu si Adrian Vestea (presedintele CJ Brasov, fost primar in Rasnov):

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1049171641925466&id=823739517802014

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


cristi5

Incredibil. Avem si noi cateva destinatii turistice in zona, Brasov, Bran, Dracula, chestii. Si ce facem, sugrumam drumul dintre ele si-l tinem asa luni si luni de zile.

De ce nu s-a dus Neaga acolo? Sau macar cineva executiv. Trimiti purtatorul de imagine scolit la antene, asta da lipsa de respect...


cristi5

"Nu s-a ajuns la un consens privind incadrarea mixturii asfaltice in normativ". 

Se pare ca CNAIR si-a schimbat ochelarii cu care citeste probele de asfalt. Inteleg ca povestea asta a fost mereu cu cantec, cu aduceri din condei, si normativul nu e foarte "larg". Acum gata, CNAIR nu mai lasa nimic. Poate ne spun specialistii mai mult...

Sa treci la calitate dupa 7 ani de la semnare mi se pare cam tarziu..

Vice33

#5393
Ping-pong, ceartă si acuze intre CNAIR, DRDP Brașov si Primpria orașului Râșnov:

"Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a găsit un nou ,,ţap ispăşitor" pentru blocajul creat pe DN 73: o hârtie nesemnată din luna mai. Care oricum nu blochează lucrările, arată apoi constructorul, pentru că problema e de la bani şi de la ultimele facturi neplătite.
O simplă, dar ilegală semnătură?
,,Această situaţie se poate rezolva printr-o simplă semnătură, iar constructorul poate intra de luni pe şantier. Domnul primar (Liviu Butnariu, primarul Râşnovului - n.r.) a avut în această după amiază o discuţie cu directorul general al CNAIR (Narcis Neaga – n.r.) şi, când a fost întrebat de ce nu vrea să elibereze aceste două documente, a spus că nu vrea, fără nici o explicaţie", a spus vineri reprezentantul CNAIR. Acesta a confirmat că Primăria Râşnov a invocat faptul că nu ea este cea care trebuie să elibereze respectivele autorizaţii, iar acest lucru a fost comunicat către CNAIR de către constructor. ,,Noi am mers şi la Ministerul Transporturilor şi am cerut de acolo un punct de vedere. Ni s-a comunicat faptul că Primăria Râşnov trebuie să elibereze aceste documente. Am trimis acest punct de vedere către constructor, care a venit la primărie, dar nu se rezolvă această problemă", a susţinut însă Şerbănescu. Ba mai mult, el susţinea că în lipsa unei autorizaţii pentru staţia de asfalt la Râşnov, nu se poate lucra nici pe celelalte sectoare din judeţul Braşov. 

Dialog aprins în faţa Primăriei
În timp ce purtătorul de cuvânt al CNAIR făcea declaraţiile în faţa Primăriei Râşnov, a apărut (întâmplător, pentru că nu a fost informat de întâlnirea ad-hoc convocată aici vineri seara de CNAIR) primarul oraşului, Liviu Butnariu, dar şi preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea.
A urmat o discuţie aprinsă cu reprezentantul CNAIR, în timpul căreia Liviu Butnariu a declarat că lucrările ar putea continua fără probleme: ,,Cum au dat autorizaţia de construcţie pentru tot drumul naţional, ar putea să elibereze autorizaţia şi pentru partea aceasta. Primăria Râşnov nu poate, legal, să o elibereze, e un lucru ştiut de mult timp de către ei, au fost informaţi". 

,,Au frezat toată strada, au lăsat-o de izbelişte, sunt praguri de 30  de centimetri şi noi vorbim de tot felul de birocraţii. Ne apucăm, frezăm cu două luni înainte. Cetăţenii sunt prinşi în această situaţie şi zilnic înjură şi stau în blocaje",  a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR a replicat că ,,vorbesc despre argumente şi de acte". La rândul său, Adrian Veştea a declarat că ,,nu vorbiţi despre argumente şi de acte. Explicaţi de ce aţi frezat şi aţi lăsat acest drum în starea asta. Este un calvar".Sursa: http://www.bzb.ro/stire/protest-la-tohanul-nou-desant-cnair-la-ceas-de-seara-in-rasnov-a127656

pasadia

Sa spunem ca povestea e mai lunga si depinde de care parte asculti. Avem presa aservita PSD-ului local (care are reprezentanti la sefia DRDP Brasov, consultantul proiectului, si la nivel de prefect), si presa aservita PNL (si seful CJ Brasov, si primarul din Rasnov fiind din PNL). Si ca atre avem si informatii contradictorii:

QuoteÎn a doua parte a lunii iunie, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov (care asigură dirigenția de șantier) au anunțat că firma trebuie să facă un nou proiect tehnic. În prima parte a acestei luni, conform aceleiași surse, proiectul nu era obținut.   

