Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Ce bine arată, nu a văzut Bălanul așa drum niciodată (ce mă mai amuzam în copilărie cum "dârdâiau" mașinile peste rosturile măricele dintre plăcile de beton  :D). Data viitoare când mai merg la Zalău merg expres pe acolo, să văd minunea. Cum se simte asfaltul, se sesizează mici denivelări de la plăcile de beton de sub? Să sperăm că nu e treabă de mântuială și să nu apară peste câteva luni crăpături din cauza mișcărilor de contracție/dilatație ale plăcilor.

vladb

Eu am ajuns sa merg la bunicii mei pe Chinteni-Panticeu-Surduc numai sa nu fiu nevoit sa suport dalele respective... Diferentele de nivel dintre ele in urma fenomenelor repetate de inghet-dezghet-dilatatie erau criminale pentru cauciucuri/jante. Oare fac si de la Zimbor la Huedin sau pe acolo e reabilitat deja?

horatiu.cosma

Ultima dată când am fost pe Zimbor-Huedin era ok, dar poate au info mai recente colegii.

Cristi N

Reportajul asta mi-a adus aminte de reabilitarea DN72 - Ploiesti - Targoviste - Gaesti asa ca o sa fac un scurt sumar:

  • Drum construit in anii '50 din placi de beton;
  • Drumul nu a avut parte de reparatii serioase pana in 2009;
  • In 2009 incep lucrarile cei de la UMB si in 2010 finalizeaza lucrarea;
  • Lucrarea a presupus o frezare de vreo 20 de cm si asternerea a 2 straturi de asfalt;
  • La 10 ani distanta nu sunt probleme semnificative, drumul e intr-o stare buna spre foarte buna;


mirceaeliade

>Bode: 90 de km de autostradă vor fi daţi în trafic până la finalul anului. În 12 luni s-au modernizat 350 km de drumuri

adev.ro/qk1nv9


Stie careva care sunt acesti 350 km de drumuri modernizate?  E o cifra umflata?

vasile.silion

#6830
^^^ Horațiu, Vlad, într-adevăr, porțiunea deja reabilitată arată nesperat de bine, eu nu am crezut că voi vedea așa repede acel drum făcut ca lumea, pentru că în vară nici nu auzisem de această intenție de a reabilita drumul. Și iată că cei 20 de km sunt aproape gata. Cred că a fost și o ambiție politică la mijloc, pentru că ministrul e din Sălaj, consiliul județean și primăria Bălan (nu știu la Hida cum e) au fost câștigate de același partid...

Nu se simt micile denivelări la îmbinarea plăcilor de beton de sub asfalt. Pentru că straturile de asfalt turnate sunt destul de groase. In schimb, în multe locuri de simt denivelări la îmbinările dintre porțiunile de asfalt, dacă mă înțelegi. Adică acolo unde se întâlnesc două covoare asfaltice. Acolo n-au făcut bine "continuitatea" dintre cele două covoare de asfalt turnate, și nu înțeleg de ce, oare e chiar atât de greu sa-i dai o continuitate cât mai lină?
Mai e de amenajat acostamentul peste tot, inclusiv pe porțiunile care au deja marcaj. Mă gândesc că o treabă serioasă înseamnă să așterni ceva pietriș și pe acostamente, să nu lași praguri de 20-30 cm la marginile terasamentului...
Ce nu mi-a plăcut, iarăși, e la capătul dinspre intersecția cu DN1H, unde era o alunecare veche de teren, iar drumul cădea că într-o groapă pe vreo 10 m. Acum au îndulcit puțin groapa respectivă, dar nu au eliminat-o complet, ea e și pe viitor acolo. (Înțeleg că poate nu era trecut în caietul lor de sarcini să rezolve acea problemă - dar lucrul ăsta nu-l înțeleg, inclusiv în alte locuri l-am întâlnit: dacă investești în refacerea terasamentului, de ce nu profiți de moment și lucrare ca să rezolvi și micile "rupturi" ale fundației drumului, de ce să te limitezi la a turna frumoase straturi de asfalt peste o denivelare dată de mișcări în fundația drumului, și să rămână pe mai departe acea denivelare?)
Cu toate acestea, între Hida și Tihău se va circula de acum cu zâmbetul pe buze...

Mai rămâne de reabilitat porțiunea dintre Hida și Sânmihaiu Almașului (5km), căreia îi trebuie o fundație corect făcută.

Porțiunea dintre Zimbor și Huedin e acceptabilă, asfalt cu mici "valuri", iar la zona problematică pe dealul de lângă Huedin s-a asfaltat, s-a rezolvat. Pe drumul acesta se va descărca A3 prin nodul de la Zimbor, iar cu această ocazie cred că se va lucra și la măcar o porțiune din DN1G, cel puțin la cea din nod.

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

vladb

^ Apropo de drumuri reabilitate (un pic offtopic): Exista acum o scurtatura pentru a ajunge pe Valea Almasului (Hida, Racas, Balan, Galgaul Almasului, Tihau, etc) sau pe satele de la Vultureni --> Recea Cristur (+judetul Salaj). Tocmai s-a reabilitat complet (la nivel de DC bineinteles  - latime app. 5m) DC145: Berindu - Aschileul Mare (via Cristorel). L-am testat de nevoie zilele trecute (nu voiam sa traversez Clujul + sa astept in Chinteni (localitate carantinata) + vestile despre lucrari pe DN1G) ca sa ajung in comuna Garbou (SJ). Il recomand, dar nu cand ninge deoarece sunt cateva rampe serioase si banuiesc ca timpul de raspuns al celor doua comune (Sanpaul + Aschileu) este destul de limitat. Asfalt complet fara probleme, marcaje verticale si orizontale...

cristi5

@vladb @RobertH poate punem calitatea DC145 pe OSM.

RobertH


prom

Salutare, am fost recent pe Dn73, BV - Campulung, si vreau sa va zic ca nu mai sunt semafoare etc. Comparativ cu aceeasi perioada, 2019, fata de acum, nu am obs mari progrese din partea celor de la Azvi-Straco. Daca ar fi sa imi dau cu parerea, daca mentin acest ritm, eu personal zic ca aceasta reabilitare se va termina, optimist, in 2025.

vancouver

A fost reziliat contractul cu Azvi (la cererea lor si de comun acord).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

E oficial asta? Căci nu îmi aduc aminte sa fi fost anunțată...
Organizarea de șantier e încă acolo, chiar era putina activitate acolo.

punktnet

Uite info de la CESTRIN:

"IN URMA CONCILIERII DIN DATA DE 23.07.2020 S-A STABILIT FORMULAREA UNOR PROPUNERI DE CATRE BENEFICIAR IN VEDEREA INCETARII CONTRACTULUI, IN CONDITII AMIABILE.
16 SEPTEMBRIE 2020 - A FOST RECEPTIONAT UN SECTOR DE 28,85 KM.
PENTRU RESTUL SECTORULUI SE VA LANSA O PROCEDURA DE LICITATIE PENTRU ATRIBUIREA CONTRACTULUI AVAND CA OBIECT REST DE EXECUTAT - DEMARARE PREGATIRE DOCUMENTATIE: NOIEMBRIE 2020."
Just kidding.

pasadia

Recepționarea aia bănuiesc că se referă la segmentul Brașov - Moieciu de Jos, segment pe care a lucrat cât de cât AZVI in ultimii 3-4 ani. Însă segmentul nu e chiar perfect finalizat - am senzația că existe zone cu rigole neterminate, parapeți metalici lipsesc de peste tot (dar fiind contract din 2011, adică dintr-o epocă în care nu se montau așa ceva peste tot, poate nici nu erau în contract). In plus marcajul este cel de șantier (galben), nu sunt convins că e strat de uzura peste tot și mai avem și 2 girații improvizate care arată că naiba (intrarea spre Ina Schaeffler) și intersecția cu DN73B A spre Zărnești plus DN1E spre Poiana Brașov).

Dar chiar și așa tot cred că ar merita un comunicat. Sa știe lumea și de eșecurile CNAIR, nu numai de "reușite". :D

myid

pff, nici eu nu stiam.
Am fost pe el saptamana trecuta, e o mizerie de drum, pacat de Cristian si Rasnov, ca o sa mai indure santier inca vreo 2 ani de acum..

@pasadia - nu e strat de uzura nicaieri, se vede cum toate gurile de acces canal sunt cu 5 cm mai sus, si la fel si la borduri - mai trebuie un strat peste...
Giratoriile alea sunt si ele o mizerie si o pata pe intreg turismul si zona.
Dar na, asta e alta discutie...
In plus DRDP Brasov, cum o zic de cativa ani deja ( ma doare gura) e cel mai prost poate administrat DRDP din tara. Sunt printre singurii care nu sunt in stare sa amenajeze decent parcarile de pe drumurile nationale, sunt printre singurii care nu taie vegetatia abundenta de pe marginea drumurilor (sau foarte rar), de spalat parapetii, curatat santuri nici nu mai vorbesc....