Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sargon1806

Daca nu ne-ar afecta direct, toata Romania asta ar fi foarte comica. O tampenie mai mare ca asta cu sensul unic pe DN1 apare doar o data la 10-15 ani, deci traim un moment istoric.

O simpla intrebare. Daca, sa zicem, trebuie sa ajung din Sinaia in Predeal, cum procedez? Ma duc pana in Ploiesti, intru pe DN1A, ajung la Brasov si apoi fac stanga spre Predeal? Dar daca trebuie sa ajung din Predeal, de la partie, pana la gara? Ocolesc 200 km ca sa nu merg 500 m pe contrasens?

Intr-o tara civilizata, un ministru caruia ii iese atata porumbelu' pe gura isi cam da demisia. Noroc pentru domnul Stroe ca asta nu e o tara civilizata. Ma revolta nu faptul ca un pierde-vara platit de noi spune o tampenie, ci faptul ca probabil la fel de mult gandesc ei si celelalte "proiecte" pe care ni le prezinta. Cate am auzit pana acum? Autostrada Tg Mures - Iasi (lol), autostrada Bucuresti - Craiova - Timisoara (never ever), autostrada Transilvania (nu cred ca in timpul vietii mele), etc. Cred ca ii lua cam 5 minute domnului Stroe sa-si dea seama ce cretinitate e pe cale sa spuna (cu tot cu pauza de tigara), dar nu si-a permis cele 5 minute. Cat de greu e sa spui "autostrada Tg Mures - Iasi"? Cam tot atat de greu precum e sa spui "sens unic pe DN1"...

realistul

#661
Penibil. Atat poate omul. Ministrul lui peste prajit.

Raducu Popa

Pai daca sunt autostrazi, dobitocii cu chipiu de unde mai scot banii pentru planul de amenzi, radare..etc?

marius_ar

Un articol legat de starea DN7 in judetul Arad. Cateva poze in articolul original: http://www.aradon.ro/gropile-pericol-de-accidente/1228731
QuoteGropile, pericol de accidente
‎6 ‎ianuarie ‎2013, ‏‎21:50:46 | ARADON

Atât şoferii, cât şi reprezentanţii Poliţiei Rutiere, susţin că starea şoselei este un pericol pentru circulaţie.

ARAD. S-au scris pagini întregi despre problemele de pe DN 7 (Nădlac-Arad-Deva), despre gropile care apar după fiecare ninsoare şi îngheţ, despre faptul că drumul a fost recent modernizat, dar calitatea lui este îndoielnică, dar toate aceste probleme nu par a ajunge la urechile celor responsabili. Doar că problema a devenit deja foarte gravă, lucru recunoscut chiar şi de către Poliţia Rutieră Arad. Oamenii legii susţin că starea actuală a drumului poate duce la incidente rutiere dintre cele mai grave. Iar singura rezolvare viabilă o reprezintă repararea şoselei. Doar că aceasta se lasă îndelung aşteptată. Atât asfaltul, cât şi nervii şoferilor, sunt măcinaţi zilnic de viteza mică de deplasare, de craterele adânci care s-au căscat în şosea şi de riscul ca, în orice moment, să fii victima unui accident cauzat de gropi. Conducătorii auto sunt primii care resimt din plin situaţia, fiind nevoiţi să facă slalom printre gropi.

,,Sunt foarte periculoase aceste cratere. Te poţi tampona frontal încercând să le eviţi. Trebuie să mergi foarte încet, dacă mergi cu mai mult de 40 de kilometri la oră e grav. Lucru făcut de români. În străinătate nu sunt aşa drumuri", a declarat un şofer de TIR care, cel mai probabil, a circulat pe zeci de drumuri din străinătate şi a putut face o comparaţie. ,,Nici măcar nu a fost zăpadă sănătoasă, ca să poţi căuta o scuză pentru starea drumului. Probabil că nu au pus ce trebuie în asfalt. Viteza medie de circulaţie este de 50 de kilometri la oră. Din păcate, nici nu se prea pot feri gropile pentru că rişti să te tamponezi cu celelalte maşini care circulă pe contrasens", şi-a vărsat năduful un alt şofer.

Poliţia atenţionează
Problemele de pe DN 7 au ajuns şi la urechile reprezentanţilor Poliţiei Rutiere Arad. Aceştia nu au foarte multe soluţii pentru a rezolva situaţia, dar au făcut tot ce le-a stat în putinţă: au informat compania de drumuri, ameninţând cu sancţiuni drastice dacă problema nu va fi remediată. ,,Urmare a informărilor primite de la agenţii de poliţie de pe traseul DN 7, am informat Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu privire la starea tehnică necorespunzătoare a drumului. Drumarii au amplasat semne de avertizare pentru drum cu denivelări şi am impus restricţii de viteză la 40 de kilometri pe oră şi chiar la 30 pe anumite sectoare. Urmează ca, în cel mai scurt timp, în funcţie de vreme, să se treacă la reparaţii", a declarat comisarul Emil Moţiu, din cadrul Poliţiei Rutiere.