Cum constructorul nu a apărut pe șantier, respectiv Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel, șeful Secției Naționale de Drumuri și Poduri Brașov, Horia Stancu, s-a simțit dator marți să precizeze că ,,problema este cunoscută și că a luat legătura cu șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri,  Adriana Nicula, și cu directorul general al CNAIR, Narcis Neaga. Directorul general al CNAIR l-a  convocat de urgență pe constructor.  Am înțeles ca astăzi (24 iulie – n.n.) este o întâlnire la București între conducerea CNAIR și constructor, care trebuie să pregătească un plan de recuperare a întârzierilor și să între în normal cu lucrările din zona respectivă".

Reprezentantul SDN Brașov a mai spus că pe drumul din Râșnov s-au spart niște casete de beton și a fost realizată o fundație din piatră spartă, care avea nevoie de o perioadă pentru a se stabiliza. Totodată, el a precizat că, din informațiile pe care le are, constructorul a obținut proiectul de care era nevoie pentru continuarea lucrărilor.

SURSA

Deci pe 25 iulie vina nu era la Primaria Rasnov ci la constructor. Si nici acum nu e clar cine ar trebui sa emita autorizatia de santier:

QuotePrin același comunicat primarul Râșnovului a revenit și cu explicația referitoare la autorizației: ,,În ceea ce privește autorizația solicitată de reprezentanții CNAIR și ai constructorului pentru «organizare de șantier temporară», Primăria Râșnov nu este abilitată legal să emită un asemenea act, câtă vreme această organizare de șantier prevede și o bază de producție, respectiv «stație mobilă de preparat  mixturi asfaltice» și «stație mobilă de preparat balast stabilizat». Potrivit Legii nr. 50/1991, actualizate în 2017, și Hotărârii de Guvern nr. 907/2016, autorizarea acestor baze de producție se face de către Ministerul Transporturilor, emitentul autorizației inițiale, fiind vorba despre lucrări aferente infrastructurii de interes național. Așa încât, ori reprezentanții CNAIR nu cunosc legislația care le guvernează activitatea, ori vor să abată nemulțumirile către autoritățile locale, ori vor să tergiverseze în continuare proiectul, afectând cetățenii și activitățile economice din zonă".

În această problemă, purtătorul de cuvânt al CNAIR a afirmat că a fost solicitat un punct de vedere de la Ministerului Transporturilor, care a afirmat că primăria trebuie să dea autorizațiile în cauză. Ba mai mult, surse din CNAIR susțin că Ministerul Transporturilor emite autorizația numai pentru lucrările ce vizează lucrările la drum. În schimb, organizarea de șantier și stația de asfalt sunt obiective separate de proiectul principal și pot di amplasate și la câțiva kilometri de drum, astfel că pentru acestea, autorizațiile trebuie emise de autoritățile locale.

SURSA


TibiV

#5395
Ce haloimas-talmes-balmes au facut astia din DN73 ... :(

Iar primarul nu poate fi contrazis la asta:
,,Contractul pentru proiect a fost semnat în iulie 2011. Suntem în iulie 2018, iar pe tronsonul DN73 ce străbate judeţul Braşov lucrurile arată ca pe un şantier abandonat, cu lucrări începute şi lăsate de izbelişte..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


TibiV

La comunicate "suntem meseriasi"...

Cu lucrarile la drumuri stam mai prost... :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ovicor

Astazi se lucra pe DN17, la est de Bistrita, pe raza localitatii Livezile si putin spre Unirea, in preajma targului de masini. Frezare, asternere de strat subtire de asfalt, am avut impresia ca e doar emulsie + criblura. Parerea mea ca asfaltul era OK si ca nu merita cheltuiala si, mai ales, deranjul. Erau ferzate doar fasii longitudinale, logica n-am inteles-o! E posibil ca maine(azi) deranjul sa continue. Inarmati-va cu rabdare !

pasadia

In sarabanda DN73 avem o noua evolutie:

Quote,,Cred că nu este doar un singur motiv, cred că sunt mai multe motive. Ultimul în ordinea importanţei, care este un motiv conjunctural, ar fi vremea, dar nu este unul esenţial. Motivul principal, din punctul meu de vedere şi cred că nu greşesc aici, este modul în care a fost pregătit acest proiect, modul cum se lucrează la acest proiect. Când spun pregătit mă refer la modul în care a fost pregătit începând cu anul 2008-2009, pentru că de atunci există un studiu de fezabilitate şi consider că este o pregătire insuficientă a proiectului. Am ajuns să semnăm un contract în 2014, apoi întrerupt şi reluat anul trecut. Faptul că au existat asemenea sincope denotă o slabă pregătire a proiectului. Concret, înseamnă că nu s-au făcut studii geo suficiente sau nu au fost interpretate foarte bine rezultatele, sau nu au fost pregătite exproprierile din timp şi această zonă prin care trece DN73, de Natura 2000, de care ar fi trebuit să se ţină cont de la început", a declarat Narcis Neaga, directorul CNAIR.

SURSA

Sa aud ca Neaga recunoaste proasta pregatire (din partea CNADNR) a unui proiect, mi se pare incredibil. Cred ca a citit prea multe comunicate API.
PS: Nu tot ele era director CNADNR atunci cand au licitat un proiect prost pregatit? Intreb si eu...