Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

carutasul

Quote from: alecu26 on March 24, 2016, 10:03:10 PM
Vorbeam cu cineva din zona Craiova, si se plangea ca mai toate proiectele, din zona sunt oprite sau bat pasul pe loc din lipsa de fonduri...chiar daca avem constructori.

Ceva pe la centura Craiova, calafat bechet...si a mai zis. Pe Alexandria-Craiova doar contractul asta in care se cearta nu e atribuit? Pe restul ar trebui sa se lucreze?

Pai pe Alexandria-Craiova mai e doar centura Caracal in afara de lotul asta, centura care e in stadiu avansat, am pus eu niste poze cam neclare prin februarie. Chestia e ca aici e celebra discutie cu legatura cu DN6, pentru că era vorba că giratoriul făcea parte din acest lot - nu din centură şi dacă se termină trebuie cumva racordat la şosea. Nu ştiu cum e la celalalt racord, cel dinspre Craiova, pe acolo nu am drum, dar acolo lotul e finalizat din cate ştiu, şi având în vedere că tot Secol a fost constructor presupun că trebuie să îl facă oricum :)

alecu26

Cu spaniolii de la Viales de pe Dn 76 s-a reziliat pana la urma?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

GDPR

#3167
Lipsa platilor e posibil sa fie legata de neaprobarea bugetului CNADNR prin Hotarare de Guvern. De fapt, nu-i doar CNADNR-ul in aceasta situatie, ci si CFR, Metrorex, etc.

Incep sa ma intreb daca intarzierile sunt voite in scopul de a face cat mai putine cheltuieli anul asta pana la rectificare si apoi sa se ia banii pe motiv ca nu s-au cheltuit si sa se dea la protectie sociala.

LE Nu neaparat ca Guvernul ar dori treaba asta, dar in parlament deja se pregatesc niste "pomeni" in prag de alegeri, gen cresterea valorii tichetului de masa, etc, etc.

florin74

Quote from: alecu26 on March 25, 2016, 11:13:10 AM
Cu spaniolii de la Viales de pe Dn 76 s-a reziliat pana la urma?

Da, parca prin toamna trecuta s-a reziliat.

nirolf

Quote from: carutasul on March 25, 2016, 12:42:36 PM
Oricum, după părerea mea după autostrăzile "core" ar trebui o campanie "de masă" de scoatere a tuturor DN-urilor din localităţi. Din toate localităţile. Sigur, e de durată, dar efectele ar fi spectaculoase
(cred că ar fi mers mai bine la "drumuri")

Acest lucru ar trebui început deja, mi se pare una din cele mai mari greșeli făcute după '89, reabilitări de DN-uri pe același amplasament ca drumul de căruță.

Am dat anul trecut un exemplu pentru DN71 - Bâldana - Târgoviște unde ar exista soluții de ocolire a satelor de pe parcurs (are SF în lucru din câte știu):

Quote from: nirolf on July 08, 2015, 06:15:37 PM
Oare la DN71 le-o fi dat prin cap să facă cele 4 benzi prin afara satelor? Sau o să dubleze drumul prin cei peste 20 km (din 44) de sate? Ar fi de-a dreptul stupid, numai câte podețe și șanțuri fac prin sat și cred că ies mai ieftin să exproprieze teren agricol lângă sat.

Cam așa:










vancouver

Mai degraba asa la Bâldana:



Impusca 2 iepuri, adica rezolva si Slobozia Moara pe DN7, in plus nu traverseaza râul Ilfov de 2 ori.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Pe DN6, desi au facut centura Alexandriei au "reabilitat" si zona care intra in oras, care chipurile e DN6, desi nimeni nu o mai foloseste. Sincer, daca as fi primar in satele alea nici nu i-as lasa sa faca parapeti si sa imi ridice drumul ca sa nu poata sa mai iasa cetateanul cu tractorul/caruta din curte. As scoate oamenii cu furci si topoare :) Mi se pare o mare tampenie

alecu26

problema e (si aici poate confirma North), erau conditii impuse de bancile finantatoare mersul pe existent. Chiar si benzile a -3a suplimentara la urcare, au fost acceptate cu greu si doar punctual.

