Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Dan74

#5325
Eu am mers pe ploaie recent (de 1 iunie) si nu recomand pe o asemenea vreme, pe portiunea Lazuri - Cristior am mers cu maxim 30 km/h ca sa nu-mi distrug masina, si ce am mai observat eu in zonele unde sunt podete, acestea sunt precedate de niste santuri "superbe". Situatia este astfel: mergi pe asfalt impecabil si brusc te trezesti ca trebuie sa traversezi santul. Deci parerea mea: pe acolo sa circuli doar daca e necesar, preferabil pe vreme uscata si cu maxim 30 km/h pe portiunea mai sus amintita.
Eu am mers la Deva (am vizitat cetatea) urmand trasul DJ 792A - DN79A - DJ708 - DJ707C - DN7 (Oradea - Tinca - Gurahont - Julita -Deva). La intoarcere am mers pe Varfurile ca m-am dus in sat langa Stei.

gruiarew

DN68A are fundație de plăci de beton. Altfel nu s-ar explica sunetul roților, de parcă mergi pe linia ferată, printre șine, pe traverse. Nu cred că trebuie scos chiar TOT de acolo. La ce trafic e pe el (bineînțeles cu anumite porțiuni unde chiar e rupt rău) terasamentul chiar se ține bine. Care ține minte prin anii '90 DN6 Lugoj - Timișoara, drumul ăla clar avea probleme terasamentul erau numai șleauri și ogașe. S-a excavat și s-a înlocuit tot acolo. Nu cred că e cazul aici.

DN68A e spart si atât, în special portiunea Coșava - Holdea. Astupate gropile alea cumva încât să țină cât de cât, nu doar pus ceva în groapă și când trece tirul să sară (au reapărut iar gropile). Tăiate puțintel tufele de de pe margine că nu vezi nimic și lățit / îndulcite curbele pe unde se poate. Și trase niște dungi pe asfalt. Noaptea e groaznic de condus. Dacă mai și ploaie... nu mai zic. Pe mine asta mă deranjează maxim. Să nu fie o amărâtă de dungă pe mijloc, să trebuiască să te ghidezi după diferența de culoare a asfaltului dintre cârpeli.

Dar ca să o dau și pe partea cealaltă... poate intentionat nu se repară. Așa cu drumul prost viteza e undeva la 50-60 kmh. Tot mai depășesc unii orbește, dar majoritatea stau cuminți în coloană. Dacă s-ar repara automat ar crește viteza și accidentele.

Nu-s de specialitate, dar dacă tot se dă cu bățul... am zis să dau și eu.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rizzuh

Dar ce dracu, ne cacam pe noi pentru 15 km de drum 1+1 de reconstruit? Ba chiar 10 km Holdea - Cosava, portiunea prin dealuri. Astfel de lucrari de fac usor pana si in Botswana, numai la noi se poate sa stam cu un drum vai de el pe principalul traseu de iesire din tara.

Fix acelasi rahat si cu pistele de la Otopeni, acele DN68A ale aviatiei.

gruiarew

Eu n-am zis să nu se facă, dar se pare că nu-s bani nici pentru niște vopsea. De când mă știu drumul ăla a fost tot așa, rupt și petec peste petec. Suntem prea săraci să aruncăm banii pe geam în recontructii totale. Cel mai bine ar fi să termine autostrada  și atunci pe DN68A vor mai fi doar ceva rătăciți (printre care și eu) ce mai stau prin satele alea prăpădite din zonă.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

rizzuh

Bani sunt, dar se fura sau se arunca pe chestii inutile. Nu costa o avere 10 km de drum, nu o sa saraceasca tara din asta. Cel mai bine ar fi sa termine autostrada, da, asa este, dar sa fim seriosi, daca maine ar incepe sa faca tunelurile in teren, nu ar fi gata in mai putin de 5 ani. Ori noi nu avem nici macar documentatia pentru licitatie gata...

Drumul ala trebuie refacut. La fel ca pe DN6, ca pe DN1 Brasov - Sibiu, sau de ce nu, DN55 Craiova - Bechet. Daca s-ar vrea ar gasi cateva monede in buget, sa dea si pentru maruntisul asta la rectificare. Dar nu se vrea. Pentru ca cresc salariile si pleaca multinationalele.

Horațiu 87

Portile de Fier 2-Gogosu-Jiana Mare-Rogova-Drobeta Turnu Severin



Drobeta Turnu Severin-Motru-Targu Jiu


TibiV

Quote from: gruiarew on June 18, 2018, 04:40:04 PM
Dar ca să o dau și pe partea cealaltă... poate intentionat nu se repară. Așa cu drumul prost viteza e undeva la 50-60 kmh. Tot mai depășesc unii orbește, dar majoritatea stau cuminți în coloană. Dacă s-ar repara automat ar crește viteza și accidentele.

Nu-s de specialitate, dar dacă tot se dă cu bățul... am zis să dau și eu.
+1
Cred ca esti un bun psiholog...
Pe de alta parte...
Quote from: gruiarew on June 18, 2018, 04:55:42 PM
De când mă știu drumul ăla a fost tot așa, rupt și petec peste petec. Suntem prea săraci să aruncăm banii pe geam în recontructii totale.
Drumul ala va "tine loc de autostrada" pentru cel putin 5 ani (stiu ca suna optimist, dar daca as fi scris ca "tunelurile pentru ursi" ne vor lua inca 10 ani mi-as fi luat multe mustrari de la colegii super-optimisti...)

Acum aia 15 kilometri sunt "parfum". Anul viitor vor deveni cea mai circulata bucata de DN din Romania (poate cu exceptia DNCB).
Si nu va fi circulata de "ototurisme" ca Agigea-Mangalia, va fi plina de trafic greu....

Iar situatia actuala doar demonstreaza/oficilizeaza cretinismul absolut din CNAIR.
Trebuiau sa bage pe "repede inainte" (chiar si cu incredintare directa - UMB ar fi terminat in 4-6 luni...) reabilitatea "din temelii" a acelei portiuni inca de cand au aflat ca ca sectiunea E din LD2 nu se poate face pe contractul actual.
Adica atunci cand s-a deschis LD2 pana la Margina deja ar fi trebuit ca DN68A sa fie "albastru stralucitor".
Ar fi avut aproape doi ani sa faca asta.
I-a durut insa fix in cele 3 litere dorsale.
Tot acolo ii doare in continuare....  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Constructia uneia dintre cele mai importante artere rutiere din Valea Jiului, respectiv drumul spre Voineasa, încep timid.  Joi, pe santier, au avut loc primele discutii, iar drumarii urmeazã sã stabileascã si procedura de lucru, orarul în care ar putea fi închise tronsoanele de drum, sau posibilele restrictii.  ,,Joi, sãptãmâna trecutã a venit o comisie pe DN 7A. Constructorul a venit si el si pot sã vã zic cã mai sunt câteva documente de întocmit ca sã ne apucãm de lucru si aici", a declarat Ion Tudor, sef al CNADR Gorj. Lucrãrile ar trebui sã se desfãsoare în 4 puncte si vor avea loc între km 86+601 si km 105+120, iar beneficiarul investitiei este Directia Regionalã de Drumuri si Poduri Craiova. Lucrãrile vor fi  sã fie  executate de Straco Grup. Termenul de executie, însã, este total depãsit, mai ales cã lucrãrile  trebuiau sã înceapã în 19 mai 2015 si sã se finalizeze anul trecut în 19  mai.

https://cronicavj.ro/wp/?p=75784

In felul asta termina in ... 20 de ani?

elphax

inainte sa vina zapada, pe finalde 2017 au asfaltat cateva portiuni de sute de metri, complet in bataie de joc. a trecut iarna si mare parte s-a stricat.
acum suntem la jumatatea anului si ei incep sa se organizeze, se apuca in septembrie si din nou nu termina treaba

Bogdan_Cluj

Quote from: TibiV on September 03, 2017, 02:29:20 AM
Acum urmeaza "jumatatea goala a paharului".
Adica DN66 Petrosani - Targu Jiu...
De vreo 8 ori mai numeroasa (ca si poze) fata de "jumatatea plina"...

PARTEA 1/8
...

Am dat peste un video facut in ianuarie 2018 pe DN 66 Petrosani - Targu Jiu. Nu l-am vazut pe forum, il las aici (user Youtube - Morar Constantin):

alin2pas

#5335
Quote from: adrian rosca on June 19, 2018, 01:02:43 AM
Constructia uneia dintre cele mai importante artere rutiere din Valea Jiului, respectiv drumul spre Voineasa, încep timid.
https://cronicavj.ro/wp/?p=75784

In felul asta termina in ... 20 de ani?
Primele lucrări au început în toamna anului 2008 pe porțiunea cuprinsă între Obârșia Lotrului (intersecția cu Transalpina) și limita de județ dintre Vâlcea și Hunedoara, doar la stratul de asfalt; trebuia să se înceapă din primăvara anului 2009 și pe porțiunea din județul Hunedoara, dar nu au mai fost fonduri. În concluzie, în ritmul în care s-a lucrat, 20 de ani (de acum înainte) e un termen foarte optimist, din păcate.

marinul

Pe DN19B intre Sacuieni si Marghita se lucreaza la drum, ca nu stiu cum sa-i zic, nu e nici reabilitare, nici simpla intretinere prin decopertare si turnare. Erau finalizati cam 5 km iar in unele zone se decoperta in altele se punea balast direct pe vechiul asfalt. S-a facut vreo achizitie publica pentru lucrarea asta sau o face CNAIR in regie proprie?

Trimis de pe al meu SM-J710F folosind Tapatalk



Horațiu 87


Horațiu 87

#5339
DN 2 judetul Neamt

















Sursa