Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alexandru_m

Quote from: cristi5 on December 01, 2016, 11:13:18 PM


Pe 2+1 asta ar insemna 110 viteza medie (in afara, mai scade in localitati), presupunand  ca prinzi pe unul cu 60 pe _fiecare_ portiune de "1". Totul in deplina siguranta.

1 km cu 60 dureaza un minut... Nu crapa bizonul de nerabdare.

Scuza-ma, dar media nu iese la 110. Daca mergi un 1km cu 60 si 1 km cu 170 vei avea 1 minut si 21 de secunde pt 2km. Adica viteza medie de 88.8 km/h (am lasat cate o zecimala la calcule, cu mai multe poate se mai castiga putin...sa zicem 90km/h)

dr4qul4

nu il prinzi pe fiecare sectiune si in nici un caz nu il prinzi doar la inceputul sectiunii!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#4202
Quote from: alexandru_m on December 02, 2016, 09:44:21 AM
Scuza-ma, dar media nu iese la 110. Daca mergi un 1km cu 60 si 1 km cu 170 vei avea 1 minut si 21 de secunde pt 2km. Adica viteza medie de 88.8 km/h (am lasat cate o zecimala la calcule, cu mai multe poate se mai castiga putin...sa zicem 90km/h)

Multumesc, viteza medie nu e media vitezelor :) +1, mea culpa.

Depinde cate vehicule care merg cu 60 sunt. Daca e cel putin unul la 2km atunci viteza medie in afara ar fi intr-adevar 90. E clar ca atat timp cat va fi crestere economica vor fi tot mai putine vehicule care merg cu 60 (iar cei care acum _prefera_ sa mearga cu 60 s-ar simti presati cand vad ca e o singura banda dar se vor simti si in siguranta cand stiu ca nu vine nimic de pe contrasens, si poate vor merge mai tare). Cand schimbi un sistem se schimba si comportamentul oamenilor care il foloesc. Care apoi pune presiune pe imbunatatirea pe mai departe sistemului, si tot asa.

Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 09:47:54 AM
nu il prinzi pe fiecare sectiune si in nici un caz nu il prinzi doar la inceputul sectiunii!

Nu il prinzi la inceputul sectiunii dar poti sa prinzi coada care s-a format in urma lui :) De-aia am calculat (prost) media, ca sa vad cat ar fi viteza medie a cuiva care merge pe un DN2 _aglomerat_. Dar daca traficul nu e mare, probabilitatea sa prinzi cate un "mort" la inceputul fiecarei sectiuni (fix din 2 in 2 km) e intr-adevar minuscula.

Quote from: vancouver on November 29, 2016, 02:36:52 PM
Dar evident nu pe Dn-urile care sunt 1,75+1,75, unde upgrade-ul trebuie sa fie 1,75+1,75+0,25+0,25 = 2+2!

Daca e chiar asa usor de adaugat 2 x 0,25 benzi, de ce nu s-a facut pana acum? Eu nu sunt de meserie dar mie-mi suna a proiect, finantare, licitatie, (pe alocuri) exproprieri, AC... Adica pe langa bani si trafic, iti trebuie si timp sa realizezi asa ceva (plus ca ai proiectul paralel A7...). Pe cand 2+1 alternativ in varianta minimala pe latimea DN2 inseamna vopsea, plastic si niste indicatoare. E o re-amenajare a drumului, nu un proiect nou.

Quote from: Dan027 on December 01, 2016, 11:42:01 PM
Daca mergi cu simt de raspundere ajungi acasa, eu nu as fi de acord ca DN2 sa devina 2+1 daca nu mi se ofera o alta varianta de drum rapid unde sa nu fiu nevoit din 2 in 2 km sa incetinesc la 60km/h pt ca unu merge ca mortu', ca sa nu mai zic ca sunt sanse sa dai de vreunu cu caruta pe drum...

