Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vancouver

#4215
Quote from: cristi5 on December 01, 2016, 08:47:45 PM

O explicatie un pic mai avansata, inrudita cu prima, ar fi ca e acceptabil ca la depasire distanta dintre vehicule scade sub cea de siguranta. Adica e acceptabil sa te apropii mai mult de cel pe care-l depasesti, si sa intri in fata lui inainte sa treaca 3 secunde. Distanta se regleaza apoi treptat la cea de siguranta, tu mergi mai repede, el nu mai accelereaza o vreme, etc. Intre timp altii depasesc asa ca frecventa ramane sub o masina la 3 sec. Deci cu cat sunt posibile mai multe depasiri pe un tip de drum, cu atat frecventa vehiculelor creste. Asta explica faptul ca pe 1+1 la 90 frecventa creste doar putin peste 1200 (daca din sens opus vine o masina la 3 sec cu 90, nu prea ai unde sa depasesti). Cred ca explica si de ce pt 2+1 la 90 se dau 1550 de vehicule pe ora, cu 50 mai multe decat la 110: poti sa depasesti mai usor o masina care merge cu 90 decat una care merge cu 110.

Este corect acest rationament?

Da si nu.

In Germania nu exista pentru public regula de 3 secunde. Ci exista regula de distanta. Rugula se numeste "jumatate din tahometru". Adica mergi cu 100 km/h trebuie sa lasi 50m, mergi cu 180km/h trebuie sa lasi 90m in fata ta. Regula deriva din timpul de reactie al unui adult. Se iau in calcul 2,0 secunde pentru a intelege situatia si a muta efectiv piciorul pe frana. Si se pune intrebarea, ce distanta se poate parcurge in 2,0 secunde. Detalii aici: https://de.wikipedia.org/wiki/Sicherheitsabstand.

Timpul de reactie al unui om atent este 1,0 secunde sau usor mai putin. Ca atare amenzi se aplica la nerespectarea nici macar a jumatate din distanta optima, adica un sfert din taho. Adica la 100km/h la mai putin de 25m se aplica amenda. Amenda creste pe masura ce scade distanta (merge spre 500€ la "bizoniada", adica la sub 5m la 100km/h). Se masoara de pe poduri de regula. Sau din mers. Ca. 700.000 amenzi pe tema asta se dau anual in Germania. Cine mai da flash-uri primeste un spor de 50€ sau daca cel din fata se simte amenintat si poate dovedi asta in instanta, se poate merge pana la inchisoare pentru amenintare.


Revenim. Pasajul urmator raspunde insa la intrebarea ta cristi5:

QuoteSicherheitsabstand und Geschwindigkeit bestimmen die Kapazität einer Straße. Sie liegt bei 0,2 (10 km/h) bis 0,5 (120 km/h) Fahrzeugen pro Sekunde und nimmt bei höheren Geschwindigkeiten nur unwesentlich zu. Wird nicht der Reaktionsweg, sondern der Anhalteweg zugrunde gelegt, fällt die Fahrzeugkapazität oberhalb 100 km/h deutlich unter 0,2 Fahrzeuge pro Sekunde. Auch die Berücksichtigung psychologischer Faktoren verringert die Kapazität bei höheren Geschwindigkeiten. Das Maximum wird bei einer Geschwindigkeit von 85 km/h beobachtet. Die ebenfalls gemessene Fahrzeugkapazität von bis zu 2600 Fahrzeugen pro Stunde und Fahrstreifen lässt sich nur erreichen, wenn der Sicherheitsabstand unter 2 Sekunden liegt.[5]

Traduc: Distanta de siguranta si viteza determina capacitatea unui drum. Aceasta (capacitatea) este de 0,2 (10km/h) pana la 0,5 (120km/h) vehicule pe secunda si mai creste nesemnificativ la viteze mai mari. Daca in loc de drumul de reactie (n.t.: drumul de reactie este cel folosit la determinarea distantei de siguranta in acest moment) s-ar folosi drumul necesar opririi, atunci capacitatea ar scadea peste 100km/h mult sub 0,2 vehicule pe secunda. Si prin considerarea de factori psihologici capacitatea se reduce la viteze superioare. Maximul se observa la o viteza de 85 km/h. De asemenea capacitatea real masurata de pana la 2600 de vehicule pe ora per banda de circulatie nu se poate atinge decat daca distanta de siguranta scade sub 2 secunde. Sursa: http://www.zeit.de/2003/26/Staumathematik/seite-2 (matematica ambuteiajelor, articol din 2003).


