Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

zuma80

Am fost si eu recent (17.01) pe DN 73 Pitesti - Campulung.
De la Mioveni la Campulung (pana la panoul cu Campulung), drumul este bun (marcaje, panouri, treceri la nivel cu CF, etc...). Cum se intra in Campulung revenim in timp, inteleg ca nu se plateste rovinieta dar trebuie fortate cumva primariile, consiliile locale sa aduca in stare buna zonele de DN.
Am avut si eu "placerea" sa ajung intr-o comisie de circulatie la DRDP Bucuresti si la fel dezgust cu privire la unii oameni de acolo. Un tanar dormea pur si simplu pe scaun, un individ mai in varsta era numai cu "da domn director, asa facem" singurul competent mi-a parut insusi seful comisiei de atunci, in rest...
Pentru A6!

alext

DN5 - Pod peste Arges

Denivelarile sunt destul de pronuntate pe pod. Ai spune ca podul nu a fost incarcat de la inceput (in timpul refacerii) cum trebuie si acum, cand este incarcat complet, au aparut denivelarile.

Pe sensul Giurgiu-Bucuresti, la inceputul rampei de urcare pe pod, am avut senzatia ca a inceput asfaltul sa se "marunteasca" pe o portiune scurta, ca si cum ar fi inceput sa "sara" piatra din liant (bitum).
Sa vedem daca apar gropi pana in aprilie....

Andrew

#6872
Referitor la  stadiul proiectelor de modernizare a  DN73C si DN67B, conform CNAIR:

1.   Proiectele de infrastructura rutiera se promoveaza in conformitate cu prevederile Master Planului General de Transport al Romaniei, tinind seama de Strategia Ministerului Transporturilor Infrastructurii si Comunicatiilor de prioritizare a proiectelor de infrastructura rutiera, precum si in limita alocatiilor bugetare anuale.
Drumul national DN 73C este administrat intre km 0+000 - km 37+500 si km 46+000 - km 61+434 de catre Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti si intre km 61+434 - km 68+134 de catre Directia Regionala de Drumuri si Poduri Craiova.
Sectorul de drum al DN 73C, cuprins intre km 0+000 - km 44+800 nu este prevazut pentru reabilitare/modemizare in Master Planul General de Transport al Romaniei, motiv pentru care au fost executate doar lucrari de intretinere.
Sectorul de drum al DN 73C, cuprins intre km 44+800 - km 68+000 va fi modemizat in cadrul obiectivului de investitii ,,Realizare conexiunile DN 73C cu Autostrada Sibiu-Pitesti (Nod Tigveni)  si Modernizare DN  73C (km 44+800 - km 68+000)",identificat in cadrul  Obiectivului  General,,Autostrada Sibiu -Pitesti".

Obiectivul de investitii ,,Realizare conexiunile DN 73C cu Autostrada Sibiu-Pitesti (Nod Tigveni) si Modernizare DN 73C (km 44+800 - km 68+000)'', reprezinta unul din pasii care trebuie realizati la nivel de implementare a Strategiei de Dezvoltare Rutiera.

Scopul principal al obiectivului este realizarea unei legaturi rutiere moderne si directe intre municipiul Ramnicu Valcea si Autostrada Sibiu -Pitesti.

Deoarece procedura de achizitie a contractului de Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru ,,Realizare conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu-Pitesti (Nod Tigveni) si Modernizare DN 73C (Km 44+800 - Km 68+000)" a fost anulata prin neprezentarea ofertantilor la data limita de depunere a ofertelor - 26.05.2020. In prezent CNAIR S.A. prin Directia de Achizitii Publice a efectuat demersurile care se impun in vederea demararii unei noi proceduri de achizitie publica. Astfel, a fost finalizata documentatia de atribuire si in perioada 21-25 ianuarie 2021 va fi transmisa la ANAP in vederea validarii acesteia.
Estimam publicarea anuntului de participare pana la sfarsitul lunii ianuarie 2021.

Precizam ca pentru acest proiect este acordata finantare nerambursabila din Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) - Contract de finantare nr. 74/17.07.2020.
(valoare eligibila proiect 4,022,828.59 lei , finalizare:12/31/2021 sursa MFE)-cel mai probabil va exista un act aditional de prelungire a contractului


2. CNAIR S.A. prin Directia Regionala de Drumuri i Poduri Craiova are in derulare Contractul de lucrari nr. 775119.05.2010 avand ca obiect ,,Prestare servicii de proiectare (elaborare expertiza tehnica, PTH, DDE, AT) si executie lucrari la obiectivul: ,,Modemizare DN 67B Scoarta -Pitesti km 0+000 - km 188+200", incheiat cu asocierea S.C. DELTA ACM 93 S.A. (lider de asociere) - STRABAG A.G. - S.C. STRABAG S.R.L. -S.C. C&I EUROCONSTRUCT S.R.L. in calitate de Executant.
Stadiul actual al obiectivului de investitii ,,Modernizare DN 67B Scoarta - Pitesti" este de actualizare a Proiectului tehnic si a Detaliilor de executie, in conformitate cu Expertizele tehnice actualizate in anul 2019.

Dupa actualizarea Proiectului tehnic si a Detaliilor de executie, se va trece la obtinerea unor noi Certificate de Urbanism pentru fiecare dintre cele 4 judete traversate de DN 67B(Pitesti-Vedea-Dragasani-Maciuca-Targu Carbunesti-Scoarta), iar ulterior se va demara actiunea de obtinere a avizelor/acordurilor specificate in noile Certificate de Urbanism.

Ordinul de incepere a executiei de lucrari va fi emis doar dupa indeplinirea tuturor conditionarilor aferente activitatilor de prestare servicii de proiectare si obtinere a Autorizatiilor de Construire emise in conditiile legilor. Durata de executie a lucrarilor este de 36 de luni.

miahi

#6873
^Nu stiu daca a observat cineva, dar contractul pentru DN67B este semnat in 2010... Cred ca spune destule despre "zbaterile" acestui proiect si sansele de a se face ceva in teren.

Avand in vedere ca este drum national secundar (din ce am mers pe el platforma este ingusta in majoritatea traseului si este foarte virajat, in traducere libera "drum de caruta" ),  poate o solutie mai buna era daca il retrogradau la DJ si fiecare judet isi facea partea lui.

adiarc

se pare ca in cnair fie se trage mata de coada fie se lucreaza pt aruncarea de bani in soba....

un alt proiect care va devenii inutil in 2022 - pasaj pietonal in Talmaciu pe sub DN7/DN1.....( datorita finalizarii lotului 1,Sb-Pitesti)

bani cheltuiti aiurea la fel ca pt largirea DN in zona sau reamenajarea giratoriului de la Vestem

https://www.turnulsfatului.ro/2021/01/28/foto-cum-ar-putea-arata-pasajul-pietonal-pe-sub-dn-7-in-talmaciu-179623
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

nenea_hartia

^ De acord. Drumul național ar trebui nu făcut mai fluent prin astfel de investiții, ci dimpotrivă, mai puțin fluent. Șoferii trebuie încurajați să folosească autostrada, nu să circule cu viteză prin localitate. Trecerile de pietoni ar trebui denivelate, construite șicane dacă e cazul, montate semafoare, etc.

Lozzo

^
Eu ma bucur cand am ocazia sa citesc afirmatii ancorate in realitate si nu demagogie pe acest forum. Daca o zicea altcineva deja se satura de minusuri si reeducare.

Oricat de mult iti sustin parerea, trebuie sa o completez chiar daca pare ca iti contrazic ideea putin. Aceste obstacole trebuie adaugate doar dupa ce am scos traficul din localitate pe o centura ocolitoare. In acele localitati in care DN-ul inca trece prin mijlocul localitatii, chiar si cu autostrada paralela,  avem nevoie punctual pentru moment si de genul acesta de solutii de win-win rapide, atat pentru siguranta, cat si viteza de deplasare sau cost de implementare. Sa le acceptam ca mici pierderi pentru ca nu putem construi centuri la tot deodata, dar deja cred ca se merge prea departe si in unele locuri sunt vazute ca si solutii permanente.

Aici vorbesc de pasajul din Talmaciusi si nu de largirea DN care e cu adevarat o prostie monumentala si bani aruncati pe geam. Daca au pierdut vremea 10 ani sa il pregateasca, mai bine mai pierdeau inca 1 an si transferau fondurile catre o centura la Talmaciu, buna si cu autostrada paralela.
Drumul preferat: intre cel stiut si cel drept este tot timpul cel care nu este ultimul.

AndreiB

@nenea_hartia

Solutii care ar trebui aplicate si pe DN1 (Bucuresti-Ploiesti), mai ales reducerea vitezei prin localitati de la 70 km/h.

mugman

#6878
E prima oara cand intru pe topicul acesta, asa ca e posibil sa se mai fi discutat. Dar stie cineva daca exista vreun proiect de largire partiala a DN14A? Sau unde as putea sa intreb? Circul pe ruta Iernut - Medias si e groaznic traficul, e plin de tiruri si camioane! Sunt anumite portiuni, de exemplu inainte de intrarea in Tarnaveni sau intre Blajel si Medias, in care drumul e in panta sau are serpentine, si nu se poate depasi. Daca ai prins vreo 2-3 tiruri in fata poti sa tragi linistit pe dreapta si sa astepti cateva minute, te scutesti de nervi. Ar fi extrem de utila o largire doar a acestor portiuni, prin crearea unei noi benzi la urcare, ar face minuni.

mugman

https://www.zi-de-zi.ro/2021/02/03/memoriu-pentru-modernizarea-dn-15e-targu-mures-satu-nou-sanpetru-de-campie/
Din articol:
Prefectul județului Mureș, Mara Togănel, a anunțat prin intermediul unei postări pe pagina sa de Facebook, faptul că în cursul zilei de marți, 2 februarie, a avut o întâlnire de lucru pe tema DN 15E Târgu Mureș – Satu Nou (Sânpetru de Câmpie).
,,Zona de câmpie a județului Mureș trebuie să se dezvolte după ce, o perioadă bună de timp, a fost văduvită de investiții importante. Refacerea sistemului rutier al drumului național DN 15E Târgu Mureș – Satu Nou este prioritară. Primarii celor cinci comune din zonă vor pregăti un Memoriu pe care să îl susținem împreună la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Locuitorii de pe câmpie își doresc, pe bună dreptate, ca cei 41 de kilometri de drum să fie adaptați așteptărilor anului 2021".

Este vorba despre drumul care duce la Apahida, langa Cluj.

alecu26

o prostie. Un drum cu un MZA foarte mic. Mai bine se face DN 16. Reghin Cluj. Tg Mures Cluj are oricum multe legaturi si va avea si altele.

As indrazni chiar sa sugerez sa fie degradat acest drum la nivel de DJ...fiind vorba de un drum care leaga comunele din judet de capitala judetului, sau de judetul vecin. Asa cum mai sunt vreo 2..3 judetene in zona.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

La DJ si sa scoata ei banul pentru reabilitare...

alecu26

De multe ori e mai usor si mai simplu. Febra asta de a baga drumuri la nivel de DN a fost foarte proasta.

De exemplu aici drumul acela facut din diferite DJ uri, un pic mai la vest, deserveste o populatie muuult mai mare.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

razvan96

#6883
CNAIR a lansat in decembrie licitatia "Consolidare DN 1 KM 204+434-205+546", valoare estimata 22.024.002 RON. E vorba de cele 2 curbe stranse dintre Vladeni si Persani. Solutiile de consolidare inseama un viaduct de 143 de metri si 2 ziduri de sprijin din care unul din gabioane. In plus curbele se retraseaza si vor avea raze de 55 de metri in loc de 28,5 si 30 ca acum. Perioada de executie este de 18 luni.
O singura oferta de la:

Asocierea CAMINO PREFAB - CONSING TEHNIC - SC GROUP CONCIF SRL - RATELEN CONSTRUCT - CAMINO CONSTRUCT.

pasadia

Wow. Adică serios, asta chiar e o veste neașteptată... Cum naiba de e posibil una că asta?

Poți să îmi dai vreun număr de Sicap, as vrea sa vad macar un desen, cine a inițiat procedura (DRDP-ul local sau altcineva)?