De fapt cred ca aici e intrebarea cheie: cat din flexibilitate (inclusiv arbitrar) vrem sa sacrificam pentru siguranta, claritate si predictibilitate. Asta e o intrebare mai generala decat DN2, sau decat infrastructura. De exemplu, e valoros pt autoritatile care asteapta spaga sa aiba multi "descurcareti" care  ocolesc o lege sau dispozitie neclara. Sigur, descurcareala nu e ceva specific Romaniei, dar in tari mai avansate e necesara la nivele mai inalte. La nivel de strada e totul ceva mai clar... Cand am ajuns in Occident, am zis gata, nu mai trebuie sa ma descurc, nu mai trebuie pile, etc. Foarte tare am gresit!!! In cercetare, daca nu ai o retea internationala de cunostinte, esti mort. Dar la nivel de drum si circulatie rutiera, e tot mai putin spatiu pentru descurcat. In schimb daca scrie 90, mergi cu 90 daca poti, nu faci economie de carburant si risipa de timp.

Uneori lipsa de claritate a autoritatilor nu e facuta ca sa vaneze spagi, e pur si simplu indiferenta. Ei urmeaza normativul (cum stiu ei), sa faci lucrurile mai clare pentru sofer nu e o prioritate. Si ies chestii de genul 2+1+0,9 pe VO, sau culmea neclaritatii: 1+1 cu contrasens pe autostrada, in curba fara vizibilitate, cu o linie continua simpla si pricajita (intersectia A1/A6). Sau chiar acest 1,75+1,75 pe DN2...

Dan027

#4203
Azi dimineata, DN1, VP


alexandru_m

Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 09:47:54 AM
nu il prinzi pe fiecare sectiune si in nici un caz nu il prinzi doar la inceputul sectiunii!

Dar nici nu mergi cu 170 acel km de 2 benzi. Pleci de la 60, nici nu prea ai cand sa ajungi la 170 intr-un km. Plus ca mai sunt si masini care merg cu 90-100 dupa care vei sta la depasire si pe zonele de 1 banda.

DPMDV, cu 2+1 va creste timpul de deplasare si vor scadea accidentele. Spun doar atat: Hai cu A7 si DN 2 nu va mai fi o problema.

dr4qul4

va creste timpul de deplasare doar pentru cei care depasesc cu tupeu, incalecand de multe ori linia continua.
si vor scadea accidentele.

nici eu nu sunt pentru parapete pe dn2. sunt pentru A7. dar pana la A7 mai sunt 5-7 ani si daca tot pun u  strat de asfalt si refac marcajele, sa incerce si 2+1.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

prom

#4206
Quote from: Dan027 on December 02, 2016, 01:14:08 PM
Azi dimineata, DN1, VP

Sunt f curios cum era si pe DN1A , eu mereu pe acolo o iau cand stiu ca e week-end , si aj relativ mai ok la brasov

ovideatza

#4207
Quote from: cristi5 on December 02, 2016, 10:25:04 AM

Daca e chiar asa usor de adaugat 2 x 0,25 benzi, de ce nu s-a facut pana acum? Eu nu sunt de meserie dar mie-mi suna a proiect, finantare, licitatie, (pe alocuri) exproprieri, AC... Adica pe langa bani si trafic, iti trebuie si timp sa realizezi asa ceva (plus ca ai proiectul paralel A7...). Pe cand 2+1 alternativ in varianta minimala pe latimea DN2 inseamna vopsea, plastic si niste indicatoare. E o re-amenajare a drumului, nu un proiect nou.

Orice lucrare faci ai nevoie de proiect (SF pt ceva extindere sau construcie noua si DALI doar daca reabilitezi) si implicit AC cu toate avizele stipulate in certificatul de urbanism. Deci e cam tot aia. Cand intervii pe o constructie ai nevoie de AC.  Licitatie de asemenea, nu reasfalteaza CNANDR-ul zone de 5-10 km. Liciteaza. De asta eu am propus pt ca orice sector care urmeaza a fi reasfaltat integral sa fie si latit.

Pana si marcajele le fac altii.

Propun daca ne ajuta disney sa intrebam:

- culoarul necesar pt 2+2 pe DN2 este expropriat? (Ma gandesc ca da, altfel ce sens aveau structurile sa le faca 2+2).

