Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

NGC

"Proiectare si executie Largire la 4 benzi DN 7 Baldana - Titu km 30+950 - 52+350"

Wow! Am trait sa o vad si pe asta!

CNAIR a atins un nou nivel de "competenta" si incearca sa descalifice 2 ofertanti in baza unor documente emise de alte autoritati contractante! :lol:

Este vorba despre asocierile conduse de COPISA, respeciv DELTA ACM '93.

Mai precis, i-au descalificat deocamdata in baza art. 167 alin. (1) lit. g) si h).

Quote
Art. 167

(1) Autoritatea contractantă exclude din procedura de atribuire a contractului de achiziție publică/acordului-cadru orice operator economic care se află în oricare dintre următoarele situații:

[...]

g) operatorul economic și-a încălcat în mod grav sau repetat obligațiile principale ce-i reveneau în cadrul unui contract de achiziții publice, al unui contract de achiziții sectoriale sau al unui contract de concesiune încheiate anterior, iar aceste încălcări au dus la încetarea anticipată a respectivului contract, plata de daune-interese sau alte sancțiuni comparabile;

h) operatorul economic s-a făcut vinovat de declarații false în conținutul informațiilor transmise la solicitarea autorității contractante în scopul verificării absenței motivelor de excludere sau al îndeplinirii criteriilor de calificare și selecție, nu a prezentat aceste informații sau nu este în măsură să prezinte documentele justificative solicitate;

[...]

(8) În sensul dispozițiilor alin. (1) lit. g) se consideră încălcări grave ale obligațiilor contractuale, cu titlu exemplificativ, neexecutarea contractului, livrarea/prestarea/executarea unor produse/servicii/lucrări care prezintă neconformități majore care le fac improprii utilizării conform destinației prevăzute în contract.

Quote
Art. 169

Autoritatea contractantă exclude un operator economic în orice moment al procedurii de atribuire în care ia la cunoștință că operatorul economic se află, având în vedere acțiunile sau inacțiunile săvârșite înainte sau în cursul procedurii, în una dintre situațiile prevăzute la art. 164, 165 și 167, de natură să atragă excluderea din procedura de atribuire.

Este treaba justitiei sa decida daca ceea ce scrie in acele documente emise de autoritatile contractante chiar este adevarat sau nu si daca pretentiile sunt juste sau nu.

In cazul DELTA ACM '93, CNAIR invoca pentru descalificare un contract reziliat pe care ofertantul l-a avut cu primaria Ramnicu Valcea pentru "Reabilitare si modernizare baza de agrement Ostroveni in municipiul Ramnicu Valcea". :lol:

Au ajuns sa scormoneasca dupa astfel de lucruri. Or fi ramas fara motive de descalificare? :lol:

Ca si fapt divers, pentru licitatia "Reabilitare DN6 Alexandria - Craiova, Lot 2: km 132+435 - km 185+230 - relicitare" la sfarsitul lui 2017 nu au folosit acest motiv pentru descalificarea DELTA ACM '93. Oare de ce s-au trezit acum? :o

thinker

#5011
Quote from: aqualung on January 09, 2018, 11:26:32 AM
Propunerile sunt de bun simț, dar necesită mult timp și mulți bani. Vezi pe discuția despre ,,2+1 alternativ în România", unde s-a discutat și despre lărgirea DN2; și concret vezi cât durează lărgirea la 2+2 a centurii Bucureștiului. Deci lărgirea asta e o variantă doar pe termen lung, iar pe termen lung soluția la care lucrăm e autostrada Pitești-Sibiu. Pentru Tălmaciu, e clar că e mare nevoie de o centură, proiect care este ceva pe termen mediu, și e necesar chiar și în condițiile construcției autostrăzii și chiar dacă segmentul Sibiu-Boița (care ocolește Tălmaciu) va fi, probabil, gata mult mai devreme decât orizontul de timp pentru tot Pitești-Sibiu.

Am in minte de vreo 4-5 ani aceste largiri, cand au inceput la limita Sibiu am crezut ca fac mai mult, era vorba de 12 km la inceput doar pe acel sector care se termina acum la Turnul Spart, fara motiv, dar s-a dovedit ca nu se face.  Si acea largire fara cap si coada, ciuntita la 3 benzi fara motiv pe alocuri totusi e foarte buna.
Pe aceste sectoare, va rog luati la pas pe google maps nu e necesar nici macar zid de sprijin pe cea mai mare distanta, poate dublarea catorva podete, in nici un caz lucrari de arta - viaducte sau ziduri de sprijin kilometrice si complicate.

