Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

trex

@ijwtsh pe DN1C intre Cluj-Napoca si Dej este nesemnificativ ceea ce este 2+2. Este majoritatea tot 1,5 + 1,5. Au facut 2+2 doar in apropierea Clujului. Si benzi de stanga. Dar ca distanta, complet nesemnificativ.

https://www.google.com/maps/@47.0035594,23.8378827,3a,75y,208.61h,86.9t/data=!3m7!1e1!3m5!1s979ZXkMG8X6kLmlShAc1VQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D979ZXkMG8X6kLmlShAc1VQ%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D315.51544%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?entry=ttu

Poate ma insel eu dar circul destul de des pe acolo avand in vedere ca locuiesc in Baia Mare majoritatea timpului.



Practic au facut pana la rascruci 2+2 vreo 10 km din 60, restul sunt la fel 1,5 + 1,5.

Repet, poate ma insel eu.

ijwtsh

Nu te înșeli, porțiunea de 2+2 e foarte mică. Doar că restul nu e ca si pe DN2. Acostamentul pare mai mic, ochiometric vorbind. Și dacă chiar nu e, nu contează, pentru că nimeni nu se trage pe acostament. Caz în care s-ar putea să țină de educația din zonă, dar nu vreau să mă duc acolo.

dr4qul4

tine de trafic si de lungimea drumului.
Sunt multe camioane pe DN2 si una e sa mergi 60 km si alta e sa mergi 350. Nu prea iti permiti sa astepti in spatele unora care merg incet, ca te prinde noaptea pe drum.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

marinul

DN19 B Marghita - Margine se aproprie de finalizare si primele lucrări pe lotul vecin Margine - Suplacu de Barcău. In sfârșit incepe sa arate a drum național si drumul ăsta


dr4qul4

eu cred ca exagerezi.
Si ti-o spun ca unul care acum 10-16 ani faceam si de 2 ori pe saptamana drumul asta. Dus-intors chiar si in aceeasi zi (SV/IS/BC).
Acostamentul ala, facut acum 20 de ani, a fost foarte bun la vremea lui. Pe vremea aia erau multe vehicule incete, asa ca era perfect sa le poti depasi, desi din sens opus era flux aproape continuu de masini. Acostamentul era pentru vehiculele lente, care mergeau doar cu o roata pe banda.
Crede-ma ca puteai depasi in siguranta. Foarte rar vezi acum masini oprite pe acel acostament. In trecut gaseai si tractoare si masini vechi cu capota ridicata.

Problema este ca A7 a intarziat cel putin 10 ani! Timp in care gradul de motorizare in regiune a crescut exponential. Si multi, nu foarte pregatiti in ale sofatului, au prins peste noapte masini mai rapide.
Drumul a ramas la fel, dar traficul a devenit mai rapid si mai aglomerat.
A7 va rezolva aceasta problema.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trex

Quote from: dr4qul4 on December 09, 2023, 10:33:49 PMeu cred ca exagerezi.[...]

Posibil, nu vreau sa intru in nici un fel de polemica. Dar eu cred ca un asa drum atrage agresivitatea la volan, circulatul cu viteza mare - asta in conditiile in care esti singur pe drum si nu te incomodeaza nimeni (piezi usor notiunea de viteza) si pericolele inerente unui drum national care trece prin toate localitatile.

Chiar daca se va termina A7 cred si nivelul de trafic va scadea la valori normale, acest drum va genera morti dupa morti pentru ca este o constructie gandita prost.

Si iertat imi fie chiar si la nivel de acum 20 de ani cum spui tu, daca facea pe cineva sa mearga cu o roata pe acostament, era proiectare defectuoasa. Cred sincer ca unde s-au gasit acei metri pentru acea latime, se puteau gasi inca 2m pentru 2 benzi corecte si ar fi rezolvat poate un sfert din periculozitatea DN2. Drumuri cu 3 benzi sau 1,5+1,5 nu ar trebui sa existe decat daca e cazul pe locuri precum valea Jiului, unde nu ai alta solutie tehnica.

Dar posibil sa exagerez eu. Te rog sa nu o iei in nume de rau e doar parerea mea.

dr4qul4

Drumul a fost construit cu gandul la masinile de acum 25-30 de ani.
Acostamentul (la standard maxim pe vremea aceea cand finantare pt altceva nu se gasea) a fost solutia pentru pauzele fortate de "fierberea motorului" si pentru utilajele agricole (inclusiv carute, nu cred ca erau interzise pe DN pe atunci).
Facea cu brio fata traficului de 3x mai mic ca acum. Nu stiu daca ai observat, dar intre Tisita si Bacau se circula mai bine, multi facand dreapta pt Iasi (pt ca prin Targul Frumos e si mai rau de condus): Sa vezi viteze pe acolo!
Podurile au fost facute 2+2, in speranta ca se va lati repede. A aparut ideea de Autostrada si nu s-a mai facut nimic.
De la Sabaoani, atat spre Suceava, cat si spre Iasi este iar foarte rau de circulat. Spre Suceava dispare acostamentul si nu e deloc placut sa stai in spatele la 2-3 combine cate 4-5 km, dar mai ales sa le depasesti. Cand faci cele 2 drumuri realizezi cat de important este acostamentul!

Experienta ta este amplificata tocmai de incapatanarea de a merge pe banda. Sunt sigur ca ai gasit destui care sa-si faca singuri dreptate (mers la intimidare, poate chiar frana in fata). Sau te-ai trezit ca te depaseste cineva prin dreapta (poate chiar un TIR).
Uneori este mai bine sa te adaptezi la situatie. Pana si politia merge pe acolo ca majoritatea: o roata pe acostament, una pe banda, iar cei care opresc o fac macar cu o roata pe iarba.
Asa rau cum il vezi, este de departe cea mai buna varianta pentru a ajunge in Moldova. pe 100 de km, de la Spataru la Tisita, se inghesuie tot traficul Tara Romaneasca - Moldova, plus cel local din 2 resedinte de judet. Nu exista alta varianta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Sorinus

TIR-urile ucrainiene ce s-au înmulțit și merg în coloana, nu ajuta situația. DN2 e complet depășit.

trex

#7763

@dr4qul4 experienta mea nu e amplificata de nimic, nu cred ca e ok sa tragi concluzii despre cum conduc eu sau altii. Pasiunea mea nu este infrastructura in sine, ci siguranta rutiera a infrastructurii.

Nu te contrazic, probabil cand a fost construit DN2, a fost solutia tehnica suprema, dar astazi este o monstruozitate istorica care trebuia schimbata acum 15-20 ani, si nu vorbesc doar de A7 ci reproiectate benzile sau largita calea de rulare.

In fata legii, nici unul din argumentele tale nu stau in picioare, nici macar argumentul ca si poltitia face la fel.

Pe DN1C s-au redus accidentele in special pentru ca politia de pe acel tronson, nu a acceptat tacit asa monstruozitate si in plus au marcat cu linie continua marginea dinspre acel acostament (interpretat de multi ca banda de circulatie).

Infrastructura este cea care trebuie sa creeze un cadru legal si sigur pentru toti participantii la trafic si aici trebuia sa fie prioritatea tuturor guvernelor.

Daca cineva circula pe acostament sau jumatate pe acostament si intra cu masina intr-un pieton sau tractor, acel cineva este de vina 100%. Si eu spun ca legal este vinovat acel sofer dar moral este de vina proiectantul drumului.

hit_man_dany_el

Quote from: trex on December 09, 2023, 03:02:28 PM@ijwtsh drumul ala este un monstru, o oribilitate, o ineptie ucigasa, practic tot drumul ala e facut pentru a te ucide intr-un fel sau altul. Chiar nu inteleg cum de atatia ani nimeni de la Ministerul Tranporturilor nu a realizat ca fie il largesc la 4 benzi pe sens cu separatoare, fie il fac 2+1 dar tot cu separatoare. Chiar si dupa ce A7 va fi gata, drumul acesta va ucide.



Exista unul mai scurt dar similar: DN1C de la Cluj-Napoca la Dej. Este dupa parerea mea umila, infiorator, la fel ca DN2.
O cretinitate similara au facut si pe DN6 intre Alexandria si Drăgănești. Chiar daca e cu linie continua, tot se circula si pe acostament.

trex

#7765
Dupa mine, orice drum care te indeamna sau chiar te forteaza sa circuli ilegal, este proiectat defectuos. Ca din motive istorice sau nu, ca vine sau nu o autostrada candva, astea nu sunt motive sa inchizi ochii la ce se intampla pe acea sosea.

Nu poti trage linie asa in nisip si sa spui, "da, dar pentru trafic se circula mai repede asa."

dr4qul4

Daca nu s-ar circula pe acostament, acel drum ar deveni un ambuteiaj pe zeci de km!
DAR si eu sunt pentru clarificarea modului de a circula. De asta am propus 2+1 din vopsea. Este singurul mod rapid de a reglementa circulatia.
Degeaba circul eu pe banda, daca ma depaseste cineva pe acostament. Este mult mai riscant si provoaca si nervozitate.
Cat timp cerem separator median sau dublare la 2+2, nu facem decat sa tragem de timp. NU se va face asa ceva pe toata suprafata drumului, inainte sa fie gata A7. Efortul (in special birocratic) este imens.
Dar retrasarea marcajelor la 2+1 se poate face intr-o saptamana. Si este o solutie ce se poate folosi si dupa ce e gata A7.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trex

Sincer, eu as fi multumit si cu o asa solutie, care sa ramana si dupa A7. Macar clarifica situatia legala pe sosea. Multumesc @dr4qul4

dr4qul4

Am incercat si eu sa merg doar pe banda, dar m-am lasat pagubas. Consider ca este mult prea periculos. Un TIR care m-a depasit prin dreapta prin localitate (eu aveam vreo 70.. si in fata era o masina oprita cu o roata pe acostament) m-a convins definitiv ca e mai bine sa "blochez acostamentul".
Sa vezi ce frumos este cand tirurile ucrainiene iti rascheteaza usa, iti iau oglinda si nici macar nu opresc! (a patit-o un coleg).
Mi se pare mult mai sigur sa ma integrez in trafic, decat sa circul cum scrie la carte.
De ex, pe DN14, daca cei din fata nu respecta limitele aberante de viteza, nu o sa incep eu sa franez ca sa-i oblig pe cei din spate sa incetineasca sau sa ma depaseasca.
Sau pe A, cand intru in depasirea unui TIR si observ ca din spate vine cineva cu 160+, nici nu franez la 90 si ma bag pe B1, nici nu continui cu 130-140 pana depasesc. Calc pedala si ma duc si eu in 150-160 ca sa trec mai repede de TIR.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

trex

Quote from: dr4qul4 on December 10, 2023, 02:36:57 PM[...]
Sau pe A, cand intru in depasirea unui TIR si observ ca din spate vine cineva cu 160+, nici nu franez la 90 si ma bag pe B1, nici nu continui cu 130-140 pana depasesc. Calc pedala si ma duc si eu in 150-160 ca sa trec mai repede de TIR.

Asa fac si eu  8)

Quote from: dr4qul4 on December 10, 2023, 02:36:57 PMAm incercat si eu sa merg doar pe banda, dar m-am lasat pagubas. [...]

damned if you do and damned if you don't

Dar macar in una din situatii esti legal in caz ca moare cineva.