News:

.

Main Menu

Trenuri Internationale

Started by Ionut, May 14, 2018, 06:49:31 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Phenol

#45
Daca e cu transbordare, inseamna ca cuseta nu ajunge la Thessaloniki?

Ma tenteaza sa fac un drum Bucuresti - Atena dus intors cu trenul dar daca te scot din cuseta in mijlocul noptii ce rost mai are sa platesti diferenta?

frunzaverde

M-am uitat mai cu atentie - pare ca trenul de noapte circula FARA transbordare - cuseta romaneasca ajunge la Salonic, doar trenul de zi Sofia - Kulata - Salonic nu circula si se face transbordare.

Trenul nu e cu vama in mers - opreste la Kulata o ora (la 3 dimineata) pentru control pasapoarte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Phenol


BGP2597

Am fost recent în Grecia și am făcut un drum dus-întors Atena - Salonic cu trenul de noapte, probabil singurul tren de noapte din Grecia și care avea exclusiv vagoane clasă. Din păcate în mare parte din drum cât am stat treaz nu am avut semnal GPS la telefon ca să văd exact cu ce viteză circula, dar trenul părea să meargă foarte repede - citisem pe Wikipedia că sunt porțiuni care vor fi (sunt deja?) apte de 200km/h, iar în multe stații am ajuns timpuriu, chiar și cu 5-10 minute, deci nu cred că se mai circulă la cale liberă. Din ce știu de la noi circulația la cale liberă se face cu viteză redusă (50km/h dacă nu greșesc)

frunzaverde

Se circula in continuare la cale libera, si cu anumite zone in continuare operate pe un singur fir de circulatie. Viteza normala de circulatie este de 200 km/h pe anumite portiuni, viteza medie comerciala a celui mai rapid tren fiind undeva la 125 km/h (putin peste media comerciala pentru Bucuresti - Constanta).

Cale libera inseamna ca semnalizarea se face din gara in gara, cu comunicare (de obicei) manuala intre gari - adica pe segmentul intre doua gari consecutive nu exista semnalizare si nu se poate gasi decat un singur tren. Asta spre deosebire de blocuri, unde linia intre doua gari este impartita in segmente (blocuri) si poate exista un tren pe bloc (identificarea trenului si a blocului fiind facuta automat). Nu exista limita superioara de viteza pe "calea libera" - in Romania sunt segmente de 120 km/h cu cale libera. Ce se pierde este capacitatea - de la zeci de trenuri intre doua gari restrictionezi la un singur tren.

De asta au doar 5 perechi trenuri / zi + un tren de noapte - asta e tot ce poate linia momentan (exista si ceva trafic de marfa, dar vorbim de 1-3 perechi pe zi, cu zile fara nici un fel de marfa). De-abia cand vor finaliza toate lucrarile (nici ei nu stiu cand si daca) se va putea creste frecventa la un volum mai acceptabil, si vor putea aduce trenuri noi (ETR-uri italiene). Lucreaza la linia aia de aproape 25 de ani (s-au apucat de lucrari in teren in 1996); nu e inca gata.

Toate trenurile se opereaza cu locomotiva clasa 120 (Hellas Sprinter) si vagoane de clasa/restaurant seria 19/20/84/88-96 apte de 200 km/h (configuratia standard e cu 6 vagoane). Nu au vagoane de dormit apte de 200 (au cateva apte de 160) si nu au deloc cusete la OSE.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

Am gasit ceva planuri ale infrastructurii din Grecia.

https://www.ergose.gr/erga/?lang=en

partea interesanta e ca daca nu ma insel Romania a electrificat ceva linii in Grecia.

Sint si poze cu locomotiva EA in Grecia.

https://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=406906

https://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=409210&nseq=766

nenea_hartia

^ ISAF a electrificat Acharnes-Tithorea, iar Emon Electric o linie de metrou și una de tramvai (tramvaiul tot în combinație cu ISAF).

BGP2597

Quote from: frunzaverde on June 11, 2019, 11:23:37 PM
Nu exista limita superioara de viteza pe "calea libera" - in Romania sunt segmente de 120 km/h cu cale libera.

Mulțumesc pentru explicație  :cheers: Știam că circulația la cale liberă se face din gară în gară și că afectează grav capacitatea pe secție, dar nu știu de ce trăiam cu impresia că implică și ceva limitare de viteză.

vancouver

Limitarea de viteza este atunci cand se circula la cale libera cu trecere peste un semnal pe rosu. Adica avem instalatia de semnalizare in functiune, dar dintr-un motiv sau alta nu functioneaza cum trebuie si arata peste tot rosu (exemplu: furt de cabluri). Atunci se da ordin de trecere peste rosu, se circula la cale libera, dar fiind peste un rosu se merge cu max. 20 km/h. In Romania, ca in Germania de ex. nu exista aceasta limitare, asa s-a ajuns la accidentul de la Bad Aibling din 9.02.2016, cu 12 morti, cand 2 trenuri s-au ciocnit frontal cu 100-120 km/h pe o linie simpla, dupa un ordin de trecere pe rosu. Impiegatul care a gresit a fost condamnat la 3 ani si jumatate de inchisoare. In Romania "politica" masurilor de siguranta este una excesiv de prudenta, dar poate ca e mai bine asa, dat fiind ca greselile umane sunt posibile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

GML

Nu stiti cumva din ce cauza circula trenul Dacia prin Cluj-Napoca? Pe site, nu am gasit nimica despre asta.
Mersi :)


AndreiB

Afaik, e inchisa linia prin Deva pentru lucrari la Coridorul IV. Eu as intreba altceva: avand in vedere traseul alternativ, de ce nu opreste doar in Cluj Napoca si Oradea?

frunzaverde

E linie (in marea ei parte) simpla, cu incrucisari multiple. Trasele au fost generate "din scurt", nu poti incurca traficul existent cu un tren deviat temporar care oricum nu are cine-stie-cati calatori.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

dan tm

In general CFR ia o trasa uzuala pe o linie si o transpune pe alte ore, dupa tonaje timpi de mers etc. Altfel nu cred ca Dacia trebuia sa opreasca in Ciucea de exemplu.Dar poate mai pica ceva calatori.(pe linaga opririle obligatorii pentru incrucisari asa cum arata frunzaverde.
Sa ne uitam la celelalte trenuri Iasi-Timisoara Nord care pe traseul nou opresc in acelasi loc cu trenul care circula normal pe ruta.

@AndreiB, pina la urma linia Deva -Simeria nu s-a mai inchis
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg256374#new

GML

https://www.presasm.ro/fotovideo-a-pornit-trenul-spre-viena-oamenii-se-plang-de-conditii/?fbclid=IwAR1nHYPEpNmgLbfzAVxReAlNf5GbdQZEVUbV9VqD35b7QetACElQ8lfmaPw

Noua rută a fost anunțată încă din octombrie, când a apărut pe site-ul celor de la OBB Austria. Trenurile vor circula zilnic, cu plecare de la Satu Mare la ora 09:27. Călătorii vor ajunge la Viena la 17:21. Plecarea din capitala Austriei se va face la ora 10:42, iar pasagerii vor ajunge la Satu Mare în jurul orei 20:42.