Care o fi fost logica celor de la BEI, BERD, Banca Mondiala...ei stiu. Centuri gen Rupea, Gherla...au fost cazuri si mai rarisime.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Acest lucru este valabil pentru programul de reabilitare DN, program inceput acum 15-20 de ani, cand nu eram in UE si nu aveam bani nici sa peticim gropile din Bucuresti. Plus ca exista si alta logica la vremea respectiva: drumurile vechi erau intr-o stare asa de jalnica, ca oricum nu puteau fi lasate asa. Trebuia in prima etapa facuta o reabilitare pe vechiul amplasament, pentru a-l aduce la un standard acceptabil, in care ulterior se poate interveni doar cu reasfaltari ale stratului de uzura.

Acum ne aflam in alta era si exista n alte posibilitati de finantare, de ex. pe dezvoltare reginala. Plus traficul , care este cu totul la alt nivel, cu perspective de crestere masiva.

Reabilitari ale DN-urilor in stare proasta trebuie facute in continuare pe vechiul amplasament, dar nu are rost sa le extindem la 4 benzi pe acel amplasament prin localitati. Aici nirolf are dreptate. Printr-un alt program trebuie facute centuri, gen cele prezentate de el. Acelea pot fi 2x2 drum express gen centura Adunatii Copaceni sau Brasov - sau macar 1x1 ca lumea, gen centura Cluj Sud-Est sau centura Suceava sau centura Lugoj sau n alte exemple.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Centura Alexandria s-a terminat acum trei ani parca dar e posibil ca proiectul sa dateze de multa vreme, habar n-am... Reabilitarea lui DN6 si largirea iar au inceput in vremea lui Boc, nu sunt chiar asa de vechi. Vechi sunt doar metehnele :)

Europiu

^^ Cand se dadeau banii pentru reabilitari acum 10-15 ani exista si teama deturnarilor de fonduri (ca sa ma exprim civilizat). Pana si largirea unui amarat de podet insemna un munte de hartii si aprobari (sursa absolut de incredere).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

salman rushdie

Centura Alexandriei s-a contruit între mai 2011-august2013(inaugurată pe 1 august), fiind prinsă in reabilitarea tronsonului DN6 Alexandria-Craiova. Sectorul din Teleorman a fost realizat de Shapir și aș zice că au făcut o lucrare de calitate. Reabilitarea DN6 la intrarea în Alexandria dinspre București nu s-a făcut acum, datează din 2001. Ar fi trebuit și sectorul ăsta, centura nu e folosită decât de cei care trec de Alexandria spre București/Roșiori, iese tocmai la Buzescu, 11 km față de intrarea de nord a Alexandriei. Buba e sectorul rămas nefinalizat în Olt, opera firmei lui Iordache. Am venit în jur de 24 ianuarie de la Craiova la Alexandria pe o ceată de nu vedeai la 5 metri, groaznic pe un drum nemarcat!

horatiu.cosma

DN 1 intre Oradea si Alesd. Se mentin relativ ok peticirile din vara, dar au aparut cateva gropi proaspete destul de periculoase.
http://www.youtube.com/v/LJsnz-6yDB8
DN 1H, intre Alesd si Zalau. Asfaltul, consolidarile, debleele, semnalizarea, marcajele si in special peisajele sunt grozave. Defapt e de la sine inteles, doar a lucrat UMB. Vi-l recomand cu incredere.
http://www.youtube.com/v/ItteQl6bUjA

JohannDB

#3178
Quote from: horatiu.cosma on March 27, 2016, 12:40:46 AM
DN 1 intre Oradea si Alesd. Se mentin relativ ok peticirile din vara, dar au aparut cateva gropi proaspete destul de periculoase.........

Daaa, dar și podul peste Criș, cam...suferă și asta de mai mult timp, deși  s-a făcut o "peticire" la  podul dintre Tileagd și Uileacul de Criș...În rest drumul este ok.....Pentru că au putut astupa, încă din toamna trecută, acele "tasări" de la marginra benzii la acostament (doamne ce denivelări avea DN-ul atunci, nefiind prea mici) și care dădeau "bătăi de cap" mai ales șoferilor "de linie dreaptă"...... :D....