Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

carutasul

Pe card încap vreo trei ore de înregistrare așa că atunci când am ajuns la țară am copiat tot pe computer ca să nu se suprascrie (la dus cum ziceam am mers pe DN6), dacă sunt curioși cred că îmi pot face timp să scot și tronsonul ăsta, că tot e duminică și nu mi-am propus activități mai complexe... doar trebuie să iau cardul din mașină, un bob zăbavă :)

shift2rail

Imho, Corabia-Tr Magurele-Rosiori e mai "scenic" decat DN6 :-[

carutasul



alext

Au reparat asa de bine varianta ocolitoare de la Adunatii Copaceni (de pe DN5/Giurgiu) anul asta, incat dupa prima zapada au si aparut primele gropi in asfalt.
Zici ca s-a "exfoliat" stratul de uzura...
Deja sunt curios care ar fi cauzele primare ale acestui fenomen (nu cred ca are 6 luni asfaltul)....

Si nu mai vorbesc de fenomenul de "valurire" a asfaltului intr-o zona unde inainte nu exista asa ceva sau ca au aparut un fel de "denivelari/gropi" in noul asfalt....

paullie

#7745
Sper ca postez bine aici deschiderea podului pe DN73 la Podu Dâmbovitei.


vasile.silion

#7746
Zilele trecute a fost recepționată modernizarea DN29D Botoșani - Ștefănești, vreo 43 km. E de remarcat aici că s-au construit 3 viaducte in zone cu alunecări de teren, dintre care cel mai lung are 876 m, la Stăuceni. E o realizare notabilă asta!
https://fb.watch/oF6sEAj88K/

https://youtu.be/7mT-9-yOh1w?si=XEwh7L4efuSpI11m
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

ijwtsh

Pe 22 noiembrie DRDP Cluj a postat un video.

QuoteConsolidare corp drum DN19B, km 20+510 - km 29+060, Marghita – Margine, județul Bihor
Antreprenor: ARL Cluj
Stadiu fizic: 80%
Lucrări în execuție:
- casete (refacerea sistemului rutier);
- finalizarea stabilizării terenului de fundare;
- accese la proprietăți;
- amenajarea intersecției DN19B cu DN19E.
Urmează lucrările de asigurare a scurgerii apelor, execuție acostamente, așternere strat de uzură, montare parapete metalice, semnalizare rutieră.

ijwtsh

In vacanta de 1 Decembrie am fost la Iasi. Pentru prima data acolo, pentru prima data pe DN2. Bucuresti - Iasi 30 noiembrie (joi), retur 3 decembrie (duminica).

Mai demult eram necajit ca A3 in zona unde locuiesc nu e gata si ca acum o sa vedem A7 complet inaintea A3 de la iesirea din tara pana la Cluj, macar. Dupa acest drum traumatizant, nu ma mai pot plange. Oamenii care traiesc in zona DN2 sunt batuti de soarta, sincer. Drumul ala e un blestem.

Cu siguranta ca reactia multora cand vor citi mesajul asta va fi ceva de genul asta, dar eu am ramas socat de ce am vazut.

Ca si context, tot ce stiam e ca DN2 e denumit si drumul mortii si mai stiam si ca statisticile sunt naspa rau cu privire la numarul de accidente rezultate cu deces. Eu de la inceput m-am dus cu ideea ca n-o sa ma trag pe acostament, orice ar fi. Si asta am si facut. Imi place sa respect legea, cred ca fiecare ar trebui sa fie un exemplu si sa faca asta. Teoretic. Practic, cred ca eram mult mai in siguranta pe drumul ala daca m-as fi tras pe acostament.

Incepand de la numarul de injuraturi si toata carnea pe care o am in frigider acum (stau bine cu mancarea de Craciun anul asta :D), flash-urile unor oameni enervati de tot de mine, pana la 3-4 faze care se puteau solda intr-un accident super nasol in care puteam sa fiu implicat direct sau indirect. Eu n-am vazut debandada ca acolo si inca sunt in stare de soc, ma intreb cum se poate circula pe acolo zilnic, ora de ora, minut de minut. Recunosc ca am si o afinitate pentru compuneri, dar chiar am ramas socat. Inainte credeam ca experientele de pe acest drum sunt inflorite de dragul argumentului, dar nu, nu e deloc asa. Ba chiar ma mir cum de nu sunt mai multe accidente.

As vrea sa enumar toate situatiile prin care am trecut in 12 ore total sau cat o fi de condus, toate generate de acel acostament.

1. In unele locuri, masinile incap total. De fapt in toate locurile, dar de multe ori partea dreapta a acostamentului nu e curatata, asa ca pana si masinile mici stau cu 25% din masina pe banda. E super cand asta se intampla pe ambele parti si se decid din ambele parti niste masini mici sa "depaseasca". Si mai mare distractia cand pe acostament sunt doua camioane si din ambele directii se decide depasirea. Asa presupun ca se produc majoritatea accidentelor mortale pe acel drum. Chiar in fata mea era sa se produca unul, si, din pacate, aveam 90-100, nu stiu daca l-as fi putut evita.

2. Legat de oamenii care se duc voluntar pe acostament, putem spune ok, e treaba lor. Problema e ca atunci cand se termina banda aia (ca se mai termina la unele poduri sau in unele localitati), majoritatea oamenilor revin pe banda chiar daca e cineva pe banda, nu se opresc si dau prioritate celor care sunt deja pe banda. Eu cred ca e un fel de entitlement: "ba, eu m-am dat pe dreapta cat s-a putut, da teoretic ala era locul meu". Bum, daca nu esti atent, vine ala de pe acostament si accident.

3. Dupa cum am spus, eu m-am dus acolo cu 0 intentie de a ma "da pe dreapta", si asa am si facut. Cred ca faptul asta era sa-mi aduca minim cateva accidente. Am fost depasit prin dreapta. Bun, sa zicem ca aia nu a fost cea mai periculoasa chestie din lume, fiindca totusi era loc, dar tot a fost neobisnuit si ilegal. Problema e ca am fost depasit si prin stanga. Si nu ma refer la depasirea clasica in care ala se departeaza destul de mine incat amandoi sa ne simtim in siguranta, intra pe cealalta banda si ma depaseste. Nu, pentru ca pe cealalta banda traficul se derula dupa cum il stim. Persoana respectiva, nemaivrand sa astepte sa fie liber din cealalta parte, ma depaseste milimetric, cu oglinzile aproape atingandu-se. De intra in cineva de pe sens opus, cel mai probabil eram si eu salut.

4. In foarte putinele segmente in care erau instalate separatoare (New Jersey parca se numeau?), a fost frumos. Problema e ca si acolo ai oameni care se dau pe acostament si unii care se mai baga pe banda sa depaseasca milimetric, dupa cum am explicat mai sus. Deci si in acel caz pot sa survina accidente, caz in care s-ar bloca circulatia total.

5. Am stat 5-10 minute in trafic pe un segment de drum. Credeam ca e accident in fata. Nu, era doar o masina avariata pe acostament. Semnalizata corect. Dar na, acolo era gatuit pentru ca masinile erau puse in doua siruri si cei de pe acostament treceau pe banda. Asta m-a facut sa inteleg ca si daca am vrea sa renuntam la banda aia acum, cred ca din cauza traficului ar fi pur si simplu impracticabil acest drum. Aici aveti si dovada.

6. In unele locuri de 2+2 avem semn care ne spune ca se termina banda 1 si va fi doar o singura banda. Pentru un om care nu stie zona, e rau de tot. De exemplu la intrarea in Focsani este un sens giratoriu. Toti cei care stau pe banda legala fac stanga, de fapt, si cine merge in fata se duce pe acostament. Am stat ca prostul cateva minute bune in trafic in care abia am inaintat pana sa-mi dau seama ca de fapt trebuia sa o iau pe acostament. Semnalizat dreapta, intrat pe acostament cand am putut si in 15 secunde am trecut de giratoriu. Daca nu faceam asta, stateam acolo inca mult si bine. Din nou, daca chiar ar fi sa aplicam legea si sa nu mai foloseasca nimeni acel acostament, drumul ala ar fi impracticabil, ar dura prea mult efectiv. Nu se poate renunta acum la el, oricat ma enerveaza s-o spun.

7. Semnalizarea precara. Dupa cum am spus mai sus ca uneori sunt semne ca benzile se unesc, in mod invers proportional nu avem semne care sa zica ca acum sunt 2 benzi. Si numai te trezesti dintr-odata ca hei, nu mai e acostament, e o banda si la sensul giratoriu care urmeaza e banda de "in fata". Wtf?

8. Centura Bacau. Ah, da. A breath of fresh air. Am doua idei legate de asta: prima, si cea mai importanta e faptul ca se simte de parca statul ma scuipa. De parca imi zice "Uite, vezi ce bine e? Ce bine se simte? Asa ai putea sa mergi de la Bucuresti pana la Iasi, ai putea sa nu te mai stresezi tot drumul pe DN2, ai putea sa ai tot confortul asta. Se simte bine, nu? No bun, mai asteapta cativa ani buni, timp in care se mai aduna cateva zeci/sute de morti." A doua chestie e ca marcajul ala dintre benzi e negru. Nu peste tot, dar in destul de multa parte pe lot. O fi de la faptul ca nu e vopsea, ci e (in termeni foarte ignoranti) "de-ala care face masina sa se zgaltaie si scoate un sunet cand calci peste"? Initial credeam ca nu sunt marcaje, dar cand bate soarele cum trebuie imi dau seama ca sunt, doar ca acele "buline" sau ce-o fi sunt negre. Asta mi se pare o problema. Dar macar aici lumea stia sa-si tina banda, si daca nu era trasat nimic. Tot timpul salvat pe autostrada l-am pierdut la iesire, unde am stat peste un sfert de ora: https://i.imgur.com/A4aa55h.png. (acum vad ca am prins perfect si locul unui teribil accident, probabil) Ah, si uite si UMB-ul la intrarea (cum vii dinspre Iasi): poza.


9. Asta nu prea are legatura cu DN2, dar ce Doamne fereste s-a intamplat cu Barlad? Eu am mai colindat prin tara si am mai fost prin orase mici, dar un oras mai bombardat decat Barladul si mai distrus din punct de vedere al infrastructurii, cladirilor, n-am vazut. Efectiv tot. Ai putea sa faci un film perfect acolo si sa nu mai dai banii pe decor, e o distopie perfecta.

10. M-am oprit la Buzau, ca am tot auzit de faimosii covrigi de Buzau. Am fost la covrigaria de langa BT-ul de la gara, acolo am auzit ca sunt cei mai buni. Nu stiu, nu mi se pare ca au nimic special. Am fost si de dimineata, si tot erau tari. Sunt vreodata moi? La cat trebuie sa ma duc, la 6? S-a uitat doamna urat la mine cand in fata mea erau batrani care cumparau 3 siruri o data si eu am cerut 4 covrigi. A trebuit sa ma intrebe de doua ori sa confirme ca ma refer la covrigi si nu la siruri. :lol:

Stiu ca am scris mult, nu ma astept sa cititi tot. Pe de o parte voiam sa aduc o parere de proaspat "botezat" pe DN2 care ar putea fi adauga probabil la marele dosar cu marturii si argumente pentru care A7 ar trebui sa fie prioritatea 0, pe de cealalta parte voiam sa-mi vars frustrarile undeva.

Multumesc.

P.S.: Bonus pic: Faimoasa tripla depasire.

pasadia

Faina compunere. Și da, așa de groznic e de mult timp DN2 + DN28. Caci degeaba fac A7 dacă DN28 rămâne mult timp în aceeași utilizare. Faptul că construim segmente din A8 inutile (sau din A3, precum cel inaugurat anul asta) dar vom avea Târgu Frumos - Iași în acelasi haos mult timp de acum încolo mi se.pare al naibii de trist.

26ld

Si cand ii aud pe unii romani care spun ca de fapt, in Romania inveti sa conduci, nu in afara pe autostrazi, ca pe autostrada e usor si tii volanul drept si te plictisesti... Doar pe aici si pe la Spa ce se mai fac triplari din astea, toti wannabe Schumacheri si Häkkineni care din pacate omoara pe altii prin prostia lor.

trex

@ijwtsh drumul ala este un monstru, o oribilitate, o ineptie ucigasa, practic tot drumul ala e facut pentru a te ucide intr-un fel sau altul. Chiar nu inteleg cum de atatia ani nimeni de la Ministerul Tranporturilor nu a realizat ca fie il largesc la 4 benzi pe sens cu separatoare, fie il fac 2+1 dar tot cu separatoare. Chiar si dupa ce A7 va fi gata, drumul acesta va ucide.



Exista unul mai scurt dar similar: DN1C de la Cluj-Napoca la Dej. Este dupa parerea mea umila, infiorator, la fel ca DN2.

trex

Cred ca ar fi mult mai sigur daca ar fi ingustat la benzi super inguste, cate una pe sens si cu bariere pe margine sau copaci. Am citit undeva ca in alte locuri, drumurile de acest gen se fac intentionat mai inguste cu copaci pe magine foarte aproape, pentru ca soferii instinctiv reduc viteza cand merg pe un asa drum ingust si campul vizual lateral are copacii ca referinta pentru viteza. DN2 este fix pe dos. Lat, absurd de lat, cu un acostament care nu este inteles de nimeni, si fara multe repere vizuale pe margine care sa adauge la senzatia de viteza a soferilor.

dr4qul4

trebuie finalizat A7 si pornit A8 Pascani-Iasi cat mai repede.
Orice altceva este pierdere de timp pentru ca se va termina dupa autostrada.
Cand A7+8 va fi gata pana la Iasi, DN2+28 va mai ave anevoie doar de ceva vopsea.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ijwtsh

#7754
@trex aveam in minte postarea asta de cand eram pe masina inapoi. Bine ca mi-ai adus aminte de un punct foarte important pe care am uitat sa-l mentionez in postarea initiala.

Am fost pe Cluj - Dej, (semi) proaspat facut 2 + 2 pe cateva portiuni. De mai multe ori. Nu se compara. Acolo e 2 + 2 ca lumea. Nu se compara cu acest 1.5 + 1.5 sau cum vrem sa-i spunem. Desigur, nu are separatoare de sens si ca pieton trebuie sa fii foarte atent la treceri. Dar marcajele, indicativele rutiere sunt la alt nivel. Niciodata pe acel drum nu m-am simtit nici macar 50% la fel de in pericol ca si pe DN2. Comparatia nu-si are rostul.

Da, au fost accidente, stiu. Din nou, nu zic ca e cum trebuie acolo. Dar nu se compara deloc deloc. Sunt 2 benzi late pe fiecare sens, si daca mergi cu 100+ pe banda 2 nu ti-e teama de cel care vine pe banda 2 din sens opus cu aceeasi viteza. Vizibilitatea e foarte mare, nu sunt prea multi copaci si nici vegetatie. Pietonii sunt cel mai mult pusi in pericol acolo, dar drumul ala e la ani lumina distanta de DN2.