Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

[CN1059254] Servicii de proiectare elaborare Studiu de Fezabilitate pentru obiectivul "Modernizare DN 66A km 88+000 – km 109+308"

Data publicare: 06.09.2023

Valoarea totala estimata: 732.426 Moneda: RON

Prezenta achizitie consta in elaborarea Studiului de Fezabilitate si a documentatiilor pentru obtinerea ceertificatelor de urbanism si avize/acorduri mentionate in certificatele de urbanism pentru obiectivul "DN 66A km 88+000 – km 109+308"

Sectorul DN66A km 88+000 -109+308 (barajul Iovanu- localitatea Cerna Sat pana la intersectia cu DN67D) are o lungime de 21,308 km.


In prezent, pe DN66A la km 88+000 – km 97+600 este un sector de drum pietruit cu o portiune de imbracaminte din beton de ciment care prezinta defectiuni, dalele de beton fiind distruse total.

Latimea partii carosabile variaza intre 7 si 9 m.

Nu este asigurata scurgerea apelor de suprafata intrucat partea carosabila nu are pante transversale si nu exista elemente de scurgerea apelor (santuri si rigole).

Sunt prezente frecvente rupturi de corp drum si caderi de ebulment.

Pe acest sector se afla Barajul Iovanu de pe raul Cerna la km 88+000, unde trebuie asigurata zilnic naveta personalului deservent si accesul permanent al autovehiculelor catre localitatea Cerna Sat.

La km 97+600 – km 109+308 este un sector de drum pietruit cu portiuni izolate de imbracaminte asfaltica care prezinta defectiuni sub forma de fagase longitudinale cu adancimea de cca 50-100 mm.

Nu este asigurata scurgerea apelor de suprafata intrucat nu exista elemente de scurgerea apelor (santuri si rigole), iar podetele sunt colmatate, partial distruse. Nu exista elemente de siguranta rutiera, nu exista semnalizare rutiera verticala si orizontala.

Razele curbelor si serpentinelor sunt necorespunzatoare. Nu este asigurata scurgerea apelor.

Podurile de la km 91+707, km 95+660, km 98+724, km 100+430, km 100+948, km 108+000 nu au hidroizolatie, imbracaminte cale , circulandu-se direct pe placa.

Circulatia se desfasoara cu dificultate din cauza degradarilor majore la partea carosabila, a sectoarelor cu caderi frecvente de pietre si ebulment care ingusteaza partea carosabila si a zonelor cu cedari ale corpului drumului. Drumul in plan se prezinta sub forma unor succesiuni de aliniamente si curbe. In profil transversal drumul se prezinta astefel: doua benzi de circulatie, parte carosabila cu latime variabila de 5–6m.

Harry

#7726
Autoritatea pentru Protecţia Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: ,,EXTINDERE SI MODERNIZARE PARTE CAROSABILA – AMPLASAMENT DN 39E", propus a fi amplasat in Comuna Cumpana, Comuna Agigea, Municipiul Constanta, Judetul Constanta, titular: COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA Bucuresti prin DIRECTIA REGIONALA DE DRUMURI SI PODURI CONSTANTA, cu sediul in Judetul Constanta, Municipiul Constanta, str. Prelungirea Traian

__________________________________________________________

Autoritatea pentru Protecţia Mediului Constanța anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: NU ESTE NECESARA EFECTUAREA EVALUARII IMPACTULUI ASUPRA MEDIULUI, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: ,,MODERNIZARE DN 39E KM 4+400 – 600+900 IN LOCALITATEA CUMPANA", propus a fi amplasat in Comuna Cumpana, Judetul Constanta, titular: COMPANIA NATIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA, cu sediul in Municipiul Bucuresti, bdul Dinicu Golescu,  nr. 38.

marinul

Reabilitare DN 19B Marghita -Margine, au aparut primele secțiuni asfaltate

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

tom_sawyer

Quote from: tom_sawyer on June 20, 2023, 10:14:03 AM
Quote from: prom on May 29, 2023, 06:58:31 PMContinuarea lucrărilor de modernizare a #DN73, între Câmpulung și Brașov, a intrat pe linie dreaptă.
🟠#DRDPBrasov a publicat în SEAP anunțul pentru demararea licitației care are ca obiectiv execuția lucrărilor de #modernizare a drumului între km 54+050 - km 128+250.
🟠Valoare estimata a investiției este de 688,5 milioane de lei fără TVA.
🟠Data limită pentru depunerea ofertelor este 19 iulie 2023.
🟠Lungimea totală a sectorului vizat de modernizare este de 74,20 km iar lucrările au fost împărțite în două loturi:
- LOT 1 km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov);
- LOT 2 km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov).
🟠Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale.
🟠O schimbare importantă va fi și  lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian.

