Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

https://www.facebook.com/cnadnr/posts/1724241691169236
QuoteImagini cu lucrările de pe DN 76 între Vârfurile și Ștei.

Selina isi incordeaza muschii ?...















Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Alexandru.

Ar fi bine sa faca mai mult decat atat! Sa ia testosteron! Are nevoie :D

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

north

#3650
Quote from: liviu on July 15, 2016, 04:38:28 PM
Evoluția procentuală a MZA 2015/2010
(link la postarea lui liviu)

Am produs harta de mai jos în baza datelor MZA 2015 / 2010 (sper că nu sunt greșeli). Am omis A-urile (niciuna nu a avut o lungime comparabilă în 2015 cu cea din 2010), precum și DN-urile înlocuite (cvasi-)total de A-uri, adică 69 și 22C. Sunt uimit de numărul de drumuri pe care traficul a scăzut în acești cinci ani (parcă 2010 era an post-criză!).
...Dar poate ar trebui să ne uităm și la datele INS privind evoluția populației în România...



Îmi permit câteva comentarii, vă invit să adăugați la ele:

1. Creșteri semnificative de trafic în nordul extrem al țării. În valori absolute se remarcă DN 1C (MZA 8633, +23,8%) și DN 17 (MZA 7112, +6,3%). Se prea poate ca DX Turda – Halmeu să trebuiască realizat mai devreme de 2029 – 2032 (cf. MPGT varianta actuală în lucru), iar axa DN 17 să fie prevăzută integral ca DX.
2. În partea de vest a zonei Transilvania – Banat se observă o stabilizare a traficului pe multe DN / DE.
3. Traficul vest – est Transilvania – Moldova a crescut pe axele nordice (DN 17, DN 15) dar a scăzut pe axele sudice (DN 11, DN 10, DN 2D). Se remarcă inversarea aglomerării pe axele DN 15 și DN 11 (DN 11 mai aglomerat în 2010; DN 15 mai aglomerat în 2015).
4. Creștere pe axele nord – sud între Moldova și Muntenia / Dobrogea: nu doar DN 2, ci și DN 28 / 24A / 26.
5. Creștere spectaculoasă pe DN 21 și DN 3B în estul Munteniei, în ansamblu scădere trafic în Dobrogea (excepție drumurile spre Tulcea... de așteptat explozie trafic considerând investițiile FEN preconizate pentru ITI Delta Dunării).
6. În jurul capitalei creștere doar pe DNCB / DN 2, restul par a stagna / regresa.
7. Stagnare / scădere în zona de sud a țării, exceptând - în general - axele care conduc la podul Calafat – Vidin. Polul scăderii traficului apare a fi Zimnicea (împreună cu crucea 67C / 7A).
8. Creștere spectaculoasă pe anumite axe din Banat (spre exemplu 59C și 59A, și DN 59 / DN 57, și chiar 58A), însă scăderi masive pe anumite axe precum 59B sau 58.

Disclaimer:
1. Analiza de mai sus privește variațiile și nu valorile absolute ale volumelor de trafic între 2010 și 2015.
2. Variațiile sunt valabile ca medie pentru fiecare DN cu același indicativ, ca medie de-a lungul întregului său aliniament. Variațiile pe subtronsoane ar putea avea cu totul alte valori.


(În această ultimă ordine de idei,  :cheers: pentru cine reușește să ne împărtășească valorile pe tronsoane individuale.)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

liviu

Felicitări North!
Mă bucur că au loc analize comparative și obiective.
Metoda hărții e imaginea de ansamblu.
Te rog să realizezi o hartă numai cu evoluția traficului greu.
Intervalele procentuale le stabilești în funcție de procentele obținute.
Ar fi de dorit să avem date pe segmente la DN-urile lungi pentru o analiză mai aplicată.
Traficul urmează autostrada.

dr4qul4

Nu cred ca trebuie sa ne uitam doar la crestere cat si la ce a dus la aceasta crestere, dar si la MZA 2010.

Mi se pare incredibil cat a crescut traficul pe la Calarasi, atat pe DN21(Braila) cat si pe DN3B (spre Harsova).  Initial am crezut ca a crescut doar traficul Slobozia-Braila-Galati, dar cresterea de pe DN3B arata ca ceva s-a intamplat la Calarasi.
Ar fi interesant sa aflam numarul de masini care trec cu bacul la Calarasi... Daca s-ar face pod acolo, banuiesc ca ar fi nevoie de autostrada.

Cresterea de trafic din sud cred ca e legata de dezvoltarea agriculturii. Au aparut destule ferme cu capital strain. Altfel  nu inteleg cum ar putea sa creasca traficul pe DN65C. E un drum praf, intr-o zona unde populatia a scazut constant.

pe langa Cluj-Dej si Calarasi-Galati, ar trebui devansat in MPGT si chiar upgradat la A sau DX, Timisoara-Moravita.
Cele 3 de mai sus, sunt DN-uri cu MZA mare si crestere la fel de mare, care nu poate fi pusa pe dezvoltarea infrastructurii din zona. Cresterea a venit pe infrastructura existenta.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Beowulf

In urma cu trei ani am asteptat 5 ore la o coada imensa pentru trecerea Dunarii, desi erau 3 bacuri plus un feribot care traversau incontinuu. Pareream mea este ca se justifica macar  un 2x2 intre Calarasi si A7 (ca o continuare spre sud a lui A7). Podul peste Dunare se va face in cele din urma, am inteles ca in acest moment proiectul studiului de prefezabilitate ar fi la Ministerul Dezvoltării.
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

dr4qul4

DN21 este unul din putinele drumuri din tara care pot fi imbunatatite pe traseul actual. trece prin Baragan si sunt putine localitati, si acelea mici. Eu nu cred ca e o continuare a A7 deoarece merge spre Giurgiulesti, dar ar tb legat de aceasta (prin Dx-Focsani - Galati).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Beowulf

#3655
De acord, intre Slobozia si Calarasi trece doar printr-o localitate, Drajna, unde oricum trebuie construit un pasaj peste calea ferata.

Parerea mea este ca asa ar trebui sa se faca legatura cu A7:

Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

Dan74

#3656
Legat de DN76 tronsonul Azvi. Se pare ca incet-incet sunt tot mai harnici, joi seara dupa ora 18:00 intre Beius si Pocola asfaltau, iar in alte 3-4 puncte erau inca muncitori pe santier, iar in Rieni aproape de ora 19:00 un excavator incarca un camion. Poze nu am reusit sa fac pentru ca nu ma asteptam ca la acea ora sa mai vad activitate pe santier.
DN75 in judetul Alba observ ca in fiecare an se repara portiunile cele mai rele. Parerea mea este ca pe acest DN o reciclare ca cea facuta pe DN76 intre Rabagani si Oradea ar face minuni, avand in vedere ca traficul greu este foarte redus.

north

Quote from: liviu on July 24, 2016, 06:41:28 AM
Felicitări North!
Mă bucur că au loc analize comparative și obiective.
Metoda hărții e imaginea de ansamblu.
Te rog să realizezi o hartă numai cu evoluția traficului greu.
Intervalele procentuale le stabilești în funcție de procentele obținute.

Este o idee bună! Dar te rog să încarci (de exemplu pe tinyupload) și să ne dai link-ul la fișierul Excel pe care l-ai produs, pentru că este nevoie să adunăm coloanele 7, 8, 9, 12 ca să avem traficul de marfă "greu" (MTMA > 3,5 t) agregat într-o coloană. De asemenea, am să încerc să reprezint și volumele efective - prin grosimea liniilor :)
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

liviu

#3658
^
http://fastupload.rol.ro/3da6c02f35341b7125f315db243dab43.html

Te rog să faci top 10 de creștere/descreștere procentuală.
Traficul urmează autostrada.

bugybuu

#3659
Quote from: north on July 24, 2016, 03:25:43 AM
1. Creșteri semnificative de trafic în nordul extrem al țării. În valori absolute se remarcă DN 1C (MZA 8633, +23,8%) și DN 17 (MZA 7112, +6,3%). Se prea poate ca DX Turda – Halmeu să trebuiască realizat mai devreme de 2029 – 2032 (cf. MPGT varianta actuală în lucru), iar axa DN 17 să fie prevăzută integral ca DX.

Legat de DN1C:
1) Traficul a crescut de cand a fost reabilitat in totalitate de la Cluj la Dej si  de la Dej la Halmeu.
2) Foarte multe tiruri cu numere de Ucraina si de Polonia(probabil trec pe la Halmeu)  pe langa cele de Romania (majoritatea din zona: MM,SM,BN, SJ si CJ)
3) Mai nou foarte multe masini mici si microbuze cu numere de Moldova. Astea cam ingreuneaza trecerea frontierei la Petea. Am fost acum o luna jumate in concediu in strainatate si am stat o ora la coada la iesire din tara si am stat o ora la intrare in tara cand inainte stateam vreo 15 minute(desigur incercam sa caut ore de trecere mai libere sa nu fiu nevoit sa astept mult in vama). Pana ce ii verifica trece destul de mult timp, mai ales microbuzele dar probabil pentru ca nu sunt in UE.
4) Ah am uitat de autocare. De cand Fany are licenta exclusiva de transport pe BM - CJ sunt cel putin vreo 3 4 autocare cu care ma intersectez pe drum pana la Cluj Napoca. De aici cred ca ii o parte din cresterea spectaculoasa de 100% pe partea de autocare.