Rationamentul tau SIGUR nu este corect in legatura cu depasirile. Fluxurile maxime se inregistreaza atunci cand se circula liniar si nimeni sau aproape nimeni nu schimba banda. Cat de catastrofale pot fi schimbarile de banda, am aratat cu cateva pagini in urma, acel articol in limba engleza, care explica cauzele ambuteiajelor din nimic. Cu alte cuvinte, daca fiecare sta pe banda lui cuminte, contribuie la cresterea fluxului de trafic si trecerile frecvente de pe o banda pe alta (crosetatul), in cautarea celui mai bune benzi, reduc capacitatea totala.


Am mers chiar azi pe A6 intre Mannheim si Frankfurt in acest mod: toate cele 3 benzi pline ochi, toata lumea cuminte pe banda sa, toti cu 80-100 km/h. Distanta reala intre masini era de ca. 15m (deci mult sub recomandarea de 40-50m). Am mers vreo 5 minute asa. Ma gandeam la forum si la discutia cu capacitatea... Acela a fost un moment in care o masuratoare dadea probabil ca. 2500 x 3 = 7.500 vehicule pe ora (3 benzi), daca nu si mai mult.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

#4216
Quote from: TibiV on December 03, 2016, 12:45:51 AM
Pentru ca frunzaverede a explicat in detaliu cum functioneaa 2+1 in Suedia, cum lureaza "parapetii din cabluri" si tot dichisul. Si ca Suedia a considerat ca sistemul "2+1 alternativ" este "cea mai eficienta alternativa" la o autostrada, inclusiv pe rute principale.

Scuza-ma tibi, dar sincer, este o aberatie ceea ce spui aici. Ti-am aratat standardul din Germania. Drumuri 2+1 se fac la un trafic estimat de max. 20.000 vehicule pe zi (valoare maxima si pentru drumuri 1+1 cu latimea unei benzi de 3,5m). Iar autostrada 2+2 are 60.000 vehicule. https://de.wikipedia.org/wiki/Richtlinien_f%C3%BCr_die_Anlage_von_Stra%C3%9Fen_%E2%80%93_Querschnitt

Omule. Man. Monsieur: 60.000 > 20.000. SI ANUME DE 3 ORI MAI MARE.

Chiar si suedezii vostri vorbesc de max. 16.000 pentru 2+1. Sunt mai conservatori ca nemtii.  :o Cum mama ei de . . . sa fie 2+1 "cea mai eficienta" alternativa la o autostrada. . . . . . 


PS. Trebuie sa faci 3 drumuri 2+1 paralele ca sa fie pe masura unei autostrazi (dupa standard german) sau 4 drumuri 2+1 ca sa fie ca o autostrada in Suedia.  :p
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Bine, nu m-am exprimat eu corect...

Imi amintesc ca frunzaverde a spus Suedia a considerat ca sistemul "2+1 alternativ" este "cea mai eficienta alternativa" la o autostrada, inclusiv pe rute principale , dar pe rute principale care NU au trafic de autostrada.

Deci nu pe rute cu trafic de >20k, ci pe cele cu 10-15 k...

Pentru trafic >20k evident ca trebuie autostrada.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@vancouver, desi de obicei nu port ochelari decat la pc, de data asta ii aveam la ochi (Hoya blue control -0,5 si -0,75, verificati acum 10 zile cand mi-am comandat inca unii cu lentile Carl Zeiss speciale pt condus, cica e ultima inventie...).

Si tocmai tu care consideri un drum cu asfalt perfect dar fara marcaje doar galben minimizezi acum existenta marcajului lateral?
mai ales pe o banda de 2,5 m. Masina este insignia si are 9 luni. fare xenon, dar totusi sunt ok farurile. cata vizibilitate crezi ca poti avea noaptea? 30-40 m?
nesiguranta mea era data de posibilitatea aparitiei unei gropi sau a unei denivelari pe margine, caz in care la viteza mea 100-110km/h ar fi fost greu de evitat.
sau poate era legata de calul care mergea pe margine  cu 100km mai in spate.

ar fi bun un marcaj exact pe margine pentru ca din contrast poti observa daca sunt ceva obstacole.

oricum am da-o DN2 actual este mult prea periculos. si asta deoarece, in afara localitatilor avem viteze de 100-130 kmh (75% din trafic), dar si viteze de 70-100 kmh (15 %) si de peste 140kmh restul de 10%.
diferentele astea de viteza nu fac decat sa creasca numarul de depasiri.  2+1, doar marcaje, ar mai taia din elanul unora.

PS. la dus, odihnit, si eu am mers undeva la 30-40 peste limita. dar atat si nimic mai mult. Am colegi care, cu loganul, nu o lasă mai jos de 130 in localitati. Si nu au vreo urgenta de viata si moarte.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Allex

Ca sa isi faca lumea o idee, cam asa se circula pe DN2 in prezent. 2+1 alternativ nu ajuta mai deloc. In sud, dupa Urziceni e mai aglomerat.



"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

dr4qul4

in localitati sa ramana asa. doar in afara sa fie 2+1 si 1+1 cu banda de stanga. multe accidente se intampla in afara localitatilor. de fapt cele grave sunt aproape doar in afara.

in localitati s-ar putea chiar trasa 4 benzi dupa modelul din Bucuresti (Nicolae G Caramfil) unde sunt benzi de 3 m. sau chiar 2,75.

si daca vreti neaparat, pe mijloc poate fi linie discontinua inspre zona cu 1 banda.
dar cum e acum, cand 2 merg incalecat, cei din spate depasesc la mica intelegere. dar daca nu se inteleg si depasesc amandoi in acelasi timp, apar situatii potential periculoase.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

ovideatza

In localitati in apropiere de Iasi mor oameni pe capete pt ca circula pe drum. Pietoni luati pe sus, vina impartasita.

Azi m-am intors Bucuresti-Tisita- Vaslui-Iasi.

Desi era trafic, s-a circulat fluent. Un lucru deosebit pentru asemenea aglomeratii, imposibil de realizat in regim 1+1.

Sunt in continuare de parere ca nu e complicat sa se inceapa latiri punctuale, sa fie obligatoriu pt fiecare sectiune care se reabiliteaza de acum inainte. Acolo sa se faca 2+2.

In rest ramane valabil:

- asfaltare ca sa nu mai fie denivelari mai ales pe acel 0,75, astfel incat sa poata fi folosit in siguranta.
- marcaje de calitate
- treceri pietoni luminate, marcaje rezonatoare inainte
- eliminare viraj la stanga (haos pe centura Focsani din acest punct de vedere) in toate localitatile, cu zone de intoarcere speciale
- politie cu actiuni preventive (patrulare cu lumini, atentionari la cine sare calul, etc).

Si A7.

cristi5

#4222
Quote from: AlexAllex on December 03, 2016, 03:15:41 PM
Ca sa isi faca lumea o idee, cam asa se circula pe DN2 in prezent. 2+1 alternativ nu ajuta mai deloc. In sud, dupa Urziceni e mai aglomerat.

Multumesc pt filmari! Primul video nu l-am putut vedea (ceva material copyright SME) dar am doilea e perfect pt 2+1 alternativ, atat ca trafic cat si ca geometria drumului. Singura problema mi s-au parut cele cateva vehicule stationate pe carosabil.

Chiar nu inteleg de ce spui ca 2+1 alternativ nu ar ajuta _deloc_, ma intreb daca ai condus pe un astfel de drum? Mai spui ceva interesant: "asa cum se circula in prezent". Pai e clar ca pe 2+1 alternativ se va circula cu totul diferit, pentru ca implica cu totul alte posibilitati si limitari. E ok, cu o semnalizare buna, obiceiurile se pot schimba.

Multumita filmarilor si genurilor de depasiri mi-am amintit ca pe Cluj-Dej e la fel drumul (fost azi-vara pe ploaie torentiala). Acolo sunt localitati un pic mai dese, fiecare cu 2-3 treceri de pietoni, dar cred ca ar merge 2+1 alternativ macar in afara localitatii sau a zonei cu treceri.

E clar ca eu si frunzaverde nu o sa va putem lamuri, trebuie voi sa vedeti potentialul, atat in ce priveste efortul mental mult mai redus al soferului cat si siguranta circulatiei (si legatura intre cele doua). Propunerea mea e o zona de test de vreo 10 km intre 2 localitati.

Faptul ca exista la noi benzi suplimentare la urcare nu face decat sa produca confuzie, ala nu e 2+1 alternativ.


ovideatza

Cluj-Dej e mai ingust decat DN2.

E un 1,4+1,4 maxim, dn2 e mai lat.

Pe dn2 poti circula in intregime cu o masina mica pe acostament. Cu o duba/ tir depinde de sofer, dar dupa cum am vazut astazi se poate.

Eu pe Cluj-Dej prea putin am vazut aceasta situatie.

TibiV

Quote from: cristi5 on December 03, 2016, 10:50:32 PM
Propunerea mea e o zona de test de vreo 10 km intre 2 localitati.
+1

Eu asta am spus mereu: macar sa incercam !
Desi ar fi preferabil 20-30 km, ca sa ai timp sa te acomodezi si sa iti dai seama cu adevarat de avantaje/dezavantaje...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

#4225
Si ca sa facem o pauza in contradictia asta nesfarsita cu DN2, va ofer "un mic inventar" cu se se vede pe DN6, Alexandria-Bucuresti...
Ca sa nu va plictisesc, vor fi doar 3 postari...
Oricum am vazut ca nimeni nu a reactionat la primele poze cu lucrarile la VO Mihailesti... ;)
(Eu cel putin nu am vazut altele...)

Asadar sa incepem...

S-a lucrat si se lucreaza si pe DN6...

Venind de pe DJ 504 dinspre Orbeasca, am pornit ieri, 2 decembrie 2016, spre Bucuresti.
Evident ca am intrat pe centura Alexandria...

... care poarta numele legal de VO6F...

Iar la intersectia cu giratoriu am facut stanga spre Bucuresti...

... si am intrat pe DN6/E70

Unde sunt zone cu asfalt prospat, la fel cum se vede ca si marcajele sunt noi...




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Cam pana aici au refacut complet marcajele, inclusiv cele laterale...

... dupa Ghimpati intram pe o zona clar reasfaltata, dar cu marcajele in lucru

Cam la 2 km dupa Ghimpati se termina zona reasfaltata

Dar asfaltul vechi tine doar vreo 2 km, dupa care incepe inca o portiune de asfalt nou (cred ca in stanga este borna km47...)

Aici este clar o intersectie "imbunatatita" cu vreun DJ

Portiunea reasfaltata continua si in Valea Plopilor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Asfalt nou si dupa iesirea din Valea Plopilor

Chiar si dupa Stalpu...

iar dupa inca vreun kilometru...

... soc si groaza: fix unde se termina zona reasfaltata

... se lucra la refacerea marcajelor pe bucata veche !...  :o

In schimb podul asta este cam varza, si asta de niste ani...

... la fel cu fratele lui peste Ilfovat


Toate pozele le gasiti aici:
https://imgur.com/a/rjoGz
https://imgur.com/a/NwXjg
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

DN2

Hai sa ajungem la lucruri mai concrete. Eu vad intr-o prima etapa o deviere a DN2 in zona Urziceni - Cosereni, cu largire la 2+2 (drum express) pe o distanta de 33km, intre Sinesti si Cotorca. Pe aprox. 17 km din cei 33 se poate folosi traseul actual, iar pe alti 16km este nevoie de un drum nou.



Avantaje:
- se creeaza o zona de ca. 33km de drum rapid si lipsit de orice fel de intersectii la nivel; cele existente pe traseul vechi trebuie evident denivelate (4 drumuri comunale si 2-3 agricole); conditii de siguranta sporita la viteza sporita
- discutam de o portiune de drum, ce nu va fi dublata de A7 / DX7, ca atare oricum trebuie facut ceva
- optional se poate include in proiect si o deviere a DN2A spre Slobozia, astfel ca pe relatia Bucuresti - Slobozia sa nu mai fie necesara intrarea in Urziceni si Manasia.
- calea de rulare actuala se pastreaza integral, servin ca drum de legatura intre localitati, ceea ce asigura si decuplarea traficului local (lent sau f. lent) de cel de tranzit acolo unde calea actuala va fi dublata de calea noua.
- se evita punctul periculos actual la trecerea prin padurea de la nord de Cosereni, unde avem vizibilitate scazuta, curbe dificile si un pod extrem de prost peste Ialomita
- se evita punctele negre de intersectie DN2 cu DN2a si DN2 cu DN1D. In cazul intersectiei cu DN1D discutam si de o zona cu ambuteiaje frecvente si din ce in ce mai serioase, asteptarea pe DN1D la intrarea in giratoriul actual cu DN2 fiind uneori de peste 30 minute.
- pentru viitor se poate gandi si o deviere a DN1D, cu creearea unei legaturi directe DN1D - DN2A, pe relatia est-vest (Slobozia - Ploiesti). La modul cum este desenata propunerea, include si o legatura rapida DN1D - DN2 spre sud.
-
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

In MPGT e prevazut DX7/A7, eu nu gasesc nimic despre DN2. Nu stiu cum s-ar putea aloca founduri de 2+2, schimbare traseu si intersectii denivelate.  De la premisa asta pornesc cand propun reamenajarea drumului actual.