Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

bugybuu

Cateva imagini de pe DN1C:



















Drumul se prezinta ok, desi in iarna cand am fost pe el am luat cateva gropi dar se pare ca le-au astupat deja. Pe Mesteacan sensul de la Baia Mare catre Cluj s-au reparat alunecarile de teren, din pacate nu am fost pe faza sa ma fi apucat sa fac poze mai repede si din zona respectiva. Ce m-a surprins cel mai mult a fost traficul greu. Foarte multe camioane si TIR-uri cu numere de Polonia, Ucraina plus multe din Romania. Pe langa ele destul de multe microbuze si autocare cu numere de Suceava, Botosani etc. Pozele au fost facute joi pe la ora 12 aproximativ.

DN17:









Intrarea in Beclean:




Beclean:








Concluzie:
Destul de aglomerat, mult mai multe masini mici, trafic greu mai mult decat pe DN1C dar nu cu mult.
Beclean-ul e un oras destul de aglomerat dar nu mare l-am trecut cam in 5 minute 5 minute si ceva desi am stat in coloana la trecerile de pietoni.
Drumul e bun fara gropi fara denivelari cel putin pe portiunea Dej - Saratel.

DN 15A
Din pacate aici am fost nevoit sa trec la volan (s-a enervat nevasta pe unul cu numere de Ucraina care i-a taiat calea si s-a luat dupa el cu 170 de km/h) si nu am mai putut face poze. Dar drumul e foarte bun, destul de aglomerat mai ales in partea de catre Saratel.Pe dealul dintre Saratel si sensul giratoriul de la intersectia cu DJ178 ii foarte aiurea facut drumul pentru ca nu exista banda de urcare pentru camioane, asa ca a trebuit sa merg cu 10 km la ora in coloana in spatele unei cife si a unui tir, In rest drumul e ok destul de virajat, nu ai loc de depasiri in multe locuri .

Toate drumurile acestea au fost parcurse joi.

Duminica:
DN13A Sovata - Corund si Sovata - Balauseri : Drum pe care nu il pot considera facut la standard de drum national, destul de bun dar mai aflii si cate o denivelare si cate o groapa si sunt si curbe destul de stranse. Probabil drum intretinut cat de cat dar nu modernizat.

DN13 Balauseri - Acatari: Drum bun fara denivelari fara gropi am mers chiar bine nu a fost foarte aglomerat cu vreo 2 radare pe zona.

Acatari - Ungheni : Partial carpit inca mai existau zone unde era raschetat asfaltul dar nu turnat inca. Probabil ca saptamana asta o sa-l termine.

DN15 Ungheni - Intrare A3 Campia Turzii: Drumul e ok nu cu multe probleme cateva gropi, trecerea de cale ferata din Ludus dar aici CFR e de vina. Foarte multe radare, destul de aglomerat pentru duminica pe la ora 11.

Si din nou DN1C  Cluj Napoca - Baia Mare. Drum bun aglomerat pana la Dej dar doar pe sensul catre Cluj Napoca (ma si asteptam avand in vedere ca era duminica dupa masa pe la ora 4).

Imi pare rau ca nu am mai putut face mai multe poze dar pana la Cluj am condus eu, iar de la Cluj imi cam juca telefonul in mana  :lol: si nu m-am simtit in stare sa mai fac poze.

staude6

QuoteBaia Sprie- Sighet nu va fi gata in iunie. DN 18 Moisei-Iacobeni, a nimanui

Lucrarile la DN 18 Baia Sprie- Sighet nu vor fi gata la finele lunii mai.Inca nu se cunoaste cu cate luni vor fi prelungite lucrarile, cert este ca pe partea de urcare dinspre Baia Sprie se poate circula frumos, neexistand gropi in asfalt. Lucrurile se schimba dup ace trecem de hanul din varful Gutaiului, la coborarea catre Mara existand inca portiuni cu denivelari.

Cat priveste portiunea din DN 18 ramasa a nimanui, Moisei – Iacobeni, aici nimeni nu stie cand vor demara lucrarile cu exactitate. Cert este ca problema acestui drum a ajuns in atentia lui Dacian Ciolos datorita unei scrisori trimise de catre unul din parlamentarii de Maramures.

"In numele celor aproape 50.000 de locuitori din Borsa, Moisei, Carlibaba si Ciocanesti reafirm si aduc la cunostinta Guvernului Romaniei faptul ca orice intarziere a rezolvarii problemei Drumului National 18 este dezastruoasa pentru zona si locuitorii sai. Cele patru localitati au ajuns acum in pragul falimentului din punct de vedere economic si social dintr-un singur motiv: starea deplorabila a DN 18. Desi la inceputul anului 2015 am fost asigurat ca in semestrul II al anului vor incepe efectiv lucrarile de reabilitare a DN 18 Moisei – Iacobeni, nici in momentul de fata nu au fost demarate lucrarile.

Starea impracticabila a DN 18 a paralizat aproape toate activitatile economice si sociale din zona, atat turismul si prelucrarea lemnului, cat si cele conexe – comert, transport, constructii, servicii etc. Afacerile mor una cate una, locurile de munca dispar cu nemiluita, investitorii si turistii ocolesc zona, in ritmul acesta zona urmand sa se transforme din una care aduce plus valoare economiei nationale in una asistata din punct de vedere social", se arata in scrisoare trimisa premierului Ciolos.

"Justificarea data azi de CNADNR pentru neinceperea lucrarilor de reabilitare este "neavizarea de catre regionala CNADNR Cluj respectiv Iasi a proiectului tehnic", acestia din urma considerand ca din punctul lor de vedere competenta de avizare ar apartine structurii nationale.

Solicit interventia Corpului de control al Primului-ministru pentru identificarea cauzelor care au condus la aceasta situatie si remedierea deficientelor semnalate. Este necesara stabilirea, in regim de urgenta, a structurii CNADNR (nationala sau regionala) responsabila cu aprobarea Proiectului tehnic. Lipsa unei reactii urgente din partea persoanelor responsabile ma va obliga sa cer analiza acestei situatii în Consiliul Suprem de Aparare a Tarii", se mai arata in acea scrisoare.

http://ziarmm.ro/baia-sprie-sighet-nu-va-fi-gata-iunie-dn-18-moisei-iacobeni-nimanui

mvmocanu

#3317
Refacere covor asfaltic pe podul dinainte de Suceagu (directia Zalau) de pe E81 (mai exact aici: https://goo.gl/maps/oRXTYT5b27B2):

https://www.youtube.com/v/AMm0GEixOds

S-a intamplat in 5 mai. Azi au schimbat si parapetii de pe partea dreapta pe directia Cluj-Zalau. CNADNR a acordat o mare atentie acestui tronson primavara asta: au fost schimbati toti parapetii stricati, s-a refacut covorul asfaltic in multe locuri.

qsv

Quote from: NGC20 on May 06, 2016, 01:12:22 PM
Uite o actiune proaspata.
06.05.2016
QuoteProiectul de Ordin al Ministrului Transporturilor privind aprobarea Instrucţiunilor pentru aplicarea prevederilor art. III, IV, V şi XVIII din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 7/2016 privind unele măsuri pentru accelerarea implementării proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1172-omt06052016diirt
Quote from: adrian rosca on May 06, 2016, 02:18:44 PM
Astea sunt un fel de norme metodologice de aplicare a actului normativ. La o citire pe diagonala par cam subtiri, dar poate ca restul e deja clarificat, n-am avut timp sa verific. Se baga cineva sa faca cross-check cu OUG-ul sa vedem daca putem veni cu eventuale propuneri de imbunatatire? Cand s-a adoptat OUG-ul, observatia mea a fost luata in calcul.

Multumim de info. Conform normelor de aplicare  "teritoriul intravilan al unităţilor administrativ teritoriale va fi considerat afectat de infrastructura transeuropeană de transport, dacă traseul/coridorul infrastructurii transeuropene de transport se va suprapune peste teritoriul intravilan stabilit prin documentaţii de urbanism aprobate." si de asemenea "Va fi considerată ca făcând parte din traseul/coridorul infrastructurii transeuropene de transport inclusiv fâşia de protecţie de o parte şi de alta a acesteia, în conformitate cu normativele specifice aplicabile."

Fasia de protectie are o latime de 22m de la de  la  marginea  exterioară  a zonei drumului (m) - Presupun ca aceastei zone, in care se afla proprietati private si constructii, nu i se va schimba categoria de incadrare din "curti constructii" in drum.

Problema pe care o vad eu e de fapt urmatoarea: CNADNR/MT nu si-a facut intabulari pentru terenurile pe care isi "exercita prerogativele dreptului de proprietate publica" (bani au fost, dar nu s-a facut probabil pentru ca acest obiectiv nu a fost popular, nu aduce capital de imagine companiei si politicienilor - pe cine interesa ca si-au intabulat nu stiu cati km de drum, nu se compara cu reabilitarea/constructia/modernizarea unor km de drumuri). Nefacand acest lucru, PUG-urile s-au facut prevazand diferite categorii de incadrare (functiune) pe terenurile care apartineau MT/CNADNR, si pe acele zone chiar au aparut intabulari ale unor proprietati private. Acum, la orice lucrare de modernizare de DN, pe acele zone vor fi necesare PUZ-uri pentru cazul in care lucrarile se suprapun pe terenuri care au alta categorie de incadrare (functiune).
In practica, problema se traduce prin perioade mai mari de obtinere a certificatelor de urbanism care vor depinde de PUZ-uri, care si ele nu se realizeaza chiar asa de simplu...

GDPR

^^De obicei, aprobarea unui PUZ dureaza intre 7-9 luni, dar poate sa dureze si 2 ani.

infraAdi_ro

Asa cum am promis de vreo 2 saptamani astazi am reusit sa pun poze cu DN 18 Moisei-Borsa-Pasul Prislop.Pozele sunt de aprox 2 saptamani.

Pasul Prislop



coborare spre Borsa



km 164+000 se observa starea drumului





frumoase gropi




aproape de intrare in Borsa





Deja suntem in Borsa,aici sunt executate rigole carosabile dar sunt incomplete si de proasta calitate





aici se pare ca e strat de binder dar e de slaba calitate si plin de gropi





scuze pentru calitatea pozelor...promit ca o sa fac mai frumoase si mai clare data viitoare





o sa mai pun azi ceva poze pana la Moisei.
Romania are un viitor doar daca are prezent!

GDPR

#3321
S-au actualizat imaginile Google Earth in zona Turnu Magurele asa varianta noua de traseu a DN 54 si podul peste raul Sai sunt acum vizibile.

LE La fel si in zona Clisurii Dunarii. Toate portiunile DN 57 dintre Dubova si Cozla care erau nemodernizate in 2013 par acum asfaltate.

NGC

#3322
Quote from: qsv on May 11, 2016, 09:35:31 AM
Problema pe care o vad eu e de fapt urmatoarea: CNADNR/MT nu si-a facut intabulari pentru terenurile pe care isi "exercita prerogativele dreptului de proprietate publica"

CFR se ocupa de o parte din aceste intabulari.
Sunt 3 licitatii in 2016 si 15 in 2015 pentru diverse zone, dar nu am mai scris despre ele.

La CNADNR e mai slaba activitatea in acest sens.

qsv

#3323
CFR, si-a facut intabularile intr-adevar si acum unde sunt zone de paralelism cu DN-urile, ei au devenit proprietari cu acte si au o atitudine de stapani punand conditii absurde CNADNR-ului. De exemplu in aceasta zona de pe DNCB harta nu au permis ca apele de pe DN sa curga in santul comun dintre cele 2, care pare ca avea capacitatea necesara. Amenajarea curbei s-a facut cu dever invers, zona e in felul asta periculoasa, mai ales cand sunt precipitatii abundente sau polei...

CNADNR din pacate nu a facut-o decat in cazul drumurilor noi sau a modernizarilor recente (centura Ploiesti vest spre exemplu)...se poate vedea pe Eterra http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html

GDPR

Astazi 13.05.2016 aparut un komunikat al CNADNR referitor la stadiul lucrarilor de reabilitare a DN76:

http://www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Comunicat%20CNADNR%20SA%2013%2005%202016%20ref%20%20situatie%20lucrari%20DN%2076.pdf

Un scurt citat:

Lotul 6, Beius – Oradea, km 133+660 - km 184+390
Quote
Din cauza slabei mobilizări, situaţiei financiare precare a Antreprenorului si faptului că nu a putut susţine din punct de vedere financiar execuţia lucrărilor, CNADNR SA a reziliat Contractul în data de 25.05.2015.

Pentru finalizarea lucrărilor aferente tronsonului Beius-Oradea, lot 6, CNADNR SA, prin Direcţia Regională de Drumuri si Poduri Cluj (Serviciul de Proiectare), a început demersurile necesare pentru elaborarea documentaţiilor tehnice (Proiect Tehnic si Caiet de Sarcini) în vederea demarării procedurii de achiziţie publică.

Ar putea eventual sa ne spuna ce s-a intamplat in cele aproape 12 luni scurse de la reziliere, daca de abia acum "au inceput demersurile"?

adiarc

in sfarsit,pe Dn intre Alba si Teius se largeste drumul pt realizarea de refugii de virare la st,sau benzi de accelerare pt iesirea in DN,in zona restaurantului albastru sau la intersectia cu fabrica pt prefabricate de beton Somaco......lipseste cel mai nevralgic punct si anume intersectia spre Galda.Zona este f.dreapta ,se circula tare si este deosebit de periculos sa te opresti si sa astepti pt a face st.











"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

intre timp,in zona lipsa a lotului OS 3,pe Dn se circula dezastruos,mai ales in localitati

in Miercurea SB.....am tranzitat o localitate de 1-2 km lungime in 10 min





sau la Cunta....daca se mai si strica un camion pe urcare....e de vis







momentan atat...multumesc inca odata institutiilor abilitate ,pt refacerea lotului OS 3,la timp si in standardele de calitate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

WOW, 10 minute in Miercurea Sibiului. Pe vremea cand dura 30 de minute trecerea prin Sebes, prin Miercurea se trecea fara probleme. Inseamna ca traficul a crescut inca o data. Hai cu redeschiderea OS3 odata !
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

marinul

erau niste lucrari la canalizare cred si traficul se desfasora pe un sens, dinspre Sebes cand am trecut eu era coada de vreo 5 km