Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

TibiV

@vancouver,

Hai sa ne lamurim...
Propunerea ta arata foarte bine...

Dar discutia a plecat de la cat de eficient ar fi un "2+1 alternativ" pe DN2 pentru cresterea sigurantei in trafic...
Mai exact, pentru a creste siguranta in trafic cu cheltuieli minime, plecand de la ce avem - adica DN2-ul existent. Asta amarat, asa cum este acum, 1,75+1,75...

In mod sigur putem gasi solutii si variante de modificare a DN2 - la o adica il putem dubla, si facem direct autostrada din el...

Dar (cel putin asa cred eu) toti care dezbatem subiectul pornim de la ideea simpla ca nu avem bani (si nu ne va da nimeni bani) pentru modificari fundamentale, adica trasee schimbate, pasaje denivelate etc.

Nu discutam despre ceea ce s-ar putea face cu bani garla la dispozitie, ci despre ce se poate face cu bani putini...

Si eu fac parte dintre cei cativa de aici care credem ca "2+1 alternativ" este o solutie ieftina si rapida pentru a face DN2 mai sigur...
Cat costa niste marcaje pe asfalt si niste indicatoare ? Si in cat timp se pot realiza ?...
(Ma rog, eu as vrea si "parapetele din cabluri suedez", pentru ca marcajele pe asfalt (linii continue simple, duble sau cvadruple) nu au impiedicat niciodata bizonii sa forteze depasirea... Doar un obstacol fizic ii va descuraja cu adevarat...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

#4231
Ceea ce nu intelegeti voi si va cramponati aiurea: DN2 NU ESTE MAI PUTIN SIGUR DECAT ALTE DRUMURI. Este la fel ca alte drumuri cu trafic major, DN65, DN1B, DN7, etc... nu mai vorbim de DN1, care - desi intre timp dublat ici-colo de autostrazi - ramane cel mai negru drum al Romaniei.

Eu nu inteleg de ce nu acordati o atentie la fel de mare si acelor drumuri si va luati inutil de DN2. Iar daca raportam numarul de accidente la trafic, cu certitudine DN2 sta inca si mai bine fata de raportarea stricta la nr. victime / 100 km.

PS. Si nu uitati ca DN2 este numai pe ca. 60% 1,75+1,75, in rest este 1+1 la nord de Roman pana la vama Siret, si mare parte din nenorociri se produc pe zona 1+1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Ceea ce spui tu se traduce cam asa:
"Pe DN1 mor anual 11 oameni la suta de km, pe DN2 mor doar 9. De ce va cramponati voi sa gasiti solutii ca sa nu mai moara decat 5 ?!... 9 este un numar decent de morti !"

Cifrele sunt evident scoase "din burta", caci nu le stiu...

Dar pana la urma cam asta este esenta discutiei: tu spui ca "2+1 alternativ" va reduce capacitatea, noi spunem ca va reduce inmormantarile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

De unde stii tu ca o sa se reduca nr. de morti si raniti grav daca se face 2+1? De ex. ultimul accident de care stiu eu (intre Adjud si Focsani) a fost pe fond de adormire la volan. Asadar intrare NEDORITA pe contrasens. Si fara bariera fizica oricum se petrecea, inclusiv pe 2+1. Da, intr-adevar celalalt accident grav cu microbuz, petrecul cu 1 zi inaintea celui de care zic eu, a fost prin patrundere pe contrasens cu viteza. Dar asta in conditii de ceata densa, ceata care a dus si pe autostrada la un accident mai grav. Daca acel dobitoc depasea pe ceata dincolo de linia mediana, de ce crezi ca nu ar fi facut-o si pe alt tip de marcaj, adica pe zona de 1 de ce crezi ca ar fi avut rabdare?

Daca vrei sa facem treaba serioasa, hai sa vedem lista de accidente din 2010 pana azi si cauzele lor, si hai sa vedem care se evitau prin 2+1. Si apoi hai sa adaugam nervozitatea sporita datorita imposibilitatii de a depasi pe 2+1, atat in zona de 1, cat si in zona de 2, unde grabitii vor avea de asteptat uneori in spatele unui camion care depaseste alt camion sau in spatele unei dube care depaseste greu un camion, etc... Si sa adaugam si nervii din eventuale ambuteiaje in apropierea oraselor mari. De ex. la intrarea in Bacau avem deseori coada pe 2 benzi. Sa vezi ce bucurie daca aceasta coada va fi pe o singura banda.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

#4234
Quote from: vancouver on December 04, 2016, 01:36:34 AM
De unde stii tu ca o sa se reduca nr. de morti si raniti grav daca se face 2+1?

