Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

Ei angajeaza un consultant ca sa le spuna daca are rost sa latim la 2+2 DNCB sau sa facem direct A0 pe partea de sud, iar tu vrei si A7 si 2+2 pe DN2?  :lol:

Poate angajeaza si aici un consultant care sa psuna daca e nevoie de 2+2 sau de A7 sau de amandoua. Pana atunci bineinteles ca nu ar avea rost sa facem ceva si anulam licitatiile de SF-uri.

Acum pe bune, orice alta investitie in afara de marcaje+peticire nu se va face pe DN2, sau se va face doar cu amanarea A7.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

dr4qul4

Esti cu capul. Pe DN2 se circula bine? Circula tu noaptea sau pe ploaie pe acolo. Si ce daca se circula cu viteza? Asta e bine? Poti face 1 singura depasire legal? Sau trebuie sa-i bagi pe acostament pe cel depasit si pe cel de pe contrasens?
Este nevoie de A7 cel putin pana la Roman. Cate accidente cu morti avem intre Afumati si Focsani?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

DN2 este compus din 3 zone:

ZONA 1. Bucuresti - Urziceni - Buzau: NU VA FI DUBLATA DE AUTOSTRADA. Traficul va fi in continuare major. TREBUIE LARGITA IMEDIAT LA 2+2. De altfel intre Urziceni si Bucuresti este cel mai rau acum, cu traficul cel mai ridicat si calitatea soselei usor mai slaba fata de restul 1,75+1,75


ZONA 2. Buzau - Focsani - Bacau - Roman - Sabaoani: Aceasta zona va fi dublata de A7, ca atare orice interventie acum sunt bani aruncati pe fereastra. Se circula excelent comparativ cu alte DN din Romania. Cel mult mai trebuie unele adaptari locale, cum ar fi la centura Focsani sau pasaje la unele puncte negre (intersectii cu DJ-uri).

ZONA 3. Sabaoani - Suceava - Siret: Aici drumul este 1+1 si partial trece prin localitati infinite, prin care se circula cu 90-100 km/h cu camioanele si masinile mici le mai si depasesc !!!! PRIN LOCALITATE !!! Mai ales intre Sabaoani si Falticeni (partea mai sudica) ar trebui retrasate complet, la mica distanta de drumul actual, si aici intr-adevar s-ar preta un 2+1 cu intersectii denivelate. Si desigur trebuie terminata centura Suceava. Dupa Suceava, 1+1 actual este suficient.


Pe zona 1 ar trebui CNAIR sa faca ceva. Si noi sa insistam. Pe zona pe care nici in 20 de ani de acum inainte nu putem spera la o autostrada.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Quote from: dr4qul4 on December 15, 2016, 12:12:15 PM
Esti cu capul. Pe DN2 se circula bine? Circula tu noaptea sau pe ploaie pe acolo. Si ce daca se circula cu viteza? Asta e bine? Poti face 1 singura depasire legal? Sau trebuie sa-i bagi pe acostament pe cel depasit si pe cel de pe contrasens?
Este nevoie de A7 cel putin pana la Roman. Cate accidente cu morti avem intre Afumati si Focsani?

Ti-am mai spus ca numar de accidente este similar cu alte DN-uri circulate intens si SUB DN1. Mult sub. Si o mare parte din accidentele de pe DN2 sunt din zona 1+1 din jud. Suceava, judetul cu cele mai multe accidente rutiere din Romania an de an !!! De ce nu e Buzau sau Vrancea campion? Nu nici vorba, este de departe Suceava unde nu avem nici URMA de drum 1,75+1,75.

Cat despre circulatie noaptea sau pe ploaie, este la ani lumina fata de alte drumuri din Romania. Noaptea fara ploaie este ireprosabil, iar ploaia creeaza probleme pe orice drum.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Nu ai demonstrat nimic. Doar ai enuntat. Unde e statistica aia legata de numarul de accidente/victime pe judete pe DN2? Macar cea pentru toate DN-urile o ai?
Esti sigur ca nu e Buzaul "campionul" ?

Si sper ca nu compari sectiunile cu serpentine cu DN2.

Intre DN6, Bucuresti-DTS si DN2, unde avem mai multe victime?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

O sa caut in urma in forum. Am demonstrat asta. Cu cifre. Cand am timp o sa caut.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Asa sa faci. Cand le gasesti sa spui si cate echipaje de politie sunt zilnic pe DN2 si cate sunt pe alte DN-uri.
Oare o avea vreo legatura? Daca nu ar fi nici un echipaj pe DN2 macar 2 saptamani, oare se va dubla numarul de accidente ?

inca ceva. Dan a zis ca DN2 e de ajuns pentru 10-15 ani. Adica nu am avea nevoie nici de A7 nici de DX7. De asta i-am zis ca e cu capul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul


Dan027

#4298
Quote from: dr4qul4 on December 15, 2016, 12:47:37 PM
inca ceva. Dan a zis ca DN2 e de ajuns pentru 10-15 ani. Adica nu am avea nevoie nici de A7 nici de DX7. De asta i-am zis ca e cu capul.
Sunt alte drumuri cu un trafic mult mai mare si unde viteza de circulatie este mult mai mica, in concluzie pierderea de timp si de bani e mult mai mare...
Oricat ne-am dori noi nu avem bani sa umplem tara de autostrazi in urmatorii 5 ani asa ca trebuie sa ii gestionam cu cap!!!
Pentru legarea Moldovei cu Bucurestiul dar si cu Vestul as incepe cu segmentul de autostrada intre Iasi si Tg.Frumos (personal as vrea ca A8 sa fie "mutat" prin Roman) si cu upgradarea la 2+2 (chiar la standardul de drum expres) a segmentului Bucuresti-Buzau.
Eu cu asta as incepe, sunt multe lucruri de facut in multe zone ale tarii!
Printre care as mentiona:
I
- Finalizarea A1
- Finalizarea Sebes-Turda
- Finalizarea Cluj-Bors
II
- Tg. Frumos - Iasi (A)
- Sibiu-Brasov (A)
- Pitesti-Craiova (A)
- Bucuresti-Buzau (DX)
III
- Ploiesti-Buzau (A)
- Buzau-Galati/Braila (DX/A)
- Comarnic-Brasov (A)
- Turda-Toplita/Gheorgieni (A)
- Tg.Frumos- Tg.Neamt (A)
- Buzau-Pascani (A)
- Centura Bucuresti Nord (A)
IV
- Finalizare A8
- Brasov-Bretcu (A)
- Ploiesti-Comarnic (A)
- Pascani-Siret (DX)
....

ovideatza

#4299
Quote from: vancouver on December 15, 2016, 12:17:37 PM
Dupa Suceava, 1+1 actual este suficient.

Nu e suficient 1+1 pe acea sectiune. Se circula in coloana.
Cunosc bine drumul, sunt de loc din Radauti, si familia mea face des Radauti-Suceava. In ultimii ani traficul a crescut simtitor in timpul zilei, mereu toti cunoscutii mei se plang ca a devenit o loterie timpul de parcurs pana la Suceava. Suceava, desi incet, se dezvolta, si atrage trafic. In plus este tranzitul catre vama Siret, preconizat a creste. Si eu cand folosesc Radauti-Suceava, sectiunea respectiva de DN2, in timpul saptamanii este foarte aglomerata. Loc de depasiri este destul de putin, fiind o succesiune de deal-vale, implicit linie continua si vizibilitate 0. Traficul pe Falticeni-Motca spre exemplu mi se pare mai "usor", in sensul ca e mai usor de depasit (omitand faptul ca e o localitate continua), fiind mult mai plat si vizibilitate mai buna.

In plus, fiind in afara localitatilor majoritatea traseului Suceava-Siret + succesiunea deal/vale fac pretabil sectorul pentru extindere la 2+1 clasic. Exista momentan doar in Darmanesti acea banda suplimentara de depasire in rampa.

Quote from: dr4qul4 on December 15, 2016, 11:15:13 AM
Acum pe bune, orice alta investitie in afara de marcaje+peticire nu se va face pe DN2, sau se va face doar cu amanarea A7.

Aici gresesti, in ultimii ani s-au reasfaltat integral (frezare + asfaltare) portiuni semnificative. Intre Bacau si Roman de exemplu stiu o portiune, acum luna trecuta de la Focsani spre Buzau o portiune. Adica nu peticire, ci reasfaltari integrale, pe portiuni de km, nu 100-200m.

