News:

.

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yetiman

#60
Stiu ca sunt multe lucruri de criticat/imbunatatit in domeniul feroviar.

Dar hai sa mai punem si cate o informatie pozitiva aparuta prin presa straina.  :)
Articolul e din "Hungary Today", care citeaza un clasament facut de "The Guardian".
Motivul e mai mult "geografic" decat tehnic.

Guardian: Budapest-Bucharest Sleeper Train Among Best in Europe

Si aici: "10 of the best sleeper trains in Europe", linkul catre clasamentul din "The Guardian"

PS: Eu, cel putin, ma bucur cand mai suntem prezentati si pe subiecte pozitive, nu doar in cele negative, pe care le stim cu totii foarte bine.  :D

LE: Si am mai gasit un clasament pozitiv, tot in "The Guardian" (sugestii de la cititori):
"10 of the best scenic rail journeys in Europe: readers' tips": Cluj-Napoca to Suceava, Romania
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

TibiV

#61
+1
Este bine cand mai arunca si strainii cate un ochi spre noi...

:cheers:

LE
Frumos anuntul de final al celor de la The Guardian, chiar daca cer bani prin el....

Quote
We won't let Brexit come between us...
... and we hope you feel the same. Britain may be leaving the EU, but the Guardian remains committed to Europe, doubling down on the ideas and interests that we share. Our independent, fact-based reporting will inform Britain about Europe, Europe about Britain, and the rest of the world about both. These are turbulent, decade-defining times. But we will stay with you, delivering quality journalism so we can all make up our minds based on fact, not fiction.


:cheers: si pentru ei... Stiu ca le place...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

frunzaverde

#62
Nu sunt rele nici conditiile de calatorie in sine.

Daca mergi la vagonul de dormit, mergi cu un 71-70 seria noua sau 70-91 - vagoane ori noi-noute, ori reconstruite complet recent, care arata cam asa pe interior:



Le-am folosit recent, fix inainte de anul nou (Brasov - Viena, am fost in 70-91); confortul in sine al vagonului e excelent - unele cabine au propriul dus si propria toaleta, privata si televizor. Eu n-am avut lux de-asta (alocarea compartimentelor alora nu mi-e clar cum se face, ca am cerut cabina de doua persoane, si am primit una de 3, cu un pat blocat), dar si pentru cabinele normale, ai chiuveta in compartiment, acces la dus in vagon (cu apa calda functionala), toaletele sunt curate si suficiente, asternuturile sunt curate, salteaua e comoda, este jaluzea si oblon la geam. Si compartimentul e plin de tot felul de butoane care aprind tot felul de becuri, lumini si luminite (ca sa nu deranjezi). Si CFR iti da si periuta de dinti si apa minerala. Exista si prize si exista si cica ar exista si wifi, dar care, conform nasului, merge doar la unguri (n-am incercat, toata Ungaria am dormit).

Si daca vrei solutia "economica", la cuseta, ori mergi cu un 44-31 ori cu un 40-70, care arata cam asa pe interior. Pentru niste vagoane care au jumatate de secol la activ (bine, au fost reconstruite), 40-70-urile arata incredibil de ingrijit:



Ultimul film e o recenzie facuta de un francez la aceiasi ruta, la fel de pozitiva.

Exista si vagon scaun, dar ala e pentru masochisti, pentru Bucuresti - Brasov/Sibiu, sau pentru mers de la Timisoara/Arad pe zi - cuseta de sase e doar cu 10 euro in plus, indiferent ca mergi la Viena sau Budapesta. Si exista si restaurant; am pus poza din el - mancarea e ieftina si excelenta - privelistea inegalabila. Daca nu m-ar fi rasturnat din pat zgaltaielile oribile intre Deva si Arad, as fi client (relativ) regulat pe Brasov - Viena; noaptea la dormitor urmata de o zi in Viena si un zbor la Stockholm e mai putin dureroasa decat calatoria Brasov - Bucuresti/Otopeni - XXX (care foarte des e tot Viena) - Stockholm, care ajunge sa dureze nu cu mult mai putin. Dar zgaltaielile oribile sper ca s-or rezolva in 2-3 ani, pe masura ce monteaza mai multa linie noua si nu se mai circula pe asa multe racorduri improvizate.