Si sa militam ca orice reabilitare de sector care se face sa includa si elemente de SF pt extindere platforma. 10 km daca se fac inseamna un plus. Iar daca faci simultan cu reabilitarea costurile se reduc (mobilizare constructor, organizare santier, avize, etc).


Legat de viteza media, clar va scadea substantial. In plus va fi un parcurs continuu frana-accelerare. Acum incetinesti usor pana lasi fluxul din fata sa treaca, nu ai repere fixe in care esti nevoit sa efectuezi depasirea. Calculeaza o medie si cu acel caz in care nu apuci sa depasesti coloana care mergr cu 60 timp de 2 zone de 2 benzi succesive poate, asta inseamna ca mergi cu 60 aprox 4-5 alternante = spre 10 km. Instinctul dupa ce scapi va fi sa o calci, pana ajungi urmatoarea coloana. La un trafic intens eu cred ca se vor forma lungi siruri de masini in spatele a cate un tir/alt vehicul lent, cu ceva distante intre ele in care vor circula fluent cei cativa care depasesc pana ating urmatoarea coloana.

Este situatia pe care o intalnesc cand e aglomerat pe DN2 sectiunea 1+1, sau alte drumuri asemanatoare. Si pe DN17 sectiunea montana care este 2+1 alternativ cand e aglomerat patesc la fel, ma bucur ca depasesc la deal apoi curand dau de alta coloana. E frustrant iar viteza medie e scazuta.

Dan027

Quote from: prom on December 02, 2016, 03:31:11 PM
Sunt f curios cum era si pe DN1A , eu mereu pe acolo o iau cand stiu ca e week-end , si aj relativ mai ok la brasov

Conform Google Maps nu se circula foarte bine nici pe acolo.


Pe Valea Oltului se circula bine.




Ionut

Pai da, bucurestenii s-au mutat la munte cateva zile.

Dan027

De cand cu cresterea economiei si implicit a veniturilor se muta week-end de week-end ...

mikidutzaa

#4212
^^
A nins viscolit, de-aia era asa in primul rand :).

vancouver

#4213
dr4qul4: inainte de orice: nu faci nimic daca nu esti sigur. Daca iti este frica sa te dai mai in dreapta, nu te dai si asta este. Siguranta proprie este esentiala. Deci NU te dai.

Totusi, si eu circul uneori pe DN2, incl. noaptea. Se vede binisor limita drumului, cu exceptia cazului ca ploua sau ai faruri f.f. slabe sau ai inceput de miopie si nu porti ochelarii de distanta pe care ar trebuie sa-i porti (dioptrie -0,5 sau -0,75 sau -1: multi nu constientizeaza ca nu vad bine la distanta, dar la 100km/h noaptea conteaza enorm in a vedea clar farurile masinilor de pe contrasens, semnele de circulatie de mai departe si marginea drumului - ATENTIE: unii oameni au nevoie de +1 sau mai mult pentru citit, dar la distanta au miopie si trebuie cu minus. Asta mai ales la oamenii intre 30 si 40 de ani. Multi se cred inca viteji si nu se duc la control. Sotia mea de ex. are +0,75 la citit=apropiere si -0,75 la distanta. Cei de distanta NU SE POARTA decat strict la condus sau alte activitati unde nu se poate altfel, altfel treptat miopia creste).

Personal cred ca te puteai da la o parte pe acosteament (dar repet, trebuie sa faci numai ceea ce este sigur pentru tine).  Stii prea bine, daca mergi pe acolo, ca roata din stanga daca sta aprox. pe dunga continua dintre banda 1 si banda 0,75, atunci sigur mergi fara probleme. Mersul cu roata din stanga pe linia continua asigura o depasire FARA a intra pe contrasens pentru cel care depaseste. Astfel cel depasit contribuie semnificativ la cresterea sigurantei rutiere. Sincer, la un drum Focsani - Bucuresti intalnesc cam 2-3 care nu se dau de nici o culoare la o parte (ocupa toata banda 1 si creeaza cozi in spatele lor, asa cum se intampla si pe un drum 1+1). Toti ceilalti care circula incet merg bine mersi pe banda 0,75, me inclusiv. Eu merg permanent incalecat jumi-juma pe linia continua, asa cum de altfel a spus si dr4qul4 ca face, iar daca sunt depasit ma mai dau inca un pic mai spre margine.

