Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

adiarc

de ce sa mai consume timp si motorina pt tasare?o lasam pe tasare " naturala"  :o
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

mircea

Încă unul care a trecut aseară pe DN68A. Soția zicea că nu se poate să se strice drumul atât de tare în 4 luni ( ultima dată am trecut pe el între Crăciun și revelion)... 20 de minute de la intrarea în pădure de la Coșevița și până la intrarea în Coșava... Văru-miu, dispecer la o firmă de transporturi, îmi zicea că sunt norocos că am mers așa bine. A avut camioane (nu doar unul) care au făcut 2 ore între Coșava și Coșevița că au prins și lucrări și circulat la paletă... Există o singură soluție: închis complet ( nici măcar trafic local între Coșevița și Ohaba) și refăcut de la fundație.

horyatm



Variantă de ocolire pentru porțiunea în lucru Margina - Holdea. Drumul se parcurge în 40-50 minute, iar urcarea pe A1 se face pe la nodul Grind/Dobra. Drumul între Crivina de Sus și Lăpugiu de Sus este pietruit și are cam 4 km.

Varianta se pretează vineri seara pe direcția Timișoara - Deva, iar duminică la întors, fiindcă pe DN68A același drum se parcurge în 30 minute.

vasile.silion

Pentru că știu că avem câțiva colegi de forum cu funcții mai mult sau mai puțin onorifice prin CNAIR și pe la minister, aș vrea să pun și eu aici întrebarea asta, poate cineva se îndură și-mi dă un raspuns: se știe, se preconizează, se intenționează vreo lucrare de reabilitare a DN 75 Turda - Câmpeni - Beiuș? Nu de alta, dar drumul ăsta e o rușine națională, când ar putea, de fapt, să devină o comoară!

https://turdanews.net/articole/68766-stirea-cititorului-drumul-national-turda-campeni-o-rusine-a-vaii-ariesului.html

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4171281986244762&id=100000890062457
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vancouver

#7054
Teoretic avem un program de reabilitare completa a tuturor DN-urilor pana in 2030. Programul a pornit de prin 1995-1996 daca nu gresesc, cu DN7, DN1, apoi DN2, DN69, DN17, apoi DN6 (care e 95% gata, tot nu e reabilitata acea mica portiune dintre Caracal si Rosiori - o alta rusine, daca vreti, mai ales ca e drum cu o singura cifra)... etc...

In fine printre cele la care s-a lucrat recent si le stim mai bine ar fi DN24, DN66, DN56 (Craiova - Calafat), DN18 (cu Moisei - Iacobeni care acum in sfarsit arata bine, dupa lupte seculare) si cel cu care inca ne luptam, DN76 Oradea-Deva.

Dar recent nu stiu sa mai fie pornite licitatii pentru drumurile nationale ramase. Probabil CNAIR s-a concentrat mai mult pe autostrazi si DX si in plus au aparut asfaltarile in regie proprie peste drumul existent (care fac sa ajungem la albastru pentru 1-2 ani apoi se degradeaza iar). Dar e clar ca trebuie continuat si programul de nationale.

Apelul meu catre Dl. Drula si doamna Ionita ar fi sa reia acest program si poate ca pe ici pe colo unele drumuri trebuie reabilitate ceva mai inteligent decat pana acum, cu mici corectii de curbe pe zonele din afara localitatilor. As enumera cateva care ard dupa parerea mea:

- DN16 Cluj - Reghin (aici neaparat cu corectii de curbe, e groaznic ce e acum, poate pe ici pe colo si cate un 2+1 pentru a putea depasi omeneste)
- DN75 Turda - Campeni
- DN57 Orsova - Oravita
- DN26 Galati - Murgeni sau DN24D Galati - Barlad (aici pe DN24D s-a facut o reabilitare "light", cu reasfaltare, dar e varianta aia, care in 2-3 ani se strica iar)
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

user201

Marți am mai parcurs DN1 între Brașov și Sibiu și am văzut că s-a reparat mai bine drumul cu "petece de mari dimensiuni" care mi-au părut a fi bine executate pe margini pentru a se nu se resimți trecerea pe cât posibil.
Am văzut că presărau și nisip sau ceva asemănător pe margini pentru uniformizare, cum am mai văzut la aplicare de petece și prin vest. Excepție cu asfaltările făcea porțiunea din municipiul Făgăraș.
O imagine mai jos:


Și bonus o imagine cu peisajul verde până la poalele munților și Carpații înzăpeziți încă:

pasadia

Inca se mai repara in zona Vistea (ieri era inca o groapa mare descoperita si utilaje langa). Si in aceeasi zona trecerea la nivel a caii ferate spre Victoria deja incepe sa se strice (s-a lucrat la ea in vara lui 2019). Nu e atat de groaznica precum cea de la Moacsa de pe DN11, dar e jenant ca inca avem astfel de probleme.