P.S. Preturile sunt normale la cap - Bucuresti - Budapesta e de la 39 euro la cuseta pana 89 la vagonul de dormit cu doua paturi (la fel e si Bucuresti - Viena. Sau Brasov - Viena in cazul meu).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Am o întrebare pe care nu știu unde ar fi cel mai ok să o încadrez, așa că o las la internaționale:
Particip la DiscoverEu și am câștigat un abonament Interrail valabil în toată Europa (varianta cu 7 zile de circulație cu trenul pe durata a maxim 30 de zile).
Pe traseul stabilit voi avea nevoie de două rezervări la trenuri de noapte pentru cușetă de 6(adică plătesc doar suplimentul) și nu știu cum aș putea să o fac online. E vorba de ICN 347 Dacia pe relația Arad-Viena și EN Zurich-Budapesta.
Nu ar fi o problema să fac rezervarea cușetei pentru Dacia în gară, dar la internaționalul Zurich-Budapesta chiar aș avea nevoie de rezervare online a cușetei și nu găsesc posibilitatea să fac asta.
Poate sunt aici pe forum unii care au circulat cu Interrail și mă pot ajuta.  :)

frunzaverde

#64
Pentru Zurich - Budapesta, in mod normal poti face rezervarea electronic via portalul InterRail, SBB participand la portalul unic InterRail : https://www.interrail.eu/en/book-reservations. Pentru Dacia, poti folosi portalul, dar iti vor trimite rezervarea "pe hartie" prin posta.

In persoana, poti face rezervari europene la orice agentie de voiaj "trafic international" / ghiseu de bilete "trafic international". Pentru SBB/MAV/OeBB/DB ti le fac electronic, au acces direct la sistemul de rezervari. Experienta mea cu personalul CFR de la "ghiseul international", cel putin cel din Bucuresti, e buna; persoanele sunt amabile, stiu mersul european (si daca ai nevoie de bilete non-inter-rail, te pot ajuta). La Timisoara/Arad presupun ca merge si mai repede, ca au experienta mai mare cu traficul international.

P.S. S-ar putea sa nu vrei sa-ti consumi o zi intreaga pe Dacia pana la Viena (daca n-au schimbat recent regulile, transportul de noapte consuma totdeauna ziua plecarii trenului din gara de formare; deci Dacia, chiar daca te sui la 1:30, consuma ziua anterioara pe regulile pe care le stiu). Rezervarea la cuseta e 10 euro, biletul cu tot cu rezervare la cuseta de 6 e 49 euro. O zi intreaga  de calatorie, mai ales in Vestul Europei, e posibil sa fie mult mai valoroasa decat 39 euro.. Pare ca au schimbat regula ca sa faca Interrail-ul mai atragator - nu mai e nici ziua plecarii trenului din gara, nici oribila regula cu ora 19:00 (care insemna ca Dacia iti consuma 2 zile daca-l luai de la Brasov).

P.P.S. Sa nu te astepti sa dormi cine-stie-cat in Dacia daca te sui la Arad si cobori la Viena. Trenul pleaca la 1:20 din Arad, dar apoi sta 40 de minute la control de pasapoare in Curtici si inca 40 la Lokoshaza. Vei fi trezit de Politia de Frontiera de doua ori, va fi galagie in vagon etc. etc... De-abia apoi o sa poti dormi ca lumea. O sa ai cateva ore de somn, dar nu prea. Daca pleci din Arad, s-ar putea sa-ti convina mai mult sa mergi pana la Budapesta cu 78 dimineata, si apoi cu RailJet din Budapesta, dupa un pranz si o cafea pe malul Dunarii.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

Iti recomand sa faci rezervarea pe Zurich - Budapesta cat mai repede, inca de aici din tara la o agentie sau o casa internationala daca poti, trenul respectiv are 1 sau 2 cusete si am inteles ca e destul de solicitat. Cand am mers in Elvetia din curiozitate am zis ca incerc acest tren, la urma am mers cu Wizz ca nu am mai gasit locuri libere cu saptamani bune inainte.

alinuttt

Mă gândeam să o fac cu 3 săptămâni înainte. Eu pornesc din Sighișoara, dar ca să consum doar o zi de călătoria pe relația România-Viena-Hallstat-Praga, m-am gândit să intru pe pass după miezul nopții doar. Acum sunt puțin confuz în legătură cu situația lui Dacia...

frunzaverde

@Phenol - compunerea pe anul asta e asa:
vagon 316: MAV/Utasellátó vagon de dormit WLABmz (71-91), 33 paturi (11 x 3 paturi)
vagon 317: MAV/Utasellátó vagon cuseta Bcmz (50-91), 60 paturi (10 x 6 paturi + c. serviciu)
vagon 318: MAV/Utasellátó vagon cuseta Bcmz (50-91). Tot 60 paturi. Unul din cele doua vagoane cuseta sunt inchiriate de la Wagon Service, o firma slovaca de vagoane.
vagon 319: MAV/START vagon clasa a 2-a, 20-91.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol

@alinuttt: Dupa regulile actuale iesi mai bine daca ramai la ideea originala (bilet normal pana la Arad, si de acolo cu Interrail). Cand faci rezervarea la Dacia, cere rezervarea la cuseta pe intreaga distanta Sighisoara - Viena, iar bilete de parcurs sa ti le emite separat (bilet fara loc pana la Arad iar de acolo cu Interrail), sa poti urca in cuseta din Sighisoara si dormi 'linistit' tot drumul.

https://interrailplanner.com/blog/how-does-the-7pm-interrailing-rule-work/

frunzaverde

Exact solutia lui @Phenol e cea mai buna. Rezervarea la cuseta oricum e valabila pentru toata distanta Bucuresti - Viena indiferent cum ai biletul de mers (la internationale asa functioneaza).
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Vă mulțumesc pentru sfaturi!!!
Așa voi face atunci.  :D

Cuneo

Discuții avansate pentru un tren direct între Timișoara și Viena – în cât timp se va parcurge distanță

Acum un an și jumătate a fost introdus un tren direct Cluj – Viena, acum jumătate de an a început să circule trenul Satu Mare – Viena, iar în viitor s-ar putea adăuga o nouă conexiune cu Austria.
CFR Călători discută cu compania OBB introducerea unui tren direct Timișoara – Viena, nu se știe exact de când s-ar putea concretiza planul, însă un astfel de tren ar face cam 8 ore.
Între Timișoara și Viena sunt 600 km, via – Arad – Curtici – Budapesta și, spune directorul general al CFR Călători, Dan Costescu, ar fi cerere pentru o astfel de legătură directă, dar va putea fi pusă în practică numai după ce vor fi modernizate mai multe vagoane ale CFR Călători.
În prezent drumul Timișoara Viena se face mai ales cu autocarul, iar cu trenul durează mult și trebuie făcute una – două schimbări.
Timișoara a avut până acum câțiva ani și o legătură feroviară cu Belgradul (Serbia), dar s-a renunțat la ea.
Discuția este foarte serioasă, se poartă la nivel de directori de companii și sunt șanse mari să se concretizeze, spune Dan Costescu care adaugă că s-au stabilit relații extrem de bune între CFR Călători și OBB (Austria) cu ocazia discuțiilor pentru organizarea trenurilor cu care au fost, recent, repatriați românii din Austria în timpul pandemiei.
Cât ar dura drumul Timișoara – Viena
S-au făcut și calcule legate de cât ar dura drumul Timișoara – Viena și concluzia ar fi că timpii ar putea fi apropiați de cei realizați cu autocarul, de aproximativ 8 ore sau chiar mai puțin. Un astfel de tren ar fi de interes mai ales că în 2021 Timișoara ar trebui să fie Capitală Europeană a Culturii, dar în contextul pandemiei nu este clar dacă va mai fi posibil.
De obicei aceste decizii se parafează în septembrie – octombrie, iar mersul trenurilor intră în uz de la jumătatea lui decembrie. Nu se știe dacă legătura Timișoara -Viena va putea intra în vigoare de la finalul acestui an.
În următoarele zile vor reintra în circulație trenurile internaționale ale CFR Călători, inclusiv trenul "Dacia" București – Viena.

http://www.timisoarastiri.ro/discutii-avansate-pentru-un-tren-direct-intre-timisoara-si-viena


Phenol

E de laudat ideea, insa cel mai probabil si in acest caz vor prelungi trenul de Budapesta (78/9) pana la Viena ce rezulta un mers cam asa:

78: Timisoara (7.25) - Budapest Keleti (11.50-12.40) - Viena (15.20)
79: Viena (12.40) - Budapest Keleti (15.20-16.10) - Timisoara (22.35)

Ambele trenuri stau 30 min in Curtici, 40 min in Lokoshaza si 50 min in Budapesta (timpii de asteptare sunt cele actuale, nu leam dat eu dupa bunul plac).

Vlad94

Ar fi super. Eu propusesem ca o grupa de la 346/347 sa fie atasata trenurilor regio 2602 si 2613 pentru a functiona ca tren de noapte.

AndreiB

@Phenol

Nu cred ca ar merge - ar necesita trei garnituri doar pentru Timisoara-Vienna. Cred ca un tren de noapte e preferabil. La dus ar fi perfect sa le ataseze la Dacia, insa e aceeiasi problema la intoarcere.

Dureaza ridicol de mult trecerea frontierei :(