Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

Dar vreo intentie de centura pentru Bals, exista?

perfidus

@danutzu_1069 vezi topicul de la Drumuri Expres - DX12.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

^ Adica nu exista centura Bals ca proiect de sine statator, este inclusa in DX.

danutzu_1069

Si care va fi la.... anu' si la multi ani...
Coloana vesnica...

perfidus

Mai este pe teava proiectul de semaforizare in Bals si Filiasi. Nu stiu cat va ajuta. Probabil foarte putin.
Gatuirea va persista dar se va reduce timpul de tranzit. Despre asta, mai multe detalii aici.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

vancouver

#5525
In mod cert o semaforizare ajuta, ATUNCI cand FLUXURILE de trafic sunt continui sau cvasi-continui. Imagineaza-ti intersectia de la Piata Romana din Bucuresti, nesemaforizata. La anumite ore nici o singura masina nu ar putea trece pe acolo, pentru ca pietonii care au prioritate ar veni continuu, in flux infinit. La fel la un sens giratoriu: daca pe directia perpendiculara fluxul de masini este infinit si vin masini permanent, nici un singur vehicul nu mai poate sa treaca. E simplu. Capacitatea unui giratoriu sau a unei treceri de pietoni poate sa scada teoretic la zero iar practic sa se apropie de zero. Suplimentar la semafor, pe verde vehiculele ajung sa treaca cu 40-50 km/h peste intersectie, adica un vehicul la 1-2 secunde, pe cand la o trecere de pietoni aglomerata vehiculele trec cu 10-30 km/h, si astfel numai un vehicul la 3-4 secunde (cel putin de 2 ori mai lent).

Daca traficul (fluxul) este mediu pe directia prioritara, de ex. "fluxul" pietonilor este mediu la trecerile de pietoni, atunci, da, semafoarele nu ajuta mare lucru, fac poate doar lucrurile mai clare. Daca fluxul prioritar este redus, atunci un semafor mai rau incurca. Apar timpi in care nimeni nu trece / nu foloseste si ceilalti stau la rosu inutil.

Asadar semaforizarea ajuta la mentinerea capacitatii unui drum la un nivel minim, previn scaderea pana aproape de zero. La un DN ca DN65, cu 1 banda pe sens, capacitatea poate fi mentinuta la ca. 1000 vehicule pe ora prin semaforizare, daca nu exista si alte impedimente (parcari laterale, viraje la stanga fara banda dedicata, etc...). Valabil evident si la Busteni, unde acum exista ore de varf turistice, in care capacitatea scade spre 400-500 vehicule pe ora, pe fondul folosirii intensive a trecerilor de pietoni de catre acestia. (ce inseamna 400-500 vehicule pe ora pe sens? inseamna 7-8 vehicule pe minut pe sens. La viteza mica de 10-15 km/h dupa pornirea de pe loc un vehicul este urmat de altul la 3-4 secunde, asadar ca. 26 de secunde din 60 ale unui minut trec vehicule si 34 de secunde trec pietoni, absolut plauzibil la Busteni).


PS. Pentru cei mai noi pe aici, care nu-mi cunosc "pledoariile": fluxul unei benzi de drum national sau de autostrada este maxim la 80km/h si ajunge intre 1800 si 2000 de vehicule pe ora (daca sunt multe camioane, ceva mai putin). Conf. masuratori reale in Germania. La viteze mai mici fluxul scade si orice intrerupere scade inca o data. De ex. un semafor cu 50% timp pe verde scade la ca. 40% capacitatea, adica 800 vehicule pe ora, pe banda.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

perfidus

Daca ar fi teoria întocmai ca si practica nu s-ar fi inventat zicerea "Doamne ajuta". In rest +1 Vancouver.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

carutasul

youtube m-a anunțat că ASCORO a făcut o filmare cu podul peste Argeș de pe DN5 ( nu știu dacă e OK să îl postez eu) . E interesant, se vede și stadiul în care e podul principal, și avansul destul de substanțial de la ultimele mele poze. N-am reținut cine lucrează acolo.

voicul

Deci presupunem ca largirea DN7 la 2+1 in zona Talmaciu este intr-un sertar ... si acolo va ramane.

Ionut

^^ Postati pe forum orice fel de filmari sau poze despre orice fel de proiecte de infrastructura de transport facute de oricine. PUM este un forum ne-partizan. A fost asa din ziua 1 si va ramane asa cat timp va fi al meu. Nu scrie nicaieri in reguli ca este interzis sa pui pe forum o poza sau un clip video facut de o comunitate "concurenta".

carutasul

Nu de "noi" îmi făceam probleme ( doar s-au tot postat) :)


Deci: mulțumiri ASCORO

thinker

Daca vorbim de Pitesti -Rm Valcea -Sibiu, drumul e deja la limita maxima.
Am mai spus, traversez Valea Oltului (Pitesti - Sibiu si retur saptamanal). Se apropie cu pasi repezi de stadiul de parcare in aer liber.  Sunt din ce in ce mai lungi si mai dese perioadele in care coloane de 10 km/sens stationeaza 1-3 ore cu diferite prilejuri. Sunt aproximativ 100 km care daca acum 3-5 ani ii parcurgeam in medie in 1.5 ore acum media din ultimul an e undeva pe la 2.5 spre 3ore bune. Si asta cu imbunatatiri, au fost ridicate la 60 -70 km/h vitezele in mai toate localitatile.

Primul blocaj zilnic cateva ore, dinspre Sibiu spre Valcea e in Talmaciu, la trecerile de pietoni la 50 m un de alta, am mai reiterat problema si posibila solutie, simpla zic eu ,  un semafor pietonal cu buton. Aceste treceri conduc la blocajul din amonte - respective se formeaza o coloana spre Sibiu ce depaseste cu 2 km sensul giratoriu spre Brasov.
De asemenea capacitatea sensului giratoriu Talmaciu e diminuata foarte mult de intrarea dinspre Valcea (Talmaciu), unde planeitatea astaltului concureaza cu piscurile muntilor din zona, fiind abordabil cu maxim 5-10 km/h.
Valea Oltului ar putea fi largita la 2+2 pe 30-35 km fara mari lucrari de arta (cel mult podete de 10-30 m largite), mai usor comparat cu zidul construit acum 2-3 ani, si unde a rezultat ceva util dar e mult prea putin, 2+1 pe 3 km si 2+2 pe app 1 - 1.5 km limitati la 50 km/h. Se puta cu 10-20% efort in plus redesenarea curbelor pentru 90 km/h (oricum atat era inainte la 1+1) si 2+2 pe tot segmentul.

Daca nu se face urgent ceva in 2-3 ani va fi mult mai rau, cu consecinte economice serioase, daca cele de acum nu le vede nimeni. 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

GDPR

#5532
Lucrarile de consolidare a DN2D, sector km 95+000-118+873, au fost finalizate. "Dovada" la min. 12.57-12.58 al clipului userului youtube
Jack Sixxx (de vizionat la viteza mica):


bugybuu

#5533
DN18B. Se lasa cu scandal mare.
http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/directorul-general-al-cnair-narcis-neaga-cere

Quote
Directorul General al CNAIR, Narcis Neaga a dispus astăzi intervenția de urgență a DRDP Cluj pe DN 18B, după ce a constatat o gestionare defectuoasă a lucrărilor de întreținere pe sectorul de drum Baia Mare- Târgu Lăpuș, aflat pe raza Secției de Drumuri Naționale - Baia Mare.

" Vreau ca mâine să văd acolo primele camioane cu asfalt și vreau să tratați serios aceste lucrări. Este inadmisibil să lăsați un drum să ajungă în starea asta!" i-a transmis Directorul General al CNAIR S.A., Narcis Neaga, directorului regionalei Cluj, Radu Băruță.

În cadrul discuției, directorul regional Radu Băruță a fost avertizat că va fi destituit din funcție în cazul în care nu înțelege să își ia în serios atribuțiile.

Cu această ocazie, Directorul General al CNAIR S.A. a cerut și suspendarea imediată din funcție a șefului Secției de Drumuri Naționale - Baia Mare, Loghin Mateiaș și cercetarea disciplinară a acestuia, pentru neglijență în exercitarea atribuțiilor de serviciu.

Atribuțiile șefului SDN Baia-Mare, vor fi preluate de astăzi de adjunctul acestuia, Pop Mircea, care trebuie să ia măsuri urgente pentru remedierea situației sectorului de drum național aflat în administrare.




sursa foto: https://www.axanews.ro/mm/avertisment-directorul-drdp-cluj-ar-putea-fi-demis-din-functie-din-cauza-dn18b-baia-mare-tg-lapus.html

Horațiu 87