adiarc

str de uzura a ajuns de vreo 2 ani la finalul duratei de viata ( acei 8-10 ani )....este nevoie de refacerea integrala a acestuia ( plus reparatii ale str 2,folie si turnat uzura )...deja avem multe zone unde probabil si primul str dar si terasamentul sunt afectate...in caz contrar in 5-7 ani trebuie iarasi reabilitare completa...si din cauza lipsei de intretinere va fii nevoie sa fie facuta cu 10 ani mai devreme ( 15 ani fata de min 25 cat ar trebuii sa tina o reabilitare cu intretinerea corespunzatoare

in jud SB s-au reabilitat cativa km pana la limita cu jud Bv, anul trecut.....trebuia continuat mai departe.Problemele prp sunt in jud Brasov ( nu se rezolva cu aceste peticiri,fie si ele mai mari ),datorita iernilor mai aspre si cantitatilor mai mari de sare administrate
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

luc

Legat de reabiltarea DN76, în municipiile Brad și Beiuș a rămas nemodernizat.

Știu, legislația prevede ca se face pe plan local. Dar având în vedere puterea financiara locală nu va fi în grabă refăcut!

Aici (dar și în alte situații similare) vor trebui găsite soluții pentru a moderniza și traseele care traversează zona municipală.

marinul

In Beius din cate imi aduc aminte s-a refacut stratul de uzura acum 2 sau 3 ani, cand a fost finalizat si lotul Beius-Stei. Oricum in Beius drumul e decent fata de Brad unde intrarile sunt praf. Cred ca se poate face o trecere de scurta durata de la primarie la CNAIR pt modernizare, daca invers s-a putut in Oradea

prom

Un mic update pe Dn73, Bv - Campulung, au inceput sa asfalteze zone extinse, zone foarte afectate (intre 20-100m) din ce am obs. Am incercat sa caut pe net cine sau ce drdp face aceste lucrari dar nimic. Cert e ca finally nu mai arunca o mana de zgura in gropi :lol:

StefanCelMare

V-a auzit cutter, de pe pagina lui de FB citire:

"REPARĂM RUȘINEA NAȚIONALĂ DE PE DN68A
+ ANUNȚ DESPRE A1 MARGINA - HOLDEA
De luni, schimbăm viteza la reabilitarea unuia dintre cele mai proaste drumuri pe care românii își rup mașinile - DN68A Margina - Holdea, ruta de ocolire a bucății lipsă din A1 Sibiu - Nădlac.
Până acum, acest drum extrem de aglomerat a fost peticit și reparat superficial. Planul este ca, pe cei mai afectați 5,3 km care arată acum ca după bombardament, carosabilul să fie refăcut complet, inclusiv fundația. Vorbim despre refacerea acesteia până la un metru în profunzime cu balast, piatră spartă, geocompozit anti-fisură și 3 straturi de asfalt. Pe alți 5 km pe care nu sunt probleme la fundație se va așterne covor asfaltic.
Important: traficul pe secțiunea respectivă va fi restricționat timp de 2 luni pentru vehiculele mai grele de 7,5 tone. Am luat această măsură pentru a putea implementa un grafic accelerat de lucrări.
În urma consultărilor dintre Ministerul Transporturilor, CNAIR și transportatori, aceștia au agreat folosirea următoarelor rute alternative:
➡️ A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria SAU 
➡️ A1 Nădlac – A1 Arad - A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia.
După finalizarea lucrărilor care pornesc pe 10 mai și durează 2 luni, vom avea în sfârșit un DN68A decent.
Dar asta nu e de ajuns: în paralel, îi dăm bice și cu finalizarea ,,găurii" de 13 km din A1, între Margina și Holdea - săptamâna viitoare vor fi depuse ofertele în cadrul licitației pentru proiectare și execuție."


user201

@luc În municipiul Brad din ce țin eu minte este refăcută și se prezenta bine porțiunea pe post de ocolitoare, unde urcai dealul, și nu drumul prin centrul orașului. Eu nu am mai trecut pe acolo din 2019, deci așa țin minte că era atunci.
@pasadia Ai foarte mare dreptate cu trecerea aceea, dar eu nu mă plâng niciodată de ele pentru că legal trebuie să oprești sau încetinești foarte mult și mă gândesc întotdeauna că le fac așa anume, deși e posibil să îi supraapreciez cu asta pe ce de la DRP-uri. :shocking:

Dagda

@prom probabil drdp bv face lucrarile,
aparent s-a anulat licitatia pt expertiza lucrarilor existente si proiectare pt DN73 din cauza ca nu au fost ofertele conforme, iar acum au relicitat:
https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100119040