Inca o chestie: nu ai cum sa stii ce era in mintea acelui bizon. Poate ca tocmai a aflat ca fiica lui a fost violata sau a avut un accident sau ca fratele lui a fost arestat pentru trafic de droguri sau ca sotia lui il inseala sau poate se certase cu altcineva in trafic si acum vroia sa ia avans sau ... sau... sau... nu trebuie sa ne intereseze ce motive are unul care goneste. Acest lucru se invata la scoala de soferi din Germania: niciodata nu trebuie sa o faci pe-a seriful in trafic sau pe cel care ii pune la punct pe vitezomani stand inaintea lor ca sa nu poata depasi, mergand exact cu viteza legala. In orice situatie trebuie actionat defensiv.

--------

Pe de alta parte, daca tot a venit vorba - iata poate ca se contureaza o propunere serioasa de imbunatatire a DN2: trasarea unui linii suplimentare la marginea zonei asfaltate, care sa dea (psihologic) o siguranta sporita celor care se dau la o parte pentru a fi depasiti, mai ales camioanelor. Iata, exista soferi carora le este teama sa se apropie de aceasta margine si desigur trebuie intelesi. Dar chiar si pentru un sofer mai putin temator, o linie clara nu poate fi decat de ajutor.

PS. Intre Buzau si Urziceni calitatea drumului este usor inferioara celei dintre Bacau si Buzau, iar apoi de la Urziceni spre Bucuresti scade inca odata, cu exceptia catorva km reasfaltati recent. Ca atare devine mai dificil de mers pe acostament si probabil ca asta a generat si teama ta, dr4qul4. O refacere a stratului de uzura complet intre Bucuresti si Urziceni cred ca ar fi utila, apoi un an mai tarziu intre Urziceni si Buzau.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#4214
Fratilor, sunt siderat !!!

Pai daca la noi, pe forum serios de infrastructura, avem astfel de atituni...

Quote from: alexandru_m on December 02, 2016, 02:02:43 PM
Dar nici nu mergi cu 170 acel km de 2 benzi. Pleci de la 60, nici nu prea ai cand sa ajungi la 170 intr-un km. Plus ca mai sunt si masini care merg cu 90-100 dupa care vei sta la depasire si pe zonele de 1 banda.

Wow....  170km/h ?!?!?! Really ?...
No comment...

Pe de alta parte...
Quote from: dr4qul4 on December 02, 2016, 02:38:54 PM
va creste timpul de deplasare doar pentru cei care depasesc cu tupeu, incalecand de multe ori linia continua.
si vor scadea accidentele.

nici eu nu sunt pentru parapete pe dn2. sunt pentru A7. dar pana la A7 mai sunt 5-7 ani

Ce sa mai zic....

Imi pare rau ca frunzaverde nu a mai intrat pe aici.
Pentru ca frunzaverede a explicat in detaliu cum functioneaa 2+1 in Suedia, cum lureaza "parapetii din cabluri" si tot dichisul. Si ca Suedia a considerat ca sistemul "2+1 alternativ" este "cea mai eficienta alternativa" la o autostrada, inclusiv pe rute principale.

Si tot el ne-a lamurit ca DN2 este singurul DN din Romania care ar permite aplicarea sistemului "2+1 alternativ"... Pentru ca pur si simplu a fost singurul DN la care s-a obtinut finantare europeana pentru modernizare DN, dar la "standard suedez" - adica la actualul 1,75+1,75 pe care il stim bine cu totii pe DN2...

Este adevarat, a explicat asta atunci cand cei mai mari opozanti actuali ai "2+1 alternativ" nici macar nu erau inscrisi pe forum.... :(

Mama proștilor este mereu gravidă... :)