Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.


ciprebbe

+1
Cum poate sa iasa asa ceva din gura unui ministru al Romaniei?
Oare cu ce a gandit cand a scos asa ceva pe gura.
Culmea ar fi sa o ia de buna ideea si altii ....Cum se vor deplasa echipele de interventii in cazul unui eveniment  mai la sud de baza lor? pe contrasens? cu elicopterul?....hai sa fim seriosi
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

sebba

"rezolvarea" e "cu manta" mai baieti, ca la biliard!
ei mizeaza pe faptul ca cei din Bucuresti, cand vor afla ca pot pleca spre munte dar nu se vor mai putea si intoarce, vor sta frumos acasa si nu vor mai utiliza DN1, nici intr-un sens nici in celalalt! si uite-asa se decongestioneaza Romania! :D
si nici autostrada nu ne mai trebuie ;)
Sailing away! S/Y Haimana

Rashid

Pană la preconizata A3 Comarnic-Bv, URGENTE, binevenite și foarte ieftine ar fi soluțiile:
1. Realizarea a 2 pasarele pietonale in Comarnic, cu desființarea celor 5 treceri pietoni/0,8km.
2. Pasarela pietonala langa Gara Sinaia, cu desfiintarea "zebrei".
3. Inca 2 pasarele pietonale in Busteni si desfiintarea oricarei treceri pietonale de pe DN1!

Asa se va putea circula cu 70km/ora, fluent.

nenea_hartia

Quote from: Rashid on January 04, 2013, 08:17:54 PM
Pană la preconizata A3 Comarnic-Bv, URGENTE, binevenite și foarte ieftine ar fi soluțiile:
1. Realizarea a 2 pasarele pietonale in Comarnic, cu desființarea celor 5 treceri pietoni/0,8km.
2. Pasarela pietonala langa Gara Sinaia, cu desfiintarea "zebrei".
3. Inca 2 pasarele pietonale in Busteni si desfiintarea oricarei treceri pietonale de pe DN1!

Asa se va putea circula cu 70km/ora, fluent.
Ție ți-ar conveni așa ceva în orașul tău? Să urci pe pasarele doar pentru că nu pot alții, din cu totul alt oraș, să circule ,,cu 70km/ora, fluent", prin mijlocul localității unde trăiești tu? Ai copil mic? O vezi pe soția ta urcând cu căruțul pe treptele alea? Imaginează-ți că ai niște vecini bătrâni, care abia merg, și vor doar să traverseze să-și ia pâine... Îți spun sincer, eu nu mă văd la gara Sinaia, după ce cobor din tren, cărând trei valize pe porcăria aia de pasarelă. Sper ca primarii din acele orașe să nu permită în veci așa o aberație.

Problema e generată de CNADNR și de mentalitatea păguboasă de a trece cu drumurile naționale prin mijlocul localităților. CNADNR trebuie să înțeleagă, măcar în al mielea ceas, că e neapărat nevoie de centuri la Comarnic și Bușteni, principalele cauzatoare de ambuteiaje pe DN1. De asemenea, CNADNR+Poliția Rutieră trebuie să priceapă că suntem într-o țară pretins civilizată a anului 2013, unde siguranța circulației, viața oamenilor și confortul locuitorilor ar trebui să fie foarte importante și, ca atare, să scadă limita de viteză în Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal la 50 km/h.

stelian222

Ai dreptate.  Pe vremea cand au fost proiectate soselele de la noi nu cred ca existau nici macar 20% din numarul de autoturisme actuale desi populatia era mai numeroasa cu vreo 25%
Acum ar trebui regandit totul de la zero si creata o strategie pe termen lung desi nu vad in lipsa banilor cum ar putea regandi ei toata infrastructura rutiera. La noi toate drumurile nationale au fost gandite sa strabata fiecare comuna si catun ca sa poata clasa muncitoare sa faca naveta la oras. Mergi 3km vine satul, ajungi la  viteza legala si un mers constant si relaxat hop iti apare o vaca, o caruta, un tractor, un caine, un grup de tarani etc

Rashid

#651
Quote from: nenea_hartia on January 04, 2013, 09:08:10 PM
Quote from: Rashid on January 04, 2013, 08:17:54 PM
Pană la preconizata A3 Comarnic-Bv, URGENTE, binevenite și foarte ieftine ar fi soluțiile:
1. Realizarea a 2 pasarele pietonale in Comarnic, cu desființarea celor 5 treceri pietoni/0,8km.
2. Pasarela pietonala langa Gara Sinaia, cu desfiintarea "zebrei".
3. Inca 2 pasarele pietonale in Busteni si desfiintarea oricarei treceri pietonale de pe DN1!