Pericol de accidente
Comisarul Moţiu a vorbit şi despre cât de periculoase sunt aceste cratere pentru circulaţie. ,,Dacă sunt nesemnalizate, gropile sunt periculoase. Şoferii ar trebui să fie atenţi şi, în momentul în care întâlnesc gropi, să nu facă manevra de evitare spre stânga deoarece riscă să intre în coliziune cu maşinile de pe contrasens. Chiar am înregistrat un eveniment rutier în care au fost implicate două autovehicule, şoferul unuia dintre ele declarând că a vrut să evite o groapă, a virat spre stânga, a intrat pe contrasens şi s-a tamponat frontal cu o altă maşină", a mai spus Moţiu.

Drum nou
DN 7 a trecut printr-un amplu proces de modernizare, finalizat în anul 2009. Imediat după recepţia lucrărilor, drumul a fost ciuruit de zeci de gropi, constructorul susţinând, la vremea respectivă, faptul că numărul autovehiculelor care circulă pe acolo este mult mai mare decât cel prognozat în proiectul tehnic. Între timp, şoseaua a ieşit din garanţie, iar acum toate cheltuielile de reparaţii sunt plătite de către CNADNR.

codian9

Referitor la sensul unic pe DN1, nu ar fi o solutie ca sensul unic sa fie numai duminica intre orele 12 si 22 pe sensul Brasov Ploiesti

ciprebbe

Clar NU !!!
Nu se poate discuta de un sens unic deoarece doame ferese de un eveniment( accident, incendiu, etc..)situat la 2 3 km de baza de interventie dar in celalalt sens) asta presupune interventia pe contrasens a echipajelor. In plus localnicii nu pot fi privati ( sau obligati sa ocoleasca km buni) pt a ajunge in localiitatea urmatoare.
Oricine e prins in trafic in acea perioada stie clar ca exista trafic si din sens invers , chiar daca  mai redus el exista si nu poate fi eliminat pt ca asa vor unii.
Daca s-ar face sens unic nici nu vreau sa ma gandesc de ce ar fi in stare bizonii pe acolo.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

get

#666
Asta e fix ca în bancul ăla:

QuoteEnglezii hotărăsc să treacă și ei la circulația pe partea dreaptă. Pentru acomodare, în primele două săptămâni vor circula pe dreapta numai camioanele.

cata_marius92

Am si eu o curiozitate . Pe problematicul DN6 intre Craiova si Caracal pe segmentul terminat de reabilitat s-au construit niste alveole , refugii , spatii sau ce or fi formate din linie continua pe mijlocul drumului, linia continua fiind pana in el si dupa, deci nu se poate calca. Daca stiti cumva care ar fi rostul acelui tip de marcaj. Numai bine

filippasteur

Apropo de DN 76 Oradea - Deva...
Vrand sa vizitam Pestera Ursilor am facut "imprudenta" sa il parcurgem intre Beius si Deva: drumul e in curs de reabilitare, deci plin de gropi, denivelari. In plus, numeroase restrictii de 50 la ora in afara localitatilor, mai mult sau mai putin justificate. Evident, "amicii" din Beius la panda cu radarul intr-o astfel de zona. Consecinta: 70RON pentru 61 la ora :headbash:



codian9

#669
Cred ca ar fi bine sa avem aceasta harta in vedere cand ne alegem traseele prin tara



+




Ionut

E buna harta, problema e ca studiul este vechi, de prin 2005 parca... deci trebuie actualizat, chiar daca da proiectii pana spre 2015.

bogdymol

Harta e valabila si nu prea. Ea a fost facuta luand in considerare recensamantul de trafic din anul 2005, si, considerand situatia financiara a Romaniei din acea vreme s-a facut o predictie pentru anul 2015, dar fara a lua in considerare eventualele investitii in infrastructura (gen autostrazi).

Avand in vedere ca acum nu mai e acel boom economic din perioada aceea si intre timp s-au mai deschis niste autostrazi, iar altele urmeaza sa fie deschise pana in 2015, consider ca harta nu e multumitoare.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

ciprebbe

Exact cum zici tu Bogdymol...deja nu mai e concludenta la nivel de 2013.
Pe langa constructia de autostrazi mai apare si reabilitari de drumuri ( ex Transalpina, care sa nu imi zica mie ca atrage sub 750 masini in 24h, podul de la Calafat care va atrage trafic in zona, etc )
La nivel de 2006 parea o predictie buna, dupa 7 ani nu prea mai cred in valabilitatea ei.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

nenea_hartia