Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

vancouver

#4185
^^ da stiu, nu vorbeam serios legat de DN1 pe Valea Prahovei. Acolo daca ar fi posibil in Busteni ar trebui incercata fortarea unui 1+1+1 cu banda din mijloc variabila.  Marea buba acum pe VP este la Busteni. Banda din mijloc dirijata prin panouri VMS repetate, care indica x rosu sau sageata verde. Si semaforizarea trecerilor de pietoni, cu apasare pe buton la cerere, dar timp minim 30'' pentru masini chiar daca se apasa imediat. Stiu ca e greu, ca spatiul e mic, ca sunt cladiri istorice. Poate pe o zona mica un sens trebuie bagat printr-un mic tunel pe sub celalat sens. Oricum e un tunel deschis, realizabil in 2 luni cu eforturi speciale si tehnologie adecvata (toate elementele prefabricate), iar inchiderea circulatiei este necesara cam 1 luna. Dar investitia este infima, in raport cu A3 CoBra si realizabila imediat.

In mare parte drumul e ca aici si e clar ca se poate:




PS. Am parcurs acum pe maps toata localitatea. Peste tot se pot face 3 benzi si in unele cazuri se poate crea si a patra pentru viraj stanga. Singura intersectie critica este cea cu str. Valea Alba, acolo 3 benzi incap, dar nu se mai poate si una pentru stanga. Acolo pur si simplu trebuie interzis virajul la stanga si gandite posibilitati de intoarcere, de ex. folosind alte strazi.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Dan027

#4186
Quote from: vancouver on November 30, 2016, 12:49:23 AM
^^ da stiu, nu vorbeam serios legat de DN1 pe Valea Prahovei. Poate pe o zona mica un sens trebuie bagat printr-un mic tunel pe sub celalat sens. Oricum e un tunel deschis, realizabil in 2 luni cu eforturi speciale si tehnologie adecvata (toate elementele prefabricate), iar inchiderea circulatiei este necesara cam 1 luna. Dar investitia este infima, in raport cu A3 CoBra si realizabila imediat.

Nu cred ca se vor mai baga foarte multi bani in marirea capacitatii DN1 pe Valea Prahovei. Decat sa facem o data la 2 ani carpeli timp de 50 de ani mai bine mai stam asa 4-5 ani pana facem petecul ala de autostrada si rezolvam problema pentru o lunga perioada...

Avem 3,7 mlrd de euro de cheltuit din fonduri UE in urmatorii 3-4 ani si singurele proiecte care ar avea o sansa sa fie finalizat pana in 2020 ar fi cateva segmente din Bucuresti-Pascani-Iasi... daca nu pregatim mai multe proiecte sunt slabe sanse sa avem absorbtie 100% pe transporturi, dumnezeu stie ce probleme si ce blocaje or mai aparea ... nu vreau sa ramanem iar ramanem fara autostrazi, avem masterplanul ala si trebuie sa ne tinem de el...

vancouver

In conditii normale autostrada nu poate fi gata in mai putin de 10 ani. Iar muntii sunt cu surprize si deseori la tunele nu iese ca-n plan. Pot fi lejer 15 ani pana la finalizare.

Pe de alta parte traficul din statiuni se va gatui si dupa finalizarea autostrazii. Cei care provoaca acel ambuteiaj nu sunt cei care sunt doar in tranzit, dimpotriva oamenii in tranzit stiu de aglomeratii si evita sa mearga vineri spre Brasov si duminica spre Ploiesti. Aglomeratia este 99% rezultatul turistilor. Acestia vor exista si dupa finalizarea autostrazii. Nu va mai fi la fel de rau, dar va fi aglomerat. Eu zic ca merita, mai ales ca discutam despre o modernizare asa cum se face in mod curent pe diverse bulevarde din orase. Nu ar fi nimic iesit din comun.

