News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

NGC

"ELABORARE STUDIU DE FEZABILITATE Rețeaua de Infrastructură Integrată pentru zona orbitală București - Lărgire la 4 benzi DN 1A și măsuri de siguranța rutieră pentru sectorul cuprins între Centura București și Intersecția cu șoseaua Chitila - Mogoșoaia"

Quote from: NGC on November 11, 2021, 11:20:55 AM
Valoare estimata: 209.687,00 RON fara TVA

Durata contractului: 6 luni

Contractul a fost atribuit saptamana trecuta catre singurul ofertant (CONSITRANS) contra 209.579,55 RON fara TVA. Au ofertat la fix. ;)

p_mrs

Defileul Jiului DN66 | E79 - 02.01.2022
de la 1:36 se observa lucrarile din apropierea manastirii Lainici

NGC

Ieri a fost lansata licitatia [CN1038346] "Prestari servicii de elaborare Proiect tehnic, Detalii de executie, Asistenta tehnica la obiectivul ,,Consolidare DN 67D km 76 + 830 - km 108+390 (cu intreruperi) Valea Cernei - Baile Herculane Sector km 76+830 - km 89+700".

Valoare estimata: 1.519.304,17 RON fara TVA

Durata contractului: 51 luni

Finantare: Fonduri bugetare

Termen depunere oferte: 21.02.2022

punktnet

#7443
𝗣𝗿𝗼𝗶𝗲𝗰𝘁𝘂𝗹 "𝗟𝗮𝗿𝗴𝗶𝗿𝗲 𝗹𝗮 𝟰 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶 𝗗𝗡𝟭𝗔 𝘀𝗶 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗿𝗶 𝗱𝗲 𝘀𝗶𝗴𝘂𝗿𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮 𝗽𝗲 𝘀𝗲𝗰𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗰𝘂𝗽𝗿𝗶𝗻𝘀 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗖𝗲𝗻𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶 𝘀𝗶 𝗶𝗻𝘁𝗲𝗿𝘀𝗲𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗰𝘂 𝗦𝗼𝘀𝗲𝗮𝘂𝗮 𝗖𝗵𝗶𝘁𝗶𝗹𝗮-𝗠𝗼𝗴𝗼𝘀𝗼𝗮𝗶𝗮", 𝗽𝗲 𝗿𝗲𝗽𝗲𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗮𝗶𝗻𝘁𝗲
După ce în urmă cu mai puțin de 4 săptămâni, la data de 23 decembrie 2021, a fost semnat contractul pentru proiectarea "Lărgirii la 4 benzi DN1A, pe sectorul cuprins între #CenturaBucuresti si intersecția cu #ȘoseauaChitila – #Mogoșoaia", astăzi, în prezența reprezentanților #CNAIR și Primăria Mogoșoaia, proiectantul a prezentat prima variantă de lucru. 
📌 Dintre cele două soluții prezentate la ședință, s-a ales că pentru  intersecția dintre DN1A și Șoseaua Chitila Pădure este mai eficientă soluția realizării unui giratoriu decât semaforizarea acesteia.
📌 La trecerea de pietoni din zona intrării în Parcul Mogoșoaia, a fost prezentată și acceptată realizarea unui pasaj pietonal subteran, dotat cu lift.
📌 A fost propusă și agreată și crearea unor benzi suplimentare de acces între Centura Bucureștiului și DN1A, în zona pasajului Mogoșoaia, separate de giratoriul de sub pasaj.
I-am cerut proiectantului să finalizăm documentația în cel mai scurt timp, ca să aprobăm indicatorii tehnico-economici și să putem demara rapid procedurile de expropriere pe zonele în care va fi necesar acest lucru, precum și licitația pentru execuția lucrărilor.
Tronsonul de drum național, cu o lungime de circa 1,2 km, traversează zona de intravilan a localității Mogoșoaia și este mărginit de proprietăți destinate rezidenței sau activităților comerciale. Este o măsură suplimentară de creștere a capacității de transport în zona Centurii Bucureștiului, precum și a DN1A.

Sursa : https://www.facebook.com/IrinelScriosteanu
Just kidding.

Xed

Ar fi fost interesant sa vedem niste date comparative pentru solutiile de semaforizare si creare giratoriu.
Eu unul o spun sincer, m-am saturat de giratorii. Numai asta avem in cap cand trebuie amenajata o intersectie. Ar fi impactat chiar atat de mult in acea zona semaforizarea intersectiei tinand cont ca si numarul de benzi se va dubla?

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

#7446
In interiorul unei localitati un sens giratoriu poate fi o solutie buna. In schimb nu este o solutie buna pe un drum pe care se circula legal cu 100 si uzual cu 120-140 si deci este nevoie de reducerea vitezei de la 120 la 20-30. Ce se intampla in astfel de cazuri vedem, de exemplu la zidul mortii de la Suceava, unde au murit deja cel putin 5 oameni. De asemenea sens giratoriu nu este ok pentru camioane - miscarea rapida dreapta - stanga - dreapta poate dezechilibra marfa sau duce la alunecarea rotilor din spate pe carosabil alunecos. Si unde iar nu are ce cauta sens giratoriu este la intersectia a 2 drumuri intens circulate, AMBELE 2+2 (cum ar fi la intersectia DNCB cu DN1A, unde a fost nevoie de pasaj).