[CN1055758] Executie lucrari la obiectivul ,,Modernizare DN 73 km 13+800 - km 42+850, km 54+050 - km 128+250 Pitesti-Campulung-Brasov" - sector km 54+050-km 128+250,
LOT 1 km 54+050 – km 92+000;
LOT 2 km 92+000 – km 128+250 - DRDP Brasov



Ofertant unic : ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş., Loturile: 1, 2

Ofertant unic : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ, Loturile: 1, 2

Asociere : SC GROUP CONCIF SRL (Leader), CHIRULLI ANDREA, DONAU GARTEN S.R.L., Loturile: 1, 2,

Ofertant unic : SELINA S.R.L., Loturile: 1

Asociere : GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., Loturile: 1

Asociere : BOG'ART (Leader), TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., ALPENSIDE, Loturile: 1

Ofertant unic : VIAROM CONSTRUCT, Loturile: 2

Asociere : ING SERVICE S.R.L. (Leader), Dömper, Duna Constructii Ro, VALDEK IMPEX S.R.L., Loturile: 2


http://e-licitatie.ro/pub/procedure/statement/view/100204131

Konter

https://arenaconstruct.ro/a-fost-ales-constructorul-pentru-largirea-la-patru-benzi-a-dn1a/

A fost desemnat câștigătorul contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de lărgire la patru benzi a DN1A, sectorul cuprins între Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila – Mogoșoaia (judetul Ilfov), a anunțat directorul general CNAIR, Cristian Pistol.
Oferta câștigătoare are valoarea de 61,56 milioane lei (fără TVA), față de valoarea minimă estimată de 85,5 milioane lei fără TVA.
Finanțarea este din fonduri europene nerambursabile.
Antreprenor a fost aleasă asocierea Maristar Com SRL (lider) – Hydrostroy AD, care va avea la dispoziție două luni pentru proiectare și zece luni pentru execuția lucrărilor.
Contractul prevede următoarele lucrări:
Intersecția DN1A cu DNCB:
La sensul giratoriu existent, pentru a permite o capacitate și o fluență mai mare a traficului, se vor amenaja benzi suplimentare de viraj la dreapta din DNCB (Otopeni) către DN1A (Mogoșoaia) si din DN1A (Mogoșoaia) către DNCB (Chitila).

Intersecția DN1A cu Șoseaua Chitila – Pădure:
Se va realiza un sens giratoriu, pentru a permite o capacitate și o fluență mai mare a traficului astfel:
– pe direcția București – Buftea se vor realiza două benzi de circulație respectiv o bandă cu lățimea părții carosabile de 4.00 m dedicată pentru virajul la stânga sau mersul înainte prin sensul giratoriu; o bandă cu lățimea părții carosabile de 5.00 m dedicată mersului înainte fără a trece prin sensul giratoriu sau virajului dreapta, către Soseaua Chitila – Pădure
– pe relația Buftea – București se va realiza o bandă de circulație cu lățimea de 5.00 m dedicată pentru mersul înainte prin sensul giratoriu sau virajului de dreapta către Șoseaua Chitila – Pădure.
– pe relația Buftea – Șoseaua Chitila – Pădure se va realiza o bandă cu lățimea de 5.00 m dedicată virajului de dreapta
– pe relația Șoseaua Chitila – Pădure – Buftea, se va realiza o bandă de circulație cu lățimea de 4.00 m, dedicată pentru virajului de stânga, sau virajului de dreapta către București, prin sensul giratoriu.
– pe relația Șoseaua Chitila – Pădure – București, se va realiza o bandă de circulație cu lățimea de 6.00 m, dedicată virajului de dreapta.
Intersecția DN1A cu Strada Valea Parcului:
Va fi amenajată o bandă de viraj la stânga dinspre București, pentru a putea permite o circulație fluentă către Buftea.
Contractul va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea acestora.
Pentru atribuirea acestui contract au depus oferte:
* Ofertant unic: Tracon S.R.L.,
* Ofertant unic: Viarom Construct,
* Asocierea: Ibb-Hib Romania (lider), IBB Haus -und Industriebau GmbH,
* Asocierea: Bog'art (lider), Alpenside
* Asocierea: Maristar Com (lider), Hydrostroy Ad,
* Asocierea: X-Way Infrastructure (lider), En Electric Proiect Office.
 

Rodeo

Se observă că în ciuda abundenței detaliilor despre proiect, pentru prima dată nu este specificată lungimea tronsonului pe care se vor executa lucrările. Pentru că nu e deloc avantajos să explici că se vor cheltui peste 12 milioane euro pentru lărgirea cu două benzi a 980m de drum național plus câteva bretele suplimentare în intersecții. Nu tu pasaj, nu tu pod, nu tu podeț. E drept că o bună parte a banilor va intra în deviere rețele utilități, dar tot nu sună bine. Atunci? Scriem peste tot, mare, că se va executa lărgirea la patru benzi a DN1A. E mult mai sexy. Cine știe, câteva sute de oameni mai grăbiți poate își vor imagina, cam vreun an, că se lărgește până la Târgoviște.  :)

Sorinus

Cei ce trec prin zona, fie si relativ ocazional, stiu exact ce inseamna lucrarea. Si astfel de investitii punctuale, fac un munte de bine in zona Bucuresti-Ilfov (a se vedea breteaua ce ocoleste giratoriul de la Otopeni).
Si da, sunt utilitati, se impinge soseaua la maxim in lateral si se va lucra sub trafic intens.

Mai departe, largit DN1A in Mogosoaia si Buftea e practic imposibil, si cam irelevant daca faci centura la Buftea si A0. Traficul dupa Buftea e light (ca numar, nu tonaj).

Rodeo

Păi eu nu contest utilitatea lucrării, ci modul oportunist de "împachetare" al știrii. Nici măcar în privința costurilor nu îndrăznesc să îmi dau cu părerea până nu văd o detaliere. De când am constatat ca înlocuirea unui Capac de canalizare carosabil pentru trafic greu costă o mie de euro, deviz semnat de mine, eu am altă optică privind prețurile.

Sorinus

Scrioșteanu e maestru la impachetat frumos, ai dteptate.

alecu26

Oare in CNAIR mai exista UIP pt reabilitari DN uri?
Ca in afara de proiecte relicitate de 5 ori care dureaza de 20 de ani nu exista aproape nimic licitat si in lucru pe DN. La fel si cu centurile.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marinul

Quote from: marinul on June 25, 2023, 11:01:17 PMNu cred ca a mai fost pusa informatia, lista ofertelor pt reabilitarea urmatorului lot pe DN 19B Margine-Suplacu de Barcau.

Azi am cautat eu de curiozitate, posibil ofertele sa fie depuse de ceva timp, interes mare pt 7 km de DN

Consolidare corp drum pe DN 19B km 29+060 – km 36+500

1. Ofertant unic : ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI A R L CLUJ
2. Ofertant unic : DRUM INSERV
3. Ofertant unic : IMFALT YOL YAPI SANAYI TICARET A.S
4. Ofertant unic : DRUM CONSTRUCT
5. Asociere : DUMEXIM (Leader),STET AGREGATE SRL
6. Asociere : DIFERIT AG (Leader),DIFERIT S.R.L.
7. Asociere : GP SAGEATA PROD (Leader),ASTOR COM
8. Asociere : SC GLOBAL INDUSTRIAL SRL (Leader),DRUMURI ORASENESTI S.A.,CML.RO S.R.L.
9. Asociere : MADLEV CONS (Leader),MIRGHIS & MAYER,HOLTEX GRUP INVEST SRL,PRENIS S.R.L.

castigator: DRUM CONSTRUCT Pericei, am vazut o filmare pe facebook cu directorul de la DRDP Cluj care anunta ca s-a si semnat contractul si azi emite ordinul de incepere al lucrarilor. interesant ca aici nu se sta dupa contestatii, e o procedura mai simplificata de nu avem contestatii?

ijwtsh

In aditie la ce a spus @marinul, din acest videoclip mai aflam ca se va lucra o luna anul asta, apoi se vor sista lucrarile pana in luna martie anul viitor, iar targetul pentru finalizare este sfarsitul lunii august.

In legatura cu tronsonul 3, de la Suplacu de Barcau pana la limita cu jud. Salaj, DRDP Cluj a finalizat PT, mai trebuie niste avize pentru niste stalpi, iar pe la inceputul verii se vor incepe lucrarile si acolo.

Stadiul pentru tronsonul 1 (Marghita - Margine) este de 60%. Saptamana viitoare se vor apuca de stratul de uzura. Mai e de lucru la santuri, rigole, scurgeri de ape, accese la proprietati. Daca vremea va permite, lucrarile se pot finaliza pana la 1 decembrie, cu ultimele detalii (precum marcajele) sa fie terminate la primavara.

pasadia

Dupa 7 ani de zile am ajuns iarasi pe DN67D - e adevarat, nu l-am strabatut pe toata distanta ci doar pe bucata dintre DN6 si podul ce duce spre scarile de la Inelet. L-am regasit in mare asa cum il stiam: ingust in multe locuri, plin de petice, cu marcaje aproape deloc. Nu am neaparat o problema cu asta caci stiu ca e un drum folosit foarte putin, doar de catre turisti si putinii localnici din zona.

