News:

.

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

carutasul

eu nu prea înțeleg sistemul ăsta ( poate nu înțeleg de loc lumea în care trăim): până la urmă, nu ai profit, nu faci respectiva activitate, nu? Ok, pot înțelege că e important, de exemplu, să ai curse în fiecare zi, deși ai profit doar în patru zile din săptămână, dar per total trebuie să ieși pe profit.
Dacă am o cursă cerută ( Covasna-Budapesta de exemplu) înseamnă că trebuie să am profit, dacă renunț la ea pierd. Dacă o fac în pierdere, aia nu mai e afacere ci politică ( și ăla nu mai e capitalism :) )
Tocmai m-am întors de la greci, concurenții noștri direcți în materie de lubenițe, și mă uitam la traseul căii ferate care merge în bună parte pe lângă A3 bulgăresc... Există o cursă CFR către Salonic; cât face nu e important  ( eu am făcut oricum cam 12 ore, pentru că am făcut pauze dese, mâncat etc ) dar un bilet de tren costă pentru o persoană cam cât m-a costat benzina pentru patru persoane dacă nu mai mult; undeva ceva e putred în calculul ăsta. Uneori mi se pare că lucrurile sunt aranjate în așa fel încât să iasă în pierdere :)  Evident că CFR nu are cum să iasă în profit decât dacă  are clienți mulți; ca să aibă clienți trebuie să fie convenabil și să nu circule doar o dată pe săptămână. Ori nu ai cum să fii convenabil când ai prețuri mai mari decât avionul sau mașina.
Apropo de asta, bunică-mea mi-a povestit că pe vremea când era elevă la Școala Normală a făcut o excursie în care a văzut aproape toată țara cu CFR: erau cazați ( cazate, cred că nu erau școli mixte atunci) în vagon, se opreau într-un oraș o zi-două, după care.... la drum.  Ceva îmi scapă :)

tom_sawyer

#16
Călătoria cu trenul de la Chișinău spre Iași se ieftinește! Trenul va circula nu de 2 ori, ci de 3 ori pe săptămână

Călătoria cu trenul de la Chișinău spre Iași a devenit mai ieftină. Anunțul a fost făcut de conducerea Căilor Ferate din Moldova printr-un comunicat de presă. A doua parte a anunțului spune că trenul va circula de trei ori pe săptămână în loc de două, cum era până acum.

telegraph.md

Călătorii mai rapide, mai ieftine și mai confortabile! Dacă-ți planifici vacanța în unul dintre cele mai frumoase orașe din România, atunci Calea Ferată din Moldova îți vine în ajutor! Începând cu 24 august, cei care vor opta pentru o călătorie cu trenul la Iași, vor scoate din buzunar mai puțini bani pentru bilet. Astfel, tichetul pentru clasa a treia de confort va costa doar 90 de lei, cu 42 de lei mai puțin decât până acum. De reduceri se vor putea bucura și pasagerii care vor alege clasa a doua, care vor plăti 100 de lei, în loc de 148. Cei care-și vor dori o călătorie în clasa de confort sporit vor achita doar 130 de lei. Pe cursa Chișinău – Socola (Iași) circulă o garnitură modernizată, dotată cu aer condiționat și wi-fi gratuit.

Și asta nu e tot! Î.S. ,,Calea Ferată din Moldova" anunță că trenul de pe această cursă va circula de trei ori pe săptămână, în loc de două cum a fost până acum. Astfel, pasagerii vor putea ajunge la Iași și retur, în zilele de vineri, sâmbătă și duminică. Garnitura va porni  din Gara Chișinău la ora 06:16 și va ajunge în stația Socola la ora 10:15. Returul se va face la ora 17:42, cu sosire la 21:36. Mai mult, și timpul de călătorie a fost redus cu 20 minute. De asemenea, trenul de pe această cursă va circula, suplimentar, pe data de 27 august.

Acum puteți cumpăra bilete și online, accesând site-ul cfm.md, la rubrica ,,Bilet online".

Pentru mai multe informații despre curse, prețuri sau orarul circulației trenurilor, contactați Biroul de Informații al CFM, la numărul de telefon: (022) 83 33 33.

cfm.md

PS: e vorba de lei moldovenesti, 1 leu romanesc ~= 4 lei moldovenesti

Ma intreb cam care ar fi costurile de prelungire a liniei de ecartament larg pana in Gara principala a Iasului, sau macar pana la gara Nicolina. Oare s-ar da peste cap circulatia trenurilor de ecartament normal daca s-ar face o astfel de prelungire?

frunzaverde

Quote from: tom_sawyer on August 19, 2018, 07:51:00 PM
Ma intreb cam care ar fi costurile de prelungire a liniei de ecartament larg pana in Gara principala a Iasului, sau macar pana la gara Nicolina. Oare s-ar da peste cap circulatia trenurilor de ecartament normal daca s-ar face o astfel de prelungire?

Sunt cam 5 km pana in "Gara Mare" de unde se termina ecartamentul rusesc. Ar costa undeva la 800.000 - 1.000.000 de euro km de linie incalecata (include RK la linia existenta normala care devine incalecata). Socola - Nicolina loc este suficient pentru toata infrastructura fara durere (acolo e o gramada de infrastructura excedentara).

Intre Nicolina si Iasi ar trebui eliminata o incrucisare, si transformate 1-2 linii din Gara Mare din ecartament normal in ecartament rusesc/mixt. Loc este daca ambitia pentru macazurile pe ecartament rusesc nu sunt prea mari.

Viteza maxima nu ar trebui sa fie afectata.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Anul trecut in Iulie am folosit aceasta legatura de la Chisinau la Cluj, practic pornind de dimineata la 6 cu o asteptare de 4 ore in Iasi la 12 noaptea am ajuns la destinatie. Daca ar fi o legatura mai buna intre garile Socola si Iasi prindeam si 1832 care ajunge la 8 seara in Cluj.
Atunci am folosti transportul in comun pana la gara centrala, e putin complicat cu iesirea din gara Socola dar nu e un capat de lume. De obicei asteapta si taxiuri la sosirea trenului de la Chisinau.

frunzaverde

Sunt pasageri? Ca trenul face o eternitate - 4h17 pentru 125 km e imens.

Si cum e confortul garniturii CFM? Am vazut ca la clasa I are ceva scaune de tip clasa a II-a pe trenuri de distanta romanesti, clasa a II-a are compartimentare similara si scaune identice cu vagoanele bi-etajate modernizate (26-16) de la CFR. La clasa a III-a ai testat confortul?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Quote from: frunzaverde on August 19, 2018, 11:50:15 PM
Sunt pasageri? Ca trenul face o eternitate - 4h17 pentru 125 km e imens.

Aparent asa este, o eternitate (un fel de M300+M200 "reabilitat" de la noi....)
Dar ai uitat un "mic element". Vama.
Ai 125 km si o VAMA. Granita "exterioara a UE".

In toamna trecuta am stat la vama rutiera din Albita mult peste 1h (o ora), mai degraba pe la 1h30m. (Pe iesirea din Romania spre R.Moldova. La intors a fost la vreo 30 de minute... Mi s-a parut ciudat, mai logic ar fi fost invers... Dar poate a fost legat de faptul ca am iesit vineri noapte si am revenit duminica la pranz...)

Este drept, veneam de la Bucuresti "pe rutier" (pasager in autocar), deci nu stiu care ar fi durata tot "pe rutier" de la Iasi la Chisinau....
Poate este mult mai convenabil dpdv al duratei in vama..... Adica sa poti salva pe CF mult mai mult decat pierzi pe varianta "cu anvelope".....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Phenol

Trenul era format cu automotorul D1: Clasa 1 are scaune la fel ca etajatele 36-16 la clasa 1 (probabil spatiu un pic mai mare ca la etajate), clasa a 2-a la fel ca in etajatele reconstruite la Pascani (26-16) iar la clasa a 3-a erau bancute din lemn.

Eu am venit la clasa 1 care era ok si pentru drumul de 4 ore, celalalte mai putin. Asta se vedea si pe preferintele calatorilor, la clasa 1 fiind destui de multi (aproape fiecare loc vindut), clasa a 2-a pe la jumatate. Calatori pana la Iasi nu prea am vazut la clasa a 3-a, probabil ca au fost doar pe intern (trenul este folosit destul de bine si pe intern).

Am calatorit intr-o dimineata de duminica, erau destui de multi in tren, am coborat vreo 40-50 la Socola majoritatea venind de la Chisinau. M-a surprins faptul ca erau si familii intregi care preferau trenul decat masina.

carutasul

un prieten din Chișinău mi-a explicat de ce preferă trenul unii moldoveni : pentru intrarea în UE cu mașina trebuie să plătească "cartea verde" care e destul de piperată. La noi e practic inclusă în RCA.

frunzaverde

Quote from: TibiV on August 20, 2018, 01:05:17 AM
Dar ai uitat un "mic element". Vama.
Ai 125 km si o VAMA. Granita "exterioara a UE".

Asa-i de rea vama? Ca si trenul, mai mult sta prin vami decat merge:

Inspre Romania ajunge la Ungheni-Moldova la 08:57 si pleaca la 9:35 (deci 37 minute in vama moldoveneasca) si apoi ajunge la Ungheni-Prut la 9:45 si pleaca la 10:25 (deci inca 40 de minute). Ce le-or trebui 77 de minute sa vamuiasca pasagerii, numai ei stiu...

Inapoi e un pic mai bine, sta 42 minute la vama romana si 20 de minute la vama moldoveneasca, total 62 de minute.

Nu inteleg de ce nu fac vama in tren. Ar putea ca trenul respectiv sa nu opreasca in Holboca, Cristesti-Jijia si Ungheni-Prut (exista trenuri pentru trafic local, inclusiv trans-frontalier), si sa faca procedurile vamale (cel putin cele moldovenesti) in tren. Daca nu e timp si pentru cele romanesti, s-ar putea face la Socola. Se pot face vami "in mers" intre UE si spatiul non-UE - trenurile Allegro intre Helsinki si Skt. Petersburg functioneaza asa.

Apropo, trenul merge surprinzator de incet. Socola - Holboca 14 minute fata de 9 minute pe ecartament normal, Holboca - Cristesti-Jijia 12 minute fata de 8 minute. Doar Cristesti-Jijia - Ungheni-Prut face similar cu trenul de ecartament normal. Nu e frana nemoderabila de vina, ca viteza maxima e 80 km/h. Aveti idee de ce e asa lent?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer


TibiV

Pagina Tramclub lamureste multe intrebari despre "Trenul Unirea"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

Quote from: TibiV on August 20, 2018, 01:59:30 PM
Pagina Tramclub lamureste multe intrebari despre "Trenul Unirea"....

Vai in ce hal arata!
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

tom_sawyer

Austriecii vor introduce trenuri directe între Cluj și Viena

Compania feroviară națională austriacă OBB va introduce din decembrie un tren care va face legătura între Cluj și Viena, via Oradea și Budapesta.

Trenul se va numi Transilvania, va avea doar vagoane ale OBB și va circula începând cu 9 decembrie când intră în vigoare noul Mers al Trenurilor.

Noul tren va pleca la 10.42 din Viena (ora locală), va ajunge la 19.44 în Oradea și la 22.25 la Cluj. De la Cluj trenul pleacă la 7.40 și sosirea la Viena este programată pentru 17.21. Trenul are planificate 23 de opriri.

hotnews.ro  economica.net

ciprebbe

Si Wizz-ul a anuntat ca in 2019 creste frecventa pe CLJ-VIE. Nu stiu ce succes va avea cu trenul asta.
10 ore juma vs una juma. La pret ai sanse sa prinzi mai ieftin avionul.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cristi5

Poate e vorba de statii. Trenul are 23. Oradea, Huedin... :)