Pai asta este, ca EU nu stiu sigur...
Dar propun (propuneam) sa incercam, sa vedem cum si daca functioneaza.

Dar abandonez.
NU mai vreau 2+1 alternativ...
Reduce capacitatea, nu imbunatateste siguranta...
Niste dobitoci aia care il folosesc... Suedezii sunt oricum niste antipatici fara simtul umorului... ;)

Gata. Fara 2+1.
Este ca tine !
Tu esti singurul care are dreptate, noi toti ceilalti am gresit.

Sa ne fie rusine...  :-[
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Intrerup iarasi discutia DN2 cu ceva "real", la zi...

De data asta despre DN5 Bucuresti - Adunatii Copaceni, pe care ma angajasem sa il pozez din doua in doua luni...
Am depasit termenul cu o saptamana...

Vorbim despre cei 12 km din Bucuresti pana la podul peste Arges...
In unele zone sunt progrese importante fata de reportajul precedent de la sfarsitul lunii septembrie.
Doar ca acum il vom parcurge invers, dinspre Adunati spre Bucuresti..

Poze facute vineri, 2 decembrie 2016, ora aproximativ 14.30, incepand de la giratoriul de la intrarea in Adunatii Copaceni (venind pe DJ412A dinspre Mihailesti...)

In ciuda semnalizarii, pe pod nu se lucreaza  nimic...



In schimb dupa pod, practic din capatul rampei...
Asfalt nou si marcaje galbene !



In dreapta se agita un excavator..

... iar aici un mic compresor



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Surpriza-surprizelor ...

... au asfaltat giratoriul de la iesirea din "Green City" !

Giratoriul asta era "muci" in urma cu doua luni, un adevarat pericol... :(

Si intrarea in "Green City" era o mizerie... Nu mai este !

Intram in 1 Decembrie


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV


Se lucra pe ici, pe colo, la trotuare...



Ce bine functioneaza ca "locuri de parcare" trotuarele abia terminate... Sunt din pavele, in 6 luni vor fi doar gropi... :D



...dar mai este mult pana departe...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV


Inaintam spre Bucuresti.
Semnul de "sfarsit de localitate" a disparut...



Ajungem la giratoriul ala "ciudat"...

... care este asfaltat complet (cred ca deocamdata doar binder)
Singura lui logica poate fi data de faptul ca fix aici va fi intersectia DN5 cu... A0 !...


Iar aici chiar am ramas masca....

WTF ?!?!?!...

Da, cred ca va fi prima parcare "cu peron" pe un DN !... :)


Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Va mai amintiti "santul" din dreptul benzinariei fotografiat in septembrie ? Nu mai exista...

Iar breteaua de la iesirea din benzinarie a ajuns aproape la nivelul soselei...

... dar este clar ca nu au terminat cu breteaua

Ne apropiem de pod(urile) peste Sabar...

... la care trotuarul este tot in lucru...



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Ne apropiem de Jilava

Santierul nu este inca terminat...

... dar sensul spre Bucuresti are in sfarsit doua benzi !

Chiar inaintea intersectiei cu DJ401A spre Sintesti/Cretesti/Vidra

Dupa intersectie... minune !



Daca nu v-ati prins pana acum, va spun eu...
Banda 1 frezata aum nu'sh cati ani a fost adusa la nivel !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Evident se lucreaza "din greu"...

Culmea, chiar se lucra !...  :o







Zona fostei devieri...

... deviere care nu mai exista !
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV


De aici incolo este jale...

... nici un progres



Hopaaaa... Vad "palate cu turnulete"... Aproape am ajuns "acasa"... :(

Iata si CF Bucuresti-Giurgiu. "End of journey".


Toate pozele full-size sunt aici:
https://imgur.com/a/O6XWR
https://imgur.com/a/JndTq
https://imgur.com/a/vdqa8
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovicor

     Pe DN intre Cluj si Dej, daca iti asumi sa circuli pe acel 0,4 (cred ca e mai mult) de banda, atentie mare, la podete acea banda se injumatateste. Daca cei ce circula nu-ti dau voie sa revii pe banda propriu-zisa, va trebui sa opresti, efectiv.