Deci se investeste in continuare in acest drum, dar fara viziune, doar mentenanta. Drumul mai are sectoare la care trebuie intervenit asa, iar pe Bucuresti-Urziceni e nevoie probabil de umblat si la stratul suport. Daca tot intervii, de ce sa nu o faci cu cap?? Daca la Bucuresti-Urziceni te apuci sa sapi unde e lasata fundatia, atunci mai sapi cate 1,5 m pe laterale. Centura Focsani si Bucuresti-Urziceni sunt primele 2 candidate la asemenea lucrare.

Quote from: Dan027 on December 15, 2016, 02:08:10 PM
Sunt alte drumuri cu un trafic mult mai mare si unde viteza de circulatie este mult mai mica, in concluzie pierderea de timp si de bani e mult mai mare...
Aici nu se discuta topic x contra y.
Toata lumea e de acord cu ce ai enumerat, A1, A10, terminarea A3 pe sectiunile incepute.

Salvarea vietilor pe DN2 nu e pierdere de bani. Daca asteptam pana se face toata lista aia enumerata de tine ca sa facem ceva cu DN2 vor mai muri multe zeci de oameni. In plus, daca faci autostrazi nu lasi restul retelei in paragina, nu are sens ce spui. DN2 trebuie imbunatatit, latit in sectiunile din preajma marilor orase, asta nu implica miliarde de euro ca sa afecteze bugetul de fonduri europene. Absorbtia e redusa, asa ca nu mi-as face probleme in a investi 50-100 mil euro intr-un proiect de imbunatatire a sigurantei pe DN2. Si in plus, pe langa fonduri europene tara asta are si buget propriu, care ar trebui sa poata "cotiza" mai ales in acesti ani in care contributia la proiectele europene e net mai mica decat spre sfarsitul exercitiului cand se spera ca se vor deconta proiectele "grele" de A.

vancouver

Repet: hai sa ne concentram pe bucata Bucuresti - Buzau, care nu va fi dublata de A7. Ce facem aici?
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#4301
Pai acolo e clar in opinia mea:  modernizare si extindere la 2+2, cu separator median NJ. Avand in vedere ca fundatia e "subreda" mai ales pe Bucuresti-aproape de Urziceni, nu merge doar asfaltat, ci trebuie sapat si refacut corpul drumului in acele zone valurite. Reasfaltarile din ultimii ani au mai imbunatatit din situatie, nu mai e ca inainte, dar nu stiu daca e o solutie pe termen lung.

Legat de relocare pe segmente astfel incat sa evitam unele localitati grupate, nu cred sincer ca se va intampla asa ceva.

In localitati trebuie reglementat virajul la stanga, cu zone de intoarcere cel putin la capetele localitatilor, daca e foarte lunga atunci una in plus la mijloc sau unde se impune in functie de traficul local si nevoile cetatenilor din zona.

Dan027

#4302
^"Aici nu se discuta topic x contra y."
Nu sunt contra nimic, e vorba de prioritizare...
Daca te muti intr-o casa noua ce iti cumperi prima data, mobila sau patul?
Trebuie sa intelegem ca ordinea investitilor este foarte importanta, am stabilit deja in linii mari ce facem acum trebuie sa stabilim si ordinea in care le facem.

1. Pe DN1 nu mor oameni?
2. Dar timpul de se pierde pe drumurile respective nu insumeaza cateva vieti chiar? (50 mii de masini/zi * 1h = 6 ani, intr-un an pierdem 30 vieti din timpul pierdut)

AlexxC

Rasfaltat Bucuresti-Urziceni si lasat fix asa cum este.
Dupa constructia A7 traficul greu si de lung parcurs se va muta acolo iar E85 va ramane doar pentru navetistii de pe Urziceni-Bucuresti si satele de pe parcurs.Punct!

Dan027

#4304
Quote from: vancouver on December 15, 2016, 02:52:21 PM
Repet: hai sa ne concentram pe bucata Bucuresti - Buzau, care nu va fi dublata de A7. Ce facem aici?
Facem asta, un drum expres 2+2. Cu asta ar trebui sa incepem ... si cu Autostrada Tg. Frumos-Iasi care reprezinta calea principala de legatura atat cu Bucurestiul cat si cu Vestul a Iasului.