Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

pasadia

#3900
Carcotasi ce sunteti - si la noi exista aceeasi regula pe drumurile modernizate mai de curand. Vezi de exemplu DN1 intre Brasov si Sibiu, acolo unde regula e ca banda 2 intra (revine) in banda 1. Bine, e distractive cum apare debutul benzii 2.

Exemple:

Debutul zonei cu 2 benzi, langa Codlea
capatul zonei cu 2 benzi, langa Codlea

Debut zona cu 2 benzi, langa Codlea Din neant.
Final zona cu 2 benzi, tot Codlea


Lucrarile au fost terminate de prin 2008, deci ma gandesc ca exista un standard clar inca de atunci cu privire la modul de semnalizare al benzilor de circulatie. Din pacate insa el nu e aplicat retroactiv si in alte zone cu marcaje invers intocmite. Exemple tot din raza DRDP Brasov:


Debut zona cu 2 benzi, din neant (DN1, Predeal)
Capat zona cu 2 benzi, DN1 la Predeal

Debut zona cu 2 benzi, DN13, Feldioara
Capat zona cu 2 benzi, DN13, Feldioara (nici macar semnalizata cu sageti!)

Ma rog, concluzia e ca e haos total. Nu exista vreo regula nici cu privire la modul in care se trece de la 1 banda la 2 benzi (din 4 exemple date, intr-unul banda 1 s-a continuat direct, in altul a devenit banda 2 si in 2 exemple banda 1 efectiv s-a latit pana la a forma 2 benzi) si nici cu privire la modul in care se incheie zona cu 2 benzi (fie banda 2 se termina, fie banda 1, fie cu sageti indicatoare in prealabil, fie fara).

Sa mai aducem si alte exemple:

debutul zona cu 2 benzi, DN13, Padurea Bogatii - banda 1 devine banda 2.
final zona cu 2 benzi, DN13, Padurea Bogatii - banda 1 dispare, o singura sageata de presemnalizare si aia in curba.


dr4qul4

Asta e si mai grav. Cine trece prima data pe acolo si se baga in depasire, are fix 5 secunde sa-si dea seama daca are prioritate sau cedeaza!

Iar cine trece des pe acolo, dar prima data dupa o schimbare de semne.....a cam sfeclit-o!

Intr-o singura saptamana (poate chiar zi), CNADNR poate schimba marcajul peste tot. Vorbim doar de zone de 50 unde ne trebuie marcaj nou.

Poate nu de pe toate DN-urile din tara (bine, unele nu au nici macar asfalt, nu mai vorbim de marcaje si banda suplimentara  :lol:  ) dar macar pe toate DN cu indicativ de E.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

north

Quote from: bugybuu on October 03, 2016, 09:35:37 AM
Stie cineva cine a hotarat ca trebuie tras asfalt proaspat pe DN1C Cluj-Napoca  Dej?
NU de alta dar mi se pare o prostie. Drumul asta nu avea numai cateva zone cu probleme(pe centura Gherla o mica alunecare, vreo 2 gropi pe toata distanta asta, in rest era perfect) . NU ii vad rostul sa fie astaltat tot. Plus ca un momentul de fata se desprind pietricele din asfaltul turnat si sar pe parbriz.

Quote from: Danny550394 on October 05, 2016, 01:37:52 PM
De fapt se asterne criblura [pe DN1C intre Dej si Cluj Napoca].
Daca ramane cum a fost nu inteleg scopul acestei lucrari. Drumul era bun.

Dintr-un punct de vedere, putem să ne gândim la următoarele abordări privind întreținerea drumurilor:
Întreținere reactivă: aștepți să apară defecțiuni (mijlocii sau, de ce nu, chiar grave) și apoi intervii.
Întreținere proactivă: intervii când ai defecțiuni ușoare și cât mai superficiale (adică nu ale structurii sau complexului rutier), chiar și când acestea sunt doar ici-colo.
Material de lectură (al domnului profesor Lucaci de la Timișoara) (din care am extras tabelele de mai jos) pentru clasificarea defecțiunilor (și nu numai).



Să zici că nu trebuia intervenit pe un drum că era în stare bună poate fi ca și cum ai zice că nu trebuie să mergi la stomatolog la controlul periodic pentru că nu te doare nimic. Controlul periodic ar putea găsi o căriuță-două, care vor fi remediate mult mai repede, ieftin și mai puțin dureros dacă așteptai până te durea.

Nu știu care este situația pe DN 1C Dej - Cluj-N., dar în general DRDP Cluj a avut o bună abordare privind întreținerea proactivă. Cu implementarea unui PMS [iată câteva resurse: 1; 2; 3] s-ar putea face însă mult mai multe, mult mai aproape de optim.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

infraAdi_ro

#3903
iarna la cota 1400 pasul Prislop, Borsa, Maramures



mai reabiliteaza daca poti
Romania are un viitor doar daca are prezent!

bugybuu

Quote from: north on October 05, 2016, 04:53:59 PM
Să zici că nu trebuia intervenit pe un drum că era în stare bună poate fi ca și cum ai zice că nu trebuie să mergi la stomatolog la controlul periodic pentru că nu te doare nimic. Controlul periodic ar putea găsi o căriuță-două, care vor fi remediate mult mai repede, ieftin și mai puțin dureros dacă așteptai până te durea.

Nu știu care este situația pe DN 1C Dej - Cluj-N., dar în general DRDP Cluj a avut o bună abordare privind întreținerea proactivă. Cu implementarea unui PMS [iată câteva resurse: 1; 2; 3] s-ar putea face însă mult mai multe, mult mai aproape de optim.
@north mersi de lamuriri.
Ideea era ca sunt inca destule drumuri nationale care apartin de DRDP Cluj carora nu le-ar strica un strat de criblura si apoi de asfalt. Un drum care ma doare pe mine e DN18B. Baia Mare - Targu Lapus - Dej. Ii adevarat ca s-au reparat cateva portiuni din el.
http://maramuresmedia.ro/2016/09/asfalt-pe-drumul-dintre-rohia-si-boiereni/
Dar mai sunt destule zone care nu s-au atacat deloc.

NGC

#3905
CNADNR a lansat astazi licitatia pentru "Reabilitare DN 2D, Km 0+000-118+873, Focsani - Ojdula, sector Km 95+000-118+873 – Lucrari de Consolidare".
Valoare estimata: 4,346,177.00 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 25.10.2016

dr4qul4

Asta nu e facut recent de UMB? Sau e o licitatie pentru aditionale?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

NGC

^^^ Lucrari aditionale de consolidare. Voi scrie detalii mai multe zilele viitoare, in caz ca sunteti interesati.

GDPR

#3908
^Am postat eu o informatie pe tema asta in februarie:



PS Pe SEAP nu am gasit nimic referitor la aceasta licitatie.

NGC


GDPR

Am gasit, multumesc. Deci e vorba de un zid de sprijin fundat pe piloti de diametru mare, cu o lungime de 65m, la limita stanga a zonei carosabile in zona alunecarii de la km 101+950 - km 102+070, plus podet, rigole, dren, etc.

TibiV

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1310-05102016

Quote
Mâine, 06.10.2016, Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, împreună cu directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, vor efectua o vizită de lucru pe șantierele Drumului Național 76 (Deva – Oradea).

Întâlnirea cu presa va avea loc la ora 14:00, pe DN76, la km 72 - Depozitul de Agregate/Pietriș Vârfurile.

De asemenea, la ora 15.30, la Casa de Cultura Miron Pompiliu din Ștei, Ministrul Transporturilor, alături de reprezentanții CNADNR, se va întâlni cu mai mulți primari din zonă, precum și cu o serie de constructori. Presa este așteptată la eveniment.

Daca se nimereste cineva prin zona...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

#3912
Quote from: bugybuu on October 05, 2016, 05:22:14 PM
@north mersi de lamuriri.
Ideea era ca sunt inca destule drumuri nationale care apartin de DRDP Cluj carora nu le-ar strica un strat de criblura si apoi de asfalt. Un drum care ma doare pe mine e DN18B. Baia Mare - Targu Lapus - Dej. Ii adevarat ca s-au reparat cateva portiuni din el.
http://maramuresmedia.ro/2016/09/asfalt-pe-drumul-dintre-rohia-si-boiereni/
Dar mai sunt destule zone care nu s-au atacat deloc.

Corect. Știu care este starea DN 18B (ca fapt divers, faptul că a fost preluat de la județene - 182 - la naționale - 18B, și dacă vrei vorbim la o bere cum - este singurul fapt care a permis ca el să devină circulabil / asfaltat pe bucata Boiereni - Chiuiești, chiar dacă la mulți ani după preluare). La fel, într-o situație nu prea bună sunt și 1F între Supuru și Carei sau 19B sau 1G sau încă câteva altele...
Dar până la urmă cred că ești de acord că drumurile reabilitate - și în special cele cu trafic sporit - trebuie să beneficieze de prioritate în întreținere.
Ca să folosesc o altă metaforă: dacă tocmai ai investit o mare sumă de bani într-o mașină nouă, și ai și o combină stereo veche (pe care ai primit-o de la un prieten) (care funcționează "OK" - dar uneori mai afectează negativ ascultarea - să zicem - casetelor), și ai un buget limitat și trebuie să alegi în a-i investi în:
- reparații minore la mașina nouă (dacă nu: în ceva timp va genera probleme mult mai costisitoare);
- reparații la combina veche (dacă nu: va face astfel încât casetele să se audă și mai rău).
Ce ai face?

[INB4 "Ce-s alea casete?" :troll:]
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

bugybuu

@north
ai perfecta dreptate.
Sunt curios pe cand o sa upgradeze "casetele" astea: DN1G, DN18B,DN1F,DN19B macar la CD-uri daca DVD-uri sau Blu-Ray is vise mult prea indepartate.  :lol:
Cat despre DN1C daca nu ma insel lucrarea s-a terminat prin 2011 pe tronsonul Cluj Napoca - Dej, ca tin minte ca numai dupa aia s-au apucat de Dej - Baia Mare. Garantia o fi fost vreo 2 ani... Probabil ca trebuia facuta un pic de mentenanta dupa 5 ani.
Acuma ma astept ca prin 2018 sa intre si Dej - Baia Mare in intretinere.
Apropo de asta. Baia Mare - Halmeu sectorul reabilitat de firma maghiara nu mi se pare sa fie o lucrare de calitate. Daca nu ma insel numai de vreo 2 ani au terminat si deja am observat pe marginea drumului valuri de asfalt create de tiruri.

north

Aici găsești datele cu perioadele de reabilitare: http://www.drdpcluj.ro/detalii-drumuri/reabilitare-dn.
Zice acolo că Baia Mare - Satu Mare / Halmeu s-a recepționat de-abia în 22.10.2015, deci este în garanție până la sfârșitul lui 2017. Constructorul va trebui deci să remedieze problemele.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling