Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: Hercule on July 20, 2016, 08:45:38 PM


Cine a decis "chestia" asta in mod sigur are (el sau nevasta, sau fratele samd) o firma de pompe funebre in zona.
Isi incurajeaza "business-ul"...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Granata06

Si eu sunt de acord ca e o prostie ce fac ei, plus ca toata aceasta lucrare se intinde de luni bune. Maxim trebuia sa dureze 2 luni si deja cred ca sunt 4 luni de cand s-au apucat si nu este gata.

La intrarea in judetul Alba, tot pe DN1 dinspre Turda, au turnat un covor asfaltic, care de 2 saptamani este nesemnalizat. Nicio linie, nimic. Seara este horor. Puteau macar sa delimiteze marginile cu vopsea galbena sau ceva.

Impresia generala despre cum se lucreaza pe aceasta portiune de DN este ca "Hai sa facem si noi ceva, dar nu ne grabim ca doar este vreme si prostii pot sa mai inghita".

Raducu Popa

#3632
Quote from: adiarc on July 20, 2016, 10:21:56 PM
Ca sa fiu cat de cat civilizat ...vb lu bunicu " e grav cand ajunge păduchele in vf grămezii de gunoi "

Adica in traducere  e grav cand niște cretini dintr-o companie sinonima cu ineficienta,nepotismul si corupția ,iau decizii cretine legate de siguranta noastră a tuturor....practic ne omoară pe banii noștrii....vai de steaua voastră

Plus de asta, ne mai omoara si legislatia care permite construirea pe marginea drumurilor acelor capete de pod/podete. E plina tara de acel model. In ultima luna, am auzit de 3 accidente soldate cu morti, doua pe E 85, langa Roman si unul pe DJ156A.
Ceva de genul: http://adevarul.ro/assets/adevarul.ro/MRImage/2012/08/01/50a8c3aa7c42d5a6637302b5/646x404.jpg
http://www.falticeni.ro/foto/str.%20Caporal%20Popescu/4%20str.%20Caporal%20Popescu%20turanre%20strat%20binder%20uzura/4%20str.%20Caporal%20Popescu%20podet%20sant%20carosabil%20.jpg

NGC

Quote from: oaspetele on July 19, 2016, 07:46:49 PM
http://www.bistriteanul.ro/in-sfarsit-incep-lucrarile-la-drumurile-nationale-care-leaga-bistrita-de-nasaud-si-salva-de-beclean-1468931718251.html

Ministerul Transporturilor a emis vineri autorizația de construcție pentru reabilitarea primelor tronsoane din drumurile naționale 17 C și 17 D care leagă Bistrița de Năsăud și Salva de Beclean. Deja amplasamentele au fost predate constructorului și încep lucrările!

Quote from: NGC20 on January 13, 2016, 01:38:26 PM
Cred ca am uitat sa va scriu aici detalii despre stadiul catorva licitatii, desi ele apar in sinteza licitatiilor.

[...]

[163389] / 08.10.2015: "Lucrari de ranforsare sistem rutier a sectorului de drum DN 17D km 0+0750-21+660" -> Contract atribuit catre asocierea SC ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL SA - SC DIMEX 2000 COMPANY SRL.

Se pare ca in Ianuarie am uitat sa va zic si de atribuirea contractului pentru licitatia pereche, desi contractul era deja atribuit.

[163165] / 29.09.2015: "Ranforsare sistem rutier a sectorului de drum DN 17 C km 9+020 - 26+050" -> Contract atribuit catre SC DIFERIT SRL.

Si pentru ca sa avem toate informatiile centralizate, trec si cele 2 autorizatii de construire emise de MT zilele trecute.

15.07.2016: "Ranforsare DN 17C, km 9+020 – km 26+050 exclusiv sectorul cuprins intre km 19+934 – km 23+390"
15.07.2016: "Ranforsare DN 17D, km 0+075 – km 21+660"

cezar.ionescu

Daca noi acum sesizam ca proiectul cu scuarurile respective pune in pericol participantii la trafic nu exista sanse sa se sisteze/modifice proiectul?
Merge inainte asa prost cum e? Sincer nici nu sunt foarte sigur ca acele scuaruri sunt conforme cu STAS-urile de proiectare in vigoare. Am impresia ca sunt o inventie facuta de niste nulitati.

Faptul ca drumul nu este semnalizat in perioada de executie a lucrarilor, iarasi nu cred ca e conform cu STAS-urile de executie in vigoare. Acolo se incalca normativele cu o mare nepasare. Ar trebui sa facem o sesizare penala sincer...intrucant consecintele pot duce la evenimente cu consecinte penale.

dumbravaandrei

Mai simplu se face punand semnalizare corespunzatoare..... acolo trebuie marcaj cu elemente reflectorizante pe laterale si pe carosabil + elemente de rezonanta. Stilul asta de drum l-am vazut si in germania intre Straubing si Regensburg. Ce e drept, ai si autostrada la 2km in lateral. La fel e si intrarea in ungaria dinspre slovenia :)

Alexandru.

#3636
Quote from: TibiV on July 20, 2016, 11:05:21 PM
Cine a decis "chestia" asta in mod sigur are (el sau nevasta, sau fratele samd) o firma de pompe funebre in zona.
Isi incurajeaza "business-ul"...  >:(

Cu riscul de a ma trezi peste noapte cu inca 30 dislike din partea ta :)))))...., ideea reamenajarii drumului in localitate mi se pare foarte ok. Daca o persoana conduce cu 60 km /h nu poate pati absolut nimic in caz ca va calca bordura, plus ca macar se mai schimba aspectul zonei :) Cred ca trebuie sa mai iesi si tu un pic prin lume. ;) Sa ai spor ! :D :lol:

boer_escu

Vești bune de pe Valea Oltului: viaductul Râul Vadului este deschis traficului!

stangabriel

S-a mai discutat, problema este si la intretinerea semnalizarilor. Si acum un exemplu din alta lume, in Japonia fiecare ochi de pisica are pe ea o mica turbina cu 3 paleti cu perii fine, in timp ce bate vantul sau trec masinile pe langa, se autocurata.

TibiV

Quote from: Alexandru. on July 21, 2016, 10:53:30 PM
Daca o persoana conduce cu 60 km /h nu poate pati absolut nimic in caz ca va calca bordura, plus ca macar se mai schimba aspectul zonei :)

Ai luat vreodata o bordura din asta cu 20 km/h ?....
Si care sunt sansele sa nu o iei cu 50 km/h intr-o noapte ploioasa si intunecata?...
Da, se va schimba aspectul zonei...
Va fi decorata des cu rable "proaspete" si cu raniti.

PS
Nu dau dislike-uri.
Altii sunt aia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

CONSTRUCT MOD a primit alaltaieri autorizatie de construire pentru tronsonul Varfurile - Stei Km 75+843 – Km 82+881 din DN76.

20.07.2016: "Lucrari ramase de executat aferente AC nr. 067/10.10.2011, intre km 75+843 – km 82+881 din cadrul investitiei Reabilitare DN 76 Deva – Oradea km 0+000 – km 184+390, Virfurile – Stei km 69+350 – km 102+660"

alecu26

Drumurile noastre POATE;

NGC

^^^ Daca CNADNR plateste la timp, eu zic ca mai au.

In 18 Iulie 2016 au emis o factura pentru 6.449.024,44 RON cu TVA. Sa vedem cum se misca CNADNR cu achitarea ei. ;)

vancouver

#3643
Quote from: Alexandru. on July 21, 2016, 10:53:30 PM
Cu riscul de a ma trezi peste noapte cu inca 30 dislike din partea ta :)))))...., ideea reamenajarii drumului in localitate mi se pare foarte ok. Daca o persoana conduce cu 60 km /h nu poate pati absolut nimic in caz ca va calca bordura, plus ca macar se mai schimba aspectul zonei :) Cred ca trebuie sa mai iesi si tu un pic prin lume. ;) Sa ai spor ! :D :lol:

Este corect ce spui, mai ales cu iesitul in lume. Numai ca acolo in lume exista autostrazi. In cazul nostru exista A3 Turda-Gilau care poate fi folosita de cei care merg tangential pe langa Cluj pe partea de sud-vest. Dar nu avem acoperita cu autostrazi relatia sud-est si nici intrarea in Cluj dinspre sud. Ca atare acest DN1 are si rol MAJOR de drum de tranzit. Si atunci, fie ca-ti place sau nu, ai oameni pe acest drum care merg pana la Bucuresti sau Constanta sau Varna sau Grecia sau Serbia sau in alte locuri. NU POTI SA MERGI PANA IN GRECIA CU 60 km/h. NIMENI NU REZISTA PSIHIC. Si ar fi vorba si de ore in plus de condus, deci oboseala in plus, deci risc de accidente in plus. Ca atare se merge tare.

Si fie ca tu vrei sau nu vrei, SE MERGE TARE. Si indiferent cat de mult o sa argumentezi, NU TOTI OAMENII SUNT LA FEL, si vor fi oameni care vor merge tare. Chiar si in traficul local in rush-hour, mai ales dimineata vor fi oameni care se vor grabi la munca si seara se vor grabi acasa. Repet: nu ai ce-i face, singura solutie este o autostrada intre Turda si Cluj Sud.

Si atunci ce-i de facut? In nici un caz capcane pe drum. Ci:
- drum cat mai clar, drept, asfalt bun, vizibilitate maxima
- lipsa capcane, cum ar fi gropi sau borduri
- limita de viteza marita, realista, care poate fi respectata (70 in general, 50 la treceri de pietoni si intersectii, 80 in localitate dar unde nu mai sunt case, 30-60 in curbe, dupa caz)
- MARCAJE F. CLARE pentru condus sigur pe timp de noapte
- semne de circulatie clare si nu prea multe
- parapeti new-jersey, pentru impiedicarea patrunderii pe contrasens in curbe
- parapeti laterali metalici in dreptul scolilor / locurilor aglomerate cu multi pietoni
- semafoare la trecerile de pietoni, cu buton; unde sunt multi pietoni, pasarele;
- la trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi cu scuar pe mijloc.
- numar de benzi constant, benzile nu serpuiesc inutil, ci merg cat mai logic si drept (iarna, cand marcajele nu se mai vad de zapada, sa se circule cat mai logic)

Bordurile au si o mare problema pe timp de iarna, cand pot fi ascunse de zapada si provoca accidente grave. Plus ca pot fi distruse de utilajele de deszapezire. Plus ca utilajele trebuie sa circule mai incet si prudent, ceea ce scade mult eficienta deszapezirii. Cu cat utilajele merg mai incet, cu atat e nevoie de mai multe pentru acelasi tronson, pentru ca dureaza mai mult pana un utilaj revine a doua oara in acelasi loc, sa curete din nou.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Alexandru.

Quote from: alecu26 on July 22, 2016, 09:33:44 AM
Forță financiara sa îl termine mai au?

Ce mai conteaza? :D  Selina va lucra pe acel tronson. Se presupune ca ei au :D  8)