Insa am avut surpriza de a descoperi ca DRDP Timisoara (de fapt CNAIR, de fapt noi toti) platim o lucrare destul de masiva de reabilitare a unei parti din acest DN. Mai exact, strict din punctul in care incepe sectorul administrat de DRDP Timisoara marcat inclusiv prin indicatoare (apropo, mai exista altundeva asemenea indicatoare?) incepe o lucrare intinsa pe vreo cativa kilometri (cam pana in zona lacului Prisaca, in locurile prin care DN-ul e construit din placi de beton). Iar lucrarea pare importanta - aproape pe toata lungimea tronsonului aflat in lucru se executa pereti de sprijin spre valea Cernei, in multe locuri avem deja amenajate parcari laterale (oarecum necesare data fiind cresterea numarului de masini cu turisti ce vin in zona). In plus pare ca DN-ul va fi latit in mod apreciabil, pe alocuri impresia e ca se vor putea amenaja chiar 3 benzi (desi probabil vor fi doar 2 cu niste acostamente late).

Si acum vine dilema mea - ce rost are o asemenea lucrare?

- ea nu este executata pe toata lungimea DN-ului, ci pe un sector clar delimitat si totodata destul de scurt
- sectorul ales nu este cel mai important - mult mai util ar fi fost in zona ce se constituie ca centura a Bailor Herculane sau in zona cu placi de beton din preajma celebrelor bazine
- nivelul de trafic ce ar urma sa beneficieze de lucrare e insignifiant. Chiar in zona respectiva cred ca pot gasi alte sectoare de DN-uri ce ar merita mult mai mult sa aiba parte de investitii. De exemplu iesirea din Orsova pe DN57, rupta in multe locuri. Sau, pe acelasi DN57, multele locuri in care curg in continuare pietre (intr-unul singur se si lucreaza / repara situatia.

carutasul

Cum ziceam și pe alt topic, azi am făcut un drum până pe plaiurile căruțești și înapoi.
La dus am vrut să văd cum mai arată lucrările pe lotul Ozaltin din DN6. Încă sunt ( nu am numărat, dar  vreo șapte) semafoare; în general însă sunt porțiuni destul de lungi cu asfalt de uzură pe care se circulă normal (lipsesc parapeții și marcajele) iar zonele cu semafor s-au mai scurtat așa că durează parcă ceva mai puțin. Sunt vreo patru poduri la care lucrează la consolidare, unul e podul peste Olt, apoi pasajul de la Dăneasa și încă vreo câteva mai mici. La Dăneasa încă e destul de înfricoșător când cobori pe singurul sens iar în stânga e hău, se toarnă betoane dar mai e :) Totuși parcă privesc un pic mai bine firma turcească, acolo unde nu au fost lucrări de consolidare a cam închis lucrarea și se circulă. Nu cred că e prea simplu să reabilitezi poduri sub trafic, dacă nu era trafic presupun că până acum era gata că excavau tot și lucrau acolo netulburați... Cu semafoarele astea, dar nu poți avea pretenții de la ei ci de la CNAIR, în zilele noastre cu tehnologia disponibilă acum puteai face o "undă verde"  și economiseai o grămadă de timp, dar cu semafoare "proaste" stai pe rând la fiecare... La întoarcere, în scop turistico/exploratoriu am revenit prin Corabia-Turnu-Măgurele dar de acolo nu am mai vrut să mergem pe DN52 pentru că e în continuare în lucru și nici Waze nu îl recomanda așa că am mers pe 65A Putineiu-Roșiorii de Vede pe care nu fusesem niciodată. Drumul nu are gropi dar e destul de vălurit, genul de asfalt turnat "peste" fără consolidare ( aș presupune Teldrum) ; în schimb e incredibil de drept pe porțiuni lungi și în afară de satul cu nume de butoi sau dictator rus, cum vreți nu prea am dat de localități, mai sunt vreo două în apropiere de Roșiori. Una peste alta cred că ocolul a meritat, am văzut că au și un râu cu bălți de pește și o pădure turistică în zonă... Youtube încă mai muncește la HD dar o să termine cândva. Am eliminat clipurile cu statul la semafor, câteodată cu bucăți din traseu pentru că nu am mai stat să le editez...

shift2rail

A+!

Lipseste tronsonul din sudul salbatic, Tr Magurele-Rosiori, via Putineiu?