Bine, putem s-o lasam si cum e. Las-o bai ca merge-asa. Ne-am obisnuti cu ea .
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Io

#4188
Vazindu-ti postul, Vancouver, imi vine sa arunc o idee, nu stiu daca-i buna, fezabila stiu ca e, chiar si sub trafic: ce-ar fi daca sub actualul DN1 in Busteni s-ar face un DN1 care sa priveasca traficul de tranzit prin Busteni. Doar traficul de tranzit.
Intrare aici
Iesire eventual aici
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

vancouver

In alte tari prin Stațiuni exista așa ceva, tocmai pentru a nu polua optic, fonic si cu noxe.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

@Io - daca prin "sub actualul DN1" te referi la un tunel, intradevar ar fi o idee noua.

In rest exista un plan, chiar de ceva vreme, pentru o centura ocolitoare in Busteni, prin zona Zamora.

dr4qul4

#4191
Am venit aseara de la Piatra Neamt. Dupa Buzau, deja nu mai aveam chef sa ii dau tare. Mergeam undeva la legal+10, cateodata chiar si sub legal asteptand sa pot depasi in siguranta tirul din fata. Prin siguranta ma refer la faptul ca nu vroiam decat sa vad doar 1 pereche de faruri din sens opus (dar cum unii merg mai pe acostament si altii mai pe banda era cam greu de distins daca sunt paraleli sau in sir)
Dupa cum am mai spus, eu merg incalecat intre banda 1 si acostament.
@vancouver, te rog sa imi explici ce ar fi trebuit sa fac atunci cand un jeep a venit cu flashuri din spate ca sa ma oblige sa ma dau de tot pe acostament?
Acostament care nu are marcaj si noaptea nu stii unde se termina asfaltul si unde incepe santul.

Da, avem nevoie de A7, dar pana atunci avem nevoie de 2+1 in afara localitatilor unde se circula si cu 170-180km/h.
fac ceva pe ea de capacitate. Prefer sa risc sa stau in ambuteiaj 1 data pe luna decat sa nu ajung cu bine acasa 1 data pe an.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

Quote from: adiarc on November 23, 2016, 07:50:19 PM
pe DN1 in zona limitei de judet Sibiu-Alba a aparut o alunecare serioasa ( cel mai bine se vede de pe autostrada ),exact spre AB,cand incep 2 benzi la urcare ( cam in drept cu tunelul peste CF,de sub A1)....se vede bine de pe autostrada,daca te uiti in stanga in zona alunecarii refacute de la Cunta...poze zilele urmatoare





"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

elphax

Quote from: dr4qul4 on December 01, 2016, 12:25:17 PM
Dupa cum am mai spus, eu merg incalecat intre banda 1 si acostament.
@vancouver, te rog sa imi explici ce ar fi trebuit sa fac atunci cand un jeep a venit cu flashuri din spate ca sa ma oblige sa ma dau de tot pe acostament?
Acostament care nu are marcaj si noaptea nu stii unde se termina asfaltul si unde incepe santul.

Nu știu părerea lui Vancouver,  dar eu m-aș fi dat putin mai în stânga (!)  ca sa fie nevoit sa depășească doar când era liber pe contrasens.  Cel mai bine e sa respecți legea  :)

cristi5

#4194
Quote from: vancouver on November 29, 2016, 02:36:52 PM
Rolul benzii de urgenta este f. clar. Acelasi rol pe care il are o banda de urgenta si pe autostrada. Este de asteptat ca pe aceasta zona de 2+1 se va circula mai in viteza, si atunci este utila o zona in care sa poata stationa un vehicul care a facut pana, ca sa nu ocupe una din benzile de circulatie.

In contextul discutiei despre 2+1, iata, consider acest exemplu ca unul pozitiv[/u], in care s-a facut treaba buna: un upgrade de la 1+1 la 2+1. Bravo. La cat mai multe pe DN-urile tarii, care acum sunt 1+1.

2+1 pe care-l stiu eu nu are banda de urgenta. Are banda de 1 mai lata decat cele de 2 (3,5m). Cu tot cu acostamentul din dreapta (0,75m) si cu spatiul lasat in stanga pana in parapet (0,9m ), pe banda de 1 pot trece la nevoie 2 vehicule (de ex o ambulanta de 2,5m latime si o masina de 2m latime, cu multa grija). In rest, acostamentul e folosit pentru biciclete, motorete, etc. Dar banda in sine e delimitata de 2 linii continue (late de vreo 15 cm si cu "striatii" rezonatoare pe marginea din afara benzii) clare si nu exista nimic altceva, nici in stanga, nici in dreapta, care ar putea fi eventual interpretat drept banda.

Mie mi se pare ca nu e deloc clar ce au desenat pe VO. E un acostament prea lat, si nu are deloc latime constanta. E clar ca poate fi abuzat in fel si chip, dar insasi lipsa de claritate invita la arbitrar si abuz. Poate asta e problema si pe DN2... E banda sau nu e banda? Nimeni nu stie si atunci fiecare face ce-l taie capul. E foarte important in trafic ca fiecare sa creada acelasi lucru despre elementele drumului (sau despre intentia vreunui sofer).

Pentru cazul in speta as propune largirea benzii de circulatie, asa incat pe margine sa ramana cel mult 1m. Acolo unde acostamentul se largeste din cauza latimii prea mari a drumului, marcarea unei insule, nu e ok ca un acostament sa aiba cand 1m cand 2m... Ori una ori alta... In plus liniile continue mi se par cam subtirele, nu exista linie continua mai lata in standardul romanesc?

Si e clar ca trebuie semne prevestitoare de 2 benzi, ca aici. Daca bizonul vede in departare semnul, poate-si mai stapaneste elanul.

E frumos ca au facut ceva ce seamana a 2+1 dar daca nu fac ceva clar si se intampla cateva nenorociri, pot sa compromita ideea definitiv.

cristi5

#4195
vancouver, am o intrebare.

In primul rand, o observatie: daca masori distanta de siguranta in secunde (2 secunde in unele tari, 3 secunde in altele), capacitatea unui drum e in principiu independenta de viteza. Adica trece o masina la 3 secunde => 1200 masini pe ora, ca merg cu 50 sau 120, tot acolo e. Important e sa mearga toate cam cu aceeasi viteza. Sigur, la viteze mici si in cazul de opriri, treaba se schimba. Dar asta ar fi principiul "de plecare".

Suedezii au regula cu 3 secunde. Te invata la scoala sa iei un reper pe langa care trece masina din fata, si sa zici: "1001, 1002, 1003" (interesant ca in alte tari se spune o zicatoare care dureaza 2 secunde :) ) si daca ai trecut de reper inainte sa termini de numarat, esti prea aproape. Ei estimeaza din start 1300 pe sens pe un 1+1. Am incercat sa inteleg de ce 1300 si nu 1200, vezi mai jos.

La 2+1 la 110 ei dau 1500 de masini pe ora pe sens, adica o masina la 2,4 secunde. La 2+2 cu 110 dau 4300 de masini pe ora pe sens, adica aprox 2150 pe fiecare banda, cam o masina la 1,7 secunde per banda! Asta intr-un sistem rutier in care toti sunt educati sa lase 3 secunde...

Ce deduc eu de aici? Ca ei accepta ca daca sunt doua benzi pe sens, e acceptabil sa lasi dinstanta mai mica pt ca in caz de urgenta poti sa virezi, nu doar sa franezi.

O explicatie un pic mai avansata, inrudita cu prima, ar fi ca e acceptabil ca la depasire distanta dintre vehicule scade sub cea de siguranta. Adica e acceptabil sa te apropii mai mult de cel pe care-l depasesti, si sa intri in fata lui inainte sa treaca 3 secunde. Distanta se regleaza apoi treptat la cea de siguranta, tu mergi mai repede, el nu mai accelereaza o vreme, etc. Intre timp altii depasesc asa ca frecventa ramane sub o masina la 3 sec. Deci cu cat sunt posibile mai multe depasiri pe un tip de drum, cu atat frecventa vehiculelor creste. Asta explica faptul ca pe 1+1 la 90 frecventa creste doar putin peste 1200 (daca din sens opus vine o masina la 3 sec cu 90, nu prea ai unde sa depasesti). Cred ca explica si de ce pt 2+1 la 90 se dau 1550 de vehicule pe ora, cu 50 mai multe decat la 110: poti sa depasesti mai usor o masina care merge cu 90 decat una care merge cu 110.

Este corect acest rationament?

ovideatza

#4196
Am facut si eu zilele acestea Tisita-Bucuresti. Pe la iesire din Focsani au reasfaltat si remarcau, implicit se circula 1+1, cu rezultat coloana de masini care inainte cam haotic (acceleratie-frana) undeva cu viteze intre 60-80 km/h.

Avand in vedere ca reasfaltatarea pe sectiuni care s-a facut in ultimii ani (mai sunt sectiuni si prin apropiere de Bacau) este de amploare, covoare complete, chiar nu pricep de ce nu au avut sange in instalatie sa lateasca 1m ca sa incapa 2+2. Era bun si doar pe sectiuni, in cativa ani se facea tot. Daca la DN-urile 1+1 cand le reabiliteaza se poate, si ca avem deja podetele 2+2, chiar nu era mare lucru sa mai sape pe laterale acea bucata necesara.

Nu imi place Dn2 pe Iasi-Roman-Tisita, de aia si merg prin Vaslui de cand toata bucata e buna, pt ca pierd timp prin Bacau mult, mai prinzi Adjud aglomerat, tot felul de trafic prin localitati, politie, etc. Sunt in continuare tot felul de vehicule, de la 160 km/h la 60-70 in afara localitatilor. Am dubii majore ca se vor impaca pe 2+1.

Situatiile periculoase le-am vazut cel mai mult la intersectiile cu alte DJ-uri/ drumuri locale. Chiar e nevoie in localitati de separator si eliminat viraj stanga + zone de intoarcere. Chiar si balize de plastic ar fi suficiente pt asta.

Urziceni-pana aproape de Bucuresti imi pare chiar mai ingust. E vreo diferenta reala sau doar din valurire si  trafic e impresia?

Legat de modul de a circula, eu ma dau cat pot atunci cand vine cineva din spate. Daca nu, circul cu roata stanga peste linie, adica mai mult pe acostament. Sau pe banda daca am viteza mai mare decat majoritatea din fata/ acostamentul e valurit. Sunt de parere ca nu castig nimic daca fortez pe altul sa iasa in depasire, ci doar creez conditii periculoase si pt mine. Daca insa acostamentul e prea valurit, nu ma dau si astept sa ma pot feri. A te da complet pe acostament nu se poate peste tot,  unde nu se poate ma dau cat e ok sa nu ma pun in pericol. Asta e principiul meu, mi se pare normal sa ii respect pe ceilalti si nu sunt organ de politie sa stabilesc  daca ei merg prea repede sau prea incet. Respect si ma astept sa fiu respectat cand am si eu nevoie sa depasesc.

cristi5

Quote from: ovideatza on December 01, 2016, 10:40:09 PM
Sunt in continuare tot felul de vehicule, de la 160 km/h la 60-70 in afara localitatilor. Am dubii majore ca se vor impaca pe 2+1.

Pe 2+1 asta ar insemna 110 viteza medie (in afara, mai scade in localitati), presupunand  ca prinzi pe unul cu 60 pe _fiecare_ portiune de "1". Totul in deplina siguranta.

1 km cu 60 dureaza un minut... Nu crapa bizonul de nerabdare.

Dan027

#4198
Si eu am mers aseara pe DN2 (Buc-Tisita) dar nu era cine stie ce trafic, am mers ft lejer, 120-130... In schimb am facut o ora si 10 min de la Brasov la Comarnic, asta in conditile in care pe sensul meu se circula cat de cat  :lol:

Daca mergi cu simt de raspundere ajungi acasa, eu nu as fi de acord ca DN2 sa devina 2+1 daca nu mi se ofera o alta varianta de drum rapid unde sa nu fiu nevoit din 2 in 2 km sa incetinesc la 60km/h pt ca unu merge ca mortu', ca sa nu mai zic ca sunt sanse sa dai de vreunu cu caruta pe drum...

rocklee

poate pune cineva o filmare de pe valea oltului  :)...intre boita si lazaret ...sa vedem cum se circula  ???