Drumuri Naționale în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 09:19:35 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

raduac

#2490
^^

M-a intrigat fraza "Proiectul are ca scop principal reabilitarea și modernizarea drumului existent pentru ca circulația să fie deschisă tot timpul anului..." care mi se pare că sugerează care trebuie să fie rezultatul SF-ului. Așă că am citit caietul de sarcini și am găsit o frază și mai directă "Prin Studiul de Fezabilitate trebuie să se dovedească necesitatea și oportunitatea Proiectului și trebuie să asigure definirea, descrierea și prezentarea unui Proiect "matur"." Mie mi se pare aici o contradicție imensă. Păi dacă din studiu de fezabilitate reiese că Proiectul nu este oportun ?!?

horatiu.cosma

Cred ca CNADNR vrea sa investeasca ceva bani in Transfagarasan doar daca se va putea circula pana la Balea Cascada pe tot parcursul anului(ceva interese economice la mijloc), dar nu stie daca acest lucru va fi posibil, urmarind sa obtina aceasta informatie in urma SF-ului. Daca se poate, da banii pentru modernizare, daca nu, ghinion. Am fost weekend-ul trecut pe Transfagarasan si din nou am ramas mut de uimire ce s-a putut face in regimul comunist. Drumul serpuieste prin stanca, tuneluri, viaducte(poduri) pe stanci. Rezista intr-o stare buna de multi ani, si noi nu suntem in stare macar sa asfaltam.

cutter

Asociația Pro Infrastructură a obținut acces în cele din urmă la rapoartele de progres privind DN-urile și autostrăzile din fonduri europene.

Le găsiți aici.

raduac

#2493
^^
Păi ce spui tu mi se pare și mie normal, să studieze dacă e fezabil să se circule tot timpul anului. Dar din documentație reiese că ei sunt hotărâți să se circule! Păi ce studiu de fezabilitate mai este ăsta, cu rezultatul cunoscut dinainte? Nu mai vorbesc de faptul că mi se pare foarte improbabil ca un studiu serios să găsească fezabilă această idee!

NGC

#2494
Quote from: NGC20 on July 13, 2015, 09:35:00 AM
Ofertele pentru "Intocmire SF pentru Modernizare drum national DN1S km 0+000-23+850":

    550.000,00 RON fara TVA    Valoare estimata
01. ? RON fara TVA      SC PRINFO SRL

[...]

Contractul a fost atribuit catre PRINFO pentru 136.400,00 RON fara TVA.

adiarc

Uitându-ma la aceasta licitatie pt Transfagarasan ( care , apropo , costa peste 800.000 euro !!!!!! ) , ma întreb ( din nou , pt a nu stiu câta oară ) , pt ce are CNADNR , 6000 de angajați ?pt ce ?pai sa angajeze oameni specializați in organizarea de licitații ( câteva zeci ,max o suta ) si restul de 99% sa-i trimită acasă..

Chiar nu era nici un specialist , in aceasta structura megalomanica, profund ineficienta , care sa stabiliească unde se fac tunele " half profile " , similare cu cele existente , sau mai bine de la ce altitudine , in sus ?

SF-urile astea sunt pe sistemul companiilor de stat care dau bani grei pe departamente juridice , dar cand au o problema in justiție își angajează avocați....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

pasadia

Sincer sa fiu, eu sper sa fie un SF pe bune care sa spuna clar si raspicat ca NU SE POATE!

Acele tunele half-profile de care vorbesti tu ar trebui construite pe toata lungimea alpina a DN7D. Ceea ce ar strica complet frumusetea drumului. In plus, raportat la costuri, orice beneficiu e minor (daca nu cumva inexistent). Daca are bani CNADNR atunci sa-i investeasca in telegondole si gata.

raduac

Exact, a făcut cineva un SF să vadă care este metoda optimă de dezvoltare a turismului în timpul iernii în zonă? Sunt convins că e mult mai ieftin să faci instalații pe cablu noi și moderne pe ambii versanți ai muntelui decât să reconstruiești Transfăgărășanul astfel încât să poată fi ținut deschis iarna. Și eu sper să nu se deschdă niciodată Transfăgărășanul iarna.

dr4qul4

total de acord cu @pasadia.

Din Bucuresti, e foarte greu de ajuns iarna la Balea. Dar decat un drum inzapezit si cu risc de avalansa...mai bine fac o telegondola/telecabina si o parcare mai mare cat mai jos.
Si daca tot fac o telegondola, atunci pot face si cateva partii. Chiar daca sunt pe versantul sudic, datorita altitudinii, ar avea destula zapada.

Iar cu ocazia asta s-ar mai deconcestiona si VP.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

adiarc

Nici eu nu sunt pt tunele....era o ironie la adresa CNADNR.....care teoretic are specialiști plătiți , ca sa spună lucrul acesta.....nu e cazul sa plătească bani cu găleata pt asta.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

danutzu_1069

Am vazut azi multe echipaje de numarat masini. Cred ca erau de la DRDP-uri. S-a anuntat vreun recensamant auto?

bogdymol

Am vazut si eu astazi un numarator de masini pe centura Arad, la breteaua ce face spre Nadlac.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

danutzu_1069


horatiu.cosma

Pe DN 1H, in satul Varsolt, la un podet, s-a topit asfaltul de la caldura si s-a facut o trambulina paralela cu marcajul alb de toata frumusetea. Cred ca drumul e inca in garantie, deci daca citeste mesajul cineva de la CNADNR, sa dea un telefon la UMB sa rezolve. In rest, DN1H e ireprosabil.

danutzu_1069

Sa inteleg ca preferi 1H in loc de 1F? Nu este mai ocolit?