Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

bgd77

Daca tin bine minte, zona indicata de Ionut era programata sa fie remediata in licitatiile de eliminare a punctelor negre de pe DN-uri de acum cativa ani. Daca mai are cineva documentatia acestor licitatii poate verifica lucrul acesta si poate stie cineva si ce s-a intamplat cu licitatiile respective.

voicul

Bunul simt spune ca s-a intamplat fix "nimic" cu ele.
Altfel, tot bunul simt zice: ar fi trebuit sa se miste ceva pana acum (in cativa ani).

TibiV

#5477
Consiliul Judeţean Constanţa intenţionează să reabiliteze două rute alternative spre sudul litoralului, pentru a se evita aglomeraţia de pe DN 39

Consiliul Judeţean Constanţa intenţionează să reabiliteze două rute alternative spre sudul litoralului, pentru ca turiştii să evite aglomeraţia de pe DN 39. Una dintre acestea ar putea fi gata înainte de vara lui 2019, în timp ce pentru a doua termenul estimat este 2020.
 
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, a declarat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că a încercat să găsească soluţii alternative la DN 39 pentru ca turiştii să poată ajunge în sudul litoralului, evitând astfel aglomeraţia care se formează vara între Agigea şi Tuzla.

"În sezonul estival este un întreg calvar şi nu o spun eu, o spun locuitorii judeţului Constanţa şi o spun turiştii, drumul de la Constanţa la Neptun sau drumul de la Constanţa spre staţiunile estivale. Este acea problemă începând de la intrare în Agigea până la ieşire din Tuzla, când sunt anumite zile când se pot face şi trei ore pe acea distanţă. (...) Am încercat să găsim soluţii de degrevare a acelui drum naţional. Am găsit două soluţii viabile ca, pe perioada sezonului estival şi în extrasezon, să degajăm acest drum şi să facem alte două drumuri judeţene ca să lege Constanţa de staţiunile din sud", a declarat preşedintele CJ.

El a precizat că prima variantă de ocolire pentru DN 39 este: Autostrada Soarelui A2 - DN 39 - Agigea - DN 38 - Techirghiol - DJ 393 Moşneni - DC 5 - 23 August - DN 39, tronson de aproximativ 25 de kilometri, cu aproximativ doi kilometri mai lung faţă de drumul vechi.

Cea de-a doua variantă ocolitoare este: Autostrada Soarelui A2 - Medgidia - DJ 381 - Ciocârlia de Sus - DJ 308 - Lanurile - Mereni - DJ 391 - Topraisar - DN 38 - Amzacea - DJ 392 - Pecineaga - DJ 394 - Dulceşti - 23 August, acestă variantă având o distanţă aproximativă de 54 de kilometri şi fiind aproximativ egală cu ruta de pe DN 39 spre sudul litoralului, a precizat Marius Horia Ţuţuianu.

Administratorul special al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri (RAJDP) Constanţa, Lucian Lungoci, a afirmat, în conferinţa de presă, că pentru a începe lucrările de reabilitare este nevoie de realizarea cât mai rapidă a documentaţiei aferente.

"Va fi nevoie de un efort comun al Consiliului Judeţean şi al RAJDP. RAJDP să se ocupe de execuţia acestor lucrări, iar Consiliul Judeţean să ne sprijine să obţinem cât mai rapid partea de documentaţie. Pentru demararea lucrărilor avem nevoie de cadastrarea acestor suprafeţe tronsoane de drum, avem nevoie de efectuarea unor expertize, de întocmirea unui studiu de fezabilitate, proiectare, după care trecem la execuţie. Dacă toate lucrurile merg normal, undeva, să spunem, în februarie avem partea de documentaţie finalizată, în luna martie, imediat cum ne permite vremea, să demarăm aceste lucrări", a explicat reprezentantul Regiei de Drumuri. 

El a detaliat şi problemele care sunt pe cele două rute. Astfel, în prima variantă, între Techirghiol şi Moşneni este un drum de pământ pe 13 kilometri, astfel că acesta trebuie realizat de la zero.

Lucian Lungoci a precizat că, pentru cea de-a doua variantă, probleme sunt pe sectorul de drum dintre Amzacea şi Pecineaga, de 11 kilometri.

"Sectorul de drum Amzacea - Pecineaga este un drum care a fost reparat în 2011. Din păcate, lucrarea nu a rezistat decât 6-7 luni. Nu ne-am apucat de această lucrare până acum deoarece am fost angrenaţi într-un proces cu firma care a reparat acest drum. Nu a câştigat nimeni, proiectul a fost greşit. Nu a fost un proiect aplicabil pentru situaţia din teren, acolo sunt particularităţi. Întregul sector de 11 kilometri se află în zonă cu pânză freactică la suprafaţă, mlăştinoasă. Trebuia tratată cu o altă soluţie tehnică investiţia din 2011", a explicat Lungoci.

El a precizat că prima rută alternativă la DN 39 poate fi realizată până în vara viitoare, în timp ce a doua ar putea fi gata în 2020.

Preşedintele Consiliului Judeţean a menţionat că urmează să se stabilească şi cât sunt costurile pentru cele două investiţii.

https://www.news.ro/social/consiliul-judetean-constanta-intentioneaza-sa-reabiliteze-doua-rute-alternative-spre-sudul-litoralului-pentru-a-se-evita-aglomeratia-de-pe-dn-39-1922400122252018081718362259

Amzacea-Pecineaga este DJ392 care arata asa...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

slartibartfast

La Ciocârlia de Sus - Lanurile - Mereni drumul are niște serpentine cu curbe strânse la 90 de grade, chit că e în câmp. Dacă îi schimbă și aliniamentul să fie mai drept, îi poate scădea și lungimea cu o treime. Or fi având și așa ceva în minte?

alin_simeriaveche

Mai pun odata intrebarea de la inceputul lunii iunie: s-a mai imbunatatit ceva la calitatea drumului Brad Felix? Acum duminica am sa merg. Am primit ceva sugesti ultima data sa ocolesc pe la Gurahont. Desi mi se pare mult de ocolit, totusi vreau sa stiu daca s-a mai avansat ceva pana acum. Multumesc

pasadia

Din cate stiu pe portiunile cele mai proaste (Ionesti - Varfurile - si mai departe spre Vascau) nu se lucreaza deloc. Deci nu prea vad ce imbunatatiri ar putea sa apara. Iti pot confirma ca din Stei spre Felix drumul e ok si ca acel ocol prin Gurahont - Beliu - Tinca nu te salveaza de o parte din bucata proasta (respectiv Ionesti - Varfurile). Singura solutie continua cu asfalt pe care o vad e prin Savarsin si arata cam asa. Conform Gmaps ar fi cu 40 de minute si cu 60 de kilometri mai lunga (raportat la intregul traseu, il lungesti cu 30% ca distanta si 20% ca timp - dar macar scapi de portiunile proaste de drum).

luc

^ Am parcurs în acest week-end traseul de la Deva la Oradea via Vârfuri - Beiuș . Îți recomand acest traseu. Astfel pana la Ionesti (limita de județ) drumul este excelent (în Brad recomand centura). De la Ionesti e vechiul DN, se circula acceptabil. De la Vârfuri sunt câteva porțiuni unde nu exista asfalt (însumat pana în 3-4km) dar și km buni de asfalt care mai aștepta doar stratul de uzura. Aici istoria https://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-6/teapa-de-drumar-lucrarile-pe-dn-76-intre-stei-si-varfuri-s-au-oprit-din-cauza-e-construct-mod-136896.html. Dacă rămânea Selina, azi era gata!
De la Ștei pana după Beiuș mai e nevoie de stratul de uzura, plus vreo 2 poduri de reabilitat.
Până la Oradea e reciclat în situ.
În concluzie eu zic ca se circula bine pe 80-90% din traseu. Îmi amintesc când era horror un drum Deva - Oradea.