Asa se va putea circula cu 70km/ora, fluent.
Ție ți-ar conveni așa ceva în orașul tău? Să urci pe pasarele doar pentru că nu pot alții, din cu totul alt oraș, să circule ,,cu 70km/ora, fluent", prin mijlocul localității unde trăiești tu? Ai copil mic? O vezi pe soția ta urcând cu căruțul pe treptele alea? Imaginează-ți că ai niște vecini bătrâni, care abia merg, și vor doar să traverseze să-și ia pâine... Îți spun sincer, eu nu mă văd la gara Sinaia, după ce cobor din tren, cărând trei valize pe porcăria aia de pasarelă. Sper ca primarii din acele orașe să nu permită în veci așa o aberație.

Problema e generată de CNADNR și de mentalitatea păguboasă de a trece cu drumurile naționale prin mijlocul localităților. CNADNR trebuie să înțeleagă, măcar în al mielea ceas, că e neapărat nevoie de centuri la Comarnic și Bușteni, principalele cauzatoare de ambuteiaje pe DN1. De asemenea, CNADNR+Poliția Rutieră trebuie să priceapă că suntem într-o țară pretins civilizată a anului 2013, unde siguranța circulației, viața oamenilor și confortul locuitorilor ar trebui să fie foarte importante și, ca atare, să scadă limita de viteză în Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga și Predeal la 50 km/h.

Asa cum pot copiii cu mame si batranii peste 70 de ani, din toate localitatile dintre Otopeni si Ploiesti, de pe DN1, vor putea si cei din Comarnic...
:)
Am spus ca sunt cele mai ieftine solutii, insa nu-i bai, se pot face si pasaje subterane, cu scari rulante, benzi rulante si lift pt handicapati, cum probabil ar trebui, de fapt.

Iar, despre gara Sinaia, ai urcat vreodata scarile catre Sinaia, de dupa trecerea de pietoni, cum pleci din gara?

asztalos

#652
Quote from: stelian222 on January 04, 2013, 09:31:27 PM
Ai dreptate.  Pe vremea cand au fost proiectate soselele de la noi nu cred ca existau nici macar 20% din numarul de autoturisme actuale desi populatia era mai numeroasa cu vreo 25%
Acum ar trebui regandit totul de la zero si creata o strategie pe termen lung desi nu vad in lipsa banilor cum ar putea regandi ei toata infrastructura rutiera. La noi toate drumurile nationale au fost gandite sa strabata fiecare comuna si catun ca sa poata clasa muncitoare sa faca naveta la oras. Mergi 3km vine satul, ajungi la  viteza legala si un mers constant si relaxat hop iti apare o vaca, o caruta, un tractor, un caine, un grup de tarani etc
Total de acord. De ex. daca treci granita spre Vest, deja in Ungaria remarci (cel putin de la Bors incolo) ca pana la Budapesta nu treci prin mai mult de 5-6 localitati, si alea scurte si mici. E totusi vorba de aproape 250 de km. La ei cum s-a putut face? Drumurile nationale ocolesc cam toate orasele si localitatile. Sau intre Debrecen si Puspokladany (aproape 50 de km) nu ai nici macar o localitate prin care sa treaca drumul national 4, doar pe langa localitati, astfel poti merge cu viteza legala de 90 km/h de la punctul A pana la destinatie.
La noi de ce nu s-a putut face asa? Cel mai nasol drum national de la noi (unde am trecut) din punct de vedere a localitati/km este intre Piatra Craiului si Oradea. Nu cred ca sunt 2 km care sa fie in afara localitatilor...
De la Targu Mures la Reghin pe DN15 tot asa e : sufocat de trafic, localitate dupa localitate. Degeaba se reface drumul (daca se va reface vreodata in acest ritm) ca tot cu 50 km/h poti merge (legal), deci tot nu s-a rezolvat mare lucru. Si pana acum se putea circula cu aceasta viteza. Trebuie un drum expres in acest sens, de la Tg Mures pana la Reghin care sa nu mai intre in nici o localitate, sa fie un drum cat de cat drept, lat, cu limitare de 100 km/h.

MRS

#653
@asztalos: daca DN15 e aglomerat si trece prin localitati multe incearca DN2, DN1B (Ploiesti-Buzau), DN1A (Bucuresti-Ploiesti), DN5 (Bucuresti-Giurgiu) etc


A, AL, B, BG, BiH, CA, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EG, EIR, EST, F, FIN, GB, GR, H, HR, KOR, I, ID, JP, LT, LV, MC, MD, MDV, MK,  MNE, MT, NL, PL, PT, QA, RKS, RO, SIN, SK, SLO, SRB, SYR, TH, TR, TZ, UA, UAE, US, V

IATA: AAL, ADB, AMS, ATH, AYT, BBU, BCN, BEG, BGY, BHX, BKK, BLQ, BRI, BRU, BUD, BVA, CDG, CGN, CIA, CRL, DCA, DLM, DOH, DPS, DTM, DUB, DUS, DWC, DXB, EMA, FCO, FLR, FMM, FRA, HAM, HEL, HND, HRG, IAS, ICN, IST, JFK, JMK, JTR, KBV, KGS, KIV, LCA, LGA, LHR, LIS, LTN, LWO, MAD, MLA, MLE, MUC, MXP, NAP, NRT, ODS, OPO, ORD, OTP, PFO, PRG, PRN, PSA, PUJ, RIX, SAW, SBZ, SDQ, SIN, SJJ, SKG, SKP, SOF, SPU, STN, STR,  SXB, TGD, TIA, TLL, TRN, TSF, TSR, TXL, VAR, VIE, VLC, VNO, WAW, WRO, YUL, YYZ, ZAG, ZNZ, ZRH, ZTH...

radutm

^^
Nu e vina localnicilor ca statul nu a construit infrastructura si nici nu e un drept pentru cei care tranziteaza sa distruga calitatea vietii in localitatile traversate. Mai mult, constructia de autostrazi nu inlocuieste definitiv nevoia unei retele de drumuri nationale moderne. Este nevoie de sosele ocolitoare independent de cum evolueaza reteaua de autostrazi. Aparitia autostrazilor nu doar preia o parte din trafic, dar genereaza si mai mult trafic. Ori statisticile europene ne plaseaza inca la coada mobilitatii, asa ca mai avem mult de crescut in privinta asta si ne putem astepta ca drumurile nationale sa continue sa fie foarte folosite si peste 20-30 de ani.
cont inchis

nenea_hartia

Quote from: Rashid on January 05, 2013, 03:12:16 PM
Asa cum pot copiii cu mame si batranii peste 70 de ani, din toate localitatile dintre Otopeni si Ploiesti, de pe DN1, vor putea si cei din Comarnic...
:)
De câte ori ai văzut oameni urcând pasarela și de câte ori traversând prin locuri acum nepermise? Impresia mea e de 50-50%. Mai mult, nu cred că pasarela din Potigrafu e folosită de cineva. Am senzația că toată lumea traversează doar pe unde era fosta trecere la nivel din intersecția cu DJ100B. Am văzut pe DN1 inclusiv oameni trecând peste ,,parapetul" infect de bidoane din zona mediană. :o

Quote from: asztalos on January 05, 2013, 04:05:37 PM
Cel mai nasol drum national de la noi (unde am trecut) din punct de vedere a localitati/km este intre Piatra Craiului si Oradea. Nu cred ca sunt 2 km care sa fie in afara localitatilor...
Vezi și cei 60 km aproape doar prin localitate pe DN15 Piatra Neamț-Bacău. Sau DN15B Poiana Largului-Târgu Neamț. Dar preferatul meu, chiar dacă mai are zone de urcare 2+1, este DN7 Pitești-Căciulata... :bash:

Quote from: asztalos on January 05, 2013, 04:05:37 PM
De la Targu Mures la Reghin pe DN15 tot asa e : sufocat de trafic, localitate dupa localitate. Degeaba se reface drumul (daca se va reface vreodata in acest ritm) ca tot cu 50 km/h poti merge (legal), deci tot nu s-a rezolvat mare lucru. Si pana acum se putea circula cu aceasta viteza. Trebuie un drum expres in acest sens, de la Tg Mures pana la Reghin care sa nu mai intre in nici o localitate, sa fie un drum cat de cat drept, lat, cu limitare de 100 km/h.
Un foarte mare +1 ! Sunt de părere că reabilitarea de astăzi nu reprezintă nimic altceva decât bani aruncați pe geam și bătaie de joc la adresa contribuabililor români și europeni.

Raducu Popa

#656
Quote from: nenea_hartia on January 05, 2013, 05:33:30 PM
Vezi și cei 60 km aproape doar prin localitate pe DN15 Piatra Neamț-Bacău. Sau DN15B Poiana Largului-Târgu Neamț.

Asa este. Piatra Neamt - Bacau e criminal.....ar merge largit si crescuta limita la 70 km/h, este lasat loc pt 2 benzi/sens si poate fi facut la fel cum este, de exemplu, Bucuresti - Giurgiu.  Ar mai fluidiza cat de cat....

Rashid

#657
@nenea
Primarul din Comarnic are n mandate la rand, NUMAI pe  baza a 5 treceri pietonale, pe max 1 km lungime, cred.
Este mai mult decat necesar sa se reduca numarul lor, in prima faza...
Drumul a fost gandit in anii 30, in plus...

@mrs
Personal, vinerea, cand este coada mai mare de Nistoresti inspre Campina, eu intorc si merg prin Breaza.
La fel, exista o varianta de evitare a cozii, si-n Busteni, asa zisa, de catre localnici, "centura de peste apa", o sosea paralela cu dn-ul, asfaltata de curand.
:)

Cat despre asa-zisa politica, cunosti vreun titrat si emerit, o elită de-a dreptul, in guvernul actual?
Eu unul, nu.
Si inca ceva, intre Mai 2012 si Dec 2013, eu cred ca nu se va construi niciun km, pe vreun tronson nou, de autostrada.
Nu conteaza pt "uslamisti" ca se puteau realiza cu 85% contributia UE.

stelian222

Quote from: R@du on January 05, 2013, 06:08:34 PM
Quote from: nenea_hartia on January 05, 2013, 05:33:30 PM
Vezi și cei 60 km aproape doar prin localitate pe DN15 Piatra Neamț-Bacău. Sau DN15B Poiana Largului-Târgu Neamț.

Asa este. Piatra Neamt - Bacau e criminal.....ar merge largit si crescuta limita la 70 km/h, este lasat loc pt 2 benzi/sens si poate fi facut la fel cum este, de exemplu, Bucuresti - Giurgiu.  Ar mai fluidiza cat de cat....

Prima data cand am trecut pe acolo ma intrebam ce naiba se intampla...o fi vreun tractor in fata, vreo combina, vreo caruta cu fan ceva  :lol: mergeam in coloana cu 40-50 de kilometri intregi si nu intelegeam de ce se merge asa greu. Si mai erau si vreo 2 sau 3 radare. Dar ce mi-a placut cel mai mult e ca in fata mea era un golf4 GTI negru care incerca sa sparga "blocada" insa abia pe la Buhusi a reusit sa se distanteze la mai mult de 5-6masini  :lol: Nici Vaslui-Iasi nu e asa de rapid precum pare.

asztalos

Referitor la DN1/E60 portiunea Comarnic-Brasov : chiar nu se putea largi la 4 benzi (cate 2 benzi pe sens) daca era musai? Daca s-ar fi procedat astfel, nu am fi avut probleme de genul aglomeratie. Mai ales daca au fi pus si parapet de beton intre cele doua sensuri... La aceasta solutie chiar nu s-a gandit ministrul sau vreun oficial cu rang inalt?