Dar in localitate, unde de regula nu circula camioane, unde oricum se merge cu 50-60 si o franare la 20-30 nu e o problema, ar putea fi o solutie buna.

Singurul dezavantaj este prioritatea pe care o au cei de pe strada secundara fata de traficul principal atunci cand fac stanga. Tot traficul principal trebuie sa se opreasca sa-i lase pe cei de pe drumul secundar. La fel si cei care intorc sau care fac stanga venind pe drumul principal pot cauza oprirea tuturor de pe contrasens. Asta e ok pana la anumite valori de trafic. Daca aceste valori sunt depasite, atunci trebuie semafor, astfel incat cei de pe drumul principal sa pastreze fluenta si prioritatea.

In fine mai e de discutat cat loc este disponibil. Un giratoriu mic poate fi de asemenea o problema si nu arata nici bine. Daca este loc precum la Piata Alba Iulia in Bucuresti, da, se poate organiza un giratoriu. Dar nu cred ca ar fi o idee buna sa se faca de exemplu pe Maniu la Piata Gorjului...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

rt25

#7447
Brasovul este contra-exemplul perfect pentru giratorii.

Cred ca vrei sa spui, o localitate mica* sau o intersectie pe directii secundare de trafic :)

Sunt bune noaptea sau in momente cu trafic redus de reusesc unii sa faca 230 km/h intre 2 giratorii (chestiune reala si recenta, a fost la stiri), in schimb giratoriile pe foarte multe benzi din Brasov provoaca:
- ambuteiaje teribile la orele de varf de i-au determinat sa le "acompanieze"cu semafoare (nu glumesc)
- accidente cu pietoni teribile
- imposibilitatea de a te deplasa pe jos. Ma jur, mie imi place sa merg pe jos, dar in BV cu ocolitul acelor giratorii imense pe 3-4 benzi parca nu prea iti mai vine si iei masina si pentru 1 km daca trebuie sa traversezi 2 giratorii in diagonala.

Legat de Drumurile Nationale, un alt contra-exemplu sunt giratoriile de pe DN1 de pe centura Ploiesti, care or fi prevenit niste accidente dar nici vorba sa micsoreze poluarea caci au creat ambuteiaje si u mai costat si la nivel de overpass (varianta corecta).

AlexxC

Au mai trantit un giratoriu si la Isalnita unde se circula pe 4 benzi cu +100kmph...ambele iesiri din giratoriu au parapetii metalici de protectie distrusi de soferii luati prin surprindere.
https://www.google.com/maps/@44.4293481,23.6937928,17z/data=!5m1!1e4

medicul de garda

Eu am socrii in zona si cunosc foarte bine portiunea studiata, este foarte mare nevoie de giratoriu in intersectia respectiva, se asteapta foarte mult sa faci stanga pe fosta centura spre Chitila. In plus, odata cu refacerea pasajului de cale ferata au aparut parapete de beton care separa sensurile pe o buna parte din portiunea rezidentiala a DN1A, astfel incat este aproape imposibil sa intri legal pe stradutele laterale din zona, nici macar nu poti intoarce in acea nenorocita de intersectie de langa parc. Trebuie sa o iei fie prin parcarea din parc fie prin parcarea Mega Image, ambele solutii periculoare si extrem de lente, ca te incurci in vizitatorii parcului care cauta parcare... Trebuie giratoriu astfel incat rezidentii sa mai fie rupti de lume din cauza unui drum national care taie comuna pe lung.
Trust me, I'm an east-european doctor!

carutasul

De pe pagina de fb a CNAIR:


Vineri, 21.01.2022, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a desemnat câstigătorul pentru contractul de Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare.

Câștigătorul licitației este OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI AS, cu preţul de 258.083.278.76 Lei fără TVA.

Perioada de execuție a lucrărilor este de 18 luni, iar perioada de garanție este de 120 de luni.

Sectorul de drum are o lungime de aproximativ 53 km și se desfășoară de la limita dintre județele Teleorman și Olt până la limita dintre județele Olt și Dolj, pe raza județului Olt.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

ion59


danutzu_1069


Duta C


danutzu_1069

#7454
Cred si sper ca ati avut curiozitatea sa aflati cum se traduce " ticaret ve sanayi".... (comert si industrie), iar "insaat" ... (contructii)...
Una peste alta... ar fi echivalentul SRL-ului din denumirile noastre....
Iar explicatia ..avalansei de firme turcesti pe piata noastra... trebuie doar sa te uiti la cursul euro - lira turceasca.... si la situatia lor economica....