News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

In nici un caz nu trebuie sa incepem cu asta. Am bloca drumul actual. Trebuie intai facuta legatura A3-DN1B. Dupa poti dubla la 2+2 pana la Urziceni sau lasa exact asa cum este sau 2+1. Bineinteles cu uzura noua. posibil si binder.
Dar sa te apuci intai sa extinzi drumul actual, sub trafic este nebunie curata. Imaginati-va ca se va intampla la fel ca la DN76. Doar ca avem volume diferite de trafic.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Imi place ce ai desenat Dan027. Exact asa ma gandeam si eu. 2+2 si ocolirea tuturor localitatilor mici.

@ Alexxc: Asta s-o crezi tu ca DN2 Buzau - Urziceni o sa ramana gol dupa finalizarea A7. Din mai multe motive:
- A7 se varsa in A3, care la intrarea in Bucuresti e cu cantec. Cei care vor dori sa mearga mai departe pe centura Bucuresti, da, aceia vor lua A7+A3, la fel cei care doresc sa ajunga in zona aeroportului sau in vestul si nordul Bucurestiului. Dar va exista o parte de trafic care va continua pe DN2. Este exact ca acum cu A3 si DN1 intre Bucuresti si Ploiesti.
- daca vom avea ambuteiaje la intrarea A3 in Bucuresti, chiar si Waze si alte navigatii vor indica DN2 ca ruta mai buna, adica la anumite ore
- sa nu uitam de traficul de pe Dn2A de la Slobozia si poate chiar o parte din traficul de la Galati+Braila de pe DN2B
- plus traficul local de navetisti la intrarea intr-un oras f. mare ca Bucuresti. Peste 5-7 ani, cand A7 va fi gata, traficul generat de navetisti va fi mult peste ce vedem acum; oamenii isi vor lua masini second si vor mai renunta la dubele care-i duc acum la Bucuresti
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on December 15, 2016, 04:29:44 PM
In nici un caz nu trebuie sa incepem cu asta. Am bloca drumul actual. Trebuie intai facuta legatura A3-DN1B. Dupa poti dubla la 2+2 pana la Urziceni sau lasa exact asa cum este sau 2+1. Bineinteles cu uzura noua. posibil si binder.
Dar sa te apuci intai sa extinzi drumul actual, sub trafic este nebunie curata. Imaginati-va ca se va intampla la fel ca la DN76. Doar ca avem volume diferite de trafic.

Sunt de alta parere. Pe DN2 Bucuresti - Urziceni arde. Arde, arde. Nu avem timp 5-6 ani sa asteptam dupa legatura Buzau-A3.

Cat depre propunerea de extindere a drumului actual, asa cum se vede pe harta lui Dan027, are 2 component:
- ocoliri de localitati existente PE AMPLASAMENT NOU incl. pasaje de legatura cu drumul actual: nu are legatura cu traficul actual. Se poate incepe cu aceste ocoliri.
- pasul 2: largirea drumului IN AFARA LOCALITATILOR, intre centurile deja gata de la pasul 1. Se poate lucra pe o singura parte a drumului, cu o largire de 4-5 m si trasare provizorie ca drum 1+1 (adica raman un uz 7m din 12). Dupa ce cei 5+5 sunt gata se muta traficul acolo tot la nivel 1+1 si apoi se refac ci cei 7 ramasi. La final avem 17m de asfalt, adica 1+3,5+3,5+1+3,5+3,5+1. Sau macar 16 si atunci raman acostamente de 0,5 dreapta stanga.

Se poate lucra pe tronsoane, astfel ca zonele 1+1 sa alterneze cu zone pe care inca nu se lucreaza si desigur cu zone finalizate, cum ar fi ocolirile.

ESTE O LUCRARE DE REGIE PROPRIE PENTRU CNAIR Bucuresti. Va aduce multe aprecieri pozitive daca se va realiza. Daca se vrea se poate face totul intr-un singur an, cu exceptia ocolirii Urziceni, care va dura 2-3 ani daca se face ca lumea, cu legatura la DN2A si DN1D.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Quote from: vancouver on December 15, 2016, 02:52:21 PM
Repet: hai sa ne concentram pe bucata Bucuresti - Buzau, care nu va fi dublata de A7. Ce facem aici?

DN2 cred ca va fi suficient in configuratia asta:

- o noua iesire din Bucuresti care sa scurtcircuiteze Voluntari si Afumati (se conecteaza in DN2 la est de Afumati).  Se poate face, de exemplu, paralel cu CF Bucuresti Obor - Pantelimon, sunt relativ putine structuri de expropriat, si multe structuri (inclusiv Drumul Dragonul Rosu, care poate fi usor convertit in 2+2). 2+2, standard de bulevard urban pana la capatul zonei locuite, apoi DX.

- 2+2 pana la Urziceni. In functie de banii disponibili cu centuri (si noduri denivelate la centuri) pentru satele din jur. Prioritizate cenu

- 2+1 alternativ, pe amplasamentul curent, intre Urziceni si Slobozia.

Si 2+2 si 2+1 cu separator de sensuri.

Si cat mai rapid (obligatoriu 2017) lansat si bagat in executie A7 Dumbrava - Buzau
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Dan027

Poate ai dreptate, ar fi suficient 2+1 de la Urziceni la Buzau, dar mie personal nu imi place ideea de 2+1, plus ca vom face in viitorul nu foarte indepartat si o legatura la nivel de DX sau A catre Galati+Braila.

dr4qul4

@vancouver, Eu nu am zis sa asteptam A3-Buzau.
Am zis sa facem intai o legatura pana in DN1B. Asta inseamna nodul si primul lot. Dar tot 5 ani inseamna.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Teo

Cred ca sunt in urma cu stirile.

Cand s-a reluat in conditii normale traficul pe viaductul in lucru de pe Valea Oltului? odata cu deschiderea circulatiei pe mai multe benzi?

Observ ca pe starea drumurilor nationale de la CNAIR nu mai apare ca ar fi probleme.

alexandru_m

Am trecut duminica noapte pe acolo si confirm ca nu mai sunt lucrari. Parapetii sus, asfalt turnat, marcaje trasate.

drrond7

Azi am mers pe ruta Rm.Valcea - Sibiu si retur. Viaductul Carligul Mic respectiv portiunea cu 3 benzi Lancram - (Turnul spart de langa) Boita sunt gata; se circula normal.

In ceea ce priveste portiunea cu 3 benzi e uluitor ce poate face o banda de circulatie in plus!! Coada de TIR - uri depasita cu usurinta, rulare in siguranta; practic nici nu realizezi cand parcurgi portiunea! Si cand spun asta ma gandesc la drumul de legatura cu autostrada Rm.Valcea - Tigveni, care facut macar prin reabilitarea DN73C, cu 2 benzi la urcare ar fi ok! Bine, ideal ar fi cu 4 benzi, insa macar atat! Daca s-ar mai putea identifica cateva portiuni pe Valea Oltului in care sa se mai adauge o banda, perspectiva lucrarilor la PiSi s-ar colora mai spre... roz!

Pe portiunea cu pricina se circula alternativ pe 2 + 1 benzi, cu 2 portiuni spre Sibiu si una spre Rm.Valcea, separate de jaloane puse intre 2 linii continue. Poze nu am ptr. ca eu conduceam, iar sotia... :)
Carpe Diem!

vancouver

In contextul discutiei noastre despre drumurile 2+1, reiau aici o pagina dintre cele publicate de TibiV pe siguranta rutiera:



Ce vreau sa subliniez: JUDETUL SUCEAVA CELE MAI MULTE DECESE DIN TOATA TARA IN 2015: 89. Este unul dintre lucrurile pe care le-am tot spus anterior si unii sau altii nu ma credeau. Dar n-am avut timp sa caut sa demonstrez. Important de stiut: SUCEAVA ESTE AN DE AN PE PRIMUL LOC PE TARA LA MORTI. Si atentie, cu cifra 8 in fata nu mai exista alt judet, iar cu 70-75 morti sunt 3 judete. Ca populatie jud. Suceava este pe 8, Iasi fiind cel mai populat judet dupa Bucuresti: https://ro.wikipedia.org/wiki/Lista_jude%C8%9Belor_Rom%C3%A2niei_dup%C4%83_popula%C8%9Bie).

DN2 trece prin jud. Suceava pe multi kilometri, dar nicaieri nu exista sistemul mult blamat aici 1,75+1,75.

In schimb daca ne uitam la alte doua judete prin care DN2 trece pe distante lungi, Vrancea si Buzau, numarul mortilor este in media nationala: 46 si 52. Deci NICI VORBA ca DN2 la 1,75+1,75 sa duca la O EXPLOZIE a numarului de decese, dimpotriva observam doar o corelatie normala cu marimea acestor judete (nu sunt dintre cele mai mari). Doar Bacau e si el sus, cu 75 de morti in 2015, dar din nou vorbim de un judet cu populatie ceva mai mare (asemanatoare cu Suceava).


Si daca ne uitam la raniti: aici Bucurestiul este detasat cu peste 4000, apoi jud. Constanta cu 1700, Suceava evident cu ca. 1450, Cluj, Timis, Iasi, Brasov etc.. judetele cu populatie mare si resp. cu turisti multi. Unde sunt Buzau si Vrancea? La coada, cu 650-700 de raniti. Judetele care au mai putin de atat se numara pe degete si sunt cele extrem de slab populate, care au orase de resedinta mici.


Desigur exista si alte cauze ale situatiei descrise, cum ar fi lipsa autostrazilor, starea drumurilor, vechimea parcului auto. Asa se explica in mare masura unele "derapaje", cum ar fi varful de morti din Suceava.


CONCLUZIE: Numarul de raniti si de morti urmareste in general numarul locuitorilor. Nu exista o explozie de cazuri in majoritatea judetele traversate de DN2 + DN28 in formatul 1,75+1,75. Explozia exista intr-un alt judet, in care astfel de drumuri nu exista.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#4315
Quote from: dr4qul4 on December 15, 2016, 12:36:12 PM
Nu ai demonstrat nimic. Doar ai enuntat. Unde e statistica aia legata de numarul de accidente/victime pe judete pe DN2? Macar cea pentru toate DN-urile o ai?
Esti sigur ca nu e Buzaul "campionul" ?

Si sper ca nu compari sectiunile cu serpentine cu DN2.

Intre DN6, Bucuresti-DTS si DN2, unde avem mai multe victime?

Am republicat mesajul mai vechi al meu pe aceasta tema pe subiectul de siguranta rutiera. Putem discuta acolo.

Important de retinut aici: pe DN2 (cu tot cu zona periculoasa din jud. Suceava, vezi mesaj anterior) avem 8 morti la 100km, pe cand pe DN1 avem 15, iar pe DN1B avem 24 !!!!! Urgent faceti ceva cu DN1B Buzau-Ploiesti si cu intregul DN1 si mai moale cu redesenari de benzi pe DN2 !!!!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

Quote from: vancouver on March 23, 2016, 02:46:47 PM
DN / lungime / accidente grave la 100km  * decedati la 100km * raniti grav la 100km
DN1   / 643km / 43 * 15 * 39
DN2   / 482km / 27 * 8 * 23
DN1B /   67km / 67 * 24 * 61
DN5   /   67km / 46 * 10 * 45
DN65 / 122km / 16 * 5 * 15

@vancouver, daca stim care sunt drumurile cu probleme cu ce solutii venim? (solutii cat mai rapide dar care sa nu fie dublate de alte proiecte in viitor)?
Sa luam pe rand fiecare drum:
- DN1B - ce putem face aici? asteptam Autostrada Dumbrava(PH)-Buzau?
- DN1 - ???
- DN5 - facem Autostrada Bucuresti-Giurgiu (Poate chiar in prelungurea Bd. Constantin Brancoveanu pana la "Podul prieteniei", 55km)?
- DN2 - il transformam in 2+2 cu ocolirea tuturor localitatilor de la Bucuresti la Buzau? Asteptam A7? Ce facem cu zona critica din Suceava?
- DN65 - Autostrada Pitesti-Craiova?

AlexxC

Pentru drumurile enumerate mai sus solutia generala este construirea de autostrazi.
Pana la finalizarea acestora putem doar minimiza numarul de accidente printro analiza amaruntita a acestor drumuri in care sa identificam punctele periculoase: curbe,intersectii,gropi,lipsa marcaje si indicatoare.Daca toate acestea enumerata anterior ar fi rezolvate sunt sigur ca o scadere cu macar 20% a numarului de accidente ar fi realizabila. Sunt curios cate accidente se produc ziua si cate noaptea(produse mai ales in lipsa marcajelor).

dr4qul4

@vancouver, poti te rog sa judeci cu aceeasi masura ?

Iti reamintesc ca ai fost total impotriva relevantei datelor cestrin pentru cifrele de pe intreg drumul.

Acum spui ca datele pe judet sunt relevante? Ai vreo dovada ca numarul de morti din judetul Suceava nu se datoreaza DN18 si DN17?
Din datele postate de TibiV eu vad ca Ialomita are aproape acelasi numar de morti ca si Argesul, la un numar de accidente de 3 ori mai mic. Asta in conditiile in care Argesul este tranzitat de DN-uri extrem de aglomerate. Oare in Ialomita accidentele mortale au loc pe DN2 sau pe DN21?

Iar Buzaul cu 52 de morti depaseste Argesul si se apropie de Brasov.

Nu m-ar mira, ca cele mai multe accidente fatale sa fie inregistrate in localitati, iar victimele sa fie pietoni.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

#4319
@dr4qul4: nu nu am dovada ca numarul mare din Suceava se datoreaza DN2 si am si spus ca exista si alte motive, cum ar fi parcul auto mai vechi, turistii care vin la manastiri, etc...

Dar sa nu ne departam de subiect. Subiectul era DN2 pe zona Bucuresti-Roman si judetele aferente. Ideea cu Suceava era sa arat ca judetul care iese in relief pe tara nu este unul parcurs de drumuri gen DN2 1,75+1,75. In schimb cele parcurse de DN2 sunt in general in linie cu populatia lor si ca atare rezulta ca DN2 in formatul 1,75+1,75 NU ARUNCA IN AER STATISTICILE.

Legat de Ialomita, nu cunosc amanunte. Dar am dat cautare pe google cu textul "accident rutier ialomita" si cu perioada limitata la 01.01.2015 - 31.12.2015. Deci 1 an. Rezultate (numai prima pagina):
- 11.09.2015: 4 grav raniti Slobozia centura
- 14.05.2015: Cosereni 1 mort
- 13.05.2015: Lilieci DN2 1 mort (posibil e vorba de acelasi accident ca si anterior, nu stau sa caut in amanunt)
- 14.01.2015: Bordusani, 2 morti (pe un drum judetean)
- 19.11.2015: 3 accidente cu raniti pe DN2A si DN2 (din nou la Cosereni)
- 13.05.2015: Sinesti 1 mort
- 22.04.2015: langa Slobozia pe DN2A, raniti
- 22.08.2015: Movilita DN2, 1 mort, 2 raniti
- 15.08.2015: DN2A langa Urziceni 2 morti si 5 raniti (sofer ucrainean adormit la volan, el insusi nu a murit, ci 2 pers. nevinovate)


Dupa cum vedem drumurile fierbinti din Ialomita sunt DN2 si DN2A. Am auzit de multe accidente pe DN2A si cunosc si personal oameni care au avut accident pe acolo. Iar in Ialomita avem ca. 100 km de DN2A si ca. 35km de DN2.

Evident un punct fierbinte este chiar intersectia celor doua drumuri DN2 + D2A si imediat langa intersectia DN2 cu DN1D spre Ploiesti.  De asemenea avem o zona de probleme la curbele de iesire din Cosereni spre Urziceni - acolo este si o padure plus cele 2 poduri stricate peste Ialomita si se circula cu viteza. De aceea am si prezentat acum cateva zile o propunere de drum rapid de la sud de Cosereni si pana la nord de Urziceni, drum denivelat, care rezolva problemele enuntate mai sus. Dar am fost luat in derâdere, ca nu e acest drum in master plan si alte aberatii --- daaar, viata oamenilor este in MasterPlan ? ? ? ?


DECI DA, DN2 are o problema in Ialomita. Se numeste aglomeratie si cateva puncte critice. Daca s-ar redesena la 2+1 atunci s-ar agrava si mai tare problema aglomeratiei si ar rezulta nervi si evident accidente. Ca atare TREBUIE IMEDIAT REALIZAT UN PROIECT DE MODERNIZARE A DN2 IN JUD IALOMITA si desigur si in Ilfov, la iesirea din Bucuresti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.