alin_simeriaveche

Baieti, va multumesc pentru ajutor. M-ati convins: vechiul drum. Fratele meu a mers acum 2 ani pe ruta Deva Arad Oradea. Promit un update pe zona asta. Merg fara copii si sunt putin mai relaxat :))

marinul

Am testat de mai multe ori cele 2 variante, via Tinca si cea pe la Varfuri

Pe Tinca e mai bine ca e mai liber drumul dar ca timp faci tot atat cat faci pe Varfuri

Dan74

#5484
Am mai facut recomandare unui coleg de pe forum ca pe portiunea Lazuri - Cristioru de Jos nu e indicat pe ploaie, eu merg pe Tinca - Beliu, mai ales ca pe portiunea din Arad de la limita cu Bihor s-au reparat gropile si acum tot traseul e ok.
Eu consider ca in acest moment varianta cea mai buna e pe Brad - Varfurile - Beliu - Tinca, varianta prin Julita - Slatina de Mures - Gurahont nu o mai consider eficienta deoarece drumul s-a deteriorat si pierzi timp.

alexa_adrian2001

Ca tot vorbim de acea sectiune,
aparent avem o veste buna - A fost desemnat câștigătorul pentru reabilitarea DN 76, Ionești – Vârfurile

Astăzi, 24.08.2018, au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului "5R11, Reabilitare DN 76, Ionești - Vârfurile, km 55+425 – km 69+350 – Rest de execuție" către toți ofertanții.

Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SC SYLC CON TRANS SRL / HIDROSTROY AD  cu preţul de 55.945.649,16 Lei fără TVA.


Ce se stie despre aceste firme? Vor fi in stare sa faca ceva?


elphax

Sync con a facut pasajul Popa Șapcă în Timișoara. Lucrarea arată ca naiba,  dar mobilizarea a fost ok,  s-au încadrat în termene

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

API pe Facebook

Vă prezentăm o filmare de la bord de pe DN18 Baia Mare-Sighetu Marmației-Moisei-Iacobeni, tronsonul dintre Vișeu de Sus și Iacobeni. Traseul surprinde imagini superbe din județele Maramureș și Suceava, zone cu un potențial turistic extrem de ridicat.

Cea mai mare parte a sectorului de drum de 220 de km se află în proces de modernizare, unele lucrări datând chiar și din anul 2011. Cu excepția ultimilor 23 de km dintre Cârlibaba și Iacobeni care sunt într-o stare deplorabilă, șantierul este într-un stadiu avansat, existând posibilitatea finalizării în acest an.

Din păcate, așa cum am spus în alte două poziții publice la începutul anului, MT și CNAIR nu par să aibă niciun interes în a încheia calvarul șoferilor care tranzitează DN18, nealocând suficienți bani. Chiar CNAIR a recunoscut, într-un răspuns oficial (link: http://bit.ly/2wqBhLH), că au fost prevăzute în 2018 doar 61 de milioane de lei din 141 de milioane necesare, adică aproximativ 43%.

Deși reprezentanții Companiei de Drumuri au afirmat că aceste probleme se vor rezolva la rectificarea bugetară, din textul acestei rectificări înțelegem că nu a fost alocat niciun leu suplimentar pentru acest proiect. În plus, conform informațiilor publice de pe pagina de internet a CNAIR, din peste 50 de milioane de lei facturate de constructori au fost plătite doar 6,1 milioane lei.

Dezinteresul, bătaia de joc și lipsa de profesionalism din partea responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor România reprezintă principalele motive pentru care șoferii sunt obligați să suporte aceste șantiere interminabile.

Solicităm o reacție publică a celor implicați în derularea acestui proiect prin care să ni se explice situația aberantă în care ne aflăm. În plus, cerem un calendar concret pentru soluționarea blocajelor financiare și birocratice de pe DN18.