Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

ovideatza

Marcajele pe zonele reasfaltate pana la Focsani de curand saptamana trecuta erau deja realizate 80%. Marcaje peste marcaje nu e ok, genereaza confuzie.

Ar trebui pt fiecare sector facut studiu comparativ:
- reabilitare si marcare la 2+1
vs
- reabilitare, extindere si marcare la 2+2.

Eu as merge pe 2+2 pe 5-10km in jurul localitatilor mari (zona unde de obicei e trafic mare si/ sau de regula si localitati periurbane) si 2+1 pe segmentele intre.

Nu as fi de acord spre exemplu sa fie 2+1 intre Letcani si Iasi. Ar fi haos. Trebuie 2+2 in toata regula.


Dan027

DN1, cel mai periculos drum din România

În 2015, în România au murit 95 de persoane în accidente rutiere la fiecare milion de locuitor, de aproape două ori mai mult decât media Uniunii Europene, de 51,5 decese, potrivit datelor Eurostat.

Drumurile naţionale din România pe care au loc cele mai multe accidente rutiere sunt DN1, DN2 şi DN7, în contextul în care România este pe primul loc în Uniunea Europeană din punct de vedere al numărului de decese cauzate de accidentele rutiere, potrivit datelor transmise miercuri de către reprezentanţi ai Ministerului Transporturilor, în cadrul unei conferinţe în care a fost prezentată Strategia Naţională de Siguranţă Rutieră pentru perioada 2016 - 2020, adoptată acum aproape două luni de către Guvern.

http://www.bizbrasov.ro/2016/12/07/dn1-cel-mai-periculos-drum-din-romania/

prom

Receptie DN76 Brad - Ionesti , via CNAIR YT channel

cristi5

#4278
Quote from: ovideatza on December 07, 2016, 05:03:42 PM
Eu as merge pe 2+2 pe 5-10km in jurul localitatilor mari (zona unde de obicei e trafic mare si/ sau de regula si localitati periurbane) si 2+1 pe segmentele intre.

Asta e o proprietate importanta la 2+1: se poate combina usor cu 1,5+1,5 sau 2+2, si permite dezvoltarea incrementala (si diferentiata pe diferite segmente, in functie de nevoile de trafic) :

1,5+1,5 (sau 1+1)  --->  2+1 ---> 2+1 cu intersectii denivelate  ---> 2+1 la standard de drum expres sau 2+2 (am vazut si zone care au ajuns autostrada). 

Cu alte cuvinte, la campie, daca n-ai bani si trafic de autostrada sau DX, poti face intai 2+1 alternativ, apoi adaugi centuri la localitati, in ordinea riscurilor, apoi dezvolti treptat  (intersectii denivelate, DX, poate chiar A) portiunile cele mai circulate sau cu grad mai mare de risc. Avantajul e ca soferii au acces la portiuni lungi de drum sigur mai devreme si mai "uniform" decat daca se construieste o autostrada de la zero, unde se da in folosinta "tot tronsonul sau nimic" si poate lotul ramane nefolosit din lipsa de acces, nodul fiind pe lotul vecin. Fireste, trebuie ca drumul original sa fie suficient de "drept" pt a ajunge "drum de viteza", iar unde sunt localitati dese trebuie traseu nou...

Quote from: ovideatza on December 07, 2016, 05:03:42 PM
Nu as fi de acord spre exemplu sa fie 2+1 intre Letcani si Iasi. Ar fi haos. Trebuie 2+2 in toata regula.

Fireste ca acolo unde MZA e peste o anumita valoare (15000 sa zicem) nu se poate face 2+1 fara intersectii denivelate si nici ala nu duce mai mult de 20000...  Deasemenea la intrare si iesire din localitatile mari se face de obicei 2+2 (dar asta e cerut deja de MZA). La extrema cealalta, pe unele zone mai putin circulate, cam la mijlocul distantei intre 2 localitati mari, suedezii lasa chiar si 1+1 (benzi largi, deci latimea drumului e tot 13m) daca nu sunt conditii propice accidentelor.

GDPR

^^Asa da receptie.  :D Comunicatul CNAIR privind efectuarea receptiei il avem aici

TibiV

Doamne, ce bine arata!
Si camera a "tremurat" mai mult la benzile rezonatoare decat la podete...

Dar idiotul cu duba alba cu numar de Bucuresti de la 2.43 ar trebui lasat fara carnet macar vreo juma' de an...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Imi poate spune cineva care este stadiul pe diversele segmente Deva-Oradea?
Din ce vad pe harta calitatii drumurilor, doar Brad-Ionesti este gata. Pe restul segmentelor se lucreaza peste tot?

luc

#4282
De la Oradea la Pocola (Dealul Bitii) unde s-a facut reabilitarea in situ se circula decent.
Sectorul Azvi a progresat ff mult, au ridicat si ultimele semafoare mai au cateva zone cu probleme (poduri + reproiectare in zona Bitii). Asteapta primavara. In Stei este deviata circulatia pe soseaua de centura. A fost si ministrul in zona.
Urmatorul tronson pana la Varfurile este cel mai in urma dar si aici s-a avansat fata de ultima mea vizita din vara.
Urmatorul tronson pana la Ionesti ii asteapta pe cei la DRDP Cluj ;)
Ionesti - Brad 10x pt Porr
De la Brad la Deva nu am vazut activitate, dar se circula decent.
Am si ceva poze, din zonele unde am prins lumina naturala
Informatii in plus si cu poze se gasesc pe pagina de FB:
https://m.facebook.com/drumulnational76/

Dan74

Cateva completari la postarea lui @luc:
- in Stei se poate circula si prin oras, sunt circa 100 m la care nu s-a facut nimic, restul e la nivel de binder;
- Ionesti-Brad e unul din cele mai bune tronsoane de DN pe care am  circulat, acum o saptamana pe circa 2 km am mers pe ploaie torentiala cu 70 km/h in siguranta deoarece apa se scurgea extrem de rapid de pe carosabil;
- am ramas surprins sa constat ca rezista destul de bine "carpelile" de pe Varfurile - Ionesti, este denivelat tronsonul dar ma bucur ca nu sunt gropi;
- pe sectorul Construct Mod e dezastru doar portiunea de la Grosi pana la limita dintre judetele Arad si Bihor.
Se mai lucreaza cate ceva doar pe sectorul Azvi, in rest se asteapta primavara.

boer_escu

Inca cateva completari si confirmari ale celor scrise de ceilalti, chiar ieri parcurgand Varfurile-Soimus:
- pe Brad - Soimus Selina lucra in destul de multe locuri (sub 10 aproximez, nu le-am numarat) facand diferite interventii. In vreo 3 locuri circulatia era dirijata cu paleta, fiind vorba de escavatoare in actiune. Totusi este surprinzator ca nu au incheiat lucrarile.
- Brad - Ionesti de nota 10!
- Varfurile - Ionesti a fost mult mai bine decat ma asteptam in sensul ca ma asteptam la dezastru dar, desi denivelat, nu am intalnit gropi, fiind destul de proaspat (re)carpit (am vazut un finisor de asfalt pe marginea drumului cam la jumatatea lotului)

carutasul

#4285
Doua poze de pe podul de peste Arges pe DN5, in 1 Decembrie - localitatea ( si pe 6 decembrie - data).
N-am apucat sa le uploadez pana acum
In sfarsit am prins soare.



In localitatea cu pricina nu mai sunt lucrari pe carosabil, ci doar la trotuare. In Jilava erau un pic mai in urmă ( de data asta am avut treaba in Bucuresti) , dar pe podul de peste Sabar se circula pe ambele benzi. Presupun /sper ca mai urmeaza un strat de asfalt la primavara, mai ales ca marcajele sunt cu galben...

voicul

Intr-un final am gasit: (de la 2.00)



INTRADEVAR sunt si 4 benzi!

Este semnalizata largirea/micsorarea soselei.

Intrebari:
Ce mai cauta semnalizarea pe mijlocul drumului?
In afara de a pierde o banda pentru cativa zeci de m ... mai are cineva o alta explicatie pentru marcajul de la 4.53 - 5.05?

Allex

^ Zona hasurata este pentru a evita o eventuala fortare de depasire (chiar si din ambele parti). Imagineaza-ti ca cineva depaseste si forteaza pe ultimii metri ca sa treaca de o masina in plus. In acest mod va intra pe zona hasurata si nu pe contrasens.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

MT a emis saptamana trecuta 2 noi autorizatii de construire pentru DN76.

05.12.2016: "Lucrări rămase de executat aferente AC 009/17.03.2015 pentru sector km 83+000-km 102+660, contract 5R12, Vârfurile - Ștei din cadrul obiectivului "Reabilitare DN76 Deva-Oradea, km 0+000-184+390, sector km 69+350-102+660""

06.12.2016: "Lucrări rămase de executat aferente AC 037/11.09.2014 pentru sector km 35+432-km 55+425, contract 5R10b, Brad - Ionești din cadrul obiectivului "Reabilitare DN76 Deva-Oradea, km 0+000-184+390""

ovideatza

Ca sa reaprindem "focul"  :) ca vad ca de la o anumita zi s-a cam lasat linistea pe aici.

Marti am facut iar Iasi-Tecuci-Tisita - Bucuresti. Partea de 1,5+1,5 pe inserate, am plecat dupa 2.30 din Iasi.

Drumul are nevoie de 2+2, nu 2+1, nu 1,5+1,5, nu nimic altceva. Plin ochi pe ambele sensuri, TIR-uri foarte foarte multe, care merg cu 90 in general, unele trase mai complet pe acostament, altele jumatate-jumatate.

Trebuie intervenit rapid si latit mai ales in preajma marilor orase. Orice alta investitie la acest drum nu are sens, va fi trafic in continuare Oricum intre nodurile DN2/A7 si orasul mare alaturat va trebui cu siguranta latit la 2+2, asa ca nu ar trebui asteptat sa se faca A7, se poate face direct latirea.

De asemenea, la proiectarea A7 ar trebui sa se tina cont la configuratia nodurilor ca DN2 sa fie 2+2 in acea zona.