Someșul metropolitan – culoar verde-albastru de mobilitate sustenabilă

Started by alexV, December 17, 2023, 05:52:18 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alexV

Cluj, sectiuni





Vedere de ansamblu a integrarii cu aeroportul






alexV

Apahida lipseste deocamdata, voi pune plansele dupa ce va avea loc a patra dezbatere publica, in acea localitate.

Consideratii personale:
1) Ideea de continuitate e cea mai importanta din tot proiectul. Pe langa multe alte aspecte benefice.

2) Sunt impacate si capra si varza si lupul, adica: pietoni, velo, natura amenajata mai sauvage.

3) Sunt doua piste velo in Gilau si Floresti: una pentru naveta, care e dreapta pe malul raului, pentru viteza sporita, fara pietoni. O a doua pista recreativa, serpuita, mix cu pietonii.

4) Un concept un pic mai indraznet in oras decat alte proiecte. De exemplu pe str. Dacia si str. Traian elimina o banda de trafic pentru a face loc pistei velo separate de masini printr-un scuar si copaci.

5) Accent pe pietoni, cu zone propuse sa ramana sauvage - am remarcat inclusiv sugestia de a nu pune pubele si a informa oamenii sa isi ia gunoiul cu ei. Alei ne-betonate.

6) Arhitecti cu experienta in Vest. Sper sa reziste si sa-si sustina proiectul, care mi se pare misto. Sa nu lase primaru, vicele ori city managerul sa aiba ultimul cuvant ori sa "optimizeze" ceva.

7) Cred ca intentia e sa fie finantat pe program UE post 2027, adica pe urmatorul exercitiu financiar.

nicolaem

frumos proiect.
Cine se ocupa efectiv de el? Consiliul judetean? Este la nivel de simlu SF sau ceva mai mult? pari optimist si cu implementare

alexV

Primaria Cluj. Dezbaterile sunt organizate de CIIC, Ovidiu Cimpean modereaza.

dragos76

Mi se pare foarte important punctul #3 detaliat de tine, dar care aș zice că ar trebui mult mai bine implementat și în interiorul Clujului. Sunt zone în Cluj unde modul cum sunt implementate traseele de biciclete nu e deloc orientat către navetă (de la amplasarea pe trotuare, la semaforizare care dezavantajează traseul velo, sau la traseul propriu zis care urmărește în mare traseele auto existente prin centru, nu se axează pe direcțiile optime pentru traficul pe bicicletă).

StefanCelMare

Presimt optimizări la reducerile alea de benzi auto.
Cred că dacă se mai taie benzi, iese lumea în stradă.
S-a cam aglomerat orașul binișor.
Proiectul nu arată rău deloc, să vedem când și din ce bani se va implementa.

doodoo

Acele reduceri de benzi auto pe Dacia si pe Traian nu au nici o sansa sa se realizeze, ar pune pe butuci traficul auto pe toata zona aceea.

Eu ma intreb daca au fost chestionate (sau vor fi in viitor...) institutii importante - Hidroelectrica, ABA ST, CASSA. Fiecare din acestea are diverse interese si restrictii de care va trebui sa se tina seama.

Eu sper ca nu se va repeta cazul cu malurile Somesului Mic, unde proiectantul spaniol nici nu stia de existenta ABA ST si nici nu i s-a spus de catre autoritati. Iar ulterior bineinteles ca proiectul a fost modificat binisor din cauza asta.

Sper :lol:  :D

PS - nu am inteles de ce in public la intalnirea de la Cluj nu a fost prezent nimeni de la asociatiile de biciclisti din Cluj... 8)

alexV





alexV