News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phenol

Quote from: cristi5 on July 02, 2020, 12:28:08 PM
@TibiV si pe mine ma streasa Nyugati-Keleti pana am descoperit punctul de oprire Zugló (se citeste Juglo)

Zuglo se citeste Zuglo, cu un o si u mai lung. Z in maghiara se pronunta la fel ca in romana.

Si sa nu fiu off topic:

Mav nu il lasa, in primul rand fiindca ataseaza la 346/7 vreo 4-5 vagoane in Keleti, iar in al doilea rand trenul trebuie sa intre in cadentarea lor pe Keleti - Viena.

GML

@cristi5,

Daca esti norocos, si trenul nu are intarziere, pot sa schimbi la Puspokladany, si atunci ajungi unde vrei, fara transport in public.


frunzaverde

Quote from: cristi5 on July 02, 2020, 01:32:30 PM
Si de ce nu se face? Nu vrea CFR sau nu vrea MAV?

MAV ca vrea sa-si faca cadentarea. La trenul de noapte nu prea este interesanta pentru nimeni scurtarea parcursului unguresc. Trenul ajunge la 8:21 in Viena - ora absolut ok pentru un tren de noapte, atat pentru business cat si pentru turism. Calatorul la vagonul de dormit se trezeste la 7:30, face un dus (exista, functioneaza, are apa calda, l-am folosit), mananca ceva la vagonul restaurant unguresc (nu l-am incercat, ca m-am trezit la 8:00), si apoi de la gara poti ajunge la birou direct (ajungi pana la 9:00 oriunde), sau la vizitat. Mie ora de sosire mi-a convenit perfect! Ar putea exista un tren de noapte "mai devreme" pentru matinalii absoluti, dar nu stiu cat de popular ar fi, mai ales ca austriecii nu permit (din lipsa de capacitate) stationarea vagoanelor de noapte la peron pentru continuarea somnului mai mult de 20 minute (cum se practica in, spre exemplu, UK si SE).

Ce e deranjant este parcursul lamentabil prin Romania si vama care e la o ora absolut tampita si nepotrivita.

Sugestia mea pentru controlul la frontiera este urmatoarea: Partida comuna romano-ungara pana la Schengen (daca o mai exista vreodata asa ceva)... La Deva se suie controlul de frontiera, si vamuiesc imediat toti pasagerii din toate vagoanele. Vagoanele cuseta si de dormit se sigileaza de restul trenului (pentru ca 100% din pasageri sunt pasageri externi), si se vamuiesc intre Deva si Arad, astfel incat sa scape de vama pana in ora 23:00, sa poata dormi o noapte neintrerupta, normal. Pasagerii cu destinatie Arad, care vor fi toti la vagoanele clasa (vagoanele de dormit si cuseta n-au sens pe intern dat fiind orarul). Cei care se suie la Arad si Curtici se vamuiesc la urcarea in tren. Cei din vagonul de clasa se vamuiesc intre Arad si Curtici (nu vor fi prea multi oricum). Partida romaneasca coboara la Curtici, cea ungureasca la Lokoshaza. Pe sens invers, fix invers, astfel incat sa nu fii trezit la 3 dimineata...

Problema e ca trebuie convinsi ungurii. Pana la Schengen s-a putut, majoritatea trenurilor fiind controlate din mers (Transbalkanul avea partida mixta greco-bulgaro-romano-ungaro-ceheasca, care se tot schimba de colo-colo, cu compartiment propriu intr-o cuseta OSE). Dar dupa ce Ungaria a avut probleme cu Schengenul la un moment dat (aproape au fost dati afara), si apoi cu criza migrantilor... a iesit ce-a iesit...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Putem considera ca Dacia de aia sta 50 min in Keleti sa doarma putin lumea care merge pana la Budapesta  :D.

dragos76

Dacă la tren de noapte nu prea sunt efecte negative la aceste staționări (ba dimpotrivă, vezi argumentele de mai sus), la trenurile de zi din păcate se adună foarte mult. De aceea un tren cum e Cluj-Viena nu e chiar așa de atractiv. Pe lângă faptul că oricum pierzi o zi din vacanță, și ia în plus cu câteva ore față de cât ar pitea face în mod normal (și nu e vorba doar de orarul din Ungaria sau de trecerea frontierei, ci și de opriri ciudate pe teritoriul nostru).

Dacă ar fi ca tren de noapte eu cred că nici nu m-aș mai gândi să merg cu mașina la Viena. Poate ar fi chiar de analizat și pentru excursii la schi

cristi5

#95
Eu cred ca Timisoara-Viena ar trebui sa fie traseu de cateva ore, pe zi

Timisoara-Viena cu masina e 6h, trenul trebuie sa poata concura sau chiar sa bata rutierul in conditiile in care vrem transporturi sustenabile etc. 550km in secolul 21 se pot face rapid cu trenul.

In contextul asta, o ora la Budapesta nu e acceptabil, cum nu ii acceptabil nici o ora in vama.

Pe noapte da, lungim la 8h si e ok. Dar vama inainte de culcare :)

AndreiB

Am crezut dintotdeauna ca un tren special de ski ar fi viabil post terminarea lucrarilor la Coridorul IV. Ceva pe ruta:

Constanta-Bucuresti Nord-Brasov-Deva-Budapesta-Viena-Salzburg-Zell am See-Innsbruck.

Fara opriri in intervalul 00:00-07:00, o data pe saptamana cu plecarea Vineri si  sa ajunga in statiunile de pe ruta Salzburg-Innsbruck Sambata dimineata, cu plecarea Sambata seara din Innsbruck (corelat cu orarele hotelurilor).

Doar cusete, vagon de dormit si restaurant, fara vagoane de clasa (sau vagoane clasa doar pe intern).

Parcusul ar fi relativ lung, dar pentru o vacanta la ski de o saptamana nu e asa importanta durata vs confortul calatoriei directe.

cristi5

#97
Apropo cam dezamagitoare vitezele in Ungaria si Austria daca OSM e corect. Sper ca ii ceva reabilitare in curs.

https://www.openrailwaymap.org/?lang=null&lat=46.939949257630786&lon=20.136566162109375&zoom=9&style=maxspeed

100  Lököshaza-Bekescsaba, apoi 120 pana la Budapesta, apoi 140 pana la Tatabanya. Apoi o portinue de 160 pana spre granita. ¨

Austria are 140 din granita la Viena, si aia mi se pare cam putin pt pretentiile unui coridor european, intr-o tara avansata.

Oricum e clar ca CF are inca potential de dezvoltare in zona. Sunt in general trasee de campie, se pot extinde la 200 pe multele portiuni drepte.

GML

Intre Debrecen si Puspokladany sunt ceva lucrari pentru a creste viteza la 160.

Vlad94

Cel mai nasolneste faptul ca MAV nu a dublat linia de cale ferata intre frontiera si Lokoszhaza (2km),drept pentru care avem un fir nefolosit.

frunzaverde

@Vlad94: E linie simpla pana in Bekescsaba. Se va dubla odata cu linia spre Bekescsaba. Culmea, a fost linie dubla, inainte de al doilea razboi mondial; dar a fost "dezinstalata" in 1939.

@cristi5: Pe Lököshaza-Bekescsaba au planuri de dublare, dar nu stiu cand si cum incepe (teoretic era vorba ca incep in 2020).

Pe Szajol (km 10) - Bekescsaba (km 96), linia e reabilitata recent (pe etape, intre 2005 si 2014). S-au reconstruit gari, s-au dublat sectiunile lipsa (linia era partial simpla), s-au construit treceri denivelate noi, si viteza a crescut de la 80-100 la 120. Teoretic sunt zone apte de 160 km/h pe segmentul asta, dar probabil MAV nu a considerat justificata investitia in resemnalizare coroborata cu scaderea de capacitate la marfa pentru cateva minute economisite, asa ca viteza maxima a fost lasata pe tot segmentul la 120 km/h, si probabil asa va ramane veci, pana la urmatoarea reparatie capitala in 50 de ani.

Budapesta - Hegyeshalom a fost modernizata in anii '90 pentru 160. Nu cred ca vor mai face ceva pana la o linie dedicata HSR. Un upgrade la 200 km/h e mult prea costisitor si nu ar aduce mari beneficii pentru traficul principal care e Budapesta - Viena - inca 20 minute nu fac ruta mai avantajoasa... De-abia la 230-250 ar fi un avantaj.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ALEXCFR

De la noul mers al trenurilor 2021 2022 se introduce trenul IRN 404/405 Cluj.Napoca -Episcopia Bihor-Viena ca grupa la trenul IRN 346/347 si se va unii pe teritoriul Ungariei

GML

Cluj-Viena nu era dimineata initial?
Sunt curios, ce va fi cu partea de Satu Mare al trenului, ca initial venea o parte de la Satu Mare pana la Püspökladány.
Poate va fi reintrodus macar trenul de la Satu Mare pana la Debrecen.

ioandorin

ALEXCFR ai livretele ? Pune-le te rog ,dacă cumva le ai! Ms! 

ALEXCFR