Nu confundati cu centura Bucuresti, sa comparam lucruri comparabile.  Aici sunt sate sub munte cu populatia imbatranita si lipsita de sanse ar vrea poate sa fie expropriata, plus sunt multe case nelocuite, sunt sate depopulate. Spre exemplu in  Balota din 17 gospodarii ce ar trebui expropriate, doar 7 sunt locuite.

Nu am propus dublarea viaductului Carligul Mare - pentru cunoscatori, ci doar sectoare pe care se proiecteaza, se expropriaza, se pregateste platforma drumului, etc. E probabil mai usor daca comparam cu largirea la 3 si 4 benzi care s-a realizat recent pe Valea Oltului.

Aceasta propunere nu submineaza PISI, e doar o solutie de avarie foarte necesara si care va si salva cateva vieti anual (pentru cei care nu au idee, anual pe Valea Oltului mor zeci de oameni ).

Si la Talmaciu amplasarea de semafoare cu buton, plus reamplasare pentru o trecere, si ca urmare a semaforizarii, cresterea limitei de la 30 km/ ora la  40 km/ora, lucrare care probabil costa cateva zeci de mii de euro si in 2 luni se poate face cu avize, etc. De ce sa asteptam prima sectiune de autostrada adica inca 4-5 ani pentru asta?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

HG 963/28 decembrie 2017, publicat in M.Of. 10 din 5 ianuarie 2018, privind aprobarea indicatorilor tehnico-ecvonomici "Drum de legatura DN5-Soseaua de centura-Pod Prieteniei km. 61+400":


@NGC,
nu mai gasesc plansa cu traseul final rezultat din SF....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

Mă bucur să văd "hotărârea" pentru Drumul de legătură DN5 (apropape sigur ieșirea din DN5 în zona Oinacu) cu vama Giurgiu Pod....., dar am o remarcă de făcut (strict personală, cunoscând foarte bine zona/locul), legat de TERMENUL de EXECUȚIE de DOI ANI/24 de luni, pentru NUMAI 5,72 km/total drum, în condiții de câmpie.
  Cât privește cele două parcări (nu știu unde să găsesc planul), dar în principiu ar putea fi dezvoltate parcările ce există la acest moment pe sensul de ieșire spre pod (la cântar, pe dreapta acestuia), la fel ca și aceea de pe dreapta de la cântarul de "intrare" în țară.... Ce sfântul, sunt numai 5 kilometrii.....
  Și așa se pare că acest drum este (și el) în întârziere..... Material din presă, din 2016. 
   http://www.capital.ro/cnair-construieste-in-regie-proprie-un-drum-de-legatura-care-va-l.html

TibiV

Quote from: JohannDB on January 11, 2018, 01:53:29 PM
în principiu ar putea fi dezvoltate parcările ce există la acest moment pe sensul de ieșire spre pod (la cântar, pe dreapta acestuia), la fel ca și aceea de pe dreapta de la cântarul de "intrare" în țară....

Nu, este vorba de alte parcari.
Daca ne ajuta NGC cu planul, o sa vezi...

Iar "regia proprie" a murit odata cu plecarea lui Homor.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

   Legat de DRUM DE LEGĂTURĂ DN5-Vama Giurgiu, aici o imagine de pe pagina CNAIR.....







Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

    Și da, oricum și acest nou/vechi termen 2018, este caduc......

TibiV

Da, alea erau cele 4 varianrte de traseu, si parca imi amintesc ca au ales-o pe cea albastra...
Lungimea din HG de aprobare a inddicatorilor tehnico-economici se potriveste cu asta (5,10 km drum de legatura plus 0,62 km drum reabilitat).

In plansa se vad si parcarile.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Sorinus

Doar o banda pe sens ptr un drum asa circulat, centura de municipu? Future proof.

TibiV

Va fi cu doua benzi pe sens (carosabil 2x7 metri, platforma drumului 22,10 metri).
Am gasit postarea lui NGC din toamna.
Iar conform "CONDITIEI 2." vor putea atribui contractul pentru ca a fost publicata HG cu indicatorii...

Quote from: NGC on October 12, 2017, 11:31:55 AM
Astazi a fost lansata licitatia "Proiectare si executie "Drum de legatura DN5 km. 60+500 - Soseaua de Centura - Pod Prieteniei km. 61+400"".

Valoare estimata: 155,405,539.00 RON fara TVA
Termen depunere oferte: 18.12.2017
Fonduri: POIM si Bugetul de Stat
Durata contractului: Mininum 84 de luni si cuprinde: 6 luni perioada de proiectare (mai putin perioada de analiza si aprobare a declaratiei de proiectare de catre Beneficiar si Reprezentantul Beneficiarului), 18 luni perioada de executie a lucrarilor si min. 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor (ce poate creste la 84 de luni in functie de perioada de garantie ofertanta in cadrul factorilor de evaluare). Durata contractului poate varia in functie de perioada de garantie ofertata.

Quote6. Procedura de atribuire este initiata sub incidenta urmatoarelor conditii: CONDITIA 1: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respectarea dispozitiilor referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibila încheierea contractului de achizitie publica. CONDITIA 2: A.C. nu va atribui contractul decat in situatia in care H.G. privind indicatorii tehnico-economici ai acestui obiectiv de investitie va fi aprobata. In lipsa publicarii indicatorilor tehnico-economici, aprobati prin H.G., A.C. va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) din Lg. 98/2016.




Mama proștilor este mereu gravidă... :)

JohannDB

TibiV...., asta era planșa pe care-o căutam și eu și pe care-am văzut-o cu ceva vreme în urmă.....
   Și profit de ocazie să readuc în atenție un lucru : GIRATORIILE ce se fac la noi, cu o râvnă demnă de-o cauză mai nobilă.... De ce la orice giratoriu intrările/ieșirile se fac trase "la compas", astfel că un simplu tir, de 16,50 m lungime începe să aibă probleme la intrare/ieșire și aceste locuri nu se fac "clepsidră", adică alungite, ca nenorocoșii șoferi să aibă rază de viraj mai mare pe giratoriu, la intrare/ieșire pe partea lor dreaptă.... Și să nu uităm că pe Giurgiu, intră/ies o "grămadă" de "agabaritice" care la lungime, plus lățime, au mari probleme în giratorii... Nu mai spun de cretinele giratorii (ca exemplu "național") de la Sebeș, dinspre Lancrăm și Sebeș, pentru intrarea pe A1, un exemplu cât se poate de prost.....

TibiV

Ai dreptate cu giratoriile...
Sper insa ca s-au gandit si ei ca acel giratoriu de pe DN5 de unde pleaca drumul de lagatura nu este (doar) pentru Loganuri...
Au acolo mai mult de jumatate din tranzitul de marfa spre Bulgaria si Turcia.

Nu trebuie sa fie neaparatt alungit, ci cu un diametru cat mai mare.... Daca il fac (macar) cat cel in Piata Cherles de Gaulles din Bucuresti, va duce si TIR-uri.
Agabariticele oricum merg cu un intreg "alai" - antemergator, "postmergator" etc....

Din pacate nu am gasit date despre cum va fi giratoriul ala. Sper sa nu fie ca cel dinspre Lancrăm amintit de tine...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

Quote from: NGC on January 10, 2018, 12:14:39 AM
"Proiectare si executie Largire la 4 benzi DN 7 Baldana - Titu km 30+950 - 52+350"

Wow! Am trait sa o vad si pe asta!

CNAIR a atins un nou nivel de "competenta" si incearca sa descalifice 2 ofertanti in baza unor documente emise de alte autoritati contractante! :lol:

Este vorba despre asocierile conduse de COPISA, respeciv DELTA ACM '93.

Am uitat sa va zic ceva.

Avem o prima amanare a termenului de depunere a ofertelor. Noul termen este 22.01.2018 si asteptam rezolvarea celor 2 contestatii.

lupualb

#5022
Ieri am fost din Sebes spre Baile Felix. Am facut aproximtiv 3:40 cu masina. Drumul cel mai prost este intre Ionesti si Varfurile. Din Varfurile pana la Baile Felix, doar aproximativ doua bucati de drum lungi una de 2 km iar inca o bucata de vreun kilomtru sunt doar pamant cu piatra in zona localitatii Grosi. In rest mai sunt cateva podete de facut, iar covorul asfaltic permite sa circuli foarte bine. Atentie doar ca sunt portiuni in care s-a turnat stratul de uzura doar pe o banda, sau pe ambele benzi, iar raslet trebuie sa treci niste mici hopuri cu masina. De asemenea lipsa parapetilor si curbele foarte stranse te indeamna la reducerea vitezei, mai ales acum cand asfaltul este umed iar riscul de acvaplanare sau derapaj sunt crescute.

Am facut mai multe fotografii cu zona dintre Stei si Varfurile, pentru ca aici inca mai se lucreaza si mai este mult de lucru. Mai sunt active in aceasta zona doua semafoare, pe cele doua zone fara asfalt.







































GDPR


JohannDB

De când am trecut și eu pe acolo, început de Octombrie 2017, pe acest DN76, nu s-au prea "omorât" cu munca... Îl pot copleta pe colegul "lupualb" și cu alte imagini din zonă, numai că, precum am zis, îs din Octombrie trecut..... După ce ieși din jud. HD începe marasmul, ca la intrare în jud. BH să fie "bun-rău", de rău....