Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

dar in cealalta ai mai multe sanse sa faci accident
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trex

#7771
Asta se poate discuta, dar eu as amenda afirmatia ta: "au mai multe sanse alti dobitoci nervosi sa faca accident si poate sa te traga si pe tine in accidentul respectiv." dar tu esti totusi legal pe banda ta si daca scapi teafar, nu ai de facut puscarie sau platit un dobitoc de nou tot restul vietii.

Si nu, nu militez pentru stat pe banda ca prostul si inchis ochii la traficul din jur: "dumnezeu cu mila". Si nici nu vorbesc de stat cu acul in viteza legala ca ne prinde craciunul 2030 pe drum. Totul este sa ai bun simt si sa minimizezi pericolele creeate de monstruozitatea de drum.

Eu in principal evit drumurile cu totul pe DN2 dar sunt constient ca nu toti pot sa o faca.

tom_sawyer

11 Dec 2023

ANUNȚ PUBLIC

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. anunță publicul interesat asupra luării deciziei de emitere a acordului de mediu actualizat pentru proiectul "Drum de legătură între A1 și DN7(DJ 711A) – Lărgire la 4 benzi de circulație", propus a fi amplasat în comuna Corbii Mari, Odobești, Zidurile, Potlogi, Pitaru, Titu, județul Dâmbovița și comuna Vânătorii Mici, județul Giurgiu.

Decizia autorității de mediu, precum și informațiile relevante pentru luarea deciziei pot fi consultate la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Dâmbovița din municipiul Târgoviște, str. Calea Ialomiței, nr. 1, județul Dâmbovița, în zilele de luni – joi, între orele 9:00 – 15:00 și vineri între 9:00 – 13:00 precum și la următoarea adresă de internet http://apmdb.anpm.ro.

Observațiile/contestațiile publicului se primesc la sediul Agenției pentru Protecția Mediului Dâmbovița, din Municipiul Târgoviște, str. Calea Ialomiței, nr. 1, județul Dâmbovița, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a autorității competente pentru protecția mediului.

CNAIR

pasadia

Daca suntem prosti, pai atunci sa fim prosti pana la capat. Deci largim DN7 la 4 benzi, dar totodata largim si alt drum ca sa mutam traficul ala, pentru care am largit DN7, in autostrada. Si daca tot largim alt drum, de ce sa ne gandim ca ar fi mai bine sa investim intr-un traseu nou, prin afara satelor... Nu, mai binesa fim prosti si sa cream autostrada prin satele alea.

misiekwas

Ai putea sa spune ca ne plac victime în intravilan... Puține lucruri au adus atate pagube precum tâmpenia aia cu autostrăzi prin sate.

rhemaxo

Pistol pe Facebook: Am semnat, astăzi, în prezența președintelui CJ Ilfov, Hubert Thuma și a deputatului George Tuță, contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire la 4 benzi a #DN1A, pe sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu Șoseaua #Chitila – #Mogoșoaia (județul #Ilfov).

Asocierea Maristar Com SRL – Hydrostroy AD, care a câștigat contractul în valoare de 61,56 milioane lei fără TVA, are la dispoziție 2 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuția lucrărilor de modernizare.

Sursa de finantare: Fonduri Europene Nerambursabile - Programul Operational de Transport 2021 – 2027 (#PT).

Prin modernizarea și lărgirea la 4 benzi a sectorului de drum #DN1A pe lungimea de 1.280 m (km 12+ 290 – Km 13 +570) se va asigura conexiunea cu rețeaua existentă și se vor implementa măsuri de siguranță rutieră (trotuare, stații de autobuz, parapet median, etc).

#CNAIR #investiții #DN1A #sigurantarutiera #CristianPistol
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0UDuJz2h8biS9XbPKpS4ohdXsexTe6bZKYabQfPRhJoJNTxPA7fVcF3eHb5i8zHdRl&id=100088144501936

dr4qul4

oare vor dubla podul peste Arges? Traficul este subtire si nu se justifica 4 benzi.
Nici nu stiu unde le incghesuie. La Potlogi poate fac o centura (nu cred ca sunt atat de prosti incat sa faca 4 benzi langa Palatul Brancovenesc), dar la Pitaru cum fac?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

StefanD

Drumurile astea cu acostament lat și consolidat trebuie neapărat reconfigurate dpdv al siguranței. Se circulă de facto ca pe 2+2 dar există foarte multe intersecții (ne)amenajate prost de unde se intră și se iese de pe DN și spre stânga și spre dreapta. Pe lângă depășirile care duc la impacturi frontale și viteză, ăsta mi se pare un alt factor de risc foarte mare.

Cu precădere DN2 ar trebui reconfigurat în sensul acesta, cât mai curând după darea în exploatare a A7. Odată eliberat de trafic, DN2 poate deveni un adevărat circuit de curse pt unii și în contextul în care vom avea taxare la kilometru pt camioane, o rută perfectă pt economisit taxe.

Prin reconfigurare mă refer la intersecții corecte cu insule fizice și 2+1 în afara localităților, totul cu separatori fizici, nimic din vopsea pt că știm deja că vopseaua nu prea funcționează. În unele localități, lățimea acostamentului poate să preia altă utilitate, de ex pistă de biciclete. În felul acesta crește siguranța, calitatea vieții în acele localități blestemate cu DN-ul iar autostrada preia mai mult trafic. Viteza și capacitatea nu vor mai fi atât de importante.

Cât despre comparația DN1C cu DN2, sunt de părere că pe DN1C se întâmpla mai puține accidente pt drumul nu permite o viteză așa ridicată ca pe DN2. Cum zicea cineva mai sus, ochiometric acostamentul pare mai îngust iar drumul este ceva mai virajat. Cu toate astea, se circulă la fel de haotic. Am fost și aici depășit prin dreapta de camion de 40t doar pt că respectam regulile de circulație, ca apoi să ajungem simultan în CJ pe B-dul Muncii. Și DN1C are mare nevoie de reconfigurare.

bugybuu

#7778
Cred ca discuția dintre DN2 și DN1C este mai complexa. Nu știu multe detalii despre DN2, am fost de doua ori acum vreo 10 ani pe el și nu știu dacă există drumuri naționale adiacente care sa meargă în aceeași direcție dar în schimb pot sa zic ca exista alternative la DN1C. Cam de doua ori pe an câteodată 3 fac drumul BM - CJ și pana acum vreo 3 ani waze ma ruta pe la Dej, deși punctul destinație era tăietura turcului. Acum de fiecare data ma trimite pe Sălaj. Deci avem rute pe care se poate împărții traficul și asta duce la degrevarea DN1C.Fie ruta DN1C - DN 1H - DN 1G - DN 1F sau ruta cu DJ 108E - DJ 108A - DN1F mai ales după deschiderea podului peste Someș de la Ulmeni. Ba chiar și traficul de lung parcurs alege mai nou ruta cu judeteanul pentru ca obții timpi mai buni. Ocolești Clujul pentru ca intri pe autostrada la nădășelu. Astfel ca tot ce merge pe Valea Oltului din zona baia mare satu mare merge pe acolo. Pe DN1C rămânând doar traficul de pe Bistrița și Moldova care are treaba la cluj. Inclusiv cei care merg în străinătate traficul se împarte la Dej și o parte merg pe Petea folosind DN1C către Baia Mare Satu Mare Petea și o parte Cluj Napoca Oradea Borș. În mod clar DN1C pe zona Dej Cluj Napoca nu are același trafic ca și DN2 doar pentru multitudinea de alternative care le poți folosi. Și ca și timp ruta BM - Sj -Cj este mai rapida cam cu vreo 5 minute deși ca și distanta ar fi un pic mai lunga.

slartibartfast

DN2 nu prea are alternativă. Doar între București și Buzău există varianta A3-DJ100B-DJ100C-DN1B. Și dacă vrei fix la Iași de mai la sud de Mărășești, DN24. Pentru orice altceva, ăla e drumul. Faci cruce și mergi pe el.

tom_sawyer

#7780
Quote from: tom_sawyer on December 13, 2023, 03:10:48 PM11 Dec 2023

ANUNȚ PUBLIC

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. anunță publicul interesat asupra luării deciziei de emitere a acordului de mediu actualizat pentru proiectul "Drum de legătură între A1 și DN7(DJ 711A) – Lărgire la 4 benzi de circulație", propus a fi amplasat în comuna Corbii Mari, Odobești, Zidurile, Potlogi, Pitaru, Titu, județul Dâmbovița și comuna Vânătorii Mici, județul Giurgiu.

ANPM Dâmbovița

MEMORIU

ANUNT
PROIECT

Quote from: pasadia on December 13, 2023, 03:31:24 PMDeci largim DN7 la 4 benzi, dar totodata largim si alt drum ca sa mutam traficul ala, pentru care am largit DN7, in autostrada. Si daca tot largim alt drum, de ce sa ne gandim ca ar fi mai bine sa investim intr-un traseu nou, prin afara satelor

Va fi prin afara satelor:







Quote from: dr4qul4 on December 13, 2023, 09:56:52 PMoare vor dubla podul peste Arges? Traficul este subtire si nu se justifica 4 benzi.
Nici nu stiu unde le incghesuie. La Potlogi poate fac o centura (nu cred ca sunt atat de prosti incat sa faca 4 benzi langa Palatul Brancovenesc), dar la Pitaru cum fac?










dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

carutasul

un prieten care tocmai s-a întors din Caracal zicea că n-ar mai fi avut decât un semafor pe DN6. Deocamdată să o luăm sub rezerva faptului că e posibil să mai fi intrat în pauza de iarnă dar ar fi frumos dacă s-ar fi apropiat de finalizare, nu de alta dar au nevoie de oameni pe DX12 :) Eu nu cred că ajung până la primăvară să confirm...

bacovia

Avem un drum national, DN 1J, care momentan e restrictionat pentru traficul greu.

Bucatica asta de drum ar ajuta mult ocolirea localitatii Gilau.

Vreun decident pe aici care sa puna presiune pentru reabilitarea si ridicarea restrictiilor de tonaj?

horatiu.cosma

Valea Doftanei ar fi o centură super eficientă pentru Valea Prahovei în comparație cu o astfel de "ocolire" pentru Gilău  :lol: .