Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

dorinparau

Quote from: BoGDaN on October 27, 2012, 10:15:54 AM
DN 66 intre Petrosani - Hateg - reabilitat de curand (cu cantec reabilitarea din ce am citit in presa). Un drum cu adevarat european!

In sfarsit...foarte bine arata. Multumim.

user201

#556
Câteva imagini de pe DN1 porțiunea Perșani - Codlea. Drumul a fost reabilitat până în 2009 pe întregul tronson Brașov - Sibiu.














user201

Există și porțiuni cu 2 benzi la urcare și una la coborâre:







user201

Imagini de pe DN 73- Zona Bran-Pitești, imagini făcute în 28/10/2012. Drumul este ok și nu am văzut nici un tir pe acolo( sincer nu cred că s-ar încumeta la cât e de urcat și la câte ace de păr există ). Drumul este foarte bun, cu ușoare deteriorări tocmai la capete(Rucăr și Bran).

Castelul Bran în fundalul imaginii:





Holcim în fundal:



În plus peisajele sunt superbe:













user201

În altă ordine de idei se pare că se construiește o nouă ieșire la Mioveni pentru uzinele Dacia. S-a reabilitat și o parte a drumului spre Pitești, dar mai e de lucru, deși sâmbătă și Duminică se lucra.
Câteva imagini cu ieșirea, drumul și reabilitarea. Într-adevăr reabilitarea e necesară.










nenea_hartia

Lucrări de modernizare și pe DN15A Reghin-Sărățel (Bistrița), antreprenor Strabag:





- podețe din tablă ondulată:




nenea_hartia


nenea_hartia

Se asfaltează și pe DN15 Târgu Mureș-Reghin, antreprenor tot Strabag:



Se scot în sfârșit bordurile de pe același DN15:






- gândiți-vă ce ar trebui să facă șoferii dacă trece o mașină a Salvării sau Pompierilor :bash::


BoGDaN

asa este, bine ca sunt scoase. Eu nu am mai vazut asemenea borduri in Europa. Care era scopul lor?! :shootme:

adsailton92

#566
@nenea_hartia multumesc pentru poze. Vor fi portiuni pe urcusuri, pe doua benzi?
Este un drum foarte important pentru zona Tg Mures-Reghin, asigurand legatura cu Bistrita si de aici catre Baia-Mare-Satu-Mare sau zona Moldovei via Vatra Dornei.
In conditile in care Maramuresul si Moldova inca nu beneficiaza de autostrazi, legatura cu centrul tarii se realizeaza prin aceste drumuri nationale, care dupa mine sunt prea putin mediatizate. DN1C, DN15, DN1F(legatura spre Zalau), DN14(Sibiul),....etc. in momentul in care vor fi terminate lucrarile de reabilitare, vor fi artere foarte importante.
Multumesc tuturor pentru pozele cu DN-urile noastre.

Jeff.Lebowski

Quote from: BoGDaN on October 30, 2012, 08:37:41 PM
asa este, bine ca sunt scoase. Eu nu am mai vazut asemenea borduri in Europa. Care era scopul lor?! :shootme:
Salut.Va urmaresc de ceva vreme,afland de ,,dincolo'' de acest forum.Legat de aceste borduri vreau sa vorbesc.Exista in Europa drumuri nationale care ocolesc localitatile dar si unde trec prin localitati.Cel putin pe unde am fost eu am vazut borduri in mare parte prin localitati.De exemplu in Anglia am condus masina timp de 7 luni zilnic pe aceeasi ruta si as putea indica exact acele zone,dar si in alte tari.Daca e rau sau bine o pot spune inginerii.Eu spun ce am vazut in Europa.

radutm

#568
Si in Romania exista de mult drumuri nationale sau europene care sunt marginite de borduri pe raza localitatilor. Cu specificatia ca atunci cand traverseaza un oras, are borduri, cand traverseaza o comuna, nu. Eu n-am inteles prea bine scandalul cu bordurile si daca s-au scos in localitate, s-a facut o greseala. Daca erau exagerat de inalte, e discutabil, si in orase sunt borduri noi f. inalte. Daca erau in afara localitatii si erau marginite de borduri, asta intr-adevar era o prostie.

Legat de ce s-a spus mai sus, ca in caz ca trece ambulanta, nu ai unde sa tragi dreapta, reamintesc ca in oras, daca esti pe o artera mare care este si drum national sau european, tragi dreapta si urci si pe bordura daca e nevoie. Iau exemplul Timisoarei - cateva dintre principalele artere sunt si drumuri nationale/europene, tot cu limita de viteza de localitate si au borduri.

Nu am toate elementele, dar sa le negam acelor oameni dreptul de a avea strazi interne moderne, mi se pare chiar mai scandalos decat confortul soferilor care tranziteaza. Daca era vorba de borduri in afara localitatii, unde limita de viteza e 90, atunci sa pui borduri e un fel de sfidare. Insa cele din interiorul localitatii - asa cum se vede in poza - e dreptul lor sa le aiba. Dac vor, isi pot instala semafoare, treceri de pietoni, borduri, floricele si tot ce vor.
cont inchis

delacroix

#569
@radutm: chiar crezi ca oamenii din sate au hotarat montarea bordurilor? Solutia e o bataie de joc. Bordurile alea fac aproape imposibila deszapezirea si scurgerea apelor in cazul ploilor torentiale. Chiar daca unele comune au canalizare aceasta e doar pentru uz menajer nu au cum sa preia apele pluviale. Si mai exista si problema traficului, ca tot zicea Jeff.Lebowski de occident. In vest, GB "y compris", traficul principal se face pe autostrazi. Dupa ce vom avea autostrazi sa puna si borduri in zig-zag. Si la sfarsit, cireasa de pe tort, cum se face ca din toate modernizarile DNurilor TgM-Reghin e singura cu borduri?
NB: Standardele pentru DN nu prevad borduri ci acostament. Pe terioriul comunelor (satelor) drumurile nationale apartin CNADNR
PS. nenea_hartia ai fost retrogradat? :lol: