Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

vancouver

N-am spus ca parcarile in spic din Busteni sunt bune. N-am spus ca virajele la stanga nu deranjeaza.

Cred ca este clar pentru toata lumea ca pe un drum gen DN1 in care nu se poate depasi in ambuteiaj, cea mai lenta masina din tot cârdul va da ritmul intregului ambuteiaj. Sau altfel, cea mai mare gatuire, ritmul prin care se trece prin cea mai mare gatuire, va impune ritmul intregii coloane.

Si atunci se pune intrebarea: CARE ESTE CEA MAI MARE GATUIRE.

- eu, dupa ce am stat sa numar masinile care trec pe la zebre in Busteni timp de cateva minute, am ajuns la concluzia ca pe acolo trec numai 400-500 vehicule pe ora.
- nu am avut cum sa numar cat de tare gatuie traficul parcarile in spic sau virajele la stanga. Horatiucosma in schimb crede - dupa ce si el a observat situatia - ca acestea gatuie mai tare decat trecerile de pietoni. Nu am cum sa-l contrazic cu argumente solide. Eu doar cred (fara dovezi) ca buba cea mai mare sunt trecerile de pietoni si nu celelalte puncte.

Ideal ar fi evident sa se rezolve TOATE cele 3 puncte enuntate. Parcarile in spic ar fi cea mai usoara de rezolvat. Se desfiinteaza si gata. Virajele la stanga - asta nu e asa usor de rezolvat (se analizeaza fiecare situatie punctuala). Trecerile de pietoni - aici, asa cum am spus, exista rezolvare, dar pasajele pietonale trebuie sa fie accesibile tuturor pietonilor, si celor in scaun cu rotile, etc... Ideal pasaje subterane.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alext

Quote from: R@du on August 03, 2020, 09:31:37 AM
Pod peste Arges Adunatii Copaceni

Am trecut ieri pe acolo (15.08.2020): de pe podul secundar se vede ca au pus pe lateralul elementelor de beton scanduri (sau ceva ce seamana a scanduri), ca si cum s-ar pregati sa toarne beton.

Din pacate, au in continuare elemente de beton ridicate/scoase de pe aliniament, asa cum se vede si in filmarea aeriana.

Nu mai vorbesc de cozile de masini ce se inghesuiau sa intre pe podul secundat...
Mai avem de asteptat....

cristi5

@vancouver @horatiu.cosma

avem timelapse de trafic pe VP din ianuarie-februarie, apoi le-am oprit din lipsa de resurse (si oricum a urmat starea de urgenta si nu avea rost)

http://pum.project-online.se/maps/data/timelapses/videos/VP/

Din pacate pum2.project-online.se unde aveam timelapse mai detaliat (si poate mai recent) nu e online.

Unde sa facem un zoom in? Busteni si Predeal?

Xenos

Am traversat astăzi orașul Bușteni (dinspre Poiana Țapului spre Gura Diham și retur) și pot confirma că principalele două probleme sunt, în ordine, parcările în spic, de unde se iese și unde se intră frecvent și încetinesc considerabil toate manevrele, precum și virajele la stânga, mai ales în zona pieței din centrul  Bușteniului (unde sunt și majoritatea parcărilor în spic). Alte noduri nevralgice: străduța spre Valea Albă, câteva străduțe din zona parcului din centru, virajul spre Castelul Cantacuzino, intersecția cu str. spre Hotelul Silva. Sunt așadar multe. Spre deosebire de Azuga, traversată cumva tangențial, cam tot ce se cheamă Bușteni este adiacent DN1 și nu există o axă rutieră alternativă. Cei care vin cu viteze aiurea pe Zamora și se înfig după Castelul Cantacuzino în același DN 1 lângă gară nu sunt decât mici trișori care by-pass-ează câteva sute de competitori și încetinesc și mai mult fluxul de mașini. E o constatare, nu un reproș.
Așadar, măsura cea mai urgentă ar fi înlocuirea parcărilor în spic cu parcări laterale, ca în Poiana Țapului, unde totul e mult mai fluent.
Apoi, ceva pasaje subterane, deși măsura cu adevărat civilizată ar fi câteva pasaje subterane pentru DN, pentru ca orașul să nu fie sufocat.
Pasarelele alea înalte sunt o aberație și o bătaie de joc, low cost pe care mulți îl fentează aventurându-se între mașinile care se târăsc cu 10 km/h.
În fine, Bușteniul este realmente full, zici că ești pe un soi de litoral de la munte, deci și trecerile de pietoni sunt o problemă. O soluție ar fi o semaforizare inteligentă, cu solicitare de verde care să fie acordat după 2-3 minute odată, ca să se strângă mai mulți, nu să traverseze agale câte unul, doi la 20 sec.

Liviu M

Indiferent de directie, eu la Busteni cel mai mult am stat la intersectia de la granita cu Poiana Tapului (la stanga pentru cei care urca).
E combinata "magistral" cu o trecere de pietoni circulata bine.

dragos76

Eu nu prea înțeleg de ce ar fi parcările laterale mai bune decât cele în spic?

La cele în spic intri f ușor, dar ieși greu, dar în schimb la cele laterale e invers: trebuie să intri cu spatele, deci intri greu, dar la ieșire mai poți să îți pregătești plecarea ca să poți ieși din o mișcare când ai oportunitatea (dar și pentru asta ai nevoie de un pic de spațiu lateral de manevră).

tom_sawyer

#6606
Anunt de participare: [CN1023909] - Executie lucrari la obiectivul "Parcare DN 6 km 220+000 dr. (km 219+765-km 220+186)

In prezent amplasamentul stabilit pentru realizarea parcarii pe partea dreapta este neamenajat. Se va executa o parcare pentru autoturisme si autovehicule de transport avand aceleasi dimensiuni ca parcarea existenta de pe sensul opus.

Valoarea totala estimata: 1.640.816 lei

Cam aici vor sa o faca, la 500 m fata de parcarea de pe sensul opus.


raresc

informații actualizate cu privire la situația proiectului de modernizare a drumului european DN E 85, DN 28 B, Botoșani-Târgu Frumos.


✅ – Au fost emise certificatele de urbanism de la Botoșani și Iași.

✅ – Se fac măsurători topografice, în teren fiind două echipe topo și o echipă pentru studiile geotehnice/foraje la poduri și consolidări, plus alți specialiști ce fac investigații privind structura rutieră existentă.

✅ – Carote în dalele de ciment în vederea stabilirii rezistenței betonului.

✅ – În curs de realizare foraje geotehnice pentru lucrările de consolidare în zonele vizate de alunecarile de teren de la limita cu jud. Iași și zona mănăstirii Zosin."

Sursa: http://www.banulbotosanean.ro/stiri-locale/50843-drumul-botosani-targu-frumos-se-fac-foraje-geotehnice-pentru-lucrarile-de-consolidare-au-fost-emise-certificatele-de-urbanism/?fbclid=IwAR1yoaY93S-uo08RfYrarNtFl1dZNVVs9UPe5v3lMvGSLl0ig1MbOKkBPNA

pasadia

Conform unei postari de pe fb a unei cunostinte care a fost in audienta la sefa DRDP Brasov, AzVi ar fi cerut rezilierea contractului de pe DN73.

Quotecontractul cu antreprenorul care trebuie să modernizeze drumul national DN73 Brașov - Pitești este unul problematic în momentul actual, AZVI solicitând rezilierea lui.  Reprezentanții Direcției de Drumuri și Poduri Brașov le-au solicitat să finalizeze lucrările începute, printre care s-ar afla și cea de la trecerea de cale ferată. [...]

GabiHd

DN7A Petroșani - Obârșia Lotrului - 09.08.2020



carutasul

practic e refacere de la zero a tablierului...

GabiHd

#6612
DN66 Defileul Jiului de la Bumbeşti-Jiu la Petroşani 09.08.2020



Io

Cu multumiri, Gabi.

Nu ma pot abtine: cine este maniacul care a stabilit vitezele maxime pe drumul ala la 50 respectiv 30 km/h si in baza caror criterii? Limitari de care e nevoie in citeva locuri, da, viraje scurte fara vizibilitate, da' asta le-a trintit oriunde e vreo curba. Limitari pe care am vazut ca oamenii nu le respecta. Firesc, nu au de ce. Drumul permite lejer o viteza sigura de 70 cu limitari si atentionari unde chiar e cazul, nu aiurea-n tramvai.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

bacovia

Are careva idee daca DN 1G din jud. Salaj (Hida-Tihau) intra in vreun plan de reabilitare?

E varianta optima pt Cluj (Floresti) - Baia Mare, insa daca mai fac cateva drumuri incep